بیزینس پلن اقامت سرمایه گذاری در اروپا

مهاجرت به اروپا اخذ اقامت اروپا امروزه طرفداران بسیاری در میان جوامع مختلف پیدا کرده است. هرساله افراد بسیاری کشورهای اروپایی مختلفی را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می‌کنند. شرایط اقامت در اروپا بسیار متنوع بوده و متقاضیان برای اینکه بتوانند اقامت در کشورهای اروپایی را دریافت کنند باید با شرایط آن نیز آشنا شوند. اخذ اقامت اروپا از طریق روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد که در ادامه برخی از این روش‌ها را عنوان خواهیم کرد. توجه به شرایط اقامت در اروپا موجب می‌شود افراد از زندگی باکیفیت سطح بالایی برخوردار بوده و بهترین کشور را برای اقامت خود انتخاب نمایند.(طرح توجیهی و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در اروپا)

اروپا قاره سبز

اروپا از نظر اندازه دومین قاره کوچک و از نظر جمعیت سومین قاره بزرگ است. این قاره از ۵۵ کشور که پنج کشور آن توسط جامعه اروپا به رسمیت شناخته‌نشده‌اند، تشکیل‌شده است. این قاره عمدتاً در نیمکره شرقی و به‌طور کامل در نیمکره شمالی واقع‌شده است. با وجود متقاضیان بسیاری که برای اقامت اروپا وجود دارد، حدود ۱۱ درصد از جمعیت جهان در این قاره زندگی می‌کنند. بااین‌حال بزرگ‌ترین جمعیت را کشور آلمان دارا است که بیش از ۸۱ میلیون نفر جمعیت دارد.
اکثر زبان‌های رایج در اروپا زبان‌های رومانشی (مانند فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی)، زبان‌های آلمانی (ازجمله آلمانی، انگلیسی) و زبان‌های اسلاوی (ازجمله روسی، بلغاری، لهستانی) است. اکثر مردم اروپایی مسیحی (۷۶٪) هستند و تعداد کمتری مسلمانان (۶٪) و یهودی و دیگر دین‌ها نیز در آن وجود دارد. حدود ۱۸ درصد از همه اروپایی‌ها هیچ مذهبی ندارند.
اتحادیه اروپا نمادی از وحدت سیاسی و اقتصادی است. هدف از تشکیل این اتحاد تعیین قوانین مشترک در جهت بهبود شرایط بازرگانی، تضمین آزادی و رفاه شهروندان، سازماندهی خدمات، کالاها و همچنین سرمایه در بازار داخلی افزایش سطح رفاهی مردم اروپاست. این قاره دارای کشورهای متعدد صنعتی است؛ بزرگ‌ترین مناطق صنعتی در مرکز اروپا، انگلستان، ایتالیا، اوکراین و قسمت اروپایی روسیه یافت می‌شود. کشاورزی، جنگلداری (در شمال اروپا) و ماهیگیری (در امتداد ساحل اقیانوس اطلس) نیز نمود خوبی دارند. اروپا دارای انواع زیادی از مواد معدنی است.(طرح توجیهی و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در اروپا)

جذابیت های مهاجرت به اروپا برای ایرانیان

در سفر به کشورهای اروپایی و همچنین در مدت زمان انجام فرآیند اخذ اقامت اروپا با طیف گسترده‌ای از فرهنگ‌ها مواجه خواهید شد؛ بنابراین در این زمینه حق انتخاب دارید و می‌توانید کشوری را برای مهاجرت انتخاب کنید که فرهنگ آن به فرهنگ کشور شما نزدیک است (انگلیس بسیار شبیه به آمریکا است) یا چیزی متفاوت و منحصربه‌فرد را انتخاب کنید.
تاریخ و معماری اروپا یکی از چیزهایی است که بسیاری از مردم برای مهاجرت مدنظر قرار می‌دهند. اگر شما از زندگی درجایی با تاریخ کهن و مکان‌های باستانی و کلیسا لذت می‌برید، اروپا می‌تواند همه این‌ها را به شما ارائه دهد. این مسئله باعث می‌شود زندگی در اروپا بسیار آموزشی باشد و مزایا و معایب مهاجرت به اروپا به‌صورت کلی، خوب جلوه کند.

آینده مهاجرت به اروپا

در این مقاله ضمن ارائه راهنمایی‌های لازم در خصوص شرایط اخذ اقامت اروپا به صورت دائم بررسی خواهیم کرد که با مهاجرت به اروپا چه چیزی به دست می‌آورید. اروپا ازنظر کیفیت زندگی، زیبایی و رفاه یکی از بهترین قاره‌های جهان هست. از طرفی دیگر اگر به‌صورت اجمالی بخواهیم بررسی کنیم اروپا یکی از بهترین مناطق زندگی در دنیاست.
با ارائه دلایل متعددی می‌توان به کیفیت زندگی مطلوب، آب‌وهوای مناسب، طبیعت زیبا، سطح بالای سیستم آموزشی، بهره‌مندی از امکانات ارائه‌شده از طرف دولت، تکنولوژیک بودن کشورهای این قاره و وجود شرکت‌های صنعتی بسیار بزرگ اشاره کرد.
تمامی موارد ذکرشده شامل آرامش، امنیت روانی، اقتصادی و فرهنگی در کشورهای اروپایی است. همین مسئله باعث شده است افراد بسیاری که در کشورهای در سراسر جهان زندگی می‌کنند را به فکر مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت دائم اروپا اندازد.

به طور کلی راه های مهاجرت به اروپا عبارتند از:

اقامت اروپا از روش تمکن مالی
اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری
اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت
اقامت اروپا از طریق پناهندگی
اقامت اروپا از طریق ازدواج
اقامت اروپا با تولد
اقامت اروپا از روش تحصیل
مهاجرت به اروپا از طریق کار
روش های اخذ اقامت اروپا در هر کشور متفاوت است و همه کشور ها، همه این قوانین را به صورت یکسان ندارند.

اقامت اروپا از روش تمکن مالی

روش دیگری که برای اخذ اقامت اروپا مطرح است، دریافت اقامت اروپا از طریق تمکن مالی است. این اقامت که FIP نام دارد و مخفف Financially Independent Person می باشد، ویژه افرادی است که بتوانند ثابت کنند درآمد ماهانه ثابت و پایدار از منابعی مانند سود بانکی یا سود سهام یا حقوق بازنشستگی یا اجاره ملک و یا مجموع آنها دارند. در این نوع اقامت باید ثابت کنید بدون اینکه نیاز به کارکردن داشته باشید درامد کافی برای زندگی دارید. این نوع مجوز اقامت اروپا به اشخاصی تعلق میگیرد که از تمکن مالی بالایی در کشور خود برخوردار باشند.
شخصی که بتواند ثابت کند برای خود و خانواده اش (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) ماهیانه حدود ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ یورو درآمد ثابت دارد، واجد شرایط دریافت اقامت اروپا از طریق تمکن مالی خواهد بود.
این درآمد می‌تواند از چهار محل ثابت شود:
۱. سود سپرده بانکی
۲. اجاره نامه ملک
۳. حقوق بازنشستگی
۴. سود سهام شرکت بورسی

مزایای مهاجرت به اروپا از روش تمکن مالی

ساده ترین روش اخذ اقامت اروپا
عدم نیاز به مدرک زبان در بیشتر کشور ها
معاف از پرداخت مالیات سالانه با داشتن اقامت تمکن مالی اروپا
امکان رفت و آمد آزادانه و زندگی در تمام کشورهای حوزه شینگن
سهولت در تمدید مجوز اقامت
عدم نیاز به هیچ گونه سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در اتحادیه اروپا
امکان استفاده از بیمه های پزشکی و درمانی معتبر
سهولت دریافت ویزای نقاط مختلف جهان از جمله امریکا و کانادا و انگلستان
قانون تمکن مالی یا خود حمایتی جزء زیر مجموعه های روش سرمایه گذاری در اروپا به شمار می رود، با این تفاوت که در این روش شما نیازی به انتقال و صرف سرمایه خود نخواهید داشت. فقط باید اثبات نمایید فردی با تمکن مالی قوی بوده و قصد دارید اقامت یک کشور اروپایی را دریافت کنید. در این روش شما اجازه کار در کشور مخاطب را ندارید، زیرا که خود را به عنوان یک فرد متمکن معرفی نموده اید. اما خودتان می توانید کسب و کاری راه اندازی کرده و افرادی را نیز استخدام نمایید و به صورت کار آفرین فعالیت داشته باشید. کشورهای معدودی هستند که از طریق این روش به شما اقامت می دهند که یونان ، اتریش ، فرانسه و اسپانیا از جمله آن ها هستند. در هر کدام از این کشور ها شرایط و میزان دارایی شما با توجه به قوانین آن کشور متفاوت می باشد.
دریافت اقامت اروپا با تمکن مالی یکی از روش های سریع برای گرفتن اقامت می باشد. درکل اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی یعنی این که متقاضی بدون نیاز به کار کردن در کشور مقصد می تواند زندگی خود را اداره کند. برای این منظور می بایست گردش حساب خود را به همراه سایر مدارک مانند گواهی اسناد و مالکیت ها و سهام و… ارائه کنید. برای اثبات این موضوع، متقاضی می تواند درآمد دریافتی خود را از طریق نشان دادن سود سرمایه سپرده گذاری، سهام شرکت و حقوق بازنشستگی ارائه دهد. متقاضیان با اثبات تمکن مالی در کشور خود می توانند برای خود، همسر و فرزندان تحت تکفل اقامت دریافت نمایند. این اقامت به اشخاصی تعلق میگیرد که از تمکن مالی برخوردار باشند. افرادی که اقامت اروپا با تمکن مالی را دریافت می نمایند، نیازی به کار در اروپا نخواهند داشت و دولت های اروپایی انتظار دریافت مالیات و بیلان سالیانه از این افراد را نخواهند داشت.(طرح توجیهی و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در اروپا)
درآمد ثابت ماهیانه از ۴ طریق زیر قابل اثبات می باشد:
سود حاصل از سپرده بانکی
اجاره نامه ملکی
حقوق بازنشستگی
سود حاصل از سهام بورس

مدارک مورد نیاز برای اقامت اروپا با تمکن مالی

ارائه مدارک شناسایی و هویتی (شناسنامه + پاسپورت)
عکس
اسناد شغلی
پرینت ۳ ماه حساب بانکی
مدارک تمکن مالی
مدارک عنوان شده بسته به کشور محل اقدام می تواند متفاوت باشد.

اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

متقاضی مهاجرت به اروپا از روش سرمایه گذاری، با خرید ملک یا سرمایه گذاری در موارد تعیین شده مانند اوراق قرضه دولتی یا خرید سهام شرکت های مورد تایید دولت در کشور مورد نظر به ارزش تعیین شده در قانون مهاجرتی آن کشور، می‌تواند برای خود، همسر، فرزندان، پدر و مادرشان از ابتدا اقامت دائم اروپا را اخذ نماید. در اکثر کشورها به واسطه خرید ملک نمی توان به اخذ اقامت دست پیدا کرد، اما یک سری از کشورها نیز وجود دارند که با خرید ملک ویزای طلایی و اقامت اعطا می نمایند، مانند کشورهای یونان، پرتغال و اسپانیا. تنها کشوری که با خرید ملک از همان ابتدا به متقاضی، همسر، فرزندان زیر ۲۱ سال و همچنین پدر و مادر متقاضی و پدر و مادر همسر اقامت دائم می دهد، کشور یونان می باشد.

مزایای مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری

سریع ترین روش اخذ مجوز اقامت اروپا
امکان اخذ سریع اقامت دائم اروپا در بیشتر کشور ها
عدم نیاز به داشتن مدرک زبان در این روش مهاجرت به اروپا
عدم نیاز به ثبت شرکت و راه اندازی تجارت
معاف از پرداخت مالیات سالانه
عدم محدودیت سنی
امکان رفت و آمد آزادانه و زندگی در تمام کشورهای حوزه شنگن
سهولت دریافت ویزای نقاط مختلف جهان از جمله امریکا و کانادا و انگلستان برای دارندگان این نوع اقامت اروپا

اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت

در کشورهای مختلف اروپایی می توان ثبت شرکت نمود اما اینکه ثبت شرکت در کدام کشور راحت تر بوده و اخذ اقامت کدام کشور به واسطه ثبت شرکت آسان تر می باشد. پروسه ثبت شرکت باید با ارائه یک بیزنس پلن یا همان طرح توجیهی اقتصادی مناسب انجام می پذیرد، اما نکته اینجاست که برخی از کشورها با طرح های توجیهی، با سخت گیری بسیار زیادی برخورد می کنند و ممکن است آن طرح را قبول نکنند و اداره کار و بازرگانی آن کشور، طرح ارائه شده افراد را رد نماید. با ثبت شرکت در کشورهای حوزه شنگن، متقاضی می‌تواند برای خود و خانواده اش درخواست اقامت اروپا را نماید. لازمه ثبت شرکت در بعضی کشورهای اروپایی ارائه بیزینس پلن قوی می‌باشد. در صورتی که بیزینس پلن مربوطه مورد تایید کشور مورد نظر واقع شود اقامت اولیه به صورت موقت صادر می‌شود. اما در برخی کشور ها پروسه ثبت شرکت ساده تر بوده و نیاز به طرح توجیهی ندارد. اخذ اقامت اروپا از این روش حتی برای چند خانواده به عنوان سهامدار این شرکت امکان پذیر می‌باشد.
در روش مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت، متقاضی می‌تواند برای مدیر عامل و حداکثر ۳ عضو هیأت مدیره و خانواده‌شان (جمعا ۴ خانواده) درخواست اقامت اروپا کند.
مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت یکی از پر طرفدار ترین روش های مهاجرتی در میان متقاضیان مهاجرت اروپا می‌باشد.(طرح توجیهی و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در اروپا)

مزایای مهاجرت به اروپا از طریق ثبت شرکت

مالکیت ۱۰۰ درصد شرکت و سهامداری آن
افتتاح حساب بانکی اروپایی
دریافت اقامت اروپا همزمان برای چند خانواده با ثبت یک شرکت
بدون نیاز به سرمایه گذاری با مبالغ بالا
محل شرکت و محل سکونت در برخی کشور ها می‌تواند یک جا باشد
وجود نیروی انسانی سطح بالا با تخصص و زبان های مختلف در اتحادیه اروپا
عدم نیاز به مدرک زبان برای مهاجرت به اروپا در بسیاری از کشور ها
عدم محدودیت سنی متقاضی مهاجرت به اروپا
امکان رفت و آمد آزادانه و زندگی در تمام کشورهای حوزه شنگن
سهولت دریافت ویزای نقاط مختلف جهان از جمله امریکا و کانادا و انگلستان

اخذ اقامت اروپا و تابعیت از طریق تولد

اخذ تابعیت در اکثر کشور های اروپایی از طریق خون می‌باشد. هرچند دربسیاری از کشورها تولد در آن کشور عامل اصلی اخذ تابعیت نیست اما از موارد تاثیرگذار محسوب می‌شود .تابعیت از طریق تولد جزء اصلی ترین انواع تابعیت محسوب می‌شود، که با تولد شخص شروع شده و در طول زندگی ادامه می‌یابد و از دو روش خاک یا خون حاصل می‌شود. معمولا این تابعیت غیر ارادی و تحمیلی است. به این مفهوم که چنان چه شخصی در ایران متولد شود بر اساس مفاد قانون ما خواه ناخواه ایرانی محسوب می‌شود، البته به شرط اینکه شرایط دیگری نظیر پدر ایرانی هم لحاظ شده باشد. بنابراین کسی که دارای تابعیت ایرانی از طریق تولد است، نمی‌تواند تابعیت را انتخاب کند بلکه تابعیت بر او تحمیل می‌شود. ترک این نوع تابعیت نیز مستلزم رعایت شرایط حقوقی خاص می‌باشد. برای مثال: ماده ۹۸۸ قانون مدنی مقرر نموده اتباع ایرانی نمی‌توانند ترک تابعیت کنند مگر با رعایت چهار شرط ذکر شده در ماده فوق.

مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی

این نوع اقامت اروپا به پناهجویان یا به درخواست کنندگان یا متقاضیان پناهندگی داده می‌شود و تا تصمیم‌گیری درباره تقاضای پناهندگی آنها معتبر می‌باشد. این اقامت حق کار یا تغییر محل اقامت و حقوق دیگر را شامل نمی‌شود، ولی تحت شرایطی ممکن است این محدودیت‌ها برداشته شوند.

اخذ اقامت اروپا و تابعیت از طریق ازدواج

بر اساس نظام حقوق بین الملل خصوصی در اکثر کشور های جهان پذیرفته شده که در صورت ازدواج زوجین شخص می‌تواند در راستای اخذ تابعیت اقدام نمایند.کشورهای اروپایی از این این قائده مستثنی نیستند. لذا چنان چه یک نفر با یک اروپایی ازدواج کند می‌تواند جهت مهاجرت به اروپا و اخذ تابعیت از طریق ازدواج اقدام کند.

شرایط دریافت اقامت اروپا از طریق کار

در پی کمبود نیروی کار و نیاز اتحادیه اروپا به نیروی انسانی در برنامه چشم انداز اقتصادی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در سال ۲۰۰۷ طرح و برنامه ای با ایده ی الهام گرفته از طرح گرین کارت آمریکا و با استفاه از نماد پرچم اتحادیه اروپا که به رنگ آبی است تحت نام Bluecard یا همان “ کارت آبی” ارائه نمود که طی آن نیروهای کاری و متخصص غیراروپایی بتوانند در قالب این برنامه به تمامی‌ کشورهای عضو اتحادیه اروپا (به غیر از کشورهای انگلستان، ایرلند و دانمارک که از شرکت در این برنامه خودداری نمودند). مهاجرت کاری داشته باشند. با استفاده از کارت آبی دروازه‌های اتحادیه اروپا به روی شهروندان کشورهای غیراروپایی که شرایط مهاجرت به اروپا برای کار را دارند باز می‌شود. نخستین کشور از اتحادیه اروپا که تاکنون از این برنامه استقبال بیشتری نموده و حتی مقدمات اجرایی این برنامه را فراهم آورده است، بزرگترین قدرت صنعتی اروپا کشور آلمان می‌باشد که شرایط و پیش نیازهای احراز کارت آبی و اقامت اروپا را بطور رسمی اعلام و از اول ماه جولای سال ۲۰۱۲ میلادی به آن ضمانت اجرایی نیز داده است. (طرح توجیهی و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در اروپا)

مهاجرت به اروپا از روش تحصیلی

افراد بسیاری هستند که همیشه تحصیل در دانشگاههای برتر جهان برایشان جذابیت دارد. کشورهای اروپایی برترین دانشگاه های دنیا را در خود جای داده و علاوه بر رنکینگ بالا، رایگان بودن تحصیل در اکثر این کشورها هر فردی را مجذوب دانشگاه های آن می‌نماید

سوالات متداول
ارزانترین روش اخد اقامت اروپا کدام است؟

کم هزینه ترین روش مهاجرت به کشور های اروپایی میتواند دریافت پیشنهاد کار و اخد ویزای کار باشد. در بعضی از کشورها مانند اتریش و فرانسه با تحصیل رایگان نیز میتوان اقامت گرفت. اما این روش ها بسته به سن و شرایط متقاضی، و وضعیت سفارت و اداره مهاجرت، ممکن است برای هر فردی مناسب نباشد.

آیا می توان با تمکن مالی اقامت اروپا را اخذ کرد؟

بله در این روش، شخص نیازی به انتقال سرمایه به خارج از کشور و انجام هیچ نوع سرمایه گذاری ندارد و فقط با اثبات تمکن مالی خویش و ارایه مدارک وجه مورد نظر در حساب شخصی خود، می تواند اقامت اروپا را بدست آورد.

بهترین روش اخذ اقامت اروپا با داشتن سرمایه کدام است؟

ثبت شرکت, تمکن مالی و خرید ملک جزو بهترین روشهای مبتنی بر سرمایه برای اخذ اقامت اروپا میباشند.

بهترین کشوراروپایی برای کار و زندگی کدام است؟

برای کار و زندگی باید کشورهایی را انتخاب کرد که نرخ بیکاری و تورم پایین و سطح زندگی بالایی داشته باشد.

سریعترین روش اخذ اقامت دائم اروپا کدام است؟

روش های خرید ملک در یونان یا قبرس در ۳ الی ۶ ماه منجر به اخذ اقامت دائم اروپا می شود.

راحت ترین کشور اروپا برای گرفتن اقامت کدام است؟

بهترین راه اخذ اقامت یک کشور بسته به شرایط متقاضی متفاوت است. بعضی از متقاضیان شرایط لازم برای تحصیل یا کار را دارند برخی قادر به استفاده از شرایط سرمایه گذاری میباشند و…. به همین دلیل انتخاب های متفاوتی برای افراد متفاوت به عنوان راحت ترین کشور اروپایی برای گرفتن اقامت در پیش رو داریم.

هزینه زندگی در کشورهای اروپایی به طور میانگین چقدر میباشد؟

به طور متوسط هزینه زندگی ماهیانه در کشورهای اروپا برای یک خانواده ۴ نفره بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو است.

آیا برای گرفتن اقامت کشورهای اروپایی داشتن وکیل الزامیست؟

اگر در این زمینه تخصص ندارید و با قوانین مهاجرتی کشورهای اروپایی آشنایی ندارید به سختی می توانید بدون داشتن وکیل مسیر درست را برای اخد اقامت خود پیدا کنید.

بهترین روش گرفتن اقامت اروپا کدام است؟

شرایط شخصی شما مهم ترین فاکتوری است که روی انتخاب بهترین راه اخذ اقامت تاثیر میگذارد. اما در کل آنچه میتوان گفت این است که تمکن مالی، سرمایه گذاری و تحصیل از بهترین راه های اخد اقامت اروپا می باشد.

بیزینس پلن

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)