طرح تولید بلوک شیشه ای (1)

طرح تولید بلوک شیشه ای

این بلوک ها در اشکال متنوع و گسترده ای عرضه می شوند. از بلوک های مشبک برای کنترل میزان نور ورودی به فضاها استفاده می شود. برای ایجاد فضایی با رنگ خاص نیز می توان بر اساس سلیقه از بلوک های رنگی استفاده کرد. نوع دیگری از این بلوک ها برای جلوگیری از عبور نور نیز طراحی شده اند که طبق نیاز مشتری در رنگ های متنوع عرضه می شوند. فضای عمومی ساختمان نیاز به نور زیادی دارد و شیشه به خاطر عدم استقامت در برابر عوامل محیطی و قابلیت انتقال صوت و حرارت برای این گونه فضاها مناسب نیست، ولی بلوک شیشه ای در عین حال که نور را منتقل می کند، بسیاری از خصوصیات یک دیوار آجری محکم را دارا می باشد که استفاده از آن را برای این گونه موارد توجیه می کند. بلوک شیشه ای یکی از عناصر اصلی معماری محسوب می شود که علاوه بر جنبه دکوراتیو, کاربردهای متفاوتی دارد. مهندسین, معماران و طراحان معتبر از این عنصر برای دکوراتیو نمودن فضاهای مختلف ساختمان استفاده می کنند. بلوک یا آجر شیشه ای از اکریلیک و یا شیشه در اندازه های مختلف ساخته می شود و جایگزین مناسبی برای پنجره های سنتی در نظر گرفته شده است. این بلوک ها توسط ملات یا چسب به همراه جداکننده نصب می شوند.

تاریخچه بلوک شیشه ای

اولین عایق شیشه ای در سال ۱۹۲۹ بوسیله شرکت مخصوص و حقوقی الکتردور ساخته شد. در سال ۱۹۴۷ کاربرد فرایند گرما در عایقهای شیشه ای منجر به تولید محصولی شد که اجراء و نمایش استثنائی آن شرکت را به موفقیت بین المللی رساند. خطوط تولید اتوماتیکی این محصول ۱۰ سال بعد در سال ۱۹۵۷ معرفی شد. این خط تولید در سال ۱۹۵۹ بوسیله اتحاد الکتروور و کارپونیوکس منجر به اختراع سدیور شده بعد از بنا شدن بازار عایق، در دهه ۱۹۶۰ شرکت در اولین پروژه بین المللی خودش را در خطر شکست دیده محصولات جدید در طول دهه ۱۹۷۰ که شامل میدان عایق های مرکب برای خطوط انتقال قدرت یا نیرو و سیستم های راه آهن با کشتی حمل شده مکمل برزیلی آن، الکترویدرو در طول این دوره تأسیس شد. سال ۱۹۹۳ نیز شروع پروژه ای مشترک در چین است سدیور زیگونگ با تخصصی کردن عایقهای شیشه ای، و کارخانه ذوب فلزات (ریخته گری) سافام زیگونگ عناصر آهنی سازگار را ساخت.

طرح تولید بلوک شیشه ای (2)

انواع بلوک‌های شیشه‌ای

۱.بلوک‌های شیشه‌ای مات ۲.بلوک‌های شیشه‌ای طرح‌دار ۳.بلوک‌های شیشه‌ای شفاف ۴.بلوک‌های شیشه‌ای رنگی

انتقال نور

شفافیت یکی از مهم ترین خصوصیات بلوکهای شیشه‌ای می‌باشد این مصالح با شکست نور به زوایای مختلف می‌تواند محرمیت ایجاد کند و در عین حال به راحتی نور را از خود عبور می‌دهد.

مزایای بلوک شیشه ای

-امکان استفاده در جداسازی فضاهای داخلی با حفظ روشنایی کافی.
-کم بودن ضخامت در مقایسه با دیوارهای آجری سنتی (حداقل ۱۵ سانتیمتر)که منجر به افزایش فضای مفید اتاق می شود .
-خواص بالای ایزولاسیون صوتی و حرارتی.
-سبک تر بودن در مقایسه با دیوارهای آجری سنتی تا بیش از ۴/۱ .
-امکان به کارگیری طرح ها و رنگ های مختلف در یک یا چند دیوار، بنابر هر نوع سلیقه.
-سادگی و سرعت عمل بالا در نصب و به کارگیری بلوک شیشه ای در مقایسه با آجرهای سنتی. زیرا مراحل مختلف و متعدد دیوارکشی سنتی شامل آجرچینی، گچ و خاک، سفیدکاری و نقاشی در بلوک شیشه ای تنها
شامل آجرچینی و در موارد خاص بندکشی است.
-کمی قیمت تمام شده دیوار شیشه ای در مقایسه با دیوار سنتی.
-نظافت دیوارهای شیشه ای به سادگی تنها با یک دستمال نمدار قابل انجام است و کمترین مزاحمت را برای ساکنین دارد. در حالی که دیوارهای سنتی حداقل هر چهار سال نیاز به رنگ آمیزی دارند.
-امکان به کارگیری بلوک شیشه ای در تمام یا بخشهایی از نمای ساختمان.
-امکان به کارگیری بلوک شیشه ای در ساخت سکوبندی آشپزخانه و یا میز اپن آن.

طرح تولید بلوک شیشه ای (3)

معایب بلوک شیشه ای

۱.اتصال پنجره های بلوک شیشه ای در هر خانه دشوار است. زیرا جنبه کاربردی دارند نه زیبایی.
۲.این پنجره ها در دیوارهای جنوبی می توانند فضای خانه را گرم کنند.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید بلوک شیشه ای

۱. کاشی و بلوک شیشه ای : ۲۶۱۰۴۱۲۳۹۱

وضعیت واردات و صادرات بلوک شیشه ای

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات بلوک شیشه ای در کشور به تفکیک سال آمده است .

(طرح-تولید-بلوک-شیشه-ای-(7

وضعیت واحد های فعال تولید بلوک شیشه ای

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده بلوک شیشه ای در کشور به تفکیک استان آمده است .

(طرح-تولید-بلوک-شیشه-ای-(6

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)