طرح تولید دوربین های حرارتی و فرماندهی

امروزه دیگر دوربین های حرارتی در همه جا کاربرد دارند چرا که این دوربین ها از تکنیک ترموگرافی یا دمانگاری در تصویر برداری استفاده می برند که در با توجه به پیشرفت تکنولوژی امروزه این دوربین ها کاربرد و کارایی زیاد دارند.
قبل از توضیح در مورد با دوربین های حرارتی و کاربرد آن ها لازم است بدانید که امروزه اگر به تصاویر و یا فیلم هایی برخورد کرده اید که بد ترکیب و به رنگ قرمز و زرد هستند ، بدانید که ضبط آن فیلم یا تصویر به وسیله دوربین های حرارتی صورت گرفته است.
امروزه دیگر دوربین های حرارتی در همه جا کاربرد دارند چرا که این دوربین ها از تکنیک ترموگرافی یا دمانگاری در تصویر برداری استفاده می برند که در با توجه به پیشرفت تکنولوژی امروزه این دوربین ها کاربرد و کارایی زیاد دارند.
دوربین های حرارتی ابعاد کاملاً جدیدی از نظارت امنیتی را ارائه می دهند. به طور کاملا خلاصه و واضح باید گفت که، برخلاف نور مرئی ، گرما را می بینند و به این شکل قادرند در تاریکی مطلق هم، انسانها و اجسام دیگر را بخوبی شناسایی کنند.
از این دوربین ها می توان با سیستم های امنیتی IP و آنالوگ هم استفاده کرد. کاربرد دوربین های حرارتی به نوعی است که با هر دو درگاه Ip و آنالوگ همراه اند و میتوانند آنها را به یک مورد افزودنی مناسب برای سیستم امنیتی شما تبدیل می کنند.
دوربین مدار بسته مدل ها و انواع متنوعی دارد و کاربران با توجه به نیاز خود مدل مورد نظر را انتخاب می کنند . برخی مدل ها ساده و برخی پیچیده تر هستند و کاربری های خاص تری دارند . در واقع دوربین حرارتی به نور نیاز ندارد و تنها با استفاده از حرارت محیط و نور مادون قرمز یک شماتیک از محوطه در اختیار کاربران قرار می دهد
از لحاظ ساختار و عملکرد، دوربین مدار بسته حرارتی تا حدود زیادی به دوربین معمولی شباهت دارد . در دوربین مدار بسته معمولی ، نور محیط باعث بوجود آمدن تصویر می شود از این رو در صورتی که شدت نور محیط کم شود ، کیفیت و وضوح تصویر دوربین مدار بسته معمولی هم افت می کند . در صورتی که در دوربین حرارتی یا Thermal Camera ، دوربین با استفاده از پرتو های مادون قرمز و گرمایی که از اجسام متساطع می شود ، تصویر برداری کرده و یک تصویر سیاه و سفید از اجسام ارائه می دهد .

انواع دوربین حرارتی و فرماندهی

در تقسیم بندی دوربین های حرارتی آن ها را بر اساس معیار های مختلف در دسته های متفاوتی قرار می دهند ولی به طور کلی می توان آن ها را در گروه باند کوتاه (محدوده ۰ تا ۲ میکرومتر) ، باند متوسط محدوده (۲ تا ۵.۵ میکرو متر) و باند بلند (از ۵.۷ تا ۱۵میکرو متر) قرارداد . این تقسیم بندی راهنمای خوبی برای انتخاب دستگاه مناسب با نوع نیاز فرد یا صنعت مورد نظر می باشد ؛ چرا که هرکدام از آن ها مناسب استفاده در موقعیت خاص طراحی شده برای آن هستند .
برای مثال دوربین های ترموگرافی معمولی تنها قادر به نمایش نمودار حرارتی سطوح جامد و مایع هستند و شما در حالت عادی و طبیعی قادر به اندازه گیری طیف حرارتی گازها با آن ها نخواهید بود . به همین خاطر متخصصان این حوزه در شناسایی نشتی ها و طیف های دمایی گاز ها در شاخه ای از دوربین های حرارتی باند طیفی آن ها را محدود کرده اند تا بتوان از آن ها برای شناسایی رنج دمایی گاز ها استفاده کنند .

کاربرد دوربین های حرارتی

دوربین های حرارتی دارای کاربردهای مختلف اعم از نظامی و غیر نظامی هستند و در ادبیات بین المللی به تجهیزات با کاربرد دوگانهDual-use technology معروفند و ترموویژن ها با وضوح X480 وX640 را در سطح مقررات تسلیحاتی دره بندی می کنند. همان طور که در بخش قبل گفته شد دوربین ترموویژن در ابتدا جهت مقاصد نظامی ساخته شد اما به تدریج به ابزاری کاربردی در عملیات های آتش نشانی و… تبدیل شد. دوربین ترموویژن در برق جهت حصولت کار تکنسین های تعمیر و نگهداری خطوط و در صنعت ساختمان جهت آگاهی از نشت گرما و جلوگیری از اتلاف انرژی به کار می رود. همچنین این تجهیز با نام تجاری دوربین دید در شب در اتومبیل های لوکس نیز کاربردیست. دوربین ترموویژن در پزشکی جهت بررسی فعالیت های فیزولوژیک بدن، واکنشها بدن مثلا تب و… نیز به کار می رود

ملاک های مهم در انتخاب دوربین حرارتی

قبل از هر چیز باید گفت که گران قیمت بودن یک دوربین حرارتی هرگز نمی تواند ملاک خوبی برای انتخاب این گونه ابزار باشد ؛ چرا که در برخی موارد دوربینی ارزان قیمت با توجه به شرایط محیطی کارایی به مراتب بهتر از نوع گران قیمت خود خواهد داشت .
در ادامه برخی از ملاک های مهم در انتخاب دوربین حرارتی را معرفی خواهیم کرد تا انتخابی آگاهانه تر داشته باشید .

کیفیت تصویر دیتکتور

بالارفتن کیفیت تصویر یا به عبارتی تعداد پیکسل حرارتی ارتباط مستقیمی با دقت دوربین و نحوه تصویر برداری آن دارد . با بالارفتن رزولوشن دوربین کیفیت عکس حرارتی نیز به همان نسبت بالا می رود و شما شاهد دقت اندازه گیری بیشتری مخصوصاً در فواصل دورتر خواهید بود .

گستره دمایی

این حد محدوده اندازه گیری استاندارد دوربین را تعیین می کند که باید متناسب با نیاز کاربر انتخاب شود .

میدان دید

میدان دید محدود برای فاصله های دور و میدان دید باز برای فاصله های نزدیک مناسب تر است .

حساسیت دمایی

این معیار قدرت تفکیک کنندی یک دوربین حرارتی را مشخص می کند ، برای مثال در دوربینی با حساسیت دمایی ۰.۰۳ درجه سانتی گراد ، برای کاربر این امکان وجود دارد که تمامی دما ها را با اختلاف ۰.۰۳ درجه سانتی گراد و به صورت تفکیک شده با رنگ های متفاوت مشاهده کند .

فوکوس یا تنظیم فاصله عدسی ها به منظور داشتن تصویری واضح تر

در این دوربین ها حالت های مختلفی برای کنترل فوکوس مانند دستی ، اتوماتیک و یا از طریق کامپیوتر و توسط ریموت کنترل وجود دارد که تا حدود زیادی بستگی انتخاب کاربر در این زمینه دارد .

زوم

برخورداری از زوم دیجیتال گرچه یک مزیت محسوب می شود ولی در اکثر موارد کیفیت عکس را پایین می آورد .

فاصله بین پیکسلی دیتکتور حرارتی

برای فواصل دور بهتر است تا این فاصله کمتر باشد و در فاصله های نزدیک بیشتر

نقطه Spot

این نقطه نشانگر تعداد نقطه ها ، ناحیه ها و خطوطی است که یک کاربر می تواند در نمایشگر قرار دهد تا بتواند به طور هم زمان چند دستگاه را از نظر دمایی با هم مقایسه کند .

دقت در اندازه گیری

رابطه معکوسی با پایین بودن این عدد و بالاتر رفتن دقت در دوربین وجود دارد

نمایش هم زمان تصاویر دمایی و طبیعی

قابلیت ارائه تصاویر حرارتی و طبیعی قسمت معیوب در کنار یکدیگر

اندازه گیری شار حرارتی

داشتن این قابلیت باعث می شود تا بتوانید میزان شار حرارتی انتقال یافته از قسمت های مختلف تصویر را اندازه گیری کنید .

اندازه گیری طول و مساحت هدف

برخوردار بودن از قابلیت اندازه گیری هوشمند مساحت جهت تعیین میزان رسوب یا خوردگی

قابلیت ترسیم نموداردوربین حرارتی چیست

جهت برسی رفتار های دمایی جسم در دوره های زمانی مختلف

قالب رنگ

در اختیار داشتن پالت رنگی متفاوت به آنالیز حرارتی و توانایی عیب یابی شما کمک شایانی خواهد کرد .

برخورداری از تصویر برداری پانورما

با این قابلیت قادر خواهید بود تا تصاویر گسترده ای را به صورت عرضی و یا طولی تهیه نمایید و از گرفتن چندین عکس و مدیریت تک تک آن ها اجتناب کنید .

ضبط صدا

توانایی ذخیره صدای کاربر برای ضمیمه کردن راهنما و یا توضیحات متخصص روی تصاویر گرفته شده .

نشانگر لیزری

جهت تعیین نمودن هدف در زمان تصویر برداری (به‌ویژه در زمان یکسان بودن دمای هدف با محیط پیرامون)

مزایای دوربین حرارتی

تشخیص هر جنبنده ی زنده و وسیله نقلیه ای در فواصل زیاد ( چندین کیلومتر )
تشخیص محل دقیق وسیله نقلیه یا موجودات زنده در شرایط آب و هوایی و شدت نور مختلف
ارائه اطلاعات با اهمیت مانند حدود دمای اجسامی که در میدان دید دوربین هستند ( پیش بینی از آتش سوزی یا تشخیص موجود زنده در هر شرایط نوری و آب و هوایی )

معایب دوربین حرارتی

وضوح تصویر و رزولوشن بسیار پایین و عدم توانایی تشخیص جزئیات
عدم توانایی تصویر برداری از چهره افراد

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید دوربین های حرارتی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک دوربین های حرارتی ۳۳۱۲۴۱۲۷۹۲

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید دوربین های حرارتی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

وضعیت واردات و صادرات دوربین های حرارتی

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)