تولید چسب بتن

یکی از افزودنی های پر اهمیت صنعت بتن، چسب بتن است. از جمله مصارف چسب بتن می توان به ترمیم بتن،آب بندی، ترمیم بافت های قدیمی بتن، افزایش مقاومت بتن، جلوگیری از ترک بتن، افزایش خواص شیمیایی و مکانیکی و… اشاره کرد. چسب های بتن به دو دسته اپوکسی و لاتکس (پلیمری) قابل تقسیم هستند. همه ی چسب ها یا شامل پلیمر هستد یا هنگام واکنش شیمیایی حاصل می شوند. پلیمر ها موجب چسبندگی چسب ها می شوند.
چسب لاتکس امولسیونی از کوپلیمر محلول در آب است. ظاهر این چسب مایعی شیری رنگ است. ترکیب چسب لاتکس با سیمان پرتلند و ماسه ترکیبی مقاوم در برابر آب و مواد شیمیایی و ساییدگی ایجاد می کند که برای چسباندن کاشی، سرامیک، سنگ های تزئینی و… به سطوح کاربرد دارد.
چسب اپوکسی بتن از پلیمریزاسیون دو جزء اولیه رزین و سخت کننده ایجاد می شود.هنگام ترکیب رزین با کاتالیست پخت آغاز می شود. در فرآیند پخت زنجیره های مولکولی واکنش داده و حرارت ایجاد می شود. بیشترین مقدار مصرف چسب بتن در تعمیرات بتن های فرسوده است.در ترمیم بتن هایی .برای افزایش چسبندگی بتن به بافت قدیمی از چسب های بتن استفاده می شود. بهترین چسب بتن به دلیل خاصیت ضد آب در نماسازی روی بتن قدیمی و آب بندی استفاده می شود.

کاربرد چسب بتن

مهم ترین کاربرد چسب بتن برای افزایش میزان چسبندگی بتن تازه برای چسبیدن به بتن قدیمی در پروژه های تعمیراتی است که میزان چسبندگی بتن را با سطح قدیمی بسیار افزایش می دهد. همچنین این خاصیت هنگام نماسازی بر روی بتن قدیمی کاربرد دارد. چسب سیمان سفید از تراوش آب جلوگیری کرده و مانع تفکیک دانه های ریز و درشت می شود و برای آب بندی بتن بکار می رود. اگر سازه های بتنی دچار آسیب دیدگی سطحی و عمقی شده باشند با چسب بتون می توان آنها را ترمیم نمود و به عنوان ترمیم کننده بتن استفاده کرد. از دیگر موارد کاربرد چسب بتن جهت آب بندی بتن مخازن، استخر های بتنی، ترمیم آسیب دیدگی بتن یا اغلب سازه های بتنی مانند کانال های آب، کف سالن های صنعتی، باند فرودگاه ها، سد ها، پایه پل ها و ستون ها:
ترمیم بتن فرسوده
آب بندی
افزایش خاصیت چسبندگی
جلوگیری از ایجاد ترک در بتن
اتصال میلگرد به بتن
افزایش مقاومت مکانیکی

ویژگی های چسب بتن

از ویژگی های بارز چسب بتن افزایش چسبندگی بسیار زیاد در بتن است که این خاصیت چسب بتن باعث بالا بردن چسبندگی بتن جدید یا مصالح جدید بر روی بتن یا مصالح قدیمی است (رابط اتصال بتن قدیم به جدید).
از ویژگی های دیگر چسب بتن بالا بردن مقاومت های کششی و خمشی بتن، جلوگیری از ایجاد ترک در بتن و تبله کردن و افزایش عمر سازه های بتنی می باشد.

انواع چسب بتن

چسب بتن دارای انواع مختلفی است. چسب بتن را می‌توان به دو تیپ چسب بتن اپوکسی و لاتکس یا پلیمری تقسیم کرد. از چسب‌های بتن برای ترمیم بتن‌، آب بندی بتن و افزایش خصوصیات شیمیایی و مکانیکی بتن، اتصال بتن قدیم به جدید و … استفاده می‌شود.
چسب لاتکس امولسیونی از کوپلیمر محلول در آب است. این چسب مایعی شیری رنگ است و از ترکیب چسب لاتکس با سیمان پرتلند و ماسه ترکیبی مقاوم در برابر آب و مواد شیمیایی و ساییدگی ایجاد می‌کند که برای چسباندن کاشی، سرامیک، سنگ‌های تزئینی و … به سطوح کاربرد دارد.
چسب اپوکسی از پلیمریزاسیون دو جزء اولیه رزین و سخت کننده ایجاد می‌شود. هنگام ترکیب رزین با کاتالیست پخت آغاز می‌شود. در فرآیند پخت زنجیره‌های مولکولی واکنش داده و حرارت ایجاد می‌شود.

چسب بتن اپوکسی E.M.EPOXY BOND

چسب بسیار قدرتمندی بر پایه رزین اپوکسی اصلاح شده است که علاوه بر دوام زیاد، از مقاومت مکانیکی و قدرت چسبندگی بسیار زیادی برخوردار بوده و می‌تواند برای پیوند دادن بتن جدید و قدیم مورد استفاده قرار بگیرد.

کاربرد چسب بتن

چسب بتن در مکان هایی که نیاز به مقاومت در برابر آب، مواد شیمیایی و سایش باشد به کار می رود. به عنوان مثال در استخرها‌، کارخانه‌های لبنیات‌، صنایع غذایی‌، کشتارگاه و … کاربرد دارد. در بعضی موارد ممکن است برای بهبود خصوصیات ملات‌های سیمانی برای نصب کاشی یا اضافه شدن به دوغاب و چسب‌های پایه سیمانی به کار رود‌.

مزایای چسب بتن اپوکسی و لاتکس

افزایش چسبندگی بتن یا ملات جدید به بتن یا ملات قدیمی
کاهش نفوذ پذیری بتن و آب بند کننده بتن
جلوگیری از ترک خوردن و طبله شدن ملات
افزایش مقاومت در مقابل سیکل‌های ذوب و انجماد
افزایش مقاومت کششی، خمشی و سایشی

چسب بتن لاتکس یا پلیمری

چسب بتن لاتکس یکی دیگر از پیوند دهنده‌هایی است که می توان از آن برای اتصال سطوح بتنی استفاده کرد چسب بتن پلیمری به عنوان یک افزودنی بر پایه لاتکس طراحی شده که همراه سیمان پرتلند و ماسه تشکیل ملات پر مقاومتی را میدهد. از کاربردهای استفاده از این چسب می توان به: ۱- نصب سرامیک روی دیوار و کف‌، نصب سنگ مرمر‌، موزائیک‌، کاشی و … ۲-به عنوان لایه پیوند‌ زا در ترمیم سازه‌های بتنی، اشاره کرد.

چسب بتن مخصوص آب بندی و تقویت ملات SA12

این نوع چسب به صورت مایع بوده و ظاهری شیری رنگ دارند که پس از مصرف (خالص یا ترکیب در ملات) کاملاً بی رنگ می‌شود. این نوع چسب در مقابل رطوبت، سرما، گرما، حریق‌، نور، آتش و ضربه کاملاً مقاوم بوده و عمر آن مانند عمر سیمان در ملات است. استفاده این محصولات در سازه‌ها ضمن صرفه اقتصادی، باعث ایجاد مقاومت و استحکام بیشتر سازه، بالا رفتن سرعت عملیات‌، سبک سازی سازه‌ها و آنتی باکتریال شدن (ضد خزه، جلبک و باکتری‌) سازه خواهد شد.

چسب کاشت میلگرد

چسب کاشت آرماتور و کاشت بولت به صورت دو جزئی است که جزء A بر پایه اپوکسی اکریلات و جزء B به عنوان‌هاردنر بر پایه پلی‌آمین به حساب می‌آید. از این محصول برای کاشت آرماتور و بولت و لایه رابط و پر استحکام برای پیوند دادن بافت قدیمی بتن با بافت جدید بتن استفاده می‌شود.

مشخصات چسب بتن

حالت فیزیکى چسب بتن به صورت مایع و رنگ این چسب بتن شیرى رنگ است.وزن چسب بتن تولیدی کلینیک فنی و تخصصی بتن ۱gr/cm³ می باشد و چسب بتن کلینیک فنی و تخصصی بتن کلر ندارد.بسته بندى چسب بتن درظرف های پلاستیکى ۴ و ۱۰ و۲۰ لیترى می باشد.

مواد اولیه تولید چسب بتن

رزین های کوپلیمر و هموپلیمر، رزین های آکریلیلک ، رزین های اپوکسی + هاردنر
آنتی باکتریال ها
دیفومر ها یا انتی فوم ها
غلیظ کننده ها
پخش کننده ها شامل پروپیل گلیکول و دی اتیلن گلیکول
آمونیا
کربنات کلسیم

چسب بتن پودری

چسب بتن پودری سفید رنگ بر پایه کوپلیمر وینیل‌استات است که به مقدار یک به چهار با آب مخلوط می‌شود. این پودر با خاصیت چسبندگی قوی جهت آب بند کردن انواع مصالح ساختمانی بر پایه سیمان و مواد معدنی مورد استفاده است و با استاندارد ACL 503.5 R-92 , BS 6319 مطابقت دارد.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید چسب بتن

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک چسب بتن پلیمری ۲۴۲۹۵۱۲۴۱۰

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید چسب بتن

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد تشکیل دهنده چسب بتن

رزین‌های کوپلیمر پلی وینیل استات
رزین‌های اکریلیک
مواد پلیمری
مواد پایدار کننده در برابر تخریب توسط اکسیژن و اشعه UV
مواد نرم کننده که سبب می‌شود انعطاف پذیری افزایش یابد
مواد پر کننده معدنی
مواد افزایش دهنده غلظت

وضعیت واحد های فعال تولید چسب بتن

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده چسب بتن در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید چسب بتن

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده چسب بتن در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات چسب بتن

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید چسب بتن

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۱ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۷ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۳ امتیاز)