طرح تولید ترشی ماهی (2)

طرح تولید ترشی ماهی

به طور کلی باید گفت ترشی ها و شور غذاهایی هستند که برای جلوگیری از فسادشان در محلول های سرکه یا آب نمک قرار می گیرند. این نوع غذاها، شامل دو دسته هستند. دسته ی اول موادی هستند که در سرکه نگهداری می شوند سرکه اسیدی است که باکتری های اندکی در آن زنده می مانند. این نوع را ترشی می گویند. انواع ترشی های موجود بازار در این گروه قرار دارند. در دسته ی دوم مواد در محلول نمک نگهداری می شوند که باعث ایجاد تخمیر در آنها میشود. تخمیر یعنی رشد باکتری های “مفید” که مانع فساد مواد می شوند. فساد مواد معمولا ناشی از نوع خاصی باکتری می باشد. مثال معمول این دسته،خیارشور و شور کلم و غیره می باشد. ترشی و شور درست کردن فقط یک تکنیک جهانی نیست بلکه تکنیک باستانی هم می باشد. هزاران سال است که ما و اجدادمان در جستجوی روش هایی برای نگه داری غذاها هستیم تا در زمستان های طولانی، قحطی ها و سایر مراقع نیاز از آن ها استفاده کنیم . در این کار غریزه ی حیات نیز به ما کمک کرده است. در حال حاضر انواع ترشی در کشور تولید و به مصرف می رسد و لذا بازار این محصولات از رونق خوبی برخوردار است .محصول مورد بررسی طرح حاضر ، ترشی ماهی است . این کالا هنوز تولید تجاری نداشته و صرفا در سطح تولید خانگی آن هم در برخی استان های کشور معمول می باشد . لذا در این طرح در نظر است تولید انبوه آن مطابق فرمول ساخت صنعتی انجام و در نهایت به بازار عرضه گردد. مصرف ترشی ماهی با بسیاری از غذاها بخصرص غذاهای گوشتی کاملا مطلوب بوده و به نظر می رسد که بازار پسندی خوبی برای آن وجود داشته باشد.

قیمت تولید داخلی و جهانی ترشی ماهی

بررسی قیمت های داخلی
در حال حاضر ترشی ماهی از تولید تجاری قابل توجه برخوردار نیست . لذا نمی توان در مورد قیمت آن اظهار نظر کرد . لیکن با توجه بر قیمت انواع ترشی های موجود مشابه در بازار ، شاید بتوان متوسط قیمت محصولات مورد مطالعه را از قرار هر کیلو ۱۵۰۰۰۰ ریال در نظر داشت .

طرح تولید ترشی ماهی (3)

بررسی قیمت های جهانی ترشی ماهی

ترشی ها در ردیف محصولات غذایی طبقه بندی می گردد و لذا قیمت آن تابع کشور و شرکت تولید کننده ، میزان خلوص آن ، کیفیت تولید ، کیفیت محصول نهایی و موارد دیگر ….. دارد . از اینرو بطور قیمت آن در کشورهای مختلف جهان از ۴ تا ۶ دلار برای هر کیلوگرم متغییر می باشد.

کاربرد ترشی ماهی

ترشی ماهی همانند سایر ترشی ها به عنوان غذا یا به عبارت بهتر دسر و همراه غذای انسان مورد استفاده قرار می گیرد که ذیلا فهرست کاربردهای آن ارائه شده است .

الف) مصرف غذایی انسان به صورت مستقیم و یا همراه سایر ترشی ها
ب) مصرف در تولید بروی غذاهای آماده و غیر آماده به عنوان مواد اولیه
همانطوری که پیشتر نیر عنوان گردید ، ترشی ماهی بر حس ماده اولیه مورد استفاده در تولید آن ، از عطر و طعم نسبتا متفاوتی با سایر ترشی ها برخوردار است . لذا معمولا در زمان انتخاب برای مصرف ، توجه به آن از سری مشتری صورت می گیرد .

طرح تولید ترشی ماهی (4)

بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

محصولات مورد مطالعه طرح حاضر ، هر چند بعنوان یک غذا و همچنین به عنوان اولیه در تولید برخی از محصولات غذایی دارای کاربرد است ، ولی از نگاه کلان می توان گفت که این محصولات اهمیت استراتژیک خاصی در داخل کشور و بازارهای جهانی ندارند و تنها از نگاه یک مواد غذایی می توان این محصولات را مورد مطالعه و بررسی قرار داد .

کشورهای عمده تولید کننده ترشی ماهی

ترشی ماهی از کالاهای عمومی و عادی در جهان به شمار می آید و لذا آمار خاصی در موررد تولید جهانی آن وجود ندارد . بنابراین به شناخت کشورهای عمده تولید کننده این کالا ، اقدام به جستجوهای اینترنتی شده و کشورهای تولید کننده در جدول زیر آورده شده است . لیکن همانطوری که ذکر گردید در مورد میزان تولید این کشورها هیچگونه آمار خاصی در دست نمی باشد و کشورهای ذکر شده صرفا تولید کننده ترشی ماهی معرفی شده اند. هندوستان ، چین ، کره ، مکزیک ، استرالیا

فرآیند تولید ترشی ماهی

طرح تولید ترشی ماهی (1)

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)