طرح تولید انواع شیشه های تزیینی و دکوراتیو

در سال های اخیر استفاده از شیشه در نمای بیرونی ساختمان ها و طراحی های داخلی و بیرونی به شدت مورد توجه عموم، به خصوص طراحان و معماران قرارگرفته است. شیشه های دکوراتیو در پنجره‌ها، قفسه‌بندی، پارتیشن‌، حمام، سرویس بهداشتی، چیدمان اتاق خواب، میزهای شیشه‌ای، دکوراسیون فروشگاهی، دیوار‌پوش‌ها، کف، کمد دیواری، لابی، کابینت‌ آشپزخانه و حتی به عنوان جداکننده‌ی فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرند. شیشه های دکوراتیو باعث جذابیت و درخشش در دکوراسون داخلی می شوند و فضا را دل انگیز و لذت بخش تر می کنند. استفاده از شیشه دکوراتیو تنها به فضای داخلی ساختمان محدود نمی شود. می توان از این شیشه ها در فضای خارجی ساختمان ها نیز استفاده کرد. زیرا شیشه های دکوراتیو در مقابل گرما، سرما، رطوبت، نور خورشید، باد، باران، برف، آلودگی و… بسیار مقاوم هستند و می توان از آن ها در هر منطقه آب و هوایی استفاده کرد. به کمک طرح ها و رنگ های متفاوت شیشه های دکوراتیو می توان به فضاها روح بخشید و این مکان ها را زیباتر ساخت.

انواع شیشه تزیینی و دکوراتیو

• شیشه لمینیت رنگی
• شیشه چاپدار (چاپی) یا اسپندرال Spandrel
• شیشه رنگی Lacobel و Matelac
• شیشه مات یا Matelux
• شیشه سندبلاست Sandblast
• شیشه فوتولمینیت
• شیشه طرح شکسته

شیشه های دکوراتیو رنگی را می توان به دو گروه تقسیم کرد :
گروه نخست شیشه لاکوبل رنگی که یک رو نما هستند و نور را از خود عبور نمی دهند
گروه دوم شیشه رنگی های ترنسپرنت که نور را از خود عبور می دهند.
شیشه های لاکوبل رنگی بیشتر در محیط های داخلی استفاده میگردد و به صورت پوشش های داخلی در دکوراسیون و طراحی های داخلی جایگزین خوبی برای کاغذدیواری است و از ویژگی های برتر آن می توان به قابل شستشو بودن، عدم آسیب پذیری و ضدخش بودن اشاره کرد.از شیشه رنگی های ترنسپرنت اکثرا در نماهای بیرونی ساختمان پاسیو ها، نورگیر ها و آینه کاری های داخلی بناهای سنتی بهره گرفته می شود و دارای گستره رنگی کمتری در مقایسه با شیشه لاکوبل رنگی می باشند.

شیشه لمینیت رنگی
شیشه های لمینیت نسبت به شیشه‌های معمولی از ضریب ایمنی بیشتری برخوردار هستند. این نوع شیشه ها از روی هم قرارگرفتن دو یا چند لایه شیشه تخت که به وسیله لایه میانی PVB به یکدیگر متصل شده اند، ساخته می شوند و مقاومت بالایی دارند. شیشه های لمینیت رنگی علاوه بر دارا بودن کلیه خواص شیشه های لمینیت، نظیر مقاومت در برابر زلزله و سرقت، جلوگیری از نفوذ اشعۀ UV و کاهش آلودگی صوتی، در طیف گسترده ای از رنگ ها نیز قابل ارائه هستند. شیشه های لمینیت رنگی می توانند کاملا شفاف، مات یا کاملا غیرشفاف باشند. موارد کاربرد این شیشه ها هم در نمای ساختمان و هم در داخل ساختمان جهت مصارف دکوراتیو می باشد. شیشه های لمینیت رنگی با استفاده از طلق های PVB رنگی تولید شده توسط شرکت های معتبر اروپایی، ساخته می شوند.
شیشه لاکوبل رنگی
شیشه رنگی لاکوبل طیف رنگ بسیار گسترده ای دارد. از شیشه رنگی لاکوبل می توان در طراحی دکوراسیون داخلی و یا فضاهای خارجی استفاده کرد. شیشه رنگی لاکوبل می تواند به عنوان شیشه رو میزی، شیشه حمام، پارتیشن شیشه ای، آشپزخانه ها و … مورد استفاده قرار بگیرد.
مزایای شیشه لاکوبل رنگی به عنوان مؤلفه دکوراتیو
– شیک و مدرن بودن شیشه دکوراتیو
– بزرگتر نشان دادن محیط و فضای داخلی آن
– رفلکس نور در محیط


شیشه چاپدار (شیشه چاپی) یا اسپندرال Spandrel
شیشه اسپندرال یا شیشه چاپی و چاپدار، نوعی شیشه دکوراتیو رنگی و غیر شفاف است. شیشه چاپی با انجام پخت های مرکب سرامیکی روی شیشه در انواع رنگ ها و مدل های مختلف تولید می شود که این چاپ ها به صورت غیر شفاف است و فضای پشت آن قابل مشاهده نیست. شیشه های چاپی به صورت تک جداره و دو جداره در ساختار شیشه های لمینیت مورد استفاده قرار می گیرند. شیشه های چاپدار معمولا برای تزئین و یا به منظور پوشاندن فضاهای مختلف مانند فضای بین طبقات، اتاق ها و حمام به کار می روند. همچنین می توان از شیشه های چاپی در ویترین فروشگاه ها، دکوراسیون داخلی، کابینت ها، دیوار های شیشه ای و … استفاده کرد. چاپ روی شیشه بوسیله دستگاه چاپ یو وی انجام می شود و هر شخصی به راحتی می تواند عکس های خانوادگی و یادگاری های خود را روی شیشه چاپ کند و به وسیله یراق آلات مخصوص و استنلس استیل روی دیوار اتاق و هرجای دیگر نصب کند. لازم به ذکر است، عملیات چاپ معمولا روی شیشه های سکوریت انجام می شود زیرا از استحکام و مقاومت بالاتری برخوردار هستند.
شیشه مات یا متلوکس
شیشه های دکوراتیو مات (Matelux) با استفاده از تکنولوژی جدید مات کردن شیشه با کمک اسید ساخته می‌شوند. این شیشه‌ها لک را نشان نمی‌دهند، نور را عبور نمی‌دهند و فضا را محافظه کارانه تر نشان می دهند. از شیشه دکوراتیو مات در پارتیشن‌ بندی، حمام، مبلمان، درب ها، کابینت و فضاهای مشابه استفاده می شود. اضافه کردن یک لایه لمینت به آن‌ها باعث می‌شود که در هنگام شکستن خرد نشوند. می‌توان این شیشه‌ها را در رنگ‌بندی‌های مختلف ارائه داد و حتی طرح‌های متنوعی در آن‌ها ایجاد کرد و مشبک‌شان کرد. برش شیشه به هر شکل دلخواه امکان‌پذیر است و در قطرهای متنوع قابل ارائه است. حتی می‌توان آن‌ها را سوراخ کرد.
شیشه سندبلاست Sandblast
شیشه دکوراتیو سندبلاست، قابلیت و انعطاف بالایی دارد و می توان هر طرحی را روی این نوع شیشه اعمال کرد. برای این کار نیاز به شیشه ی خاصی نیست و روی هر نوع شیشه ای می توان عمل سندبلاست نمودن را انجام داد. فرآیند تولید شیشه های سندبلاست کمی متفاوت است. شیشه سندبلاست، از پاشیدن پرفشار نوعی ماسه ی خاص توسط دستگاه های سندبلاست تولید می شود. در هنگام پاشیدن ماسه، می توان هر طرحی را بر روی شیشه سند بلاست ایجاد کرد. شیشه سندبلاست مات است و این باعث می شود بسیاری از سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی خواهان استفاده از این نوع شیشه باشند. شیشه های سندبلاست در واحدهای مسکونی قسمت حمام و آشپزخانه، در فروشگاه ها قسمت دکور سازی و… استفاده نمود. جداسازی فضاهای اداری از جمله اتاق های جلسات، فضاهای بین کارمندان و استفاده در پارتیشن تک جداره و پارتیشن دوجداره با طرح و لوگویی خاص، از دیگر کاربرد های این نوع شیشه است. شیشه سندبلاست از نظر طرح پذیری، شبیه شیشه های چاپی است.
شیشه فوتو لمینیت
فوتولمینیت کردن شیشه به معنی لمینیت کردن یک طرح گرافیکی درون شیشه است. در اجرای این روش می‌توان از پارچه، طلق یا چاپ مستقیم شیشه استفاده کرد. در لمینیت پارچه، پارچۀ دلخواه بین دو شیشه قرار گرفته و برای همیشه لمینیت می‌شود. در لمینیت با طلق، طرح مورد نظر به صورت دیجیتال روی طلق مخصوص چاپ شده و طلق چاپ‌دار بین دو شیشه لمینیت می‌شود. در روش چاپ مستقیم، چاپ دیجیتال به طور مستقیم روی شیشه انجام شده و سپس لایه‌ی شیشه چاپ‌دار با یک لایه‌ی دیگر شیشه لمینیت می‌شود. در تمام روش‌‌های فوتو لمینیت، نوع طلق مصرفی با طلق معمولی PVB متفاوت است. طلق مورد استفاده در شیشه‌‌های فوتولمینیت چسبندگی بسیار بالایی به شیشه و مواد چاپی دارد و در برابر رطوبت آسیب نمی‌بیند. لمینیت شدن طرح‌‌های گرافیکی درون شیشه از آسیب دیدن طرح‌ها جلوگیری می‌کند. بدین‌ترتیب با استفاده از شیشه‌‌های فوتولمینیت طراحان می‌توانند بدون نگرانی از آسیب‌پذیری چاپ‌‌های دیجیتال، از تنوع بی‌پایان طرح‌‌های چاپی رنگی در طراحی‌‌های خود استفاده کنند.
شیشه طرح شکسته
شیشه های دکوراتیو طرح شکسته بر خلاف ظاهر شکننده شان، از مقاومت بالایی برخودارند. درجه ایمنی این شیشه دکوراتیو، به حدی بالاست که می توان از آن به عنوان کف و پله استفاده کرد. ظاهر شکسته شیشه آن را زیباتر کرده است و از آن در تزئینات داخلی ساختمان بهره می برند.

کاربرد شیشه های تزیینی و دکوراتیو در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

۱- شیشه های دکوراتیو همچون آثار هنری زیبا در طراحی دکوراسیون داخلی
شیشه های دکوراتیو می توانند به عنوان تابلوهای هنری در طراحی دکوراسیون داخلی منزل حضور پیدا کنند.
۲- استفاده از شیشه های دکوراتیو در طراحی نورگیرهای سقفی منزل
از شیشه های دکوراتیو می توان برای جذاب تر شدن نورگیرهای سقفی منزل که ظاهرشان تکراری و خسته کننده شده است، استفاده کرد. این شیشه ها کاملا چهره نورگیرهای سقفی را عوض می کند و باعث می شود که آن ها از یک عنصر منفعل تبدیل به یک عنصر جذاب شوند.
۳- استفاده از شیشه های دکوراتیو در طراحی پنجره های منزل
اگر در دکوراسیون داخلی منزل از پنجره استفاده شده باشد، قطعا نیاز هست تا نور خورشید از طریق پنجره ها به داخل منزل بتابد. اما ممکن است که قصد مات شدن پنجره ها وجود داشته باشد تا در دید داخل منزل محدودیت ایجاد شود. برای ایجاد محدودیت در دید پنجره ها از شیشه های دکوراتیو استفاده می شود.
۴- استفاده از شیشه های دکوراتیو در تراس و بالکن
شیشه های دکوراتیو علاوه بر این که می توانند در طراحی دکوراسیون داخلی منزل موثر باشند می توانند در طراحی نمای ساختمان هم استفاده بشوند. اگر از شیشه های دکوراتیو در طراحی شیشه های تراس و بالکن استفاده شود، می توان از زیبایی این شیشه ها در طراحی نمای خارجی ساختمان نیز بهره برد.
۵- استفاده از شیشه های دکوراتیو در فضای بین کابینت ها
از شیشه های دکوراتیو در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه هم می توان بهره برد. فضای بین کابینت ها می تواند بهترین جا برای این شیشه های رنگی و دکوراتیو باشد.
۶-استفاده از شیشه های دکوراتیو در طراحی مبلمان های مناسب برای دکوراسیون داخلی
شیشه های دکوراتیو موارد مصرف دیگری هم دارند، مثلا می توان از آن ها در طراحی مبلمان های مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل استفاده کرد. این شیشه ها می توانند به عنوان سطح رویی میزهای غذاخوری، میزهای جلومبلی و حتی میزهای بغل مبلی استفاده بشوند.
۷- استفاده از شیشه ها دکوراتیو در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام
در فضاهایی مانند حمام و سرویس های بهداشتی از شیشه های دکوراتیو استفاده می شود. معمولا در این فضاها برای درب کابینت ها و حتی دیوارهای جداکننده از شیشه استفاده می شود. شیشه های دکوراتیو، فضای حمام و سرویس بهداشتی را از حالت ساده خارج می کند.

مزایای رنگ شیشه تزیینی و دکوراتیو:

– تنوع و زیبایی رنگ در شیشه دکوراتیو ها
– توانایی رنگ آمیزی کردن آن بر روی شیشه دکوراتیو هایی با ضخامت ۴ تا ۲۰ میلیمتر
– قابلیت اجرا کردن طرح های دلخواه و مورد نظر شما بر روی شیشه با چند رنگ مختلف

قیمت شیشه های تزیینی و دکوراتیو

قیمت شیشه دکوراتیو به موارد مختلفی بستگی دارد از مهمترین عواملی که می تواند در قیمت شیشه دکوراتیو تاثیر گذار باشد می توان به نوع شیشه مورد استفاده ، نوع طرح و اندازه شیشه اشاره کرد.

شیشه دکوراتیو دوجداره

شیشه‌ های جورجین بار که آن را به عنوان شیشه دکوراتیو نیز شناخته شده هستند. آن را مجموعه ‌ای از پروفیل ‌های باریک آلومینیومی می گویند که آن را در بین دو جداره شیشه قرار می دهند و هم چنین آنها را در مدل ‌های مختلف و طرح‌ ها و نقش های گوناگون و زیبایی به خصوص نسبت به رنگ ‌های سفید و هم چنین طلایی ارائه می شود که آن را از انواع طرح و شکل ‌های هندسی، زیبایی بسیار دل انگیز و کلاسیکی به شیشه دکوراتیو ‌های دو جداره می ‌دهد. پروفیل‌ ها در شیشه دکوراتیو در وسط و بین دو جداره شیشه قرار می گیرد و ان را از کثیفی و خاکی شدن و گرفتن گرد و غبار حفظ می کند و به همین دلیل تمیز کردن شیشه دکوراتیو های دو جداره را بسیار آسان و مقرون به صرفه کرده است. باید توجه داشته باشیم که قرار دادن شیشه دکوراتیو ما بین دو جداره شیشه ها دازای مزیتی نیز می باشد. این مزیت آن است که باعث می شود تبادل حرارتدر درزها به طور قابل ملاحضه ای کاهش یابد و هم چنین ای نوع از شیشه دکوراتیو ها انرژی کمتری را تلف می کنند.
بنا بر این از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه نیز می باشد. شیشه دکوراتیو دو جداره دربسیاری از موارد کاربرد های زیادی دارد که از لحاظ زیبایی نیز بسیار مورد توجه قرار می گیرد. این نوع از شیشه ها را در تولید و ساخت انواع مختلفی از پنجره ها، در های ورودی و خروجی و یا حتی در کابینت های آشپزخانه در منازل استفاده می شود. هم چنین شیشه دکوراتیو دو جداره در فضا و محیطی که تلفیق شده از معماری سنتی و کلاسیک و باستانی می باشد نیز از آن مورد کاربرد فراوان قرار می گیرد.

یکی از مزیت های بسیار جالبی که شیشه دکوراتیو ها دارند این است که می توان طرح مورد دلخواه را در بین شیشه های دو جدار قرار داد بون اینکه نگران آن باشیم که شیشه دکوراتیو داخل آن کثیف و گرد و غبار بگیرد. بنا بر این می توان طرح و نقش مورد نظر و دلخواه را به شرکت و کارخانه ی تولید آن سفارش داد تا آن را ما بین شیشه های دو جداره قرار دهند. این کار باعث شده است تا معماران ایده های بهتر و بیشتری را به وجود بیاورند و در اختیار مصرف کنندگان این گونه محصولات قرار دهند.
این عمل باعث طول عمر زیاد این گونه شیشه ها داخل دو جداره می شود و از هر گونه گرد و غبار و کثیفی به دور می ماند.
این عمل این امکان را برای همه از جمله معماران و مصرف کنندگان به وجود می آورد که از شبکه های تزیینی داخل این شیشه های دو جداره برای طراحی و دکوراسیون داخلی و بیرونی بهترین استفاده را نمایند. هم چنین شبکه های تزیینی که در بین دو جداره قرار می گیرد با داشتن سطحی بدون موانع در مقایسه با شیشه هایی که با چسباندن آنها بر یکدیگر و یا اینکه شبکه سازی با پروفیل آنها را مجبور به آسان کردن تمیز کردن آنها و جایی برای جمع کردن سطح پروفیل تزیینی آن نیز وجود ندارد.
طرح های زیادی برای شیشه دکوراتیو ها در حدود بیش از ۹۰ طرح و مدل و نقش در رنگ های مختلفی از جمله سفید، طلایی، نقره و طرح چوب روشن و تیره می توان آن را نیز عرضه کرد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع شیشه های تزیینی و دکوراتیو

کد آیسیک انواع شیشه های تزئینی ودکوراتیو : ۲۶۱۰۳۱۲۳۷۹

وضعیت واحد های فعال تولید انواع شیشه های تزیینی و دکوراتیو

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده انواع شیشه های تزئینی ودکوراتیو در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید انواع شیشه های تزیینی و دکوراتیو

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۸۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)