طرح تولید جک پالت برقی

جک پالت به نام های مختلفی بین عموم مردم شناخته می شود، نام هایی از قبیل ، لیفتراک دستی ، پالت بر  و… . این محصول دارای انواع مختلف بوده و متناسب با جایی که استفاده می شود نیز می تواند طراحی شود .

کاربرد جک پالت

قطعا بارها و بارها در فروشگاه ها، کارخانه ها و حتی در دارو خانه ها وسیله ای را دیده اید که با آن وسایل و بسته های سنگین را بلند کرده و به نقطه دیگری حمل می کنند . این محصول یک ابزار بسیار کاربردی است که امروزه در تمامی مراکز صنعتی از قبیل کارخانه ها و کارگاه ها همچنین در فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد .

همان طور که از نامش پیداست ، برای بلند کردن پالت ها از آن استفاده می شود . در انبارها ، کارخانه ها ، سردخانه ها و بسیاری از جاهای دیگر ، از این وسیله برای بلند کردن و حمل کالا هایی که روی پالت قرار داده شده است استفاده می شود . در واقع مانند یک لیفتراک عمل می کند، به همین دلیل است که به آن لیفتراک دستی می گویند .

جک پالت با توجه به جایی که قرار است استفاده شود و همچنین نیاز های مشتری در سایز های مختلفی تولید می شود که هرکدام دارای آپشن های متفاوتی می باشند .

این محصول دارای ۲ نوع اصلی جک پالت دستی و برقی می باشد . معمولا وقتی قصد خرید جک پالت را دارید باید بین دستی و برقی گزینه ای را انتخاب کنید که متناسب کار و محیط شماست .

هر کدام از این دو نوع بالا دارای چندین مدل دارد . در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم .

جک پالت دستی

ساده ترین و ارزانترین نوع جک پالت می باشد و ظرفیت آن نیز از بقیه کمتر می باشد. این محصول دارای یک پمپ هیدرولیک می باشد و با حرکت دسته آن به بالا و پایین کار می شود .
در این مدل وقتی کالا توسط شاخک ها بلند می شود ، اپراتور باید با دسته هدایت شونده آن را به نقطه مورد نظر حمل کند .با این حال ، در مسافت های طولانی می تواند باعث خستگی اپراتور شود.

این مدل شامل محصولات زیر است .

  • جک  پالت عریض .
  • جک  پالت بالابر قیچی :برای حمل و قابلیت هم سطح سازی بار با کامیون و وانت .
  • جک  پالت با عرض کم .
  • جک  پالت ترازو دار: انجام همزمان حمل و وزن کردن بار.
  • جک  پالت استیل .
  • جک  پالت رول بر ( دارای شاخ های منحنی) .
مزایای جک پالت دستی
  •  به دلیل وزن کم و اندازه کوچک می تواند به راحتی به جاهای مختلف حمل شود .
  • در فضاهای کوچک ایده آل است .
  • برای فروشگاه ها و واحد های صنعتی کوچک بسیار به صرفه است .
  • دارای قیمت ارزان تری نسبت به بقیه مدل ها می باشد .

برندهای معروف این جک ها می توان به  Yale، ​​Crown، تویوتا و ریموند ، اشاره نمود .

جک پالت برقی

این مدل جک ها همان طور که از نامشان پیداست برای بلند کردن و راه رفتن از انرژی برق استفاده می کنند . این محصول دارای یک باتری صنعتی قابل شارژ می باشند .
این جک ها در اندازه ها و ظرفیت های متفاوتی وجود دارد و معمولا دارای آپشن های متنوعی هستند، در واقع همین آپشن ها خود را درقالب مدل های مختلف نشان می دهند . برای مثال برخی از مدل های این دستگاه این قابلیت را دارد که اپراتور روی آن بایستد و کار کندولی در مدل های ساده اپراتور باید با دستگاه قدم بزند . در زیر برخی از مدل ها را با هم بررسی می کنیم
پالت تراک برقی ساده :این مدل از انرژی برق استفاده کرده و قدرتی بیشتر از نوع دستی دارد ، در این مدل اپراتور باید به دنبال دستگاه قدم بزند .

پالت تراک برقی پلتفرم دار : این مدل امکان حمل همزمان بار و نفر را دارد و برای جابجایی بار در فواصل طولانی بسیار مناسب است چون اپراتور را خسته نمیکند .

جک پالت بالابر (قیچی – آسانسوری):

این مدل از جک پالت دارای دو اهرم به شکل قیچی در زیر دستگاه است که به وسیله پمپ هیدرولیکی باز می شود. و بار را به سمت بالا یا پایین حرکت می دهد. این نوع جک پالت می تواند بار را تا ارتفاع بالاتری حمل کند.حداکثر طرفیت بارگیری این جک پالت، ۵/۱ تن است.

جک پالت ترازودار:

جک پالت ترازودار نوع دیگری از جک پالت است که می توان به وسیله آن تا  ۳ تن بار را جابه جا نمود.این نوع جک پالت، شاخک های بلندی دارد (طول شاخک ها: ۲ متر) که موجب امنیت بالا در حمل پالت ها می شود.این مدل از جک پالت قابلیت حرکت و چرخش کامل در فضاهای کوچک و باریک را دارد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید جک پالت برقی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک جک پالت برقی : ۲۹۱۵۵۱۲۳۲۸

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید جک پالت برقی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

کد تعرفه گمرکی جک پالت برقی : ۸۴۲۵۴۹۰۰

وضعیت واحد های فعال تولید جک پالت برقی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید جک پالت برقی در کشور به تفکیک استان آمده است .

                   
وضعیت واردات و صادرات جک پالت برقی

از آنجایی که نمودار واردات و صادرات اختصاصی جک پالت برقی یافت نشد .در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات جک پالت دستی در کشور به تفکیک استان آمده است .

قیمت جک پالت
همانطور که در بالا ذکر شد قیمت این دستگاه با توجه به مدل ، اندازه و مزیت هایی که دارد ، متفاوت است . اخیرا با توجه به نوسانات قیمت بازار امکان ارائه لیست قیمت ها وجود ندارد.
خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید جک پالت برقی

ظرفیت تولید سالیانه : ۳۴۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۳۰۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۴.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)