طرح تولید انواع تینر

تینر یا تینر نقاشی (به انگلیسی: Paint thinner) ماده‌ی شیمیایی، حلالی است که برای رقیق کردن رنگ‌های پایه روغنی به‌کار می‌رود هم‌چنین می‌توان برای پاک کردن بخش‌هایی که نباید رنگی می‌شده تینر را به‌کار برد.
یکی از انواع مایعات شیمیایی فراری است که اکثراً در مصارفی همچون رقیق کردن رنگ از آن بهره برده می‌شود، فرمولاسیون تینر به نحوی است که باعث می‌گردد خواص رنگ تأثیر بیشتری را داشته باشد. این نکته لازم به ذکر است که تینر نقش به سزایی در زمان خشک شدن لایه‌های رنگ دارد.
اگر تینر که برای رقیق کردن رنگ خود انتخاب می‌کند مناسب نباشد، می‌تواند مشکلاتی را برای شما به وجود آورد. در انتخاب تینر باید بسیار دقت داشته باشید زیرا استفاده از تینر مرغوب در رنگ موجب اسپری شدن بهتر، خاصیت برس خوری بهتر، سرعت خشک شدن بهتر و همچنین ویسکوزیته بهتر رنگ می‌گردد.

انواع تینر

تینرهای آلکیدی
تینرهای فوری
تینرهای اپوکسی (برای رنگهای اپوکسی)
تینرهای پلی اورتان (برای رنگهای پلی اورتان)
تینرهای سیلیکونی (برای رنگهای سیلیکونی)
تینرهای شستشو (برای شستشو سطوح به منظور زدودن آلودگیها)

خواص تینر چیست؟

زمانی که شما از تینر در رنگ استفاده می نماید. این ماده شیمیایی تاثیر بسزایی در خواص کاربری رنگ ایفا می نماید. از تاثیرات مستقیم آن دراین زمینه می توان بر:
ویسکوزیته
خاصیت برس خوری
قابلیت اسپری
مدت زمان و سرعت خشک شدن رنگ
نکاتی که باید در انتخاب تینر مناسب به آن توجه کرد:
سرعت تبخیر
سمیّت
قدرت حلالیت
ضریب شکست نور
نقطه جوش
درصد مواد غیر فرّار
دانسیته
میزان رطوبت
نقطه اشتعال و قابلیت شعله‌وری
فرمولاسیون تینر
تینرها بیشتر ماهیت پلیمری و آلی دارند و از ساختمان بلوری تشکیل نگردیدند. غلظت محلول به نوع فرمولاسیون رزین و فرمولاسیون تینر دارد. همچنین غلظت محلول بستگی به درصد اختلاط این مواد باهم نیز دارند. یکی از نکاتی که می‌توان عنوان کرد این است که تینرها می‌بایست متناسب با رنگ انتخاب گردند.
گاهی دیده‌شده است که برخی از رنگ‌ها فقط با تینر مخصوص قابلیت حل شدن رادارند. تینری که با مقدار کم آن بتوان ویسکوزیته رنگ را کمتر کرد و درنتیجه باعث رقیق‌تر و روان‌تر شدن رنگ شود را می‌توان به عنوان تینری که قدرت حلالیت مناسبی دارد استفاده نمود.
همچنین باید بعد از تشکیل لایه رنگ روی سطح کار، تینر محلول در رنگ به تدریج تبخیر و از روی سطح خارج گردد و هر مقدار که سرعت تبخیر تینر بازمان خشک شدن رنگ موازی‌تر باشد، رنگ کیفیت مطلوب‌تری را به دست خواهد آورد.

نقطه اشتعال انواع تینر

نقطه اشتعال هر مایع قابل‌احتراق را می‌توان این‌گونه عنوان کرد که کمترین درجه حرارتی که بخارات مایع با شعله یا جرقه کوچک مشتعل گردد را نقطه اشتعال مایع قابل‌احتراق گویند.
موضوع نقطه اشتعال مایع قابل‌احتراق به این دلیل در فرمولاسیون تینر مورد اهمیت است که این بخش تعیین‌کننده شدت خطر آتش‌سوزی است و باید به آن توجه نمود تا در هنگام حمل نمودن یا انبار کردن آن، میزان نقطه اشتعال تینر موردتوجه قرار گیرد.
تینرها از نگاه محیط‌زیست نیز برای انسان و حیوانات خطرناک است. فرمولاسیون تینر به نحوی است که روغن‌های طبیعی موجود بر روی دست انسان را در خود حل می‌کند و موجب بروز ناراحتی‌های پوستی می‌گردد و از راه پوست می‌تواند جذب بدن شود.
این نکته نیز لازم به ذکر است که استشمام بخارات حاصل از تینر می‌تواند سبب ناهنجاری‌های داخلی بدن شود و باید این نکته را حتماً در استفاده از تینرها رعایت نمود.
مهم‌ترین ویژگی شناخت فرمولاسیون تینر مرغوب که باید به آن توجه نمود، رنگ تینر می‌باشد که نشان‌دهنده کیفیت پالایش و درصد خلوصی تینر است. رنگ تینر مخصوصاً در فرمولاسیون رنگ‌های سفید و روشن از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

عواملی که تینر در آن ها تاثیرگذار است
در انتخاب نوع این حلال حتما انتظارات خود را مد نظر قرار دهید، از مهم ترین عواملی که تینر در آن ها دخالت خواهد داشت می توان به موارد زیر اشاره نمود:
مدت زمان تبخیر آن در خشک شدن رنگ تاثیر گذار می باشد.
تینر قادر به یکنواخت نمودن سطح می باشد.
چسبندگی رنگ تحت تاثیر این ماده است
براق بودن رنگ نیز تحت تاثیر این ماده شیمیایی می باشد.

مشکلاتی که در عدم انتخاب صحیح نوع تینر برای شما پیش خواهد آمد

عدم توانایی تینر در حل نمودن کیلر تا حد بسیار چشمگیری سبب ناسازگاری و کدری رنگ خواهد شد. کیفیت رنگ شما بسیار پایین خواهد بود و پس از خشک شدن ترک می خورد.
با توجه به قدرت نمگیر بودن و سرعت تبخیر بالای این محصول در نتیجه باعث جذب قطرات آب بر روی سطح خواهد شد.
در رنگ های پلی اورتان شاهد خشک نشدن سطح و همچنین سخت نشدن آن خواهیم بود.
با انتخاب نامناسب نوع آن می توانید سبب رسوب شدن آن پس از حل شدن شوید.
شرگی زنگ، حبابدار شدن آن، شکننده شدن سطح از دیگر ثمرات انتخاب اشتباه تینر می باشد.
مواد مناسب برای خاموش کردن آتش حاصل تینر
از بهترین مواد برای خاموش کردن آتش سوزی حاصل از این ماده می توان به پودر شیمیایی خشک، دی اکسید کربن و فوم اشاره نمود.
با توجه به سنگین بودن بخارات این ماده نسبت به هوا بسیار مراقب باشید که مجدد آتش فلش بک نزند. همچنین احتمال پخش شدن آتش نیز وجود دارد.
تینر فوری
از تینر فوری با توجه به قدرت حلالیت بالای آن می توان برای رقیق نمودن رنگ هایی براساس نیتروسلولوز، سیلر، کیلر و رنگ‌های فوری هوا خشک استفاده نمود. بهترین حلال برای رنگ های هواخشک نیز است.
از مشخصات و ویژگی های تینر فوری می توان به بی رنگ بودن و بوی تند آن اشاره نمود. توجه نمایید که تینر فوری با سرعت تبخیر بسیار بالایی می باشد و به همین دلیل است که به آن فوری می گویند.
اگر بخواهیم در ارتباط با مواد تشکیل دهنده این ماده شیمیایی بگوییم باید به وایت اسپریت، استون و غیره اشاره نمود.
این روزها شاهد استفاده چشمگیری از این نوع حلال می باشیم. برای استفاده از ۱ کیلوگرم کیلر حتما باید از ۱/۵ لیتر تینر استفاده نمایید و این نسبت ترکیب این حلال با رنگ های سلولوزی می باشد

علت دسته بندی تینر فوری
این حلال مورد کاربرد در رنگ و کیلر فوری می باشد و به همین جهت است که به آن فوری و یا هواخشک می گویند. حلال های تشکیل دهنده آن نیز از حلال های اصلی، حلال های کمکی و حلال های رقیق کننده می باشند.
دلیل اصلی کدبندی تینر های فوری را می توان تفاوت در قیمت و فرمولاسیون آن ها دانست. قطعا تینر ها با قدرت بیشتر قیمت بالایی خواهند داشت.
از این نوع تینر حلال در رنگ های هواخشک و همچنین در رنگ های اتومبیل استفاده می شود.
مزایای تینر فوری
از ترکیب این ماده با رنگ های چوب نیز می توان میزان براقی و ماتی را مشخص نمود. همچنین این محصول به عنوان یک پاک کننده قوی بعنوان شوینده صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد.
در زیر قادر به مشاهده انواع این محصولات از تولیدات ما در صنایع شیمیایی فاتح فام سپاهان می باشید. برای رفاه حال شما عزیزان امکان خرید و مشاهده آنلاین قیمت های بروز را نیز قرار داده ایم.
تینرفوری مخصوص مناطق رطوبی :
در مناطق مرطوب چنانچه از اسم آن مشخص است، رطوبت بالای ۸۰% می باشد پس احتمال اینکه تینر آب جمع نماید زیاد است. در تینرهای مربوط به این مناطق از حلال های اصلی بیشتری استفاده می نماییم و موادی که به هنگام استعمال، رطوبت جمع می کنند بایستی حذف کنیم یا کاهش بدهیم تا سطح یکنواخت درآید. بنابراین تینرهای خاص این مناطق قیمت بالاتری دارند و شرکت پترومادکیمیا برای این مناطق تینرهای مخصوص این ناحیه را تولید کرده که بنام تینرهای مخصوص مناطق مرطوب به فروش می رسد.

تینرهای اتومبیلی :
در تعمیرات و رنگکاری اتومبیل ها معملاً از ۴ گروه رنگ ها استفاده می کنند.
– رنگهای فوری اتومبیلی ۲۲۰۰۰ لوساید اتومبیلی
– رنگهای روغنی اتومبیلی ۱۰۱۰
– رنگهای ۱+۲ ( در جزئی ها) ۲۱۰۰۰
– رنگ های بیس کوت ( متالیک) ۲۳۰۰۰

ریتاردر :
نوعی حلال دیر تبخیر است در جاهایی که تینر سریع تبخیر می شود با اضافه کردن ریتاردر سرعت تبخیر را کم می کنیم و باعث می شویم با تبخیر حلال های ضعیف، حلال های قوی ریتاردر در سطح بماند و باعث تشکیل فیلم های روی سطح شود.

تینر روغنی:
معمولاً در بازار از نفت به عنوان تینر روغنی استفاده می کنند. بوی بد و تبخیر با سرعت پایین این حلال باعث می گردد کار به کندی پیش برود. تینر روغنی پترومادکیمیا با آروماتیک ۸% و استفاده از حلال ۴۰۲ در بهبود رنگ کاری کمک می کند.

تینر پلی اورتان:
متاسفانه این تینر کم تر در بین مصرف کنندگان جاافتاده است ولی عدم استفاده از آن در رنگ های پلی اورتان باعث می شود که این رنگ ها کارایی موردنظر را نداشته باشند. در ساختار رنگهای پلی اورتانی هاردنر وجود دارد یعنی دوجزئی هستند. در این رنگها وقتی تینر نامناسب استفاده می شود هاردنر به جای و اکنش با رنگ و سخت شدن به سرعت با تینر واکنش می دهد و باعث می گردد در نهایت سختی و کیفیت دلخواه رنگ را نداشته باشیم.

انواع فرمولاسیون تینر با توجه به خواص شیمیایی و فیزیکی

فرمولاسیون تینر فوری به شکلی است که قابلیت رقیق نمودن رنگ‌های سلولزی و فوری را دارد.
انواع فرمولاسیون تینر فوری
فرمولاسیون تینر ۲۰۰۰
فرمولاسیون تینر ۵۰۰۰
فرمولاسیون تینر ۱۰۰۰۰
فرمولاسیون تینر ۱۲۰۰۰
فرمولاسیون تینر ۱۵۰۰۰
فرمولاسیون تینر ۲۰۰۰۰
فرمولاسیون تینر لوساید
فرمولاسیون تینر لوساید به شکلی است که موجب حلالیت فوق‌العاده در رقیق‌سازی رنگ و حل کردن رنگ‌های اپوکسی و اتومبیلی می‌گردد.
فرمولاسیون تینر استخری
فرمولاسیون تینر استخری همان‌گونه از نام آن مشخص است جهت رقیق نمودن رنگ‌های استخری مورداستفاده قرار می‌گیرد.
فرمولاسیون تینر روغنی (وایت اسپریت)
فرمولاسیون تینر روغنی (وایت اسپریت) به شکلی است که برای رقیق نمودن انواع رنگ‌های روغنی کارایی دارد.
انواع فرمولاسیون تینر روغنی (وایت اسپریت)
فرمولاسیون تینر روغنی (وایت اسپریت) با درجه کیفیت A
درجه کیفی ممتاز و عاری از ناخالصی و رنگ تینر سفید
فرمولاسیون تینر روغنی (وایت اسپریت) با درجه کیفیت B
درجه کیفی معمولی و رنگ تینر تیره (مایل به زرد)
فرمولاسیون تینر کوره‌ای
فرمولاسیون تینر کوره‌ای به شکلی می‌باشد که موجب حلالیت بالایی برای رقیق‌سازی رنگ‌های کوره‌ای می‌گردد. این فرمولاسیون بر حسب کیفیت به دو نوع B و A دسته‌بندی‌شده و قابل‌عرضه در بازار است.
فرمولاسیون تینر شستشو
فرمولاسیون تینر شستشو به شکلی استی که برای شستشو و پاک‌سازی دستگاه‌های صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
فرمولاسیون تینر صادراتی
فرمولاسیون تینر صادراتی با بالاترین کیفیت و قابل تحویل در اقصی نقاط دنیا است.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع تینر

تینر روغنی (ساختمانی) ۲۴۲۲۵۱۲۳۲۵
انواع تینر (غیر ساختمانی) ۲۴۲۲۳۱۲۴۳۵
تینرهای نیترو سلولزی (تینر فوری) ۲۴۲۲۴۱۲۴۳۶
تینر رنگ های کوره ای ۲۴۲۲۴۱۲۴۳۷
تینر رنگ های هواخشک ۲۴۲۲۴۱۲۴۳۸
تینر شستشو ۲۴۲۲۴۱۲۴۳۹
تینر پلی اورتان ۲۴۲۲۴۱۲۵۳۴

کد تعرفه گمرکی انواع تینر: ۳۲۰۹۹۰۹۰

وضعیت واردات و صادرات تولید انواع تینر

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات انواع تینر در کشور به تفکیک سال آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید انواع تینر

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده انواع تینر در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید انواع تینر

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۱۴۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۸نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۸۰۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)