طرح تولید اتو برقی (1)

طرح تولید اتو برقی

اتو دستگاهی است که از آن برای صاف کردن و آهار دادن چین و چروک لباس ، پارچه ، پرده و غیره استفاده می‌شود. در زمانی نه چندان دور (حدود سی سال پیش) از اتوی زغالی استفاده می‌شد. ولی با توجه به ایجاد گاز سمی از این اتو و رشد و پیشرفت صنعت برق ، اتوی زغالی کنار گذاشته شد و جای آن را اتوی برقی گرفت. اتو را نباید روی لباس ، مخصوصا لباس پشمی کشید. بلکه باید آن را به آرامی روی لباس فشار داد. به همین جهت در ساختمان اتوهای معمولی وزنه‌ای جهت سنگین شدن اتو تعبیه می‌کنند.

تاریخچه تکامل اتو

اتو در طی سالیان دراز از یک وسیله ساده فلزی که خیلی سنگین و استفاده از آن سخت بوده تکامل یافته است. البته گاهی اتوهای شیشه ای یا سایر مواد هم ساخته می شد. پیش از اینکه خشک کن های گرمایی اختراع بشوند، اتو وظیفه حشک کردن را هم برعهده داشت. میکروب ها و باکتری های موجود در لباس را می کشت و کپک را رفع می کرد. در حال حاضر بیش تر اتوهای مدرن از فلز و پلاستیک ساخته می شوند و چند ویژگی مانند بخار، کنترل دما و خاموش کننده خودکار دارند. شاید هزاران سال باشد که بشر با وسیله ای چروک های لباسش را باز کند. اما بیش تر اوقات فقط ثروتمندان بودند که لباس هایشان چنین مرتب و آراسته بود. چون استفاده از چنین وسیله ای سخت و پرزحمت بود، فقط طبقه اشراف توانایی استخدام کردن فردی را فقط به همین منظور خاص داشتند. حدود ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح یونانی ها اتوی پلیسه کننده را برای لباس های نخی شان به کار می بردند. اتوی پلیسه کننده غلتک سوزن مانندی بوده است که حول محوری می چرخید و آن را پیش از استفاده گرم می کردند. در دوران امپراتوری روم باستان، رومی ها اسباب و وسایل مشابه اتوهای امروزی داشتند. یکی از آنها دستگاه پرس دستی بود که با این پارو یا چکش فلزی تخت به لباس ها ضربه می زدند و به این ترتیب چروک ها از بین می رفت. وسیله دیگر دو تخته چوبی تخت بود که بین آچاری چوبی قرار می گرفت. پارچه های نخی را بین دو تخته می گذاشتند و با پیچاندن آچار فشار بیش تری به آن وارد می کردند و پارچه اتو می شد.

طرح تولید اتو برقی (2)

کاربرد اتو برقی

اتو دستگاهی است که از آن برای صاف کردن و آهار دادن چین و چروک لباس، پارچه، پرده و غیره استفاده میشود اتو ضمن اینکه لباسها را زیبا میکند، باعث میکروبکشی آنها نیز میشود هیچ لباسی را پیدا نمیکنید که بعد از شستوشو نیاز به اتو نداشته باشد. اتو نوعی لوازم خانگی است که ارتباط تنگاتنگی با پوشاک دارد بسیاری از مردم تصور میکنند از اتو فقط برای صاف کردن چین و چروکهای لباس باید استفاده کرد. در حالیکه این تصور کاملا غلط است. صاف کردن لباس یکی از کاربردهای اتو است.از اتو البته با درجه حرارت متوسط رو به بالا میتوان برای میکروبکشی لباسها (بعد از شست و شو) نیز استفاده کرد. پوشاک بسته به جنس و رنگ آنها هرکدام یک رفتار ویژه در برابر حرارت نشان میدهند. اتو میتواند به لباس ها بدون آنکه ظاهر سوختگی برجای بگذارد، آسیب برساند.

قیمت تولید داخلی و جهانی اتو برقی

جهت تعیین قیمت هر کالا بایستی بازارهای تعیین کننده قیمت آنرا مورد بررسی قرار داد. بازارهای تعیین کننده قیمت درکشور شامل ارگان های ذیل میباشد. نهادهای رسمی مانند وزارت بازرگانی (سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان)، سازمان بورس اوراق بهادار، سازمان بورس فلزات و… بازارهای غیر رسمی مانند اصناف و بازاریان لازم به ذکر است که قیمت اغلب کالاهای اساسی که در سبد کالای مصرفی خانواده قرار دارد و یا جزو کالاهای استراتژیکی و حساس محسوب میشوند توسط ارگانهای رسمی تعیین میشود و سایر کالاها مانند کالای مورد بررسی در این طرح توسط بازار های غیر رسمی و فروشندگان و واسطه ها تعیین میگردد.

فرآیند تولید اتو برقی

طرح تولید اتو برق 10

بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

از آنجایی که این محصول جز کالاهای اساسی در دنیای امروز نمی باشد دارای اهمیت استراتژیکی نیز نخواهد بود اما بدلیل اهمیت انرژی در زندگی بکاربری انواع کم مصرف این محصول و یا استفاده از آن در ساعات کم مصرف حائز اهمیت و توجه می باشد. در مورد اتو برقی گزینه های مناسب تکنولوژی بر پایه نیازهای مشتری و سلایق خانواده ها، زیبایی و کارایی، ارگونومی و ایمنی استوار است. آنچه که باید به آن توجه کرد فرهنگ مصرف کننده در بازارهای هدف می باشد شناخت دقیق این فرهنگ عاملی مهم در موفقیت است. برای تولید محصولات منطبق با نیاز مشتری، به طراحی مهندسی و صنعتی مناسب ضرورت بیشتری احساس می شود.

کشورهای عمده تولید کننده اتو برقی

در سالهای اخیر صادرات اتو برقی به کشور های همسایه از جمله افغانستان، ارمنستان و عراق افزایش چشمگیری داشته است. از جمله عمده تولیدکننده های این کالا که سهم عمده واردات این محصول به کشور را دارند می توان به آلمان، چین،کره و فرانسه اشاره کرد.

طرح تولید اتو برقی (3)

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید اتو برقی

۱. اتوی بخار برقی : ۲۹۳۰۵۱۲۴۱۱
۲ . اتوی پرس صنعتی : ۲۹۲۶۵۱۲۴۱۱
۳ . اتوکلاو صنعتی عمودی : ۲۹۱۹۴۱۲۴۶۶
۴. اتوکلاو صنعتی افقی : ۲۹۱۹۴۱۲۴۶۵

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

امتیاز