گرافیت مصنوعی

طرح تولید گرافیت مصنوعی

گرافیت مصنوعی یک آلوتروپ از کربن است که از لایه‌هایی از اتم‌های کربن تشکیل شده‌است. این لایه‌ها می‌توانند به راحتی روی یکدیگر بلغزنند و این امر آن را به یک ماده معدنی بسیار نرم تبدیل کرده‌است. گرافیت مصنوعی رنگی خاکستری تیره و درخششی فلزی دارد. گرافیت
مصنوعی الکتریسیته را به راحتی هدایت می‌کند زیرا بین لایه‌های اتم‌های کربن الکترون وجود دارد. در فشارها و دماهای خیلی بالا، گرافیت به الماس تبدیل می‌شود. این فرایند در واقع نحوه تولید الماس مصنوعی است
ین ماده یکی از اشکال بلوری کربن (آلوتروپ کربن) می باشد و از منابع طبیعی (عمدتا ً در سریلانکا) به دست می آید، یا از انواعی از زغال سنگ که دارای درصد بالایی کربن می باشد تهیه می شود. گرافیت را سرب سیاه نیز می نامند.
این ماده یک جامد لایه لایه می باشد که لایه های آن شش ضلعی هستند. گرافیت طبیعی را پس از استخراج از معدن آسیاب کرده، با محلول رقیق اسید و آب شستشو می دهند و در انتها آن را خشک می کنند. کیفیت گرافیت به دست آمده به میزان کربن موجود در آن بستگی دارد و در انواع گرافیت بسیار متغییر است.
گرافیت مصنوعی را از آنتراسیت به روش آچسون تهیه می کنند. برای این کار آنتراسیت را به صورت پودر در آورده و به صورت کاملا ً فشرده شده در بوته های چینی میریزند. سپس بوته های چینی را در غیاب هوا در یک کوره الکتریکی تا دمای ۱۲۰۰ الی ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد حرارت می دهند. در نتیجۀ این عمل ۹۸ درصد آنتراسیت به گرافیت تبدیل می شود. موفقیت این روش بستگی به امکان دستیابی به منبع ارزان تولید الکتریسیته دارد و به همین خاطر این روش به میزان وسیع در کشور کانادا رایج است.
در سال ۲۰۱۹، کل حجم تولید گرافیت در سراسر جهان ۱٫۱ میلیون تن تخمین زده شده‌است. با اینکه چین بزرگترین تولیدکننده گرافیت در جهان است، ذخایر گرافیت این کشور از لحاظ مقدار دوم است.
ترکیه بیشترین حجم ذخایر گرافیت در جهان را دارد. در سال ۲۰۱۹، ترکیه تقریباً ۹۰ میلیون تن ذخایر گرافیت طبیعی دارد. ارزش بازار جهانی گرافیت در سال ۲۰۲۰ برابر ۱۹٫۹۱ میلیارد دلار بوده‌است و پیش‌بینی می‌شود این مقدار در سال ۲۰۲۵ به ۲۷٫۰۳ میلیارد دلار برسد. درجه توسعه کریستال به مواد خام و درجه حرارت حرارت بستگی دارد. به طور کلی، دمای حرارت عملیات بالاتر، درجه بالاتر گرافیتی شدن است. در حال حاضر درجه گرافیتی گرافیت مصنوعی تولید شده توسط صنعت معمولا کمتر از ۹۰ درصد است.

خواص و کاربردهای گرافیت مصنوعی

گرافیت یک مادۀ خاکستری تیره می باشد که شبکه پیوندی میان اتمهای آن مانند شبکۀ پیوند فلزی است و به همین خاطر مانند روغن ها خصوصیت روان کنندگی دارد. وزن مخصوص نوع طبیعی آن در حدود ۵/۲ و وزن مخصوص نوع مصنوعی آن حدود ۲۵/۲ است.
این رنگدانه قدرت پوشانندگی خوبی دارد وساختمان ورقه ای توأم با سطح خاص آن باعث شده است که قدرت گسترش بالایی داشته باشد. این رنگدانه وقتی که در رنگ به کار می رود لایه های آن به موازات سطح قرار گرفته و با یکدیگر تداخل می کنند، در نتیجه فیلم چنین رنگی در مقابل نفوذ آب بسیار مقاوم است. همچنین گرافیت به شدت به فلزات واقع در سطوح رنگ شده می چسبد و در نتیجه موجب افزایش چسبندگی رنگ به سطح می شود.
گرافیت در رنگهای تعمیراتی برای اسکلتهای فولادی و همچنین آستریهای اولیه ممانعت کننده از خوردگی به کار می رود که در کاربرد دوم اغلب با سرب قرمز مخلوط می شود. گرافیت همچنین در روان کننده ها و مغز مداد کاربرد دارد.

ساختار سازمانی گرافیت

فرم های بیشتر، هر دو پودری و فیبری و بلوک، در حالی که حس باریک گرافیت ساخته شده معمولا بلوک است، نیاز به شکل خاصی دارد. خواص فیزیکی و شیمیایی خواص فیزیکی و شیمیایی، گرافیت طبیعی و گرافیت ساخته شده با ساختار معمولی، در عملکرد عملکرد متفاوت است. مانند گرافیت طبیعی و گرافیت ساخته شده از منافذ گرما و الکتریسیته خوب است، اما برای خلوص و گرانروی پودر گرافیت، عملکرد گرافیتی پوسته پوسته گرافیتی و هدایت الکتریکی از بهترین میکرو اسپار، جوهر دوم، کمترین مرد گرافیت ساخته شده گرافیت دارای روانکاری خوب و یک پلاستیکی خاص است، توسعه کریستال گرافیت پوسته ای گرافیت کامل است، ضریب اصطکاک کوچک است، بهترین روانکاری، بالاترین پلاستیک، و گرافیت بلوری متراکم و گرافیت پنهان کریستالی دوم، گرافیت ساخته شده ساخته شده ضعیف است

کد آیسیک مرتبط با طرح تولید گرافیت مصنوعی

با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک گرافیت مصنوعی به شرح جدول ذیل می باشد
کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

Farsi TitleSerial Code
گرافیت مصنوعی۲۶۹۹۴۱۲۳۴۶
کد تعرفه گمرکی مرتبط با طرح تولید گرافیت مصنوعی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد تعرفه گمرکی گرافیت مصنوعی به شرح جدول ذیل می باشد

Farsi TitleHS Code
گرافیت مصنوعی۳۸۰۱۱۰۰۰|۳۸۰۱۲۰۰۰|۳۸۰۱۳۰۰۰|۳۸۰۱۹۰۰۰
وضعیت واحد های فعال تولید گرافیت مصنوعی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید گرافیت مصنوعی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید گرافیت مصنوعی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید گرافیت مصنوعی در کشور به تفکیک استان آمده است .

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید گرافیت مصنوعی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۵۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۶۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۲۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۵۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۱ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۹.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۵ درصد

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)