بیزینس پلن سرمایه گذاری در آلمان

کشور آلمان یکی از محبوب‌ترین کشورهای اروپایی به شمار می‌رود که با توجه به سطح اقتصادی مطلوبی که دارد، توسط مهاجران و سرمایه گذاران زیادی مورد انتخاب قرار می‌گیرد. بنابراین داشتن اطلاعاتی در زمینه انواع مختلف تجارت موفق در آلمان می‌تواند کمک زیادی به این افراد کند.(طرح توجیهی و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در آلمان)

کشور آلمان برای اقامت

آلمان کشوری واقع در قاره اروپا می باشد که با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان شناخته می شود. آلمان را می توان از ثروتمندترین و همچنین صنعتی ترین کشور های دنیا دانست. ۱۶ ایالت این کشور را تشکیل می دهند که در برخی از تصمیم گیری ها می توانند مستقل از دولت مرکزی عمل کنند. این کشور عضو سازمان ملل متحد، ناتو، کشورهای گروه هشت و گروه پنج می باشد و از جمله کشورهای بنیان گذار اتحادیه اروپاست. دولت آلمان به دلیل نیاز به نیروی کار در سال های اخیر سیاست های مهاجر پذیری مختلفی را در پی گرفته است و مهاجران زیادی در طی این سال ها از سراسر دنیا از جمله ایران به کشور آلمان مهاجرت کرده اند. راه های مختلفی برای مهاجرت به آلمان و اقامت در آلمان وجود دارد که هر شخص باید بسته به شرایط خود مناسب ترین روش را انتخاب نماید

چرا به یک طرح توجیهی نیاز دارید؟

اگر می‌خواهید در آلمان به کار خود مشغول شوید، سفارت آلمان نیاز به طرح توجیهی شما دارد تا کارشناسان بازرگانی سفارت آلمان برنامه کاری شما را بررسی نمایند و متوجه شود که آیا شما :
نیازمندی‌ های حرفه‌ای خود اشتغالی مد نظر شما با منطق و واقعیت بازار جور است
خود اشتغالی شما تاثیر مثبتی بر روی اقتصاد آلمان خواهد داشت
می‌توانید از زندگی خود و خانواده تان در کشور آلمان با اطمینان بالایی حمایت مالی نمایید
طرح توجیهی ویزای سرمایه گذاری آلمان فرصت‌ ها و تهدیدهای مربوط به کسب‌ و کار شما را نشان می‌دهد؛ یک نقشه راه شامل تمام گام ‌های لازم در مراحل اولیه را به تصویر می کشد؛ و الزامات مورد نیاز شما را ارائه می‌دهد.
شما می‌توانید از طرح توجیهی خود قبل و بعد از راه‌ اندازی کسب ‌و کار خود استفاده کنید تا ببینید آیا می‌ توانید به اهدافی که در پیاده سازی ایده خود تعیین نموده اید دست یابید و اینکه آیا اهداف تان و یا مراحل مورد نیاز برای اجرا باید تغییر کنند.
همچنین اگر نیاز به سرمایه‌گذاری از یک شخص ثالث داشته باشید، به یک طرح توجیهی نیاز دارید، برای مثال وام بانکی؛ یک نظر حرفه‌ای از اتاق بازرگانی؛ یا یک نوع دیگری از پشتیبانی حرفه‌ای.(طرح توجیهی و business plan اقامت از طریق سرمایه گذاری در آلمان)

طرح توجیهی ویزای سرمایه گذاری آلمان شامل چه مواردی است؟

طرح توجیهی ویزای سرمایه گذاری آلمان باید مفهوم کسب ‌و کار شما و مراحل اجرا را دقیقا، به وضوح و به گونه‌ای توصیف کند که به راحتی توسط دیگران قابل ‌درک باشد اما این به این معنا نیست که باید خلاصه و مختصر باشد

طرح توجیهی ویزای سرمایه گذاری آلمان شما باید موارد زیر را توضیح دهد

چرا می‌خواهید کسب و کار خود را در آلمان راه اندازی نمایید؟
مهارت‌ های شما شامل چه مواردی است؟
به عنوان مثال مهارت‌ هایی که شما از طریق کارتان، سرگرمی و یا تجربه زندگی ‌تان کسب کرده‌اید؟ چرا ایده خوبی دارید؟
مشتریان احتمالی شما چه کسانی هستند؟
چطور به مشتریان خود خواهید رسید؟
استراتژی قیمت‌ گذاری شما چیست؟ چرا شما بهتر از رقیب تان هستید؟ چه امیدی برای بدست آوردن آن دارید؟ چگونه کار خود را تامین خواهید کرد؟
طرح توجیهی باید کامل اما قابل فهم باشد .
اگر محتویات آن ساختار حرفه ایی نداشته باشید، نشان میدهد که شما نیز حرفه ای نیستید و مهم‌ ترین نکته این است که با مفهوم کسب‌ و کار مدنظر شما باید مطابقت داشته باشد.
اگر طرح توجیهی شما به عنوان مبنای مذاکره با دیگران بخواهد عمل کند، باید آن را به زبان آلمانی (زبان تخصصی) بنویسید.
یعنی یک دالترجمه یا مترجم گوگل نمی تواند کمک زیادی برای نوشتن متن به زبان تخصصی به شما بنمایند.

طراحی بیزینس پلن جهت ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان شروع به نوعی از فعالیت تجاری است که به آن Self employee گفته می شود. شما بنیان گذار شرکتی خواهید بود که در آن شرکت بصورت تمام وقت اشتغال خواهید داشت، از آن شرکت حقوق دریافت خواهید کرد و آن شرکت را به سود آوری خواهید رساند. بعنوان بنیان گذار و مدیر یک شرکت نوپا موظف هستید تا اهدافی را تعیین نمایید و برای رسیدن به آن اهداف برنامه هایی داشته باشید. باید از حضور رقبای خود در بازارهای هدف آگاه باشد و برای رقابت استراتژی داشته باشید. باید بدانید که به چه میزان منابع مالی نیاز دارید و ظرف چه مدت زمانی باید به اهداف خود برسید.

طراحی بیزینس پلن

همه این موضوعات بخش های مهمی از بیزینس پلن شما را تشکیل خواهد داد ولی به یاد داشته باشید که یک برنامه تجاری با یک ایده تجاری متفاوت است. یک برنامه تجاری به مخاطب خود اطلاعات دقیقی از مدیران، محصول و خدمات قابل عرضه و میزان کسب درآمد در سال های آتی را عرضه می کند. برای نوشتن یک بیزینس پلن موثر ابتدا باید ماموریت خود را به روشنی تعریف نمایید. در چند کلمه و به سادگی بیان نمایید که چرا شرکت شما وجود دارد، چه خدماتی را ارائه می دهد و این خدمات را به چه کسی ارائه می دهد.

مشخصات بیزینس پلن برای ویزای سرمایه گذاری آلمان

کشور آلمان در خصوص بیزینس پلن بسیار سختگیرانه عمل مینماید. بنابراین ، بیزینس پلن باید بتواند به صورت همه جانبه ، فکر کارفرما را تشریح و برنامه های بلندمدت وی را تصویر بکشد.
بیزینس سرمایه گذاری در آلمان باید بر اساس اطلاعات دقیق و غیرساختگی از بازار آلمان و اتحادیه اروپا باشد و هرگونه عدد سازی موجب رد بیزینس پلن میشود.
از آنجایی که کشور آلمان برای سالیان زیادی مهمترین شریک تجاری اروپایی ایران بوده است ، سیستم اقتصادی و دیپلماسی آن کشور ،اطلاعات خوبی نسبت به سرمایه گذاران ایرانی و نقاط ضعف و قوت انان دارد.
کشور آلمان دارای ویزای استارتاپ نیست به این معنا که حامی ایده نوآورانه باشد.
بنابراین افراد یا شرکتهایی که قصد کارآفرینی و تاسیس کسب و کار در آلمان را دارند باید از طریق ویزای سرمایه گذاری آلمان اقدام نمایند. یعنی اگر ایده شما جدید هم باشد ، باید مانند تمام شرکتهای دیگر روی سرمایه خودتان حساب نمایید و خبری از حامی مالی نیست.
حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز برای تاسیس شرکت در آلمان ۲۵ هزار یورو است . در اصل کارآفرین با ۲۵ هزار یورو و با ثبت یک شرکت مسئولیت محدود LLC که آن را GmbH مینامند ثبت مینماید. سپس از طریق ثبت شرکت در آلمان، اقدام به دریافت اقامت مینمایند.(طرح توجیهی و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در آلمان)

بیزینس چرا برای کار آفرینان در آلمان اهمیت دارد؟

بیزینس پلن یا طرح کسب و کار در واقع خلاصه‌ای از کل یک پروژه تجاری است که به خوبی ساختار یافته و تدوین شده است. تمامی ابعاد ضروری یک ایده تجاری باید در بیزینس پلن گنجانده شوند. در یک طرح کسب و کار، علاوه بر اشاره به فرصت‌ها و ریسک‌های موجود در بازار باید به طور خاص به ذکر ویژگی‌های محصول خود بپردازید.

برنامه تأمین مالی برای راه اندازی کسب و کار در آلمان

در نگارش یک بیزینس پلن، علاوه بر اهداف شرکتی که باید به طور خاص دنبال شوند، تأمین مالی نیز نقشی کلیدی ایفا می‌کند. به عنوان مثال باید به سؤالات زیر پاسخ دهید:
– هزینه‌های مورد انتظار برای راه اندازی کسب و کار کدامند؟
– منابع مالی شرکت از چه طریقی باید تأمین شوند؟
– میزان فروش و سودی که برای چند سال اول فعالیت تجاری خود هدف گذاری کرده‌اید، چقدر است؟
بنابراین، بیزینس پلن یک نقشه راه استراتژیک است که جهت گیری کسب و کار را با در نظر گرفتن تمام جنبه‌های مالی و تجاری از نمای نزدیک منعکس می‌کند. از این رو بسیار مهم است که به خوبی ساختاریافته و منسجم باشد. علاوه بر این، طرح تجاری شما در آلمان باید به عنوان یک کارت ویزیت برای جذب بانک‌ها یا سایر سرمایه گذاران عمل ‌کند.

مؤلفه‌ها و اثرات یک بیزینس پلن متقاعد کننده در آلمان

دو مؤلفه اصلی یک بیزینس پلن مناسب و حرفه‌ای در آلمان عبارتند از:
– بررسی دقیق ایده تجاری
– برنامه‌ریزی دقیق مالی
یک بیزینس پلن حرفه‌ای علاوه بر تأمین مالی و امکان‌سنجی اقتصادی باید حاوی یک پیش بینی سودآوری جذاب باشد.

اهمیت تهیه یک بیزینس پلن حرفه‌ای برای بنیان‌گذاران در آلمان

علاوه بر موارد فوق، بیزینس پلن برای خود بنیانگذاران نیز کارکرد مهمی دارد، زیرا آن‌ها را با تمام تصمیمات استراتژیک و ضروری رو به رو می‌کند. همچنین یک بیزینس پلن می‌تواند عملکرد مهمی را در راستای «فروش» متقاعد کننده ایده تجاری شما داشته باشد.
با توجه به اهمیت و کارکردهای یک بیزینس پلن حرفه‌ای و متقاعد کننده در آلمان، می‌توان گفت که این وظیفه اجباری که جهت نگارش بیزینس پلن به بنیانگذاران محول شده و غیر قابل اجتناب است، بسیار ارزشمند است. برای این که از صحت نگارش و مؤثر بودن بیزینس پلن خود در آلمان اطمینان یابید، اکیداً توصیه می‌کنیم که با افراد متخصص و مجرب در این خصوص مشورت نمایید و از آن‌ها بخواهید که بیزینس پلن شما را بررسی کنند.

جنبه‌های استراتژیک و محتوا؛ چرا تهیه بیزینس پلن در آلمان ضروری است؟

همانطور که پیش از این ذکر شد، بیزینس پلن به عنوان یک کارت ویزیت عمل می‌کند. از این رو، تمامی مقامات، بانک‌ها، ضامن‌ها یا سایر سرمایه گذاران به آن نیاز دارند تا بتوانند تصور درستی از ایده تجاری شما و میزان سودآوری آن داشته باشند.
در نتیجه، یک بیزینس پلن حرفه‌ای باید دارای ساختار مشخصی باشد و بتواند تمامی جنبه‌های اصلی کسب و کار را به سرعت آشکار سازد. بدین منظور، از یک خلاصه اجرایی که معمولاً در مقابل بیزینس پلن قرار می‌گیرد، استفاده می‌شود. یک بیزینس پلن ضمن اینکه باید دارای عناصر خاصی باشد، انعطاف‌پذیر است. از این رو، فضای کافی را در اختیار بنیان‌گذاران قرار می‌دهد تا ویژگی‌های خاص ایده تجاری خود را ارائه و بر آن تأکید نمایند.
بیزینس پلن به عنوان یک راهنما برای بنیان‌گذاران عمل می‌کند و تعیین می‌کند که باید به چه اهدافی دست یابند یا چه وظایفی را برای ایجاد و توسعه کسب و کار خود در آلمان انجام دهند. با توجه به این امر، می‌توان گفت که بیزینس پلن یک نقشه راه مهم برای دو سال اول پس از راه‌اندازی کسب و کار شما در آلمان است.
اگر تمایل به جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای کسب و کار خود در آلمان دارید، لازم است بیزینس پلنی که تهیه می‌کنید معنادار و متقاعد کننده باشد. اکثر اوقات، با توجه به میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار و سرمایه در دسترس، این امر ضروری خواهد بود.

طرح کلی یا ساختار بیزینس پلن برای راه اندازی کسب و کار در آلمان

در ادامه، عناصر مختلف موجود در یک بیزینس پلن برای راه اندازی کسب و کار در آلمان به ترتیب ارائه شده‌اند. به طور کلی، تمامی توضیحات باید کوتاه و دقیق باشند. اصل ایجاز و اختصار برای محاسبات ضروری موجود در طرح کسب و کار که باید بر اساس سناریوهای واقعی یا داده‌های بازار باشند نیز صدق می‌کند. تمامی اجزاء باید معیار مرتبط و متناسب بودن را برآورده نمایند و از این رو برای ارزیابی فرصت‌های مدل کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

بخش‌های مختلف یک بیزینس پلن حرفه‌ای در آلمان

خلاصه اجرایی: در اولین قدم باید یک خلاصه قانع کننده از چشم اندازها، فرصت‌ها و پیشنهادات فروش منحصر بفرد (USP) کسب و کار خود ارائه دهید.
مشخصات بنیان‌گذار: باید تیم مؤسسین را به صورت مختصر معرفی نموده و رزومه کوتاهی از فعالیت‌های آنان ارائه دهید. ذکر تجربیات و صلاحیت‌های مرتبط در این بخش بسیار مهم است.
ایده تجاری: ماهیت ایده تجاری خود را در این قسمت بیان نمایید. ایده شما چه اهدافی را دنبال می‌نماید؟ محصولات یا خدمات شما چه ویژگی‌هایی دارند؟ در اینجا باید ارزش افزوده محصولات یا خدمات خود از دیدگاه مشتری را بیان نمایید.
گروه هدف: برای فروش محصولات و خدمات خود باید به کدام دسته از افراد دسترسی داشته باشید. در این قسمت به کلیدواژه‌هایی چون قدرت خرید و پتانسیل فروش توجه کنید.
تجزیه و تحلیل بازار و رقابت: در این مرحله، باید تجزیه و تحلیلی از محیط کسب و کار، بازار و رقابت داشته باشید. مهم‌ترین چیزی که باید مد نظر قرار دهید، تجزیه و تحلیل SWOT است.
بازاریابی و فروش: در اینجا باید کانال‌های فروش را تعیین نمایید و چگونگی آگاه‌سازی یا جلب مشتریان را شرح دهید.
سازمان و تشکیلات شرکت: انتخاب فرم حقوقی مناسب، شفاف سازی اختیارات، کارایی ساختارها و فرآیندهای شرکت از جمله مواردی هستند که در این مرحله باید مشخص شوند.
امور مالی شرکت: در این بخش باید مشخص کنید که سرمایه مورد نیاز برای راه ‌اندازی کسب و کار چقدر است؟ این سرمایه در چه زمانی و از چه طریقی باید تأمین شود؟ میزان سود یا فروشی که از فعالیت تجاری خود در آلمان انتظار دارید چقدر است؟

یک بیزینس پلن خوب در آلمان باید از هر نظر قانع کننده باشد!

لازم به ذکر است که یک بیزینس پلن حرفه‌ای باید از لحاظ ظاهر و محتوا نیز متقاعد کننده باشد. لازم است که ساختار آن معنادار و زبان آن دقیق و به اسانی قابل درک باشد. خلاصه اجرایی بیزینس پلن شما باید حاوی یک پیام کلیدی نیز باشد. ارقام مورد استفاده در برنامه‌ریزی‌های مالی باید به طور ایده‌آل برگرفته از داده‌های قابل اعتماد و فعلی بازار باشند.
ذکر این نکته ضروری است که در درجه اول باید یک ایده تجاری مناسب و قابل اجرا وجود داشته و به خوبی پردازش شده باشد. پس از آن، تهیه بیزینس پلن منجر به تنظیم دقیق برنامه‌های استراتژیک خواهد شد.(طرح توجیهی و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در آلمان)

برنامه‌ریزی مالی برای راه اندازی استارتاپ‌ها در آلمان نقشی کلیدی دارد.

حتی اگر بازی اعداد برای بسیاری از استاتارپ‌ها در آلمان خسته کننده به نظر برسد، در متقاعدسازی سرمایه گذاران خارجی نقشی کلیدی را ایفا می‌کند. سرمایه گذاران با توجه به ارقام ارائه شده در بیزینس پلن شما در مورد سرمایه گذاری و مشارکت در کسب و کارتان تصمیم می‌گیرند. برنامه‌ریزی مالی چشم انداز آینده کسب و کار شما را مشخص می‌نماید و از این رو بسیار مهم است. زیرا علت اصلی شکست اکثر استارتاپ‌ها طی دو سال پس از راه‌اندازی، نداشتن یک برنامه مالی مناسب و دقیق است.
استارتاپ‌های بی‌تجربه می‌توانند از الگوها یا مشاوره‌های حرفه‌ای استفاده کنند.
تاکنون در مورد اهمیت بیزینس پلن در آلمان سخن گفتیم، اما پیچیدگی آن نیز نباید دست کم گرفته شود. این امر اغلب چالش‌های عمده‌ای را برای استارتاپ‌های بی‌تجربه ایجاد می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم که از الگوها و ساختارهای حرفه‌ای برای تهیه بیزینس پلن خود استفاده نمایید تا محتوا و ظاهر آن نیز موجب ایجاد تصوری حرفه‌ای در ذهن مخاطبین شود.
سمینارهایی که با محوریت راه اندازی کسب و کار در آلمان برگزار می‌شوند نیز می‌توانند در تهیه یک بیزینس پلن مطلوب به شما کمک می‌کنند. همچنین آژانس استخدام فدرال آلمان برخی برنامه‌های تأمین مالی حاوی اطلاعاتی در مورد حمایت‌های مالی از قبیل کمک‌های مالی راه‌اندازی یا هزینه‌های ثبت را ارائه می‌‎دهد. یک روش دیگر دیگر این است که تأمین مالی توسط KfW«استارتاپ کوچینگ آلمان» انجام شود. علاوه بر این، افراد خوداشتغال می‌توانند به مشاوران استارتاپ یا اتاق بازرگانی و صنایع محلی مراجعه نمایند یا در کارگاه‌هایی که در آنجا برگزار می‌شود، شرکت کنند.(طرح توجیهی و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در آلمان)

بررسی سرمایه گذاری در آلمان

BMWi حق دارد تمام مالکیت شرکت های آلمانی را بررسی کند که در آن سرمایه گذاران مالکیت حداقل ۲۵ درصد از حق رای شرکت را بدست می آورند. این بررسی مربوط به معاملات دارایی و همچنین معاملات سهم، از جمله سهام مستقیم و غیر مستقیم و در اصل – صرف نظر از بخش صنعت مربوطه و هم ماهیت و هم اصالت سرمایه گذار است. هدف باید “داخلی” باشد، یعنی:
اشخاص حقوقی و مشاغل مستقر یا دارای دفتر اصلی در آلمان باشد.
نماینده های شخص حقوقی خارجی یا مشارکت با مقر اصلی در آلمان باشد.
تشکیلات دائمی اشخاص حقوقی یا مشاغل خارجی در آلمان باشد.
با این حال، بخش صنعت مربوطه، تعیین کننده سطح موشکافی مورد استفاده در این بررسی می باشد. در بازبینی بخشی، BMWi ممکن است بررسی کند که آیا اکتساب مربوطه تهدیدی برای نظم عمومی یا امنیت “جمهوری فدرال آلمان” محسوب می شود. اکتساب ها ممکن است به طور خاص تهدیدی محسوب شود اگر هدف:
با زیرساخت های حیاتی مانند انرژی، آب، فناوری اطلاعات و ارتباطات راه دور سر و کار داشته باشد، زیرساخت مورد استفاده برای تامین مالی یا بیمه، بهداشت، حمل و نقل یا غذا
توسعه و اصلاح نرم افزاری که برای انجام چنین زیرساختی حیاتی به کار می رود.
مجاز به انجام اقدامات سازمانی در بخش ارتباطات راه دور یا تولید تجهیزات فنی مورد استفاده برای اجرای مقررات قانونی برای نظارت بر ارتباطات راه دور و دانش در مورد این فن آوری است.
خدمات محاسباتی مجازی را در صورت دستیابی آستانه های مشخص فراهم می کند. یا دارای مجوز برای ارائه اجزاء و خدمات زیرساختی telematics است.
بازبینی مربوط به بخش، یک روش بازنگری دقیق تر برای کسب شرکت هایی که در زمینه های امنیتی حساس مانند دفاع و تکنولوژی Cryptotechnology فعالیت می کنند، یک روش بررسی دقیق تر را ارائه می دهد. این شامل تولید کنندگان و توسعه دهندگان سلاح های جنگی، مهمات، تجهیزات نظامی مانند موتور های تانک و افزار و هر فن آوری ای است که برای پردازش اطلاعات طبقه بندی شده دولتی استفاده می شود.(طرح توجیهی و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در آلمان)

اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان

طبق قوانینی که در کشور آلمان حاکم است افرادی که در خارج از کشور آلمان هستند و قصد مهاجرت از طریق کارآفرینی در المان را دارند، با داشتن پلنی مناسب و مورد تایید دولت فدرال آلمان و با یک سرمایه گذاری در آلمان، در ابتدا اقامت موقتی آلمان و سپس با گذشت زمان و رونق کسب و کار به اقامت دائم این کشور خواهید رسید. اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان به‌عنوان سرمایه گذاری حساب می‌شود شما عزیزان متقاضی راه اندازی بیزینس در آلمان می‌توانید از طریق: خرید شرکت در آلمان یا ثبت شرکت در آلمان نسبت به راه اندازی بیزنس خود در آلمان اقدام نمایید. انواع شرکت در آلمان را می‌توانید در این مقاله مطالعه نمایید.

قانون اخذ اقامت بلندمدت در آلمان از طریق کارآفرینی

بر اساس قوانین مهاجرت و اقامت در آلمان، سهام­داران و مدیر عاملان می­‌توانند از طریق ثبت شرکت در آلمان اقامت بلندمدت آلمان را دریافت کنند. فرآیند درخواست برای این اقامت از اول تا هنگامی که ویزا دریافت شود در حدود پنج تا هشت ماه زمان می­برد.
متقاضیان باید بدانند برای اخذ اقامت بلندمدت آلمان از این طریق باید طرح توجیهی اقتصادی کسب و کار خود را تهیه و ارائه نمایند. اما می‌­توان گفت به طور کلی آلمان از هر کسی که قصد کارآفرینی در این کشور را داشته باشد استقبال و حمایت می­‌کند و هیچ­گونه منع قانونی در این مسیر وجود ندارد.

ویژگی­ های بیزینس پلن مورد تأیید آلمان

همان طور که گفته شد، متقاضیان اخذ اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان باید بیزینس پلن مشخصی داشته باشند که حائز شرایط زیر باشد:
این طرح باید تأثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان داشته باشد.
متقاضی باید از نهادهای لازم تأییدیه بگیرد که این طرح ارائه شده برای آلمان سودآور است.
تقاضا برای کارآفرینی باید در منطقه مورد نظر آلمان باشد.
فرد باید نشان دهد تمکن مالی، تعهد مالی یا وام مورد نیاز را برای راه اندازی طرح خود در اختیار دارد.

وضعیت اقتصادی و اجتماعی آلمان

کشور آلمان کشوری دموکرات و متشکل از جمهوری فدرال است که حدود ۱۶ ایالت دارد. این کشور از لحاظ توسعه انسانی در بهترین وضعیت قرار داشت و جز چهار کشور برتر جهان می باشد به همین دلیل از نظر وضعیت اقتصادی نیز کشور آلمان در ثبات نسبتا خوبی قرار دارد.
فساد اقتصادی در کشور آلمان بسیار پایین است و از نظر تنوع شغلی این کشور وضعیت بسیار خوبی دارد وجود صنایع مختلف در این کشور موجب شده که برای مردم این کشور و مهاجرین فرصتهای شغلی مناسبی موجود باشد. به دلیل مزایای ذکر شده و وضعیت خاص جغرافیایی کشور آلمان امروزه افراد زیادی خواهان مهاجرت به این کشور می باشند که برای تمام آنها مهمترین مسئله پیدا کردن راحت ترین راه اقامت آلمان است.

روش‌های اخذ اقامت آلمان با سرمایه گذاری کدام‌اند؟

به صورت کلی دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری، از چهار راه زیر ممکن است؛
راه اندازی یک کسب و کار بر پایه فعالیت‌های حرفه‌ای و فردی (مانند رستوران، کافی شاپ و …):
اگر کار و تخصص شما در زمینه فعالت‌های صنفی از قبیل رستوران، کافی شاپ، فروشگاه مواد غذایی، فروشگاه پوشاک و… است و مایل به سرمایه گذاری در کشور آلمان هستید، می‌توانید بدون نیاز به ثبت شرکت و تنها با دریافت جوازهای صنفی مربوطه (Gewerbeanmeldung) اقدام به سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار مورد نظر خود در این کشور نمایید.

ثبت شرکت مسئولیت محدود در آلمان

اگر مالک یک شرکت فعال و معتبر در ایران هستید و می‌خواهید در کشور آلمان به فعالیت بپردازید، می‌توانید شرکت مشابهی تاسیس و فعالیت اقتصادی خود را شروع کنید. شرکت شما به صورت مسئولیت محدود می‌باشد و حداقل سرمایه لازم برای آن ۲۵.۰۰۰ یورو است. این شرکت یک شرکت کاملاً مستقل آلمانی به حساب می‌آید.

ثبت شرکت تضامنی

تمامی شرایط ثبت شرکت تضامنی، مانند شرکت مسئولیت محدود می‌باشد و تنها تفاوت موجود، تفاوت در نوع ثبت شرکت است. این تفاوت مربوط به میزان اعتبار شرکت و مسئولیت‌های سهامداران آن است.

 تاسیس دفتر نمایندگی یا شعبه (Niederlassung)

اگر شما مالک یک مجموعه بزرگ و معتبر تولیدی (مانند کارخانجات موادغذایی) و یا یک شرکت بازرگانی (مانند شرکت‌های واردات و صادرات) در ایران هستید، طبق قوانین سرمایه گذاری در آلمان، شما تاجر کامل (Vollkaufmann) به حساب می‌آیید و می‌توانید برای مجموعه تحت نظر خود، اقدام به تاسیس شعبه در آلمان نمایید.

حداقل سرمایه گذاری در آلمان برای دریافت اقامت، چقدر است؟

حداقل سرمایه گذاری در آلمان برای دریافت اقامت ۲۵.۰۰۰ یورو در نظر گرفته شده است.

فرآیند و مراحل دریافت اقامت آلمان با سرمایه گذاری چگونه است؟

ابتدا مدارک شما ترجمه رسمی شده و به تأیید سفارت آلمان می‌رسد. مدارک تأیید شده به علاوه طرح توجیهی، برای وکلای آلمانی ارسال شده تا پس از تأیید طرح توجیهی در اداره ثبت شرکت‌ها در ایالت مورد نظر شما در آلمان، برای شما اجازه فعالیت اقتصادی صادر شود. پس از آن مدارک لازم به ایران ارسال شده تا شما با مراجعه به سفارت درخواست خود را ثبت نمایید.

آیا این نوع اقامت به دریافت اقامت دائم و پاسپورت (تابعیت آلمان) منجر می‌شود؟

بله. پس از یک دوره ۳ ساله، در صورت موفقیت شرکت راه اندازی شده (طبق طرح توجیهی) اقامت موقت شما به اقامت دائم آلمان (اقامت اروپا) تبدیل خواهد شد.

بیزینس پلن

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۴ امتیاز)