رستوران-بیابانی2

احداث رستوران بیابانی

رستوران‌داری یا همان مدیریت رستوران یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین مشاغل دنیای امروز است. رستوران‌ها به دلیل ضعف در مدیریت و ضعف در تصمیم‌گیری صاحب رستوران اغلب با شکست مواجه می‌شوند.
یک رستوران موفق هدف خود را چیزی جز رضایت مشتری و کسب بهترین نتایج از فعالیت خود قرار نمی‌دهد.(احداث رستوران بیابانی)
باید توجه کنید که طول عمر این شغل به‌هیچ‌وجه تضمین شده نیست؛ حتی اگر شما سرمایه‌ای خوب و کافی برای شروع به کار رستوران‌داری داشته باشید.
بااین‌حال می‌توانید با برداشتن گام‌های محکم‌تری، موفقیت خود را تضمین کنید.
کنترل هزینه‌ها، تعهدات حقوقی و مدیریت گردش مالی شما تنها چند عامل کلیدی در رسیدن و حفظ موفقیت در صنعت رستوران داری است.
رستوران-بیابانی

دقت داشته باشید که باید مزیت رقابتی خاصی نسبت رستوران‌داران دیگر آن منطقه داشته باشید تا سودتان تضمین شده باشد.
مردم برای غذا به رستوران نمی‌آیند، چون آن را در خانه هم می‌توانند تهیه کنند. وقتی بیرون از خانه غذا می‌خورند، احتمالاً به دنبال یکی از این مزایا هستند:
سرعت سرویس‌دهی بالا و کیفیت بالا باقیمت پایین، غذای خوب یا منویی گسترده و یا محیطی که رستوران در آن واقع شده.
لازم نیست که به مردم دلیل خاصی برای آمدن به رستوران بدهید؛ شما کافی است فقط مزیت منحصر به فرد خود را داشته باشید. یکی از محیط‌های جذاب برای احداث رستوران محیط‌های بیابانی و کویری است.
گردشگری پایدار، سفری مسئولانه و داوطلبانه به مناطق طبیعی و بکر و تخریب نشده است؛ به طوری که آسیبی به محیط زیست منطقه وارد نمی‌گردد و همچون میراثی برای آیندگان حفظ می‌شود.
همچنین درعین‌حال با مشارکت جامعه محلی مقصد نیز، موجب ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها می‌شود. سفرهای مبتنی بر گردشگری پایدار باهدفی ورای سفر کردنِ صِرف و گذراندن اوقاتی خوش در مقصد صورت می‌گیرد.
هدف از آن، آموزش، مشاهده و درک عمیق زیبایی‌های طبیعی، گیاهی، جانوری منطقه، احترام به ارزش‌ها، فرهنگ و شیوه زندگی مردم جامعه محلی و سرمایه گذاری در آن است
شاید این شن‌های روان، تلماسه‌ها و بیابان‌های خشک و لم یزرع بی‌انتها تا حد زیادی غیرقابل سکونت باشند ولی چیزی از اغواگری بیابان‌ها کم نمی‌کند و نمی‌تواند جلوی ساخت و ساز هتل‌ها و فروشگاه‌ها و صدالبته رستوران هارا بگیرد.
در اینجا اشاره به چند نمونه از بهترین رستوران های بیابانی دنیا خالی از لطف نیست :
هتل قصر السراب متعلق به گروه هتل های آنانتارا، امپتی کوارتر، ابوظبی

هتل آلتو آتاکاما، بیابان آتاکاما، شیلی

اقامتگاه کشتی بر گل نشسته، Skelton coast، نامبیا

کمپ شب های بیابانی، واهیبا سندز، عمان

یوتا، ایالات متحده

بیابان تار، راجستان، هند

مراحل مهم برای احداث یک رستوران

اولین قدم برای افتتاح یک رستوران جدید تصمیم‌گیری در مورد نوع رستوران است
مورد بعدی مکان برای احداث رستوران است این مورد در موفقیت و بازدهی طرح می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
اگر می‌خواهید مکان احداث رستوران را اجاره کنید باید دقت کنید آیا این رستوران در یک منطقه شلوغ و با پاخور زیاد قرار دارد؟
آیا پارکینگ دارد و یا خیابان و مسیر طوری هست که جای پارک ماشین‌ها را داشته باشد؟
آیا چندین رستوران دیگر در همان نقطه احداث و احیاناً بسته‌شده‌اند؟
لذت‌بخش‌ترین قسمت از افتتاح یک رستوران جدید می‌تواند انتخاب یک نام رستوران باشد که به معنای چیزی برای شماست.

گام مهم بعدی هزینه‌های احداث رستوران
تأمین مالی همان چیزی است که باعث می‌شود شما رستوران خود را در چه ابعاد و با چه کیفیتی احداث کند.

مورد بعدی مجوز
مجوزهای لازم برای احداث رستوران، به یاد داشته باشید، بسیاری از مجوزها چندین هفته، حتی ماه‌ها طول می‌کشد تا تصویب شوند؛ بنابراین پس‌ازاینکه وضعیت بودجه شما مشخص شد، شروع به پیگیری مدارک برای اخذ وام کنید.

طراحی رستوران
انتخاب رنگ مناسب برای رستوران شما به شما در ایجاد یک برند قدرتمند کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند تا از یک فضای مناسب برای مشتریان استقبال کنید.
منوها، خرید تجهیزات و استخدام کارکنان
یک منوی رستوران که به‌خوبی نوشته‌شده است، خواندن آسان باشد و یک طرح واضح و بدون حاشیه باشد. همچنین بهتر است از یک‌قلم جذاب و کاغذ باکیفیت استفاده کنید.
پس‌ازآن می‌توانید خرید تجهیزات و مبلمان را آغاز کنید.
هرچه به‌روز افتتاح نزدیک می‌شوید، هم آشپزخانه و هم کارگران را استخدام کنید. کارکنان آشپزخانه، پیشخدمت و صندوق‌دار همه اجزای جدایی‌ناپذیر از رستوران‌ها هستند و شما باید فرد مناسبی را برای هر موقعیتی استخدام کنید.

تبلیغات
تبلیغات برای بیشتر رستوران‌های جدید ضروری است. می‌توانید تبلیغات رسانه‌ای اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام را با تبلیغات سنتی بیشتر مانند روزنامه‌ها و تبلیغات تلویزیونی تکمیل کنید، همچنین از تأثیری که یک وب‌سایت خوب در موفقیت رستوران شما دارد نیز غافل نشوید.

رستوران-بیابانی1
با چه سرمایه‌ای رستوران احداث کنیم؟

یکی از عللی که باعث تمایل اکثر کارآفرینان به احداث رستوران شده است، امکان سرمایه گذاری در مقیاس‌های کوچک، متوسط و بزرگ در این حوزه است. شما می‌توانید، یک کافه یا مغازه فست فود کوچک راه‌اندازی کنید و یا تصمیم به تأسیس یک رستوران لوکس و مجلل بگیرید.همه‌چیز به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. عمده سرمایه اولیه برای خرید یا اجاره محل رستوران، خرید لوازم و تجهیزات پخت، طراحی داخلی رستوران، محوطه‌سازی و خرید میز و صندلی صرف می‌شود.اگر قصد راه‌اندازی رستوران‌دارید و نمی‌دانید، با چه سرمایه‌ای باید شروع کرد، از طرح توجیهی رستوران کمک بخواهید. کارشناسان با دریافت اطلاعات پروژه از شما، سرمایه لازم برای شروع به کار را در طرح توجیهی محاسبه می‌نمایند.

چه هزینه‌های برای راه‌اندازی رستوران لازم است؟
برآورد هزینه‌ها در ابتدای کار باعث مدیریت صحیح مالی در رستوران می‌شود. هزینه‌ها بسیار متنوع بوده و باید طبقه‌بندی‌شده و به تفکیک موردبررسی قرار بگیرند.هر گروه از هزینه‌ها مانند هزینه‌های قبل از بهره‌برداری، هزینه‌های ثابت و هزینه‌های متغیر پروژه دارای زیرشاخه‌های متعدد هستند که باید مبلغ گذاری گردند.تنوع و تعداد بشمار هزینه‌ها ممکن است، باعث سردرگمی سرمایه‌گذاران و فراموش‌شدن برخی از هزینه‌ها شود، برای جلوگیری از این مشکلات، توصیه ما سفارش طرح توجیهی رستوران است. کارشناسان در این طرح، هزینه‌ها را با مبالغ به‌روز لیست کرده و مشخص می‌نمایند.

سود حاصل از راه‌اندازی رستوران چقدر است؟
راه‌اندازی رستوران در صورت رعایت بایدونبایدهای این کسب‌وکار همواره بازدهی بالا دارد. نرخ بازده داخلی رستوران ۴۵ درصد است که برای سرمایه گذاری بسیار عالی است. عواملی مانند نوع غذاهای سرو شده، محیط رستوران، محل رستوران، تعداد نیروی انسانی، طراحی داخل رستوران و تبلیغات صحیح همگی در میزان سود رستوران دخیل هستند.پیش‌بینی سود اگرچه ممکن است، ساده به نظر برسد؛ اما فوق‌العاده پیچیده و تابع عوامل مختلف است. ازاین‌رو بهتر است، پیش‌بینی سود را به کارشناسان در طرح توجیهی رستوران بسپارید.

لوازم و تجهیزات موردنیاز 
لوازم و تجهیزات موردنیاز برای راه‌اندازی رستوران بسته به نوع کاربری رستوران متفاوت بوده و در طرح توجیهی رستوران موردبررسی قرار می‌گیرند. به‌طورکلی تجهیزات لازم برای راه‌اندازی رستوران عبارت‌اند از:

اجاق‌گاز رستورانی
دستگاه فر رستورانی
یخچال ویترینی
یخچال ایستاده
میز کار استیل رستورانی
چرخ‌گوشت صنعتی
هم زن صنعتی
دستگاه خمیر ساز
کباب‌پز صنعتی
دستگاه سرخ‌کن صنعتی
تنور گازی
آبسرد کن
ظروف آشپزی
تجهیزات سالن (میز و صندلی، تخت، آرایه و وسایل تزئینی)
تأسیسات (سیستم تهویه، سیستم سرمایش و گرمایش، دوربین مداربسته، سیستم اعلام و اطفا حریق)

مشکلات و چالش ها
راه‌اندازی رستوران شاید از اولین انتخاب‌ها برای سرمایه گذاری باشد؛ اما باید گفت، کار به همین راحتی‌ها نیست. کسب سود و رسیدن به موفقیت در این کسب‌وکار نیز دشواری‌های خاص خود را دارد. مهم‌ترین مشکلاتی که عدم بازدهی مناسب رستوران را در پی‌دارند، تأسیس رستوران در محل نامناسب و برآورد نکردن هزینه‌ها هستند.عدم رعایت موازین بهداشتی و کیفیت پایین غذا نیز باعث ریزش مشتری و شکست در کسب‌وکار می‌شود. متأسفانه بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل عدم رعایت موارد فوق ضررهای هنگفتی را متحمل شده‌اند!علیرغم وجود مشکلات فراوان در این حوزه، سرمایه‌گذارانی که از طرح توجیهی رستوران برای راه‌اندازی رستوران استفاده کرده‌اند، همواره پیروز بلامنازع میدان بوده‌اند.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح احداث رستوران بیابانی

نرخ برابری دلار : ۳۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۹۰۰ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳۴۰ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۲۷ درصد



درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۵ امتیاز)