طرح تولید قند طعم دار و فانتزی

در کنار قند چند سالی است محصولات دیگری مانند انواع شکلات، نبات، خرما و سایر محصولات خودنمایی می‌کنند، اما همان‌طور که همه ما در طول روز می‌بینیم اغلب افراد قند را به سایر محصولات مکمل چای ترجیح می‌دهند و قند همچنان جایگاه ویژه خود را بین مصرف‌کنندگان ثابت نگه داشته است.
اما خلاقیت در این عرصه می‌تواند به تثبیت این جایگاه کمک کند. سال‌ها پیش خانواده‌ها اغلب قند مصرفی خود را به صورت کله‌ای از فروشگاه‌ها تهیه و خود در خانه به اندازه دلخواه و مصرفی خرد می‌کردند، اما مشغله‌های روزمره موجب شده امروز کمتر کسی قند را به صورت کله‌ای تهیه کند و اغلب خانواده‌ها و شرکت‌ها به سمت قند‌های حبه‌ای رو آوردند و بسیاری از شرکت‌ها در همین زمینه خرد کردن و بسته‌بندی قند شکل گرفتند و همچنان هم در حال فعالیت هستند.
این سطح از کار در قالب مشاغل خانگی در حال حاضر دارای پتانسیل‌های زیادی برای فعالیت است که در ادامه شرایط سرمایه‌گذاری در آن بررسی می‌شود. پس از آن، نسل جدید قندهای طعم‌دار در بازار پدیدار شدند که توجه بسیاری از مصرف‌کنندگان به انواع این قندها جلب شد و البته بازار این کار همچنان پتانسیل‌های بسیاری برای کار دارد. قندهایی با طعم خرما، نعنا، دارچین، زعفران و لیمو در بازار امروز تولید می‌شوند که می‌توان آینده بازار قند را به سمت این خوشمزه‌های رنگی سوق داد، چرا که مزیت‌های این قندها می‌تواند آن را جایگزین قندهای معمولی در سفره‌ها کند.

قند تزیینی

قند تزیینی نوعی قند تولید شده در اشکال زیبا و متنوع است که علاوه بر داشتن شکل های زیبا از طعم های متنوع نیز برخوردار است. در واقع قند تزیینی طعم دار نوعی ترکیب انواع طعم ها با شکر است.
برخی از انواع قند تزیینی شامل:
قند زعفرانی تزیینی
قند دارچینی تزیینی
قند زنجبیلی تزیینی
قند تزیینی طرح دار
قند تزیینی مامی سایت
قند تزیینی رنگی
قند تزیینی برای عید
قند تزیینی عروس
قند تزیینی شف طیبه
قند تزیینی با رویال آیسینگ
قند تزیینی خانگی
قند تزیینی رایس


یک نوآوری
علاوه بر قندهای طعم‌داری که پایه اصلی آنها قند سفید حبه است، به‌تازگی میوه‌هایی چون زردآلو، آلو، کیوی، انبه و… به شکل و سایز حبه قند عرضه می‌شود، این میوه‌ها در ابتدا به شکل خمیردرآمده و با افزودن مقدار مجاز از شکر شکل می‌گیرند و سپس به شکل حبه، برش می‌خورند و در بازار عرضه می‌شوند، البته به دلیل قیمت تمام شده بالای محصول به علاوه عدم تمایل مشتریان به این محصول فعلا حضور در آن پیشنهاد نمی‌شود.

سرمایه‌های مورد نیاز برای تولیدقند طعم دار و فانتزی

بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها حدود سه کارخانه به صورت صنعتی در زمینه تولید قندهای طعم‌دار در کشور فعالیت می‌کنند و سایر فعالان این عرصه در کارگاه‌های زیرزمینی یا در قالب مشاغل خانگی در این حوزه فعالیت می‌کنند. برای راه‌اندازی یک کارخانه که به صورت صنعتی به تولید این محصول بپردازد و حدود ۱۰۰ تن قند طعم دار را در روز تولید کند به فضایی حدودا ۵هزار متری نیاز دارید.
ماشین‌آلات این کار علاوه بر قند حبه کن صنعتی چند ماشین طعم‌دار کردن است که برای هر طعمی باید جداگانه تهیه شود. در واقع چون طعم‌ها و رنگ‌های مصرفی متفاوت است نمی‌توان با یک ماشین مثلاً دو نوع قند نعنایی و زعفرانی را تولید کرد، پس بهتر است برای اینکه خروجی بهتر و باکیفیت‌تری داشته باشید برای هر طعمی یک دستگاه جداگانه تهیه کنید.
ماشین‌آلات این کار در کشور به خوبی در دسترس است و هزینه بالایی هم ندارد، هر ماشین حدود ۳۰ میلیون تومان قیمت دارد که با سایر هزینه‌ها حدود ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه اولیه برای این کار در قالب کارخانه نیاز دارید، در این حجم حدود ۳۰نفر نیروی انسانی مشغول به کار می‌شوند. برای بسته‌بندی محصول نهایی هم حدود ۵۰ میلیون تومان سرمایه نیاز دارید تا دستگاه بسته‌بندی سلفونی را خریداری کنید.

تولید در سطح مشاغل خانگی

اما اگر بخواهید در قالب کوچک‌تر به این کار بپردازید یک فضای ۲۰متری برای کار کافی است. در این صورت باید مشتری‌های خود را به صورت محدود و در محل زندگی و چند فروشگاه اطراف پیدا کنید. دستگاه‌های کوچک خانگی معمولا ٢٠٠ کیلوگرم در ساعت قند خرد می‌کنند که حدود ۴میلیون تومان قیمت دارند، طعم‌دار کردن قندها هم که به صورت سنتی و در سینی‌های بزرگ صورت می‌گیرد و هزینه چندانی ندارد.
برای بسته‌بندی محصول هم حدود ۲ میلیون تومان سرمایه نیاز دارید تا یک دستگاه پرس خریداری کنید و به وسیله آن بسته‌های ۵۰۰گرمی و یک کیلوگرمی قندها را تهیه کنید. دستگاه‌های قند خردکن خانگی به طور میانگین از یک تن قند ٨٨٠کیلوگرم قند خردشده تولید می‌کنند و مابقی محصول را که به صورت خاک قند می‌شود باید به قنادی‌ها بفروشید و از ضایعات این کار هم درآمد کوچکی کسب کنید.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید قند طعم دار و فانتزی

کد آیسیک قند حبه طعم دار : ۱۵۴۲۵۱۲۳۵۲

وضعیت واحد های فعال تولید قند طعم دار و فانتزی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده قند حبه در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید قند طعم دار و فانتزی

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۲۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۹۵۰ میلیون تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴/۵ - (۲ امتیاز)