طرح تولید رو فرشی (3)

طرح تولید رو فرشی

روفرشی پارچه‌ ای ضخیم (قالی مانند) که بر روی قالی اتاق پهن می‌کنند تا از نور آفتاب و پاخوردگی حفظ شود یا عیب قالی پوشیده بماند. روفرشی، برگرفته از طرح و نقش گلیم و فرش دستی است که بیشترین تولیداتش با اختصاص ۹۰ درصد سهم بازار متعلق به استان یزد است. سابقه تولید روفرشی در یزد به ۵۰ سال پیش باز می‌گردد و یکی از هنرصنعت‌های اصیل استان یزد به شمار می‌رود. نساجان یزدی نیم قرن پیش دست به کار تولید محصولی شدند که امروز نه تنها در ایران بلکه شهرت جهانی دارد. محصولی که با مواد اولیه ۱۰۰ درصد ایرانی در حال تولید است. اولین روفرشی‌ها ، دارای طرح‌های چهارخانه پنبه‌ای بود که با دستگاه‌های ماکویی بافته می‌شد و برای حفاظت از فرش دستباف کاربرد داشت. محصولی که اکنون علاوه بر نگهداری فرش در منازل، بعنوان زیراندازی ساده و سبک، قابل شست و شو و قابل حمل در مسافرت و گردش نیز استفاده می‌شود.

انواع رو فرشی

اگر ضخامت روفرشی برایتان اهمیت دارد باید از روفرشی مخمل ( که از یک نخ مخمل و یک نخ معمولی بافته شده) و روفرشی دوشانل (که از دو نخ مخمل بافته شده) یکی را انتخاب کرده و پس از آن به سراغ انتخاب طرح و نقش روفرشی که شامل طرح‌های روفرشی مدرن، روفرشی کلاسیک می‌باشد بروید.

رو فرشی کلاسیک

این نوع روفرشی شامل طرح‌های خشتی، افشان، لچک و ترنج و … می‌باشند و بدلیل ضخامت کمتر مناسب حمل جهت زیرانداز در سفر و گردش می‌باشند.

رو فرشی مدرن

این نوع روفرشی برای منازل و دکوراسیون‌های مدرن مناسب می‌باشند و بیشتر از الیاف شانل (مخمل) تولید شده و زیبایی چشم گیری دارند، بعضی از این روفرشی‌ها دو رو (دو طرفه) بوده و در صورت آلوده شدن یک طرف آن شما می‌توانید از روی دیگر آنها استفاده کنید.

طرح تولید رو فرشی (2)

قیمت تولید داخلی و جهانی رو فرشی

قیمت روفرشی در بازار داخل کشور به طور متوسط هر مترمربع ۱۵۰۰۰ ریال میباشد. قیمت روفرشی خوب از لحاظ طرح و بافت به ابعاد ۲×۱/۵ متر حدود ۱۰۰۰۰۰۰ ریال، ابعاد ۳×۲ متر ۱۵۰۰۰۰۰ ریال و ابعاد ۵×۳/۵ متر حدود ۲۵۰۰۰۰۰ ریال است. روفرشی محصولی است که به طور معمول در ایران تولید و مورد استفاده قرار میگیرد و این محصول در کشورهای دیگر چندان تولید نمیشود و کاربرد ندارد. لذا مقایس های بین قیمت داخلی و جهانی محصول نمیتوان انجام داد.

فرآیند تولید رو فرشی

برای تولید روفرشی از ماشین بافندگی راپیری مجهز به سیستم ژاکارد استفاده میشود. اگرچه ماشین آلات بافندگی نوع دیگر را میتوان استفاده نمود اما ماشین های واترجت و ایرجت معمولاً برای تولید پارچه های ظریف به کار می روند. ماشین های بافندگی ماکویی نیز به دلیل سرعت پایین پودگذاری و همچنین پایین بودن راندمان ماشین به دلیل نیاز به تعویض ماسوره برای این منظور مناسب نیستند. با سیستم تشکیل دهنه بادامکی و دابی نیز محدودیت طراحی داریم و نمی توان طرح های پیچیده را ایجاد کرد. بنابراین مهمترین روش تولید روفرشی استفاده از سیستم راپیری برای پود گذاری و استفاده از ژاکارد برای تشکیل دهنه برای ایجاد طرحهای متنوع و پیچیده می باشد. مراحل تولید روفرشی، شامل چله پیچی، بافندگی، دور دوزی و بسته بندی است برای این منظور، بوبین های نخ پنبه ای وارد سالن چله پیچی می شوند پس از چله پیچی این چله ها را پشت ماشین بافندگی قرار می دهند. پس از اینکه نخهای تار از سیستم های کنترل نخ تارعبور دادند، روی غلطک پارچه پیچیده میشوند و در این حالت آماده بافت می باشند. طراحی نخ چله نیز روی ماشین صورت می گیرد براساس طرح داده شده نخ های تار را از میل میلکها عبور می دهند. وقتی که نخ های پود براساس طرح در جای خود قرار گرفت کار بافت شروع میشود. وقتی که یک پارتی بافته شد، پارچه روفرشی بافته شده ، براساس اندازه هایی که معمولاً ۳×۲ می باشد دور دوزی می شود سپس به قسمت کنترل و بسته بندی وارد میشود. پس از اینکه چند تخته را در یک پلاستیک جای دادند، به قسمت انبار منتقل می شوند.

طرح تولید رو فرشی (1)

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید رو فرشی

۱. رو فرشی : ۱۷۲۲۴۱۲۳۱۵

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید رو فرشی

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۳ تن
نرخ برابری دلار : ۱۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۳۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۱۳۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۳ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۷ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : – میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : – درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)