طرح تولید کرم های آرایشی و بهداشتی

محصولات مختلف آرایشی بهداشتی با استفاده از فناوری نانو تاکنون تولید شده اند که مهمترین آنها عبارتند از: خمیر دندان، صابون، شامپو، حالات دهنده و رنگ دهنده موها، کرم های ضد چروکیدگی، کرم ضد آفتاب، رژ لب و کرم نرم کننده، پودر صورت، عطرها. فناوری نانو مشابه دیگر صنایع توانسته است در این محصولات وارد شده و اثرات قابل توجهی بر بازار آن بگذارد.
به عنوان نمونه عرضه فرآورده های حاوی نانو ذرات ترکیبات اکسیدروی و اکسیدتیتانیوم باعث بهبود چشمگیر کارایی و مقبولیت ضدآفتابها و مواد آرایشی حاوی مواد غیرآلی شده است.
ساخت اولین مواد آرایشی و بهداشتی به قرن ها پیش برمیگردد. زمانی که بشر با استفاده از ترکیب پودر پوست تخم مرغ، زاج سفید، بادام، تخم خشخاش،شیر، کره، میوه و سبزیجات ماسک های پوست درست می کرد. اما درذ سال های ۱۹۲۰ بود که انقلابی در کارخانه های لوازم آرایش به وجود آمد و سایه های رنگارنگ برای چشم ها، رژگونه و رژ لب ها متنوعی ساخته شد. کرم ها و لوسیون های گوناگون برای پوست و شامپو های نرم کننده و تقویتی مو به بازار آمد.
در حال حاضرنیز با ورود فناوری نانو انواع محصولات با ویژگی های منحصر به فرد تولید می شود تا مصرف کنندگان دارای گزینه های انتخابی بیشتر و به محصولاتی با کیفیت بهتر دسترسی داشته باشند.
محصولات مختلف آرایشی بهداشتی با استفاده از فناوری نانو تا کنون تولید شده اند که مهمترین آنها عبارتند از: خمیر دندان،صابون، شامپو، کرم ضد آفتاب ،کرم ضد چروک ،کرم نرم کننده و…..
کرم های آرایشی به دلیل اینکه به پوست اضافه می شوند و باعث زیبایی و لطافت پوست می شوند جزو مسائل زیبایی محسوب می شوند. از نظر بیوشیمیایی پوست نیازمند مواد نرم کننده نظیر چربی ها و روغن ها و مواد مرطوب کننده است که باید توسط انواع کرم ها برطرف شود تا پوست سلامت و شادابی ، زیبایی و جوانی خودرا حفظ کند، بنابر این بهترین کرم برای پوست یک مرطوب کننده تایید شده توسط وزارت بهداشت است.

بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول

مصرف محصول در کشور آمار بالایی دارد و در حال حاضر هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد تنها تغییر در نوع و تکامل محصولات صورت می گیرد.

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

محصول مورد بررسی جزء محصولات استراتژیک به حساب نمی آیند.

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول ، کشورهای فرانسه ، آلمان , ایالات متحده و ترکیه می باشند.

کد آیسیک مرتبط با طرح تولید کرم های آرایشی و بهداشتی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سلطه شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد. کدهای آیسیک مرتبط به صنعت تولید انواع کرم های آرایشی وبهداشتی در جدول زیر ارائه شده است:

عنوان محصولکد آیسیک
کرم عسل۲۴۲۳۵۱۴۵۹۷
کرم ابرو۲۴۲۴۵۱۲۵۲۷
کرم پاک کننده پوست۲۴۲۴۵۱۲۴۱۴
کرم لایه بردار۲۴۲۴۵۱۲۴۱۵
کرم ضد آفتاب۲۴۲۴۵۱۲۴۱۸
کرم شفاف کننده (سفید کننده)۲۴۲۴۵۱۲۴۱۹
کرم برنزه کننده۲۴۲۴۵۱۲۴۲۱
کرم دور چشم۲۴۲۴۵۱۲۴۲۳
کرم سفت کننده (لیفت)۲۴۲۴۵۱۲۴۲۴
کرم ضد لک۲۴۲۴۵۱۲۴۲۵
کرم ضد چروک۲۴۲۴۵۱۲۶۰۴
کرم پاک کننده آرایش۲۴۲۴۵۱۲۴۳۵
کرم ،پماد ،ژل آرایشی پوست بر پایه روغن های ازنه۲۴۲۴۵۱۲۶۲۴
کرم پودر۲۴۲۴۵۱۲۴۵۰
کرم گریم۲۴۲۴۵۱۲۴۵۱
کرم موبر۲۴۲۴۵۱۲۴۶۵
کرم مرطوب کننده۲۴۲۴۵۱۲۴۱۲
کرم نرم کننده دست۲۴۲۴۵۱۲۴۱۳
کرم ترمیم کننده ترک پوست۲۴۲۴۵۱۲۶۰۰
کرم ویتامینه۲۴۲۴۵۱۲۴۱۶
کرم ترک پا۲۴۲۴۵۱۲۴۱۷
کرم بچه۲۴۲۴۵۱۲۴۲۲
کرم ضد جوش۲۴۲۴۵۱۲۴۲۶
کرم دافع حشرات۲۴۲۴۵۱۲۵۰۵
کرم تقویت کننده و حالت دهنده موی سر۲۴۲۴۵۱۲۴۸۳
کرم نرم کننده مو۲۴۲۴۵۱۲۵۴۸
کرم صاف کننده مو۲۴۲۴۵۱۲۴۹۲
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید کرم های آرایشی و بهداشتی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
اصطلاح آرایشی ، بهداشتی طیف گسترده ای از کالاها را شامل می شود. البته آرایشی (cosmetics) (برای آرایش لب ، چشم ،…) عمدتاً در فصل ۳۳ کتاب مقررات صادرات و واردات (کد تعرفه ۳۳۰۴) طبقه بندی می شود و حقوق ورودی آن ۲۶ درصد ارزش است که چون جزء گروه ۱۰ می باشد ، سود بازرگانی آن دو برابر است که در نتیجه حقوق ورودی لوازم آرایشی ۴۸ درصد ارزش می باشد و ۹ درصد نیز مالیات ارزش افزوده دارد. لوازم بهداشتی (شامپو و خمیر دندان) در فصل ۳۳ و صابون در فصل ۳۴(۳۴۰۱) طبقه بندی که دارای همان حقوق ورودی لوازم آرایشی می باشد . الا اینکه حقوق ورودی صابون به صورت پودر ۱۰۶ درصد ارزش می باشد. برای ورود این کالا مجوز قبلی وزارت بهداشت لازم است. شما می توانید با کدهای تعرفه فوق الاشاره با مراجعه به سایت irica.ir (گزینه ارزش) از سوابق ارزشی آن اطلاع حاصل نمائید.

روند تولید محصول در خط تولید کرم های آرایشی

ابتدا در مرحله اول مواد اولیه در ابتدای خط مخازن ذخیره سازی قرار دارد این مخازن از جنس استیل هستند. مرحله دوم، مرحله میکس حرارتی دو یا سه جداره است که کار ترکیب مواد با یک دیگر را انجام می دهد. در مرحله سوم کرم ساخته شده توسط پمپ انتقال دهنده که برای مواد غلیظ و ویسکوزیته ساخته شده است منتقل می شود. در مرحله چهارم مواد تولید شده وارد مخزن دوجداره حرارتی می شود. و بعد هموژنایزر انجام می گیرد. در مرحله پنجم یک عدد پمپ قرار دارد که به دستگاه تیوپ پر کن منتقل می گردد .این تیوپ ها از قبل ساخته و چاپ شده اند. سپس در نهایت محصول تولید شده در کارتن بسته بندی می شود و در صورت نیاز به دستگاه شرینگ پک انتقال می یابد. و کرم تولید شده آماده ورود به بازار می شود.

تحلیل بازار تولید لوازم آرایشی

دلایل بسیار متعددی وجود دارد که باعث شده است تا شرکت‌های تولیدی و وارداتی لوازم آرایشی در ایران حضوری گسترده داشته باشند.
تقاضای بالای مشتریان، وجود مشتریان با سنین مختلف و تقاضاهای متفاوت ازیک‌طرف و سهم ناچیز تولیدکنندگان لوازم آرایشی داخلی از طرفی دیگر باعث شده است تا شرکت‌های تولیدی و وارداتی به‌صورت قدرتمند در این زمینه حضور داشته باشند. همچنین بسیاری از مشتریان در کنار بررسی کیفیت محصولات لوازم آرایشی، به ‌دنبال محصولاتی با قیمت پایین‌تر هستند؛ این مشکل باعث شده است تا محصولات غیر اصل با قیمت پایین‌تر به‌صورت قاچاق و برندهای تقلبی وارد بازار لوازم آرایشی ایران شود؛ بنابراین اگر سری به بازار لوازم آرایشی بزنید، خواهید دید که فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها از برندهای مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی اشباع شده‌اند. در این شرایط ممکن است که دچار سردرگمی شوید که کدام‌یک از این محصولات اصل و یا تقلبی هستند و با خرید کدام یک از آن‌ها به‌صرفه است؛ اما یکی از مهم‌ترین فواید تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران، اصل بودن آن می‌باشد؛ بنابراین شما می‌توانید با اطمینان از اصل بودن آن، لوازم آرایشی مورد نیاز خود را خریداری کنید. برندهای ایرانی بسیار زیادی وجود دارد که با ارائه محصولات باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه، توانسته است جایگاه خوبی را در بین خانم‌ها به‌خصوص جوانان کسب کند.
در کنار اصل بودن محصولات، یکی دیگر از مهم‌ترین فواید لوازم آرایشی تولیدشده در ایران، متناسب بودن آن با آب‌وهوا و پوست و موی ایرانیان می‌باشد. برخی از تولید‌کنندگان لوازم آرایشی دارای پیشرفته‌ترین لابراتوارهای لوازم آرایشی هستند و محصولاتی را تولید می‌کنند که از نظر ساختار ژنتیکی با پوست و مو مردم کشور ما سازگاری بالایی دارد.

وضعیت واحد های فعال تولیدکننده کرم های آرایشی و بهداشتی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کرم های آرایشی و بهداشتی در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واردات و صادرات کرم های آرایشی و بهداشتی

در نمودار زیر واردات و صادرات کرم های آرایشی و بهداشتی به تفکیک استان آمده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح کرم های آرایشی و بهداشتی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲.۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۷۵۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۳ درصد

 

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)