تولید دستگاه فیلتر پرس

فیلترپرس دستگاهی است که عمل تصفیه را در حجم زیاد انجام داده و مایع و جامد را از یکدیگر جدا می سازد که در بعضی از صنایع از جامد و در بعضی از مایع و در برخی دیگر هم از مایع و هم از جامد استفاده می شود. این محصول ارزشمند قادر است قابلیت های منحصر بفرد خود را در عرصه های ذیل به ظهور برساند:
جلوگیری از اتلاف منابع آبی، صرفه جویی قابل توجه در مصرف آب بر اساس بازیافت آب از پساب های صنعتی
کمک به توسعه صنایع معدنی از طریق جایگزینی فیلتر پرس در خطوط تولید
کاهش آلاینده های زیست محیطی و تصفیه انواع مواد سمی و مضر صنعتی که همراه با آب یا دیگر سیالات وارد طبیعت می شوند.
آبگیری از انواع لجن های بیولوژیک و ضایعات Sewage Sludge (شامل لجن های فعال شهری، دارویی، کارخانجات مواد غذایی و آبگیری از پساب کشتارگاه)
تصفیه پساب های صنعتی ( این دستگاه قابلیت استفاده در انواع صنایع مختلف از قبیل صنایع نساجی و رنگرزی – صنایع قند و شکرسازی – صنایع کاشی و سرامیک صنایع آبکاری و فلزات سنگین و … را دارا می باشد.)
صنایعی که فیلترپرس مناسب آنها می باشد عبارتند از :
صنایع غذایی
صنایع دارویی
صنایع معدنی و شیمیایی

اجزای فیلتر پرس

دستگاه فیلتر پرس از قطعات و اجرا مختلفی ساخته می شود و در ذیل به مهمترین بخش های آن اشاره می کنیم.
شاسی فیلتر پرس: شاسی از جنس فلز ضد زنگ کربنی برای ساخت فیلتر پرس استفاده می شود و ابعاد سازه بستگی به تعداد صفحات فیلتر پرس دارد و می تواند طولی بین ۵۰ سانتی متر تا ۲۰ متر داشته باشد.
مدار برق فیلتر پرس : جهت روشن و خاموش نمودن پمپ مکش لجن و همچنین کمپرسور هوای فشرده و دیگر تجهیزات برقی مورد استفاده در فیلتر پرس از تابلو برق استفاده می شود.
فشار دهنده فیلتر پرس: فشار دهنده وظیفه اصلی را در دستگاه فیلتر پرس بر عهده دارند، به فشار دهنده اصطلاحا جک نیز می گویند. جک ها در دو نوع دستی و هیدرولیکی در فیلتر پرس مورد استفاده قرار می گیرد. که معمولا برای ظرفیت های بزرگ ناچار به استفاده از جک هیدرولیکی در فیلتر پرس خواهیم بود.
صفحات دستگاه فیلتر پرس: صفحات مورد استفاده در دستگاه فیلتر پرس می تواند از جنس پلاستیکی و یا از جنس فایبرگلاس باشد و وظیفه نگه داشتن پارچه های فیلتر پرس را بر عهده دارند.
پارچه های صفحات فیلتر پرس: شاید پس از جک هیدرولیکی مهمترین بخش دستگاه فیلتر پرس را پارچه های آن بر عهده دارند. این پارچه ها می توانند از پلی استر و یا پارچه های کتانی باشد. هر کدام از این پارچه ها برای شرایط مختلف در فیلتر پرس مورد استفاده قرار می گیرد.
صفحات پروپیلن فیلتر پرس : این صفحات به دو صورت تک صفحه و جفت صفحه می باشد که از مزایای آن ها می توان عمر طولانی، سبک بودن و مقاومت برابر خوردگی و فرسایش است. کیک حاصل از این فیلتر پرس ها رطوبتی بین ۷۵ تا ۸۰ درصد دارد.
صفحات ممبرانی فیلتر پرس : زمانی که داشتن کیک با رطوبت کمتر مد نظر باشد ، از فیلتر پرس ممبرانی استفاده می گردد صفحات فیلتر پرس ممبران از ۳ لایه تشکیل می گردند که لایه وسط نقش بدنه نگه دارنده را بازی می کند و صفحات کناری وظیفه نگهدارنده پارچه و کمپرس کننده کیک را ایفا می کنند. پس از پایان عملیات اصلی فیلتر پرس، در فضای داخلی صفحات آب یا هوا دمیده می شود، این کار موجب تورم غشا صفحات و وارد شدن فشار به کیک و عملیات آبگیری مجدد می شود. نتیجه این عملیات تشکیل کیک با خشکی تا ۹۰ درصد (رطوبتی برابر ۱۰ درصد) و زمان فیلتراسیون کوتاه تر می گردد. در این حالت کیک به صفحات نمی چسبد و در زمان تخلیه به راحتی از صفحات جدا می شود.
صفحات چدنی فیلتر پرس : صفحات فیلتر پرس چدنی به صورت قاب و صفحه (جفت صفحه) می باشند و در شرایط فشار و دمای عملیاتی بالا مورد استفاده قرار می گیرند. مرسوم ترین کاربرد این صفحات در صنایع تولید روغن های خوراکی می باشد. کیک حاصل از فیلتر پرس های چدنی مانند نمونه پروپیلنی رطوبتی بین ۷۵ تا ۸۰ درصد دارد.

طرز کار دستگاه فیلترپرس

اجزای اصلی دستگاه فیلتر پرس شامل موارد زیر می باشند:
شاسی دستگاه
جک و سیستم هیدرولیک
صفحات فیلتر ( از جنس پلی پروپیلن) که با پارچه های صافی مخصوص روکش شده اند.
نکات مهمی که در رابطه با فیلترپرس باید به آن اشاره نمود عبارتند از:
مکانیسم عملکرد بدین صورت است که صفحات فیلتر پرس توسط جک هیدرولیک تحت فشار قرار می گیرد. پساب که حاوی ذرات معلق می باشد با فشار وارد صفحات شده و ذرات معلق موجود در آن از صفحات جدا می شود و مایع که عاری از ذرات معلق است به بیرون هدایت می گردد. پس از اینکه کیک تشکیل گردید ورود سیال قطع شده و صفحات به وسیلۀ جک هیدرولیک باز شده و مواد جامد تخلیه می شود در مرحله بعد صفحات به وسیله جک هیدرولیک بسته شده و سیکل بعدی تکرار می شود از مزایای سیستم فیلترپرس می توان به موارد زیر اشاره نمود:
راندمان بسیار بالا در عمل حذف
مصرف بسیار پایین انرژی

بخش های آپشنال فیلتر پرس

از این بخش ها می توان به درخواست مشتری و بنا بر نیاز ایشان در فیلتر پرس استفاده کرد.
بازکننده صفحات
شوینده صفحات
سینی قطره گیر
تسمه نقاله
پلت فرم
کاور
دستگاه فیلتر پرس یک ورودی و دو خروجی دارد؛ ورودی فیلتر پرس شامل فاضلاب خام و خروجی شامل پساب عاری از ذرات معلق و لایه ای سفت شده از ذرات معلق که به آن اصطلاحا کیک می گویند. طرز کار دستگاه فیلتر پرس شامل یک سیکل تکرار شونده به ترتیب زیر است که در هر سیکل فیلتر پرس یک حجم مشخص از فاضلاب را تصفیه کرده و ذرات معلق را از آن جدا می کند: جریان پساب توسط یک لوله مرکزی به درون دستگاه فیلتر پرس هدایت شده و روی صفحات تقسیم می شود. صفحات فیلتر پرس توسط جک هیدرولیک تحت فشار قرار می گیرد. پساب خام تحت فشار وارد صفحات می شود و پس از حذف ذرات آن، پساب به صورت مجزا از هر صفحه خارج می شود. پس از تشکیل لایه ای (کیک) از ذرات معلق ما بین صفحات فیلتر پرس، پساب ورودی قطع میشود . صفحات فیلتر پرس توسط جک هیدرولیکی باز می شود تا کیک تشکیل شده از پارچه فیلتر جدا گردد.

مراحل ساخت دستگاه فیلترپرس

طراحی و ساخت دستگاه فیلترپرس شامل مراحل زیر می باشد:
طراحی، تهیه و آماده سازی قطعات فولادی و ریخته شده.
برش کاری قطعات فولادی که شامل بازوهای دستگاه فیلترپرس و ماشین کاری بازوها میباشد.
کف تراشی صفحات و قاب ها.
سوراخ کاری و نصب دسته بر روی صفحات و قاب ها.
سنگ کاری قطعات ریخته گری شده و کنترل کیفیت قطعات از نظر مرغوبیت قطعه ریخته گری شده.
مونتاژ بازوها و قسمت های ابتدایی و انتهایی دستگاه فیلترپرس.
ساخت مجموعه یونیت هیدرولیک.
نصب یونیت هیدرولیک بر روی شاسی.
مونتاژ صفحات بر روی شاسی.
روشن نمودن سیستم هیدرولیک و تست قسمت های مختلف.
دمونتاژ صفحات و یونیت هیدرولیک.
مونتاژ مجدد و تست نهایی.

دستگاه فیلتر پرس صفحه ای بطور کلی در دو نوع اصلی میباشد
۱-فیلتر پرس صفحه ای با صفحات معمولی ( صفحات از جنس چدن ، آلومنیوم , پلاستیک PP …. ) که اصطلاحا با نام CHAMBER FILTER PRESS شناسائی میشوند.
۲- فیلتر پرس صفحه ای با صفحات ممبران (صفحات از جنس پلاستیک PP یا RUBBER) که اصطلاحا با نام MEMBRANE FILTER PRESS شناسایی میشوند. در بیشتر صنایع بخصوص زمانی که استحصال بیشتر مایع از گل (کیک) پشت صفحه و یا داشتن گل با رطوبت کمتر مد نظر باشد، از فیلتر پرس ممبرانی استفاده میگردد.

موارد مصرف فیلتر پرس ها در صنایع مربوط به آب و فاضلاب
* استفاده از فیلتر پرس جهت آبگیری لجن های تولید شده از راکتورهای لجن فعال و هاضم های لجن تصفیه خانه های آب
* استفاده از فیلتر پرس در آبگیری پساب کشتارگاه های دام و طیور
* استفاده از فیلتر پرس در تصفیه پساب خطوط آبکاری، آلکترولیت ها و تصفیه پساب های خطرناک و آلوده
*استفاده از فیلتر پرس در تصفیه پساب خطوط رنگرزی، کارخانجات نساجی

قیمت فیلتر پرس

قیمت فیلتر پرس با توجه به عواملی چون : ابعاد و ظرفیت مواد ورودی به دستگاه ، نوع جک دستگاه منباب دستی یا اتومات بودن ، جنس پارچه ، سیستم باز و بسته شدن صفحات متفاوت است.به طور کلی فیلترپرس نوع ممبرانی به دلیل قدرت تصفیه تا ۹۰% قیمت بالاتری را نسبت به نمونه چمبری فیلتر پرس به خود اختصاص می دهد.فیلتر پرس به چند گروه تقسیم می گردد: فیلتر پرس دستی ، فیلتر پرس اتومات ، فیلترپرس نیمه اتومات و فیلتر پرس هیدرولیک .قیمت فیلتر پرس ممبرانی از فیلتر پرس چمبر بالاتر است لیکن علیرغم کارایی پایین تر فیلترهای چمبر بدلیل مقرون به صرفه بودن همچنان در بین کارخانجات صنعتی و معادن از فیلترهای ممبرانی کمتر استفاده می شود .

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید فیلتر پرس

کد آیسیک انواع دستگاه فیلتراسیون ۲۹۱۹۴۱۲۴۸۵

معرفی کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید فیلتر پرس

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی انواع دستگاه فیلتراسیون ۸۴۷۹۸۹۹۰

امتیازات دستگاه فیلتر پرس

فضای کم مورد نیاز برای جایگذاری دستگاه فیلتر پرس در خط فرآیند
عدم استفاده از مواد شیمیایی (منعقد کننده ها)
فیلتر پرس هزینه راه اندازی و عملیاتی کمتر
راندمان بسیار بالا در حذف ذرات معلق
اپراتوری بسیار آسان فیلتر پرس

وضعیت واردات و صادرات فیلتر پرس

در نمودار زیر وضعیت واردات و صادرات فیلتر پرس در کشور به تفکیک سال آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولید فیلتر پرس

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده فیلتر پرس در کشور به تفکیک استان آمده است .

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید فیلتر پرس

ظرفیت تولید سالیانه : ۲۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۲۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۰ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۲۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)