طرح تولید کاغذ کاربن (1)

طرح تولید کاغذ کاربن

طرح پیش رو در مورد کاغذ کاربن می‌باشد که امروزه تاثیر و کاربرد زیادی در تسریع کارها داشته است. تهیه طرح در مورد این محصول بسیار مفید خواهد بود زیرا به خاطر ویژگی خاصی که دارد باعث کپی کردن یک صفحه می‌گردد که این موضوع در بسیاری از موارد باعث سرعت و دقت در کارها می‌گردد که این عامل باعث کاربرد این کالا در دنیای امروز گردیده است.البته در چند سال اخیر استفاده از کاغذهای کاربن لس به عنوان جایگزینی مناسب و بهتر برای کاغذهای کاربن رواج پیدا کرده است‌.

کاربرد کاغذ کاربن

محصول بدست آمده بعنوان کالای مصرفی بوده است و با توجه به مصرف و ویژگی کاربردی این کالا در جامعه، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این کالا در تمامی سیستم های اداری و … داری کاربرد ویژه می باشد. البته همانطور که ذکر گردید نوع کاغذ کاربن لس آن دارای وسعت بیشتری از نظر کاربد می باشد.

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

با توجه به چگونگی عملکرد این کالا که سرعت و دقت را تا حد زیادی بالا برده و کالای جایگزینی هم وجود ندارد می توان به نقش حساس و کاربردی این محصول اشاره نمود که قابل توجه می نماید بخصوص در شرکت ها و اداره جات که استفاده از این محصول عمومیت ویژه ای دارد.

طرح تولید کاغذ کاربن (2)

بررسی سابقه مصرف کاغذ کاربن

طبق تحقیق متخصصان تهیه این طرح، در گذشته برای ایجاد کپی از یک برگه‌، افراد از کاربن در بین برگه‌ها استفاده می‌کردند‌، که روش مطلوبی نبود چراکه موجب جوهری شدن دست افراد و همچنین موجب ایجاد لکه‌های جوهر برروی کاغذ می‌شد به علاوه که تصویر دقیقی نیز نداشت. ولی با اختراع کاغذ کاربن لس در سال ۱۹۵۲ توسط لاول (Lowell Schleicher) و بری گرین (Barry Green) ، ایجاد نسخ متعدد از یک برگه بسیار آسان و تمییز گردیده و همچنین مضرات زیست محیطی کمتری نسبت به کاربن نیز دارد.

تحلیل ضرورت اجرای پروژه طرح

با توجه به چگونگی عملکرد این کالا که سرعت و دقت را تا حد زیادی بالا برده و کالای جایگزینی هم وجود ندارد می‌توان به نقش حساس و کاربردی این محصول اشاره نمود که قابل توجه است بخصوص در شرکت‌ها و اداره‌جات که استفاده از این محصول عمومیت ویژه‌ای دارد‌.

مواد اولیه، کمکی و مصرفی طرح

قسمت اصلی مواد اولیه این طرح کاغذ مصرفی آن می‌باشد که دارای انواع نشان‌های تجاری خارجی و دارای قیمت‌های متفاوت است، این کالا در بازار دارای نواسان می‌باشد و بنابراین در قیمت نهایی محصول تاثیر زیادی خواهد داشت‌.

روش تولید کاغذ کاربن

کاغذ کاربن به عنوان محصول مورد بررسی طرح، از لحاظ کاربرد به دو دسته مخصوص نوشتن و مخصوص تایپ تقسیم می‌شود. همچنین از نظر نوع کاغذ کاربن به دو نوع حلالی و مومی طبقه‌بندی می‌شود‌. فرایند ساخت کاغذ کاربن بطور کلی به شرح نمودار مقابل می‌باشد‌، مرکب از اختلاط دوده یا رنگ‌های آنیلین با موم چربی یا روغن تهیه می‌شود. ساخت مرکب نیاز به تجربه و دانش فنی دارد. بنابراین در ابتدای تولید کاغذکاربن بهتر است که مرکب مورد نیاز خریداری شود به همین دلیل تجهیزات ساخت مرکب از فرایند حاضر حذف شده اند. پوشش داشتن کاغذ با مرکب مهمترین فرایند در ساخت کاغذ کاربن است و به مهارت و تجربه نیاز دارد. مرکب به‌طور یکنواخت و مساوی و در ضخامت ثابت یک طرف کاغذ را پوشش خواهد داد‌. پس از پوشش‌دهی، رول‌های کاغذ کاربن باز شده و بازرسی می‌شود پس از کنترل، صفحات بزرگ کاغذ کاربن برش خورده و سپس توسط گیوتین به اندازه‌های نهایی بریده می‌شود. به منظور بدست آوردن کیفیت یکنواخت‌، محصول خام که در اندازه نهایی برش خورده برای مدتی تحت شرایط ثابت نگهداری می‌شود (again) پس از گذراندن این مرحله کاغد کاربن در بسته‌های صد تایی بسته‌بندی شده و جهت حمل در کارتن قرار می‌گیرند‌.

قیمت تولید داخلی و جهانی کاغذ کاربن

با وجود اینکه این کالا نقش بسزایی را در بسیاری از موارد ایفا می کند اما به دلیل وجود مواد اولیه در داخل کشور قیمت بالایی را در بازار مصرف به خود اختصاص نداده است این کالا در خارج از کشور نیز کاربرد فراوانی داشته و مسلما موارد مصرف بیشتری دارد و البته کیفیت کالای مورد نظر بالاتر خواهد بود ولی در هر حال تاثیر خاصی در قیمت این کالا ندارد و تقریبا در این مورد با هم تناسب دارند و قیمت بازار داخل و خارج تفاوت چندانی با هم ندارند. تولیدات داخل دارای قیمت های از ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰تومان برای هر بسته ۱۰۰ ورقی می باشند.

طرح تولید کاغذ کاربن (6)

کشورهای عمده تولید کننده کاغذ کاربن

به خاطر کاربرد خاص این کالا نمی توان هیچ کشوری را از قاعده استفاده از این محصول استثنا کرد چرا که کالایی است که موارد مصرف آن همه گیر است و عمومیت دارد و مختص هیچ شهر یا کشور و یا صنف خاصی نمی باشد و در همه جا قابل ساخت و بهره برداری می باشد. در جداول زیر اسامی برخی از کشور های تولیدکننده که از نظر حجم تولید دارای مقام می باشند آمده است. آمریکا ، آلمان ، اندونزی ، پرتغال.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید کاغذ کاربن

۱. کاغذ کاربن : ۲۱۰۹۵۱۲۳۲۵
۲. کاغذ کاربن یکبار مصرف : ۲۱۰۹۵۱۲۳۲۶
۳. کاغذ کاربن لس : ۲۱۰۹۵۱۲۳۳۱

وضعیت واردات و صادرات کاغذ کاربن

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات کاغذ کاربن در کشور به تفکیک سال آمده است.

طرح تولید کاغذ کاربن (5)

وضعیت واحد های فعال تولید کاغذ کاربن

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده کاغذ کاربن در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید کاغذ کاربن (4)xx

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید کاغذ کاربن

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰۰۰۰۰ بسته
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها :۸۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز :۳۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : – میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۲۴ درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)