اقامت کانادا

تهیه طرح توجیهی و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا

ازآنجاکه دریافت اقامت از طریق سرمایه‌گذاری یکی از راحت‌ترین روش‌های دریافت ویزای اقامت کانادا است. اما این راحتی به این معنا نیست که شما بدون ارائه مدارک بتوانید وارد این فرایند شوید.(تهیه طرح توجیهی و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا )
یکی از مهم‌ترین مدارک برای دریافت اقامت از طریق سرمایه‌گذاری (شاید حیاتی‌ترین سند)، طرح توجیهی (بیزینس پلن Business Plan یا طرح کسب‌وکار تجاری) است.
اما اگر قرار باشد که بیزینس پلن توسط وکیل شخص سرمایه‌گذار در کشور مقصد نوشته شود؛ باز هزینه آن برای سرمایه‌گذار توجیه‌پذیر است.زیرا سرمایه‌گذار بر اساس قانون، مجبور به پرداخت هزینه ترجمه مدارک و سفارت و گاه بررسی پروند است.غالباً وکیل پیشنهاد می‌دهد که ” ما بیزینس پلن را برای شما با کمترین هزینه، تدوین می‌نماییم “.

بیزینس پلن چیست و چه تأثیری در مهاجرت به کانادا دارد؟

بیزینس پلن Business Plan طرح توجیهی سندی نوشته‌شده است که اهداف یک کسب‌وکار (معمولاً استارت) و چگونگی دستیابی به آن‌ها را نشان می‌دهد. بیزینس پلن همان نقشه راه شرکت‌هاست که ازنقطه‌نظرهای مالی، بازاریابی و عملیاتی ارائه می‌شود.
شش دلیل اهمیت طرح تجاری برای کانادا به شرح زیر است:
دورنمایی از منابع موردنیاز برای محقق شدن اهدافتان به شما نشان می‌دهد.
با داشتن جداول زمانی می‌تواند مدت‌زمان رسیدن به اهداف یک کمپانی را به‌طور خوبی تخمین بزند.
کمک می‌کند تا قدم‌های لازم برای گسترش کسب‌وکار خود در بازارهای جدید را مشخص کنید.
راهی مشخص را برای پیگیری روند پیشرفتتان در حین رشد ارائه می‌کند.
به شما کمک می‌کند تا خطرات احتمالی را ارزیابی و برنامه‌ریزی کنید.
و درنهایت به سرمایه‌گذارانتان اجازه می‌دهد تا قدرت و دوام شرکت شمارا درک کنند و شمارا گزینه مناسبی برای پیشرفت کانادا دریابند.

انواع بیزینس پلن برای مهاجرت به کانادا کدام است؟

طرح‌های تجاری‌ای چون بیزینس پلن کانادا، به چهار نوع مختلف تقسیم‌شده و هرکدام به میزان متفاوتی تلاش نیاز دارد. موفقیتشان به عوامل مختلفی مثل جای درست استفاده از آن‌ها بستگی دارد. این چهار مورد به شرح زیر است:
_ طرح‌های بسیار کوتاه یا مینی پلن‌ها (بیزینس پلن یک‌صفحه‌ای) که کوتاه و خوش‌خوان هستند و برای سازمان‌های کوچک مناسب‌اند.
_ طرح‌های ارائه‌ای (Pitch Deck) که با پاورپوینت در ۲۰ دقیقه ارائه می‌شوند و امکان پرسش‌وپاسخ دارند.
_ طرح‌های کاری که برای برنامه‌ریزی‌های کاری مناسب‌اند. طولانی‌تر هستند ولی می‌توانند ارائه کوتاه با لحن صمیمی‌تری داشته باشند.
_ طرح‌های «چه می‌شود اگر«که بدترین حالت سناریو در کسب‌وکار لحاظ می‌شوند و معمولاً ضمیمه سایر طرح‌ها هستند. کوتاه‌اند و در شرایط خاص مثل گرفتن وام بانکی یا برای شرح خریدهای خاص و تصمیم‌گیری برای توسعه‌های کلان مورداستفاده واقع شوند.

۷ نکته مهم در نوشتن بیزینس پلن کانادا

هنگام نوشتن بیزینس پلن کانادا توجه به نکات زیر ضروری است:
۱. در قدم اول دستورالعمل‌های برنامه‌های مهاجرتی را در خصوص زمینه‌های کلیدی برای نوشتن طرح تجاری بررسی کنید و طرح کسب‌وکار خود را طبق آن تنظیم کنید.
۲. معیارهای امتیازدهی طرح خود را بیابید و برای کسب بالاترین نمره ممکن از کارآفرینان، مشاوران مهاجرت و کسب‌وکارها کمک بگیرید.
۳. یکی از عوامل مهم موفقیت بیزینس پلن قوی، بازار است. با مقایسه بازار فعلی با بازار کانادا می‌توانید دریابید چرا و چطور کانادا بهترین مکان برای رشد شماست. برای موثق‌تر شدن اطلاعات خود می‌توانید از نویسندگان کانادایی آشنا با بازار محلی استفاده کنید.


۴. از شناسایی ریسک‌های بازارهای محلی غافل نشوید. تنظیم استراتژی مدیریت و ریسک، اعتبار و امتیاز کار شمارا بیشتر می‌کند.
۵. سعی کنید خط تجاری خود را بر مبنای مشخصات و مهارت‌های فردی خود انتخاب کنید چراکه یک عامل حیاتی در نوشتن یک بیزینس پلن قانع‌کننده و موفق است. بدین منظور می‌توانید از تیم طرح توجیهی ما کمک بگیرید.
۶. پرداختن به جزئیات خیلی مهم است از توضیح تیترهای عمومی‌ای چون بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بپرهیزید و به‌جای آن از ویژگی‌های بازاریابی رسانه‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها در تجارت خود بهره ببرید.
۷. حساب‌های مالی خود را دقیق تنظیم کنید و یک تحلیل سربه‌سر بر مبنای صنعت کانادا انجام دهید. دراین‌خصوص استفاده از حسابداران کانادایی یا افراد خبره این حوزه و آشنا با کانادا می‌تواند مفید باشد.

اقامت کانادا از روش سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری کانادا به دو دلیل دارای اهمیتی بالا می باشد، اول اینکه علاقه مندان نیازی به نمره زبان بالا و یا مدرک دانشگاهی ندارند و دلیل دوم این می باشد که برای دریافت این نوع ویزا، محدودیت سنی خاصی وجود ندارد و در نهایت به اخذ اقامت دائم کانادا ختم می شود.
همچنین دیگر نکته مربوط به صنعت کشور کانادا ، این می باشد که این کشور از لحاظ تولیدات داخلی در میان ده کشور مهم جهان قرار دارد. همچنین این کشور برنامه های بسیاری را از روش سرمایه گذاری برای علاقه مندان مهاجرت به کانادا راه اندازی کرده است.
بهتر است بدانید که هرساله حدود ۶۰۰ نفر واجد شرایط سرمایه گذاری در این کشور، به استان کبک دعوت می شوند که فقط تا ماه ژوئن فرصت دارند تا درخواست خود را تکمیل و ارسال کنند. علاوه بر موارد یاد شده، سابقه کاری در این زمینه اهمیت بالایی دارد و فرد متقاضی اخذ اقامت کانادا ، می بایست حداقل مدت دو سال را سهامدار شرکتی بوده و یا سابقه مدیریت در یک شرکت معتبر را داشته باشد.
اما مهمترین شرایط دریافت این ویزا به این صورت است که اولا شخص متقاضی باید تمکن مالی بالای ۲ میلیون دلار کانادا را داشته باشد.دارایی‌های فرد شامل موجودی بانک‌ها و اسناد ملکی می‌باشد که دارایی‌های همسر فرد هم می‌توان در این راه کمک شایانی به اسپانسر پرونده کند. ثانیا روش سرمایه گذاری به معنای واقعی در استان کبک انجام می پذیرد. البته نکته مهم این است که در نهایت پذیرش در این پروگرم به اخذ اقامت کانادا ختم می شود.(تهیه طرح توجیهی و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا )
دریافت ویزای سرمایه‌گذاری از دیگر راه‌های مهاجرت به کانادا است که البته معمولاً مدت‌زمان طولانی‌تری را نسبت به سایر روش‌ها می‌طلبد و همان‌طور که از نامش پیداست از پرهزینه‌ترین روش‌های دریافت اقامت دائم کانادا است.در این روش مهاجرت پس از انتخاب کردن نوع سرمایه‌گذاری (سرمایه‌گذاری از طریق برنامه فدرال، برنامه استانی کبک، برنامه PNP و کارآفرینی)، عواملی چون تمکن مالی، میزان سرمایه و رزومه متقاضی، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
برای کم کردن ریسک این نوع مهاجرت پیشنهاد می‌شود از مؤسسات معتبر مهاجرتی و وکلای مهاجرت کمک بگیرید و با اطلاعات دقیق از شرایط مهاجرت به کانادا تصمیم به شروع این فرآیند بگیرید.لازم به ذکر است که مهاجرت کانادا با روش سرمایه‌گذاری در شهرهای مختلف این کشور، نیازمند رعایت شرایط مختص به همان شهر می‌باشد و قوانین و مقررات و حتی میزان سرمایه برای هر شهر متفاوت است.

اقامت کانادا
فهرست پارامتر‌های مورد ارزیابی در بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری کانادا

۱ _ EXECUTIVE SUMMARY
۲ _ BUSINESS DESCRIPTION
۲.۱ _ BUSINESS MODEL
۲.۲ _ TARGETS
۲.۳ _ SERVICES AND PRODUCTS
۲.۴ _ ADVANTAGES OF USING THIS PLAN
۲.۵ _ MARKETING STRATEGY
۲.۵.۱ _ Competitive analysis
۲.۵.۲ _ Sales strategy
۲.۶ _ FINANCIAL MODEL
۲.۷ _ LOCATION
۳ _ OPERATIONAL BUSINESS STRATEGY
۴ _ SWOT FORCE ANALYSIS
۵ _ MARKETING METHODS
۶ _ KEY MANAGEMENT AND PERSONNEL PLAN
۶.۴ _ PERSONNEL PLAN AND EXPENSES
۶.۵ _ ORGANIZATION CHART IN YEAR 5
۷ _ FINANCIALS
۷.۱ _ INITIAL INVESTMENT
۷.۲ _ COMPUTATIONAL ASSUMPTIONS
۷.۳ _ BREAK-EVEN ANALYSIS
۷.۴ _ SALES FORECAST
۷.۵ _ PROFIT AND LOSS
۷.۶ _ CASH FLOW
۸ _ ECONOMIC BENEFIT TO CANADA

۱ _ خلاصه اجرایی
۲ _ توصیف کسب و کار
۲.۱ _ مدل کسب و کار
۲.۲ _اهداف
۲.۳ _ خدمات و محصولات
۲.۴ _ مزایای استفاده از این طرح
۲.۵ _ استراتژی بازاریابی
۲.۵.۱ _ تجزیه و تحلیل رقابتی
۲.۵.۲ _ استراتژی فروش
۲.۶ _ مدل مالی
۲.۷ _ مکان
۳ _ استراتژی کسب و کار عملیاتی
۴ _ تجزیه و تحلیل نیروی SWOT
۵ _ روش بازاریابی
۶ _ مدیریت کلیدی و برنامه پرسنل
۶.۴ _ برنامه و هزینه های پرسنل
۶.۵ _ نمودار سازمانی در سال
۷ _ امور مالی
۷.۱ _ سرمایه گذاری اولیه
۷.۲ _ مفروضات محاسباتی
۷.۳ _ تجزیه و تحلیل ضریب همگرایی
۷.۴ _ پیش بینی فروش
۷.۵ _ سود و زیان
۷.۶ _ جریان نقدی
۸ _ منافع اقتصادی برای کانادا

راه‌های مهاجرت به کانادا

ازآنجایی‌که کانادا به یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی در جهان تبدیل‌شده است، روش‌های مهاجرتی بسیاری را برای متقاضیان فراهم کرده است تا آن‌ها بتوانند با دریافت انواع ویزای کانادا به این کشور سفر کنند. بهترین راه مهاجرت به کانادا کدام است؟ مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری از طریق برنامه نیروی کار ماهر Skilled Worker، سرمایه‌گذاری در کشور کانادا، مهاجرت از طریق استارتاپ و کارآفرینی از بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا هستند.
بسته به شرایط تحصیلی، خانوادگی، شغلی و اقتصادی هر شخص، برای مهاجرت کانادا روش‌های متفاوتی وجود دارد .

بهترین روش مهاجرت تضمینی به کانادا

برای مهاجرت به کانادا، روش‌های مختلف بسیاری وجود دارد اما لزوماً همه این روش‌ها موفقیت‌آمیز و مطمئن و سریع نیستند. مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ از بهترین روش‌های مهاجرت تضمینی به کانادا است که اخیراً این کشور برای سهولت در مهاجرت صاحبان کسب‌وکارها و ایده‌های خلاق ارائه کرده است.
علاقه‌مندان به مهاجرت کانادا می‌توانند با این روش، به‌راحتی و با صرف کمترین هزینه و وقت، اقامت این کشور را بدست آورند. با مشاوره حرفه‌ای کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ می‌توانید ویزای استارتاپ کانادا و اقامت دائم و تضمینی را برای خود و خانواده‌تان فراهم کنید.(تهیه طرح توجیهی و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا )
مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا:
اسناد هویتی (شناسنامه، کارت ملی و گذرنامه معتبر به همراه عکس پاسپورتی)
مدارک مربوط به فرآیند انگشت‌نگاری
اسناد بانکی (جهت اثبات میزان دارایی، اموال و تمکن مالی)
مدارک تحصیلی (شامل آخرین مدرک تحصیلی، ریزنمرات، گواهی اشتغال به تحصیل)
مدارک شغلی (شامل بیمه کار، سوابق شغلی، فیش حقوقی)
ضمناً سه مدرک پاسپورت (گذرنامه)، ویزا و مدارک مربوط به تمکن مالی، جهت ارائه به مأموران فرودگاهی، الزامی است.

اقامت کانادا
سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

سیستم و برنامه رتبه‌بندی اکسپرس اینتری (Comprehensive Ranking System-CRS) سریع‌ترین راه مهاجرت به این کشور می‌باشد، که به افراد کمک می‌کند از طریق تخصص کاری، اقامت کشور کانادا را بدست آورند. در واقع این سیستم زیر نظر دولت فدرال و بعضی از سیستم‌های مهاجرتی استانی، به‌عنوان سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا معرفی‌شده است.
در این برنامه بر اساس ویژگی‌هایی چون سن، تحصیلات، مدرک زبان و سابقه کاری به افراد امتیاز می‌دهند (مجموعاً ۱۲۰۰ امتیاز). در صورت برخورداری از امتیاز و شرایط لازم، متقاضیان می‌توانند پس از تشکیل پروفایل خود، در دوره‌های از پیش انتخاب‌شده برای امتیازبندی CRS Point، در مدت‌زمان ۱۵ دقیقه، به رقابت بپردازند و در صورت کسب امتیاز بالا، برای متقاضیان دعوت‌نامه ارسال می‌شود.

آیا مهاجرت به کانادا بدون وکیل ممکن است؟

بله، بدون وکیل هم می‌توان برای مهاجرت به کانادا اقدام کرد. کافی است به وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا به آدرس (www.canada.ca) مراجعه کنید و تمام مراحلی که باید انجام شود را به‌دقت مطالعه کنید و مدارک موردنیاز را آماده کنید. تمام اطلاعاتی که نیاز دارید به همراه توضیحات تمام روش‌های مهاجرتی، در این وب‌سایت در دسترس است.(تهیه طرح توجیهی و بیزینس پلن اقامت از طریق سرمایه گذاری در کانادا )
اما اگر بخواهید مراحل کار را سریع‌تر و با ریسک کمتر انجام دهید، توصیه می‌کنیم به وکیل مهاجرت مراجعه کنید. زیرا وکیل و مشاور مهاجرت، به قوانین و مقررات و روال کار آشنایی بیشتری دارند و راه را برای شما هموار می‌کنند.

شرایط مهاجرت به کانادا چیست؟

بر اساس نوع ویزا و روش‌های انتخابی هر فرد، شرایط مهاجرت به کانادا متفاوت می‌باشد. اما بااین‌وجود، توجه به برخی از شرایط برای تمامی برنامه‌های مهاجرتی الزامی است:
ارائه مدارک تحصیلی
برخورداری از مهارت و مدرک زبان معتبر
ارائه گواهی پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه (فرد برای مهاجرت، باید در سلامت کامل جسمی و روحی باشد.)
ارائه مدارک هویتی و اطلاعات شخصی
ارائه برنامه مهاجرتی
اگر مهاجرت به کانادا را برای ترسیم آینده‌ای روشن برای خود و فرزندانتان در نظر دارید و به دنبال راهی مطمئن و سریع برای دریافت اقامت دائم کانادا هستید، موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ با تیمی متخصص از وکلا و مشاوران مهاجرتی، شمارا دریافتن بهترین شرایط مهاجرت به کانادا یاری می‌نماید. هر روشی که برای مهاجرت در نظر داشته باشید اعم از تحصیلی، شغلی، سرمایه‌گذاری و سایر روش‌های رایج، مشاوران مهاجرتی باتجربه در تمام مراحل مهاجرت کانادا در کنار شما عزیزان خواهند بود.

اقامت کانادا

کشور کانادا دارای وسعت زیاد و درعین‌حال تراکم جمعیت بسیار کمی نسبت به وسعتش است. همین امر سبب شده تا سالانه مهاجران زیادی قصد سفر به این کشور و دریافت اقامت کانادا را داشته باشند که بسیاری از آنان مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا قرارگرفته و درنهایت موفق به مهاجرت به کانادا می‌شوند.
انواع اقامت کانادا در دودسته اصلی موقت و دائم خلاصه می‌شوند که به اقامت دائم کانادا به‌اختصار PR نیز گفته می‌شود. در این مقاله با ۸ روش محبوب و برتر کسب اقامت کانادا برای شما صحبت می‌کنیم که می‌توانید در صورت داشتن شرایط هر یک از این روش‌ها برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمایید.

نمونه بیزینس پلن برای مهاجرت به کانادا

هر بیزینس پلن باید به یک سری سؤالات کلیدی و مهم پاسخ دهد. کلیدی‌ترین سوالاتی که در یک بیزینس پلن خوب و کامل باید پاسخ داده شوند، شامل موارد زیر می‌شوند.
بیزینس پلن شما دارای چند چپتر با چه سرفصل‌هایی است؟
طول هر یک از این چپ‌ترها دقیقاً چقدر است و چه موضوعاتی را پوشش می‌دهند؟
چه اطلاعاتی در بیزینس پلن شما وجود داد؟
به‌طورکلی، هر بیزینس پلن برای این‌که شانس زیادی برای پذیرش داشته باشد، باید به این سؤالات پاسخ دهد. اما درصورتی‌که برای تهیه بیزینس پلن خود نیاز به کمک دارید و یا در انجام یکی از چپترهای آن دچار مشکل شده‌اید، کارشناسان و متخصصین مهاجرت ما در تراست به شما کمک می‌کنند تا یک بیزینس پلن خوب و کامل تهیه کنید.
همچنین، شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سایر مسیرهای مهاجرتی و همین‌طور برخورداری از تجربیات سایر افراد موفقی که از روش‌های مختلف به کانادا مهاجرت کرده‌اند، از طریق این لینک وارد کانال تلگرام تراست شوید و یا صفحه اینستاگرام تراست را دنبال کنید. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم که برخی از نمونه‌های بیزینس پلن برای مهاجرت به استان‌های مختلف کانادا از طریق کسب‌وکارهای مختلف را مشاهده کنید.

نتیجه‌گیری

موفقیت نوشتن بیزینس پلن کانادا تا حد زیادی به تیم شما در خصوص پیاده‌سازی کسب‌وکار و جلب نظر سرمایه‌گذاران نیاز دارد. همیشه به یاد داشته باشید که پرداختن به جزئیات دقیق کار شما، امری دشوار و شدیداً مهم است و نیاز به متخصصان خبره دارد و استفاده از راهنمایی‌های آن‌ها از صرف زمان بیهوده و شکست نهایی‌تان جلوگیری می‌کند.
بیزینس پلن


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۳ امتیاز)