طرح تولید پستانک (1)

طرح تولید پستانک بچه

مکیدن یک بازتاب طبیعی در نوزادان است و اغلب یک کودک آشفته با مکیدن پستانک تسکین می یابد. گرچه مکیدن پستانک تا چهار سالگی مشکلی به حساب نمی آید، کودک نباید از هنگام شروع رویش دندانهای دائمی به پستانک خوردن ادامه دهد. اگر کودک پس از ۴سالگی به استفاده از پستانک ادامه دهد، دندانهای دائمیش ممکن است به نحوی نادرست رشد کند. اغلب کودکان داوطلبانه مکیدن پستان را کنار میگذارند، اما بعضی در هنگام قطع کردن این عادت دچار مشکل میشوند. و ترک کردن عادت مکیدن شست که باعث مشکلات دندانی مشابه ای میشود ممکن است حتی از این هم سخت تر باشد.

مزایای پستانک بچه

۱.خطر مرگ ناگهانی نوزاد را کاهش می‌دهد
۲. برای نوزادهای نارس، بسیار مفید است
۳. پستانک آرامش می‌دهد

معایب پستانک بچه

۱. اختلال در شیر دهی
۲. کودک وابسته به پستانک می شود
۳. افزایش خطر ابتلا به عفونت گوش میانی
۴. بروز مشکلات فک و دهان

طرح تولید پستانک (2)

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید پستانک بچه

۱. پستانک : ۲۵۱۹۴۱۲۳۵۸

فرآیند تولید پستانک بچه

پستانک بچه متشکل از قطعات لاستیکی و پلاستیکی میباشد. روش معمول تولید پستانک بچه روش تزریق پلاستیک میباشد. مراحل تولید و روش فرآیند به شرح زیر میباشد:
الف) تزریق پلاستیک: قطعات پلاستیکی مورد نیاز در ساخت محصول شامل سری پستانک، درپوش محافظ سری پستانک، حلقه، فلنج پستانک و رابط پستانک به روش تزریق پلاستیک تهیه میگردند. مواد اولیه جهت تولید تمامی قطعات به غیر از سری پستانک از پلی اتیلن سنگین ) ( HDPEتهیه میشوند. سری پستانک از جنس لاستیک سیلیکون میباشد.

ب) پخت لاستیک سری پستانک: لاستیک سیلیکونی پس از عمل تزریق پلاستیک جهت رسیدن به خصوصیات مطلوب احتیاج به عمل پخت لاستیک دارد. پخت درون قالبها توسط المنت های برقی انجام میگیرد. عوامل پخت نیز باید به اندازه مناسب در آمیزه لاستیک سیلیکونی وارد گردد.

طرح تولید پستانک (3)

کشورهای عمده تولیدکننده پستانک بچه

به طور کلی تولید پستانک در تمامی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته و همچنین کشورهای در حال توسعه صورت میگیرد. ایالات متحده امریکا، آلمان، ژاپن، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، اتریش، بلژیک، سوئیس، چین، کره جنوبی از جمله عمده ترین کشورهای تولیدکننده این کالا در دنیا محسوب میشوند. شایان ذکر است که اغلب کشورهای جهان تولیدکننده این کالا بوده و تقریباً قسمتی از بازار مصرف پستانک کشور خود را در دست دارند لیکن کیفیت پستانکهای تولیدی کشورهای فوق الذکر در رده اول قرار دارد.

بررسی روند مصرف پستانک بچه

روند مصرف پستانک در کشور طی سالهای اخیر رشد صعودی داشته و این نشان از وجود پتانسیلهای بسیار بالای مصرف برای این محصول در داخل کشور میباشد. تعداد نوزادان بین ٠تا ٢ساله در کشور در سال ١٣٨۶حدود ٢/۴میلیون نفر بوده است. به عبارتی به طور متوسط هر نوزاد در سال فقط ٨عدد پستانک مصرف نموده است. در واقع هرچه کشورهای جهان از نظر بهداشت و ثروت، اقتصاد و توسعه صنعتی پیشرفته تر هستند، سطح فرهنگ اجتماعی و بهداشتی آنها نیز بالا رفته و بالطبع استانداردها نیز بیشتر مدنظر قرار میگیرد. آنچه مسلم است مصرف پستانک بچه در ایران کمتر از حد استاندارد در کشورهای پیشرفته میباشد. بنابراین هنوز در کشور ما به دلایل پایین بودن سطح آگاهی مردم از مسائل سلامت درمانی استاندارد نگهداری از نوزاد توسط کلیه افراد رعایت نشده و مصرف پستانک بچه به استاندارد جهانی نرسیده است. به طور کلی تا دو سال اول حیات نوزاد به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و متناسب با رشد جسمی نوزاد حداقل بایستی هر دو هفته یک پستانک برای او تهیه شود به عبارتی مصرف پستانک نوزاد بایستی ٢۵عدد در سال باشد. متأسفانه این رقم در کشور ما توزیع یکسانی ندارد و فقط ممکن است قشر کمی از جامعه این مسأله را رعایت نمایند.

طرح تولید پستانک (5)

شرایط صادرات پستانک بچه

پستانک بچه از جمله محصولاتی است که محدودیت صادراتی نداشته و در زمره محصولات با مشوقهای صادراتی محسوب میگردد. این محصول بستهبندیهای مختلف جهت صادرات عرضه میگردد. پستانک بچه به دلیل نداشتن مشکلات حمل و نقل، هنگام حمل و نقل ) از طریق کشتی، هواپیما، قطار و کامیون( جهت صادرات در مسافتهای طولانی شرایط محیطی خاصی را نیاز ندارد. آمار صادرات و واردات این محصول در بخش بعدی مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

روند صادرات پستانک بچه

کشورهای هدف صادراتی انواع پستانک بچه ایران طی سالهای گذشته عمدتاً کشورهای پاکستان، افغانستان، ارمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق، قرقیزستان، لیبی، گرجستان، آذربایجان و روسیه بوده اند. رشد قابل ملاحظه صادرات پستانک بچه در سال اخیر نشان از وجود بازارهای صادراتی قابل ملاحظه دارد که مسلماً این بازارها در آینده قابل توسعه می باشند.

وضعیت واحد های فعال تولید پستانک بچه

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده پستانک بچه در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید پستانک (6)

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)