طرح تولید روکش HPL و LPL

روکش HPL به صورت ساده که فقط یک سطح فرآورده مرکب چوبی را پوشش میدهد و HPL دوبل که دو سطح فرآورده های مرکب چوبی را پوشش میدهد در بازار موجود است. در این روکش ها با استفاده از چسبهای اوره فرمالدهید و پلی ونیل استات به اوراق فشرده چوب مانند تخته خرده چوب و تخته فیبر چسبانده میشود. علت استفاده از رزین ملامین فرمالدهید برای لایه فوقانی به دلیل مقاومتهایی است که میبایست بر روی سطح در نظر گرفته شود؛ از قبیل مقاومت در برابر حرارت، آب، خراشیدگی و غیره. در دستیابی به بهترین کیفیت محصولات تولیدی به دلیل استفاده از رزین در این روکشها در مقابل عبور جریان الکتریسیته مقاومت مینمایند. همچنین استفاده از رزین ملامین در لایه سطحی باعث مقاومت در برابر اسیدهای ضعیف نیز میشوند. انتخاب چسب و میزان فشار و دما بر روی ظاهر محصول تولیدی و کیفیت آن تأثیر زیادی دارد. چنانچه از روکش اچ پی ال خیلی نازک برای روکش کاری استفاده شود، عیوب آن به طور بارزتری مشخص میشوند.

موارد مصرف و کاربرد روکش HPL و LPL

صفحاتی که با این روکشها پوشش داده میشوند، در برابر حرارت و رطوبت مقاوم هستند، لذا عمده کاربرد این روکش ها در موارد خاصی نظیر مواردی که دوام بسیار زیاد مورد نیاز است از قبیل کفپوش های چوبی، سطوح کار و لوازم بیمارستانی و آزمایشگاهی، میزهای کارگاهی، رویه کابینتهای بدون ابزارخوری و نیز سایر مصارف عمومی مثل مبلمان اداری به صورت محدود، البته ساخت نوع فرم پذیر این نوع روکش ها، دامنه کاربرد آن را در رویه کابینت های دارای لبه های منحنی افزایش داده است.

اهمیت تولید روکش HPL و LPL در کشور

برای افزایش مقاومت در برابر رطوبت، خراشیدگی، حرارت و همچنین زیبایی ظاهری اوراق فشرده چوبی از قبیل نئوپان (تخته خرده چوب) و تخته فیبر، معمولاً از روکش های طبیعی و مصنوعی استفاده میکنند. به دلیل پایین بودن مقاومتهای فیزیکی و نداشتن تنوع دلخواه در طرح و رنگ و از همه مهمتر کمبود درختان سیلندریک در سالهای اخیر باعث شده روکشهای مصنوعی، جانشین روکش های طبیعی شوند. روکش های مصنوعی از لحاظ رنگ و نقش و ضخامت دارای انواع متفاوتی هستند، به علت کاربرد مواد حفاظتی، رنگی و چسب بر روی روکش های مصنوعی، صفحاتی که با این روکش ها پوشش داده میشوند، در برابر حرارات و رطوبت مقاوم هستند، لذا عمده کاربرد این روکش ها در موارد خاصی نظیر مواردی که دوام بسیار زیاد مورد نیاز است، می باشند.

طرح تولید روکش HPL و LPL

قیمت خط تولید روکش HPL و LPL

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید روکش HPL و LPL، برابر با ۴۴،۵۳۴،۰۰۰ هزار ریال بر آورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت روکش HPL و LPL

بودجه: بین ۴ تا ۸ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۴۸۳،۱۲۰ متر مربع
مساحت زمین مورد نیاز: ۳۹۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۸۰۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۴۸ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۷۰،۸۲۹،۵۹۸ میلیون ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)