آشنایی با خط تولید آرد بروش CMS

تولید آرد بروش cms پروسه ابداعی ساده، سریع و کوتاهی است، که تضمین کننده کیفیت عالی محصول خروجی است. در سیستمهای cms دو بخش اساسی در عملیات آسیاب غلات عبارتند از: بخش بوجاری و بخش آسیاب بخش بوجاری برای پاک کردن غله و همچنین نم زنی غله پاک شده، و بخش آسیاب برای تولید آرد با کیفیت بالا با درصد استخراج و درصد خاکستر مطابق با استاندارد Mohs.
آسیابهای کمپکتCMS، در چارچوبهای کانتینری استاندارد ۲۰ فوتی جا سازی شده اند که باعث سهولت حمل و نقل و کاهش هزینه های نصب و راه اندازی می گردد. به استثنای چندین قطعه جانبی فرعی که در محل نصب اضافه می شوند، سیستم بصورت کامل در اتریش راه اندازی شده، تست شده و بصورت آماده به کار تحویل مشتری می گردد.
با توجه به شکل زیر واحدهای cms از ظرفیت ۵.۸ در روز تا ۸۰ تن در روز طراحی شده اند.

خط تولید آرد به روش CMS

مدلهای پنجگانه CMS ظرفیتهای از ۸ تن تا ۸۶ تن در۲۴ ساعت شبانروز را شامل می شوند. با توجه به ماژولار بودن سیستمهای CMS و با توجه به نیاز مشتریان، در صورت تقاضای بازار، سیستمهای کوچکتر می توانند به سیستمهای بزرگتر ارتقا داده شوند.
با استفاده از سیستمهای CMS، در فضای کل کارخانه صرفه جویی می شود. این به معنی نیاز به حداقل فضا، با بیشترین بازدهی است. آسیابهای کمپکت CMS به آسانی بوسیله کامیون یا کشتی قابل حمل بوده و برای صنایع غذایی توزیع یافته نیز مناسب می باشند. آسانی نصب و همچنین سهولت جمع آوری و انتقال به مکانهای دیگر در صورت لزوم، سیستمهای کمپکت CMS را به یک راه حل ایده آل برای تعاونی های روستایی نیز بدل نموده است. آسیابهای کمپکت CMS بصورت کاملا مونتاژ شده، تست شده و آماده به کار تحویل مشتری می شوند و به همین دلیل هزینه های نصب و راه اندازی به حداقل می رسد.

آشنایی با خط تولید آرد بروش CMS

فشردگی (کمپکت بودن) هزینه های حمل را نیز کاهش داده، و با توجه به نیاز به فضای کوچکتر و عدم نیاز به ساختمان چند طبقه، هزینه های ساخت و ساز و راه اندازی نیز به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت.
ماژولار بودن سیستمهای CMS، باعث کاهش هزینه ها و به حداقل رساندن ریسک سرمایه گذاری می شود: استارت با ظرفیت تولید کمتر، و سپس افزایش ظرفیت در صورت تقاضای بازار.

در شرایطی که کارخانجات آرد سنتی نیاز به نیروی کار بسیار ماهر و گرانقیمت جهت اپراتوری و تعمیرات نیاز دارند، سیستمهای کمپکت CMS توسط کاربران معمولی که دوره های کوتاه اپراتوری، سرویس و ایمنی را می گذرانند به بهره برداری می رسند.

با توجه به سهولت تغییر برنامه تولید مثلا از گندم به گندم سیاه، در هزینه ها و زمان کار صرفه جویی قابل ملاحظه ای انجام می گیرد. در نتیجه این قابلیت، مشتریان CMS از سرمایه گذاری برای خط تولید جدید بی نیاز گشته و صد در صد صرفه جویی حاصل می شود.
انواع غلات از سرتاسر جهان از قبیل گندم، چاودار، ذرت، برنج و یا سورگوم به آسانی توسط آسیابهای CMS به آرد تبدیل می گردند. پژوهش بر روی سایر غلات نیز همواره در آسیاب تحقیقاتی CMS در حال انجام است.
بوسیله سیستم ویژه آسیاب CMS آنزیم های موجود در جنین گندم شکسته شده و چربی واقع در هسته دانه ها، بدون از بین بردن ویتامین های آن، غیر فعال می گردد. در نتیجه این روش در دستگاههای CMS، جوانه ارزشمند گندم که از نظر غذایی بسیار سودمند است، به هدر نرفته و همچنین زمان ماندگاری آرد حاصله، به حداقل نه ماه افزایش می یابد.

آشنایی با خط تولید آرد بروش cms

مقایسه سیستم تولید آرد cms با روشهای سنتی مرسوم

صرفه جویی در هزینه ها و زمان راه اندازی
آسیابهای CMS قبل از حمل در کشور اتریش بصورت کامل تست شده و بصورت آماده به کار تحویل مشتری می گردند.
صرفه جویی تا میزان %۷۰

صرفه جویی در هزینه ها و زمان تلف شده برای تغییر برنامه تولید
در حالی که در سیستمهای سنتی و غلطکی، برای تغییر برنامه تولید نیاز به کار پیچیده و زمان بری وجود دارد، بعنوان مثال تغییر برنامه تولید از گندم به گندم سیاه، در سیستمهای CMS این تغییر به آسانی انجام می پذیرد.
صرفه جویی تا میزان %۷۰

صرفه جویی در عدم نیاز به خط تولید جدید
در سیستمهای سنتی و غلطکی، آسیابهای جداگانه ای برای ذرت، ارزن و یا سورغوم لازم است در حالی که در سیستمهای CMS، آسیاب گندم، گندم سیاه، جو، ذرت، ارزن و غیره بوسیله همان ماشین آلات قابل انجام است.
صرفه جویی تا میزان %۱۰۰

صرفه جویی ناشی از کیفیت عالی ماشین آلات
آسیابهای CMS با سطح کیفی برتر اتریشی و با برچسب CE می باشند. در نتیجه نیاز به تعمیرات اندکی دارند.
صرفه جویی تا میزان %۷۰

صرفه جویی ناشی از کیفیت عالی تجهیزات الکتریکی
آسیابهای CMS مجهز به سیستم الکتریکی با سطح کیفی برتر اتریشی و با برچسب CE می باشند. در نتیجه نیاز به تعمیرات و نگهداری اندکی دارند.
صرفه جویی تا میزان %۷۰

آشنایی با خط تولید آرد بروش CMS

بازدهی (درصد استخراج) بالا با توجه به استخراج بهینه آرد نسبت به سیستمهای آسیاب سنتی و غلطکی بعنوان مثال در طرفیت تولید ۴۰۰۰ تن در سال، ۵ درصد استخراج بیشتر به ۲۰۰ تن آرد بیشتر در سال می انجامد.

صرفه جویی در عدم نیاز به احداث ساختمان طبقاتی
در مقایسه با سیستمهای سنتی غلطکی که به ساختمانهای طبقاتی نیازمند هستند، سیستمهای CMS در یک ساختمان (سوله) مسطح با سطوح شیبدار نصب می شوند.
صرفه جویی تا میزان %۵۰

صرفه جویی در هزینه های نصب و تاسیسات الکتریکی
با توجه به اینکه سیستمهای CMS به صورت راه اندازی شده و آماده به کار تحویل مشتریان می گردند، تنها هزینه های بسیار اندکی جهت اتصالات صرف می گردد.
صرفه جویی تا میزان %۹۰

صرفه جویی در هزینه های تعمیرات و نگهداری
آسیابهای CMS دارای کاربری بسیار آسان بوده و ماشین آلات CMS غالبا بدون نیاز به تعمیرات و نگهداری می باشند.
صرفه جویی تا میزان %۴۰

صرفه جویی در آموزش کارکنان
با توجه به عملکرد آسان و طراحی فنی سر راست و بهینه، تنها چند هفته آموزش برای کارکنان کفایت می کند ( در مقایسه با سیستمهای آسیاب سنتی و غلطکی که سالها آموزش و تجربه اندوزی برای کارکنان لازم است).
صرفه جویی تا میزان %۷۰

آشنایی با خط تولید آرد بروش CMS

صرفه جویی در هزینه های پرسنلی
در سیستمهای CMS نیازی به آسیابانان بسیار ماهر وجود ندارد. کارکنان با درجه مهارت متوسط در حین کار آموزش های لازم را دریافت می کنند و در نتیجه از کارکنان محلی نیز می توان استفاده کرد.
صرفه جویی تا میزان %۵۰

صرفه جویی در هزینه ها و خسارات ناشی از خطاهای انسانی و کاربری ناصحیح سیستمها
با توجه به کاربری آسان آسیابهای CMS، خطر کاربری ناصحیح تقریبا از بین می رود.
صرفه جویی تا میزان %۷۰

۵/۵ - (۱ امتیاز)