طرح احداث سافاری لند (4)

طرح احداث سافاری لند

تعریف سافاری بسیار ساده است. سافاری (Safari)، یک ماجراجویی است که غالبا به صورت زمینی بوده و معمولا در آفریقا انجام می‌شود. در قدیم برنامه‌های شکار در آفریقا هم جزئی از سافاری به حساب می‌آمد اما امروزه سافاری صرفا در سفرهای کوتاه زمینی به منظور مشاهده و تصویربرداری از حیوانات در حالت طبیعی خودشان خلاصه می‌شود. تفریح و سرگرمی از نیازهای اساسی انسان است و عدم توجه به آن می‌تواند صدمات جبران‌ ناپذیری به پیکره روحی و روانی خانواده‌ها و جامعه وارد نماید. در هیاهو و شلوغی زندگی شهرنشینی امروز، نیاز به مکان‌هایی جهت بازی، سرگرمی و هیجان بیش از پیش احساس می‌شود و اختصاص مکان‌هایی برای تفریح و سرگرمی می‌تواند تا حد زیادی در مرتفع کردن این نیاز اساسی نقش مهمی ایفا کند. این در حالیست که مقاصد گردشگری در همه سطوح همواره به دنبال غنی سازی اوقات و تقویت بهانه های گذران اوقات فراغت گردشگری به طرق مختلف از جمله ایجاد جاذبه ها و محصولات گردشگری جدید و متمایز هستند. طرح حاضر، بررسی امکان سنجی ایجاد مجموعه فضای تفریحات هیجانی سافاری و بیابان گردی با اتوموبیل‌های آفرود می‌باشد که می‌تواند تا حد زیادی به فراهم کردن محیطی تفریحی-سیاحتی کمک کند.

تاریخچه سافاری لند

واژه سافاری از کلمه ای از زبان سواحلی به مفهوم «سفر» استخراج شده و در زمان استعمار، این کار به بازی بزرگی که طی آن حیوانات توسط ارتش کوچکی از قوم های محلی شکار می شدند، گفته می شد. پس می توان گفت که سافاری چندان هم فعالیت خوبی محسوب نمی شد؛ تا جایی که در زمان استعماری آفریقا، ۱۱،۴۰۰ مورد از حیوانات به دام تفنگ افتادند، که ۵۱۲ مورد آن، حیواناتی بزرگی مانند فیل، شیر، پلنگ، بوفالو، اسب دریایی و کرگدن (مخصوصا گونه نادر کرگدن سفید) بودند. با این حال با گذشت زمان و افزایش نگرانی کارشناسان محیط زیست، سافاری دیگر به شکار مربوط نمی شد. امروزه نه سافاری ها برای شکار هستند و نه برگزار کنندگان آن ها، انتظار این را دارند که شما برای شکار آمده باشید. تور سافاری که در گذشته منظور شکار انجام می شد، امروزه کاملا منسوخ شده و البته غیر قانونی است.

طرح احداث سافاری لند (12)

انواع سافاری

گیم درایو | Game Drives
همه این نوع سافاری ها توسط یک ماشین ۴ دیفرانسیل نظیر جیپ، به همراه یک راننده/راننده-تورلیدر که تخصص و دانش خاصی نسبت به محوطه و حیوانات منطقه دارد، صورت می گیرد. این سافاری ها معمولا صبح زود شروع شده و تا زمانی که هوا رو به تاریکی رفته و غروب می رود، ادامه دارد. شب ها شما می توانید شاهد فعالیت حیوانات شب رو باشید.

گیم ویویینگ | Game Viewing
بیشتر فعالیت های این نوع سافاری یا صبح ها یا غروب ها یعنی زمانی که هوا خنک تر است صورت می گیرد که شانس دیدن حیوانات بیشتر شود. در فصل های گرم تر، بیشتر حیوانات به دنبال پناهگاهی برای سایه می گردند و در آنجا استراحت می کنند. اما این نوع سافاری شما را به دیدن حیوانات درست در موقع فعالیتشان می برد. مثلا شانس دیدن شیر درست بعد از طلوع خورشید بیشتر از مواقع دیگر است یا دیدن حیواناتی مانند بوفالو، زرافه و فیل قبل از غروب آفتاب باید انجام گیرد.

پرنده نگری | Bird Watching
در ادامه تعریف سافاری چیست باید بگوییم که برای دیدن پرنده ها هم این فعالیت انجام می گیرد. در برخی از مکان ها شانس دیدن پرندگان بیشتری خواهید داشت. برای این نوع سافاری در آفریقا بهتر است بین ماه های مهر تا اسفند سفر کنید، زمانی که مهاجران آفریقای مرکزی به بهترین نحو قابل دیدن هستند.

طرح احداث سافاری لند (2)

سافاری پیاده روی | Walking Safaris
با اینکه سافاری بیشتر به سفری با ماشین چهاردیفرانسیل مربوط می شود، اما چه روشی بهتر از اینکه حیات وحش را با پای پیاده ببینید. این نوع سافاری نیز شرایط خاص خود را دارد اما آزادی شما برای بودن در طبیعت و نزدیک شدن به حیوانات بی نظیر آفریقا، چیزی است که این نوع سافاری را محبوب کرده است.

خلاصه بررسی اقتصادی طرح احداث سافاری لند

ظرفیت تولید سالیانه : – تن
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : – مترمربع
زیربنای ساختمان ها : – مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : – نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳۰ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : – میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۵ درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)