خط تولید سنگ مصنوعی

سنگ های مصنوعی از ترکیب مجدد سنگ های طبیعی با مواد افزاینده دیگر به دست می آیند که به آن ها وزن کمتری داده و در نتیجه نصب آن ها سریع تر می شود. برای آنکه بدانیم سنگ های مصنوعی از چه چیز ساخته شده اند به اختصار می توان گفت که این سنگ ها از ترکیب سیمان، رس ها، آگرگات های سنگ های ضایعاتی و خاک های سبک وزن ساخته می شوند. مواد به کار رفته در تمامی این سنگ ها کیفیتی مبتنی بر ملاحظات محیطی و انسانی دارند. رنگ دانه های اکسید آهن رنگ مورد نظر را به این سنگ ها می دهد. ترکیبی که از این راه بدست می آید در قالب هایی ریخته می شود که دارای نقش و نگار های سنگ های طبیعی هستند و به این سنگ ها سیمایی کاملا طبیعی می دهد.

ویژگی سنگ‌های مصنوعی

۱- تنوع در رنگ با قابلیت اجرای طرح‌های مختلف و دلخواه
۲- سبک‌تر از سنگ‌های طبیعی و با وزن مخصوص ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است که همین امر باعث وزن کمتر ساختمان و در نتیجه کاهش اثر زلزله بر ساختمان می‌شود.
۳- قابلیت جذب آب در حد صفر
۴- عدم محدودیت در ابعاد تولیدی با نصبی همانند سنگ طبیعی
۵- استقامت (کشش و فشار) بالاتر از سنگ‌های طبیعی
۶- اسکوب سرخود است. بدین معنی که برخلاف سنگ‌های طبیعی در اثر عوامل جوی و عدم چسبندگی به مرور زمان از بدنه ساختمان جدا نمی‌شود، از آشناترین معایب سنگ طبیعی، همین جداشدن تدریجی از بدنه ساختمان است.
۷- مقاومت بالا در برابر عوامل جوّی
۸- استحکام و انسجام بالا
۹- تنوع‌پذیری بالا
۱۰- نصب راحت و بدون دردسر

مواد اولیه تولید سنگ مصنوعی

آگرگات ها، مینرال های پرکننده، چسباننده ها، افزودنی های بتن ،رنگدانه ها، افزودنی ها و رزین سنگ مصنوعی .

آگرگات ها :

مواد سنگی هستند که با عوامل چسبنده مخلوط شده و مخلوطی را می سازند که کاملا فشرده می شود.آگرگات ها ممکن است آهکی باشند مانند مرمریت، دولومیت، و دیگر سنگ های آهکی یا سیلیکاته باشند مانند گرانیت، پرفیری، کوارتز، بازالت، ماسه های سیلیکاتی، کوارتزیت و غیره. آگرگات ها معمولا به شکل دانه های ماسه در اندازه های مختلف به کار برده می شوند. آگرگات ها ممکن است از خردایش قطعات بزرگتر سنگی و یا از روسوبات ماسه ای به طور مستقیم به دست آیند. انتخاب طبیعت، اندازه و دانه بندی آن ها بستگی به سیمای سنگ و مشخصات فیزیکی و مکانیکی محصول دارد.

فرآیند تولید سنگ مصنوعی

سیستم تولید سنگ مصنوعی دارای تکنولوژی انحصاری است که فشرده سازی تحت شرایط خلا و ایجاد فشار و لرزش است که این امکان را می دهد تا با ترکیبات خشک مواد مخلوط شده شکل گرفته و به سنگ ترکیبی با کیفیت بسیار بالایی تبدیل شود. سنگ مصنوعی می تواند مستقیما به اسلب هایی با ابعاد و ضخامت های متفاوت تبدیل شود و یا به بلوک هایی با مکعب هایی مختلف که بعدا بریده شده و به ضخامت های متفاوت درآید.
مشخصات عمده در پروسه تولید سنگ مصنوعی عبارتند از:
– امکان استفاده از مقدار صحیح ترکیبات در مخلوط برای فشرده سازی.
– عدم وجود هوا در ترکیبات فشرده شده در خلال فاز فشرده سازی.
– عملیات ترکیبی فشرده سازی و ویبره مواد تحت شرایط خلا.

مخلوط حاوی آگرگات های سنگ است که توسط مواد چسبنده به هم می چسبند. ترکیبات مواد چسبنده باید به مقدار مناسب به کار گرفته شود. به همین ترتیب مقدار بهینه ای بین مواد چسبنده و آگرگات ها وجود خواهد داشت. در چسباننده های رزینی، مقدار بهینه توسط مقادیر رزین مورد نیاز برای اتصال دادن مقادیر اجزای موجود در مخلوط تعیین می شود. مواد رزینی این امکان را می یابند که با دانه های پودر مینرال با نرخ حجمی ۵۷/۴۳ ترکیب شوند.
در ترکیب، مواد و آگرگات های دارای وزن مخصوص به خود هستند. مواد رزینی دارای وزن کمتری بوده و درتعامل با آگرگات ها این اجازه را می دهد تا در نقطه بهینه منحنی دانه بندی قرارگیرند. برای مثال سنگ هایی که با آگرگات های یک درصد تا ۴ میلی متر ساخته می شوند، نرخ مواد سنگ آنها می تواند ۱۶/۰ باشد.
به عنوان یک قانون، مخلوط هایی که با این نرخ ترکیبی ساخته می شوند باید خشک، غیر سیال و بی مرز باشند که این دشواری استفاده از ماشین آلات معمولی را به همراه خواهد داشت.
فشرده سازی کامل این مخلوط خشک بهترین کیفیت را برای محصول نهایی ما ایجاد خواهد کرد .

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۳/۵ - (۳ امتیاز)