طرح تولید ورق فوم (1)

طرح تولید طرح ورق فوم

ورق فوم از محصولات فومی شرکت بهین نو می باشد که کاربردهای فراوانی در صنایع دارد. ورق فوم در چگالی بالا، رنگ بندی متفاوت و ضخامت های متنوع میان ۱ و ۳۲ میلی متر تولید می شود.

ویژگی های ورق فوم

خاصیت ارتجاعی یا برگشت پذیری انواع ورق فوم براساس کاربرد آن تعیین می شود. برای مثال در صنعت مبل سازی نیاز به ورق فوم با نرمی بالا و خاصیت ارتجاعی بالا است، بنابراین باید فوم بازاری یا همان خرج کار نرم و برگشت پذیر تولید شود. اما در صنعت کفش سازی نیاز به نرمی خیلی بالا نیست، بنابراین باید ورق فومی تولید شود که از خاصیت ارتجاعی و نرمی متوسطی برخوردار باشد.

انواع ورق فوم

ورق فوم در انواع متنوعی تولید می شود که شامل موارد زیر می باشد:

ورق فوم تی بازاری
ورق فوم تی ترک
ورق فوم تی صنعتی
ورق فوم میکروسل
ورق فوم فشرده یا ورق سخت
ورق فوم دوروآج سوزنی
ورق فوم میکروآلن
ورق فوم خرج کار یا فوم مبلی
ورق گلسازی
ورق ورزشی

مزایای ورق فوم

۱. فوم Eva مقاومت بالایی در برابر آب و هوای سرد یا بسیار گرم و مواد شیمیایی دارد.
۲. از فوم Eva می توان به عنوان عایق صوتی و گرمایی استفاده کرد.
۳. فوم Eva دارای جنسی سخت و البته انعطاف پذیر است، بنابراین برای تولید فوم بسته بندی که نیاز به قالب گیری دارد، مناسب ترین راه حل می باشد.
۴. فوم Eva قابلیت ضربه پذیری بالایی دارد.

ورق فوم تی صادراتی

ورق فوم تی صادراتی نوعی از ورق فوم های تولیدی شرکت بهین نو(بنکو) می باشد. این ورق فوم محصولی مناسب برای استفاده صنعتی می باشد. درواقع ورق فوم تی صادراتی به عنوان محصول اولیه برای تولیدات دیگر محصولات صنایع است.

طرح تولید ورق فوم (2)

کاربرد ورق تی صادراتی

همانطور که ذکر شد از ورق فوم تی صادراتی به عنوان محصول اولیه در صنایع متنوع استفاده می شود، این صنایع عبارت است از صنایع کیف وکفش، صنایع خودروسازی، صنایع کشتی سازی، صنایع نظامی، صنایع هوا فضا، تولید ضربه گیر و درزگیر است.

ویژگی های ورق فوم تی صادراتی

مهم ترین ویژگی ورق فوم تی صادراتی تولید آن در رنگبندی متنوع می باشد. این نوع ورق فوم در ابعاد ۱۸۰ سانتی متر در ۱۲۰سانتی متر و در ضخامت ۳۰ میلی متر تولید می شود.

ورق فوم تی ممتاز

ورق فوم تی ممتاز از انواع ورق فوم تولیدی شرکت بهین نو می باشد که در رنگبندی، ابعاد و ضخامت های متنوع تولید شده است. چگالی این نوع ورق فوم با توجه به کاربرد آن در صنایع تعیین می شود. برای مثال در تولید ضربه گیرهای مهدکودک از ورق فوم تی ممتاز به چگالی بالا استفاده می شود تا خاصیت ارتجاعی و ضربه گیری بالایی داشته باشد.

ویژگی های ورق فوم تی ممتاز

ورق فوم تی ممتاز از ویژگی های ذکر شده برای ورق فوم بهره مند شده است. علاوه بر آن ورق فوم تی ممتاز دارای مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب و مواد شوینده می باشد. میزان دارای درجه سختی این نوع ورق فوم براساس کاربرد آن تعیین می شود.

ورق فوم تی ممتاز در طول ۱۸۰ سانتی متر، عرض ۱۲۰ سانتی متر و ضخامت ۳۰ میلی متر تولید می شود.

کاربرد ورق فوم تی ممتاز

ورق فوم تی ممتاز به عنوان محصول اولیه در صنایع متعددی به کار می رود. مهم ترین کاربرد ورق فوم تی ممتاز درصنایع کیف و کفش سازی، صنایع ارتوپدی، صنایع خودرو سازی و تولید تی های پلاستیکی شیشه شور، زمین شور و ضربه گیر مهد کودک می باشد.

طرح تولید ورق فوم (4)

ورق فوم میکروسل

ورق فوم میکروسل دارای جنسی بسیار سخت، فشرده و تخته مانند می باشد. این نوع ورق فوم در ابعاد استاندارد ، رنگ بندی متنوع تولید می شود. حداقل دانسیته ورق فوم میکروسل ۱۴۰ به بالا می باشد.
عمده مصرف ورق فوم میکروسل در صنایع کفاشی است و جهت تولید کفش و تخته صندل قرارمی گیرد.

موارد مصرف ورق میکروسل

ورق فوم میکروسل در صنایع متنوعی کاربرد دارد، که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• صنایع خودروسازی
• صنایع کشتی سازی
• صنایع زرهی و نظامی
• تولید ضربه گیر دستگاه های سنگین صنعتی و بدنسازی و دستگاه های لرزه نگار زلزله
• کفش ورزشی و طبی
• تولید عایق های صوتی
• نیروگاه های وزارت نیرو

مشخصات و ویژگی های ورق فوم میکروسل

• ورق فوم میکروسل دارای چگالی ۱۴۰ تا ۳۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.
• ورق میکروسل، از ورق فوم های سخت و فشرده می باشد، درجه سختی این نوع ورق فوم بین ۳۰ تا ۹۰ درجه می باشد.
• دو ویژگی چگالی و درجه سختی ورق فوم تعیین کننده کاربرد آن در صنعت می باشد، بنابراین برای انتخاب بهترین نوع ورق میکروسل برای صنعت خود، با تولیدکننده مربوطه مشورت کنید.
• ورق فوم میکروسل تنها در رنگ مشکی تولید می گردد. درصورت سفارش مشتری امکان تولید در رنگبندی های دیگری نیز وجود دارد.
• ضخامت ورق فوم میکروسل براساس کاربرد آن تعیین می شود. درکل امکان تولید ورق میکروسل در هر ضخامتی (از یک میلی متر به بالا) وجود دارد.
• ورق فوم میکروسل مقاومت بالایی در برابر آب، مواد شوینده و برق فشار قوی دارد.
• ورق فوم میکروسل به صورت دو رو آج دار تولید می شود.
• این نوع ورق فوم خاصیت ضربه پذیری بالایی دارد و می تواند به عنوان عایق عمل کند.
• ورق فوم میکروسل به دو صورت آج دار و ساده تولید و عرضه می شود.
• ورق میکروسل در ابعاد ۱۵۰ سانتی متر در ۱۰۰ سانتی متر و ضخامت ۲۳ سانتی متر تولید می شود.

ورق فوم تی صنعتی

ورق فوم تی نسبت به ورق فوم تی ممتاز دارای خاصیت ارتجاعی بیشتری می باشد، بنابراین در مصارف صنعتی کاربرد فراوانی دارد. این نوع ورق فوم به عنوان محصول اولیه در صنایع دیگر به کار می رود.

ویژگی های ورق فوم تی صنعتی

ورق تی صنعتی در رنگبندی، ابعاد و چگالی متنوع تولید می شود و مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب و مواد شوینده دارد. این نوع ورق فوم در طول ۱۸۰ سانتی متر، عرض ۱۲۰ سانتی متر و ضخامت ۳۰ سانتی متر تولید و به بازار صنایع ایران عرضه می شود.

کاربردهای ورق فوم تی صنعتی

همانطور که ذکر شد ورق فوم تی صنعتی به عنوان محصول اولیه صنایع بسیاری شناخته شده است. در صنایع ساختمان سازی، صنایع خودروسازی، صنایع حرارتی و برودتی، تولید درزگیر، تولید وسایل ورزشی، تولید محصولات طبی و ارتوپدی، تی های زمین شور و شیشه شور، صنایع بسته بندی از ورق فوم تی صنعتی بسیار استفاده می شود.

ورق فوم دو رو آج

این نوع ورق فوم دارای دوطرف آج دار می باشد که کاربرد اصلی آن در صنایع کیف و کفش سازی است. ورق فوم دو رو آچ در طول ۱۱۰ سانتی متر، عرض ۸۰ سانتی متر و ضخامت ۲۰ سانتی متر تولید می شود.

فوم پزشکی و ارتوپدی

این نوع فوم برای تولید وسایل توانبخشی، پزشکی، ارتوپدی و … استفاده می شود.

ورق فوم EPVM

ورق فوم EPVM مشابه ورق EPDM تولید می شود. اما در تولید آن از EVA و SBR استفاده شده است. ویژگی اصلی این ورق فوم خاصیت ارتجاعی و رفلکس بالای آن است. قابل ذکر است که این ورق فوم به صورت رول فوم و شیت نیز تولید می شود، که خود در ضخامت و ابعاد متنوعی می باشند.
کاربرد اصلی ورق فوم EPVM در صنایع خودروسازی، دستگاه های بدنسازی، انرژی اتمی، صنعت کفش، صنایع صوتی و تصویری و لوازم خانگی می باشد.

ورق فوم پلی اتیلن

ورق فوم پلی اتیلن ز دانسیته ۶۵ تا ۲۰۰ و در ضخامت های متنوعی تولید می شود. این ورق فوم در صنایع خودروسازی، کفاشی، سراجی، صنایع نظامی و … استفاده می شود.

کاربرد ورق فوم پلی اتیلن

• زیر لیوانی
• پد موس فومی
• کلاه تبلیغاتی فومی
• پازل فومی بازی حروف و اعداد انگلیسی
• جورچین فومی کودکان
• ورق فوم سرگرمی و آموزشی
• پازل فومی
• پازل فومی سرگرمی کودکان
فوم تشک طبی
فوم تشک طبی نوعی از ورق فوم پلی اتیلن می باشد که دارای چگالی ۶۵ است. ابعاد و ضخامت های متنوعی از این نوع ورق فوم در بازار موجود می باشد.

فوم عایق برودتی و حرارتی

این نوع ورق فوم نیز از ورق فوم پلی اتیلن با دانسیته حداقل ۲۵ و حداکثر ۱۰۵ به دست می آید. کاربرد اصلی این ورق فوم در صنایع خودروسازی، قطعات تزئینی، عایق های داخلی بدنه خودرو و عایق های برودتی و حرارتی می باشد.

ورق فوم آج دار و ساده

ورق فوم میکروسل به دلیل سختی و فشردگی بالایی که دارد در تولید زیره کفش مورد استفاده قرار می گیرد. ورق میکروسلی که برای تولید کفش استفاده می شود، می تواند آج دار و یا ساده باشد.
این نوع ورق فوم به صورت استاندارد در ابعاد ۱۱۰ در ۱۷۰ تولید می شود. تعیین میزان سختی موردنیاز براساس نوع کفش تولیدی تعیین می شود، برای مثال در تولید کفش های صنعتی و کفش های کوهنوردی از ورق فوم با چگالی بالا و برای تولید کفش های ورزشی و طبی از ورق فوم با چگالی کمتر استفاده می شود.

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)