غذای حیوانات اهلی

خط تولید غذای حیوانات اهلی

مختصری در مورد صنعت تولید غذای حیوانات اهلی

خرگوش‌ها به خاطر داشتن شخصیتی اجتماعی و بازیگوش، روز به روز بین مردم محبوب‌تر می‌شوند. آن‌ها بهترین حیوان خانگی برای کودکان و همینطور بزرگ‌ترها هستند و برای خانه‌های کوچک نیز مناسب‌اند. اما برای اینکه همیشه سالم و شاد بمانند، به مراقب‌های خاصی نیاز دارند.. در حال حاضر در اکثر دنیا، پودر و پلت یونجه را به‌عنوان غذای مکمل در تغذیه حیوانات به مصرف می‌رسانند. این فرآورده علاوه بر مواد پروتئینی حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین‌های مختلف و کلسیم می‌باشد.

مواد اولیه

گرانول سبوس گندم، ذرات پوسته بادام زمینی، گرانول ذرت، گرانول‌های علفی، دانه‌های گوشتی، یونجه خشک، پودر گل گندم، آرد جو، دانه سویا، مغز تخم آفتابگردان، مخمر، ومواد معدنی مثل سلنیم، کلسیم، وانواع ویتامینهای A.D3.E.k.Bcomplex.و… انواع اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدانت
بسته بندی: ۱۵-۵۰ کیلوگرم

مصارف و ویژگی‌های بارز محصول نهایی

پروتئین خام: ۱۵%، چربی خام: ۳%، فیبر خام: ۱۹%، رطوبت: ۱۰%
اندازه پلت ها: ۲-۸ میلیمتر
غذای مکملی خرگوش
خرگوش‌هایی که سن زیر ۸ ماه دارند به دلیل اینکه در سن رشد هستند و بدنشان نیاز به این مواد دارد می‌توانند به صورت نامحدود پلت استفاده کنند. به هر حال بعد از ۸ ماهگی شما باید مقدار مشخصی از پلت را به خرگوش خود بدهید. اگر وزن خرگوش شما بین ۲ تا ۴ پوند معادل ۹۰۷ گرم تا ۱۸۱۴ گرم به او روزانه ۸/۱ فنجان پلت بدهید، اگر بین ۵ تا ۷ پوند معادل یعنی ۲ تا ۳ کیلو گرم روزانه ۴/۱ فنجان، اگر بین ۸ تا ۱۰ پوند معادل ۳ تا ۴ کیلوگرم ۲/۱ فنجان و اگر وزن خرگوش بین ۱۱ تا ۱۵ پوند معادل ۴ تا ۶ کیلو بود ۴/۳ فنجان روزی به او پلت بدهید. کاسه را به هیچ وجه پر نکنید ممکن است این کار شما باعث زیاد خوردن خرگوش و چاقی بشود حتی اگر خرگوش شما تمام پلت را در روز اول تمام نکند.
مناسب برای: سگ، گوسفند، خرگوش، جوجه، اردک، غاز، گاو و …….

لیست تجهیزات اصلی خط تولید غذای حیوانات اهلی

۱. Crusher
۲. Mixer
۳. Screw conveyor
۴. ۱.۵M3 Silo
۵. Screw feeder
۶. Feed pellet mill
۷. Pellet conveyor
۸. Pellet cooler
۹. Control cabinet
۱۰. Cable
اختیاری:
۱۱. Packing machine

شرح مختصر فرآیند تولید غذای حیوانات اهلی

مواد اولیه را در crusher می‌ریزند و به پودر تبدیل می‌شود، سپس پودر به مخلوط کن mixer ریخته می‌شود و مواد از طریق بالابر به سیلو برای ذخیره فرستاده می شودو از طریق feeder به ماشین پلت سازی انتقال داده می‌شود و سپس پلت ها را خنک می‌کنند.

آیتم‌های سرمایه گذاری جهت راه اندازی خط تولید غذای حیوانات اهلی

ظرفیت تولید: ۷۰۰ کیلوگرم در ساعت
نیروی انسانی مورد نیاز: ۲ نفر
مساحت زمین مورد نیاز:۷۰ متر مربع
قیمت خط تولید غذای حیوانات اهلی: ۲۰۱۵۰ دلار
میزان مصرف یوتیلیتی: برق:۴۵.۷ کیلو وات

۵/۵ - (۱ امتیاز)