طرح احداث واحد چاپ افست پلاستیک

چاپ افست توسط دستگاه‌های اتوماتیکی انجام می‌شود. این دستگاه‌ها ازلحاظ ابعاد بزرگ بوده و عمدتاً قیمت‌های بسیار بالایی دارند. هرچند هرروزه دستگاه‌های مدرن‌تر با کیفیت چاپ بهتری به بازار عرضه می‌شود. توسط این دستگاه‌ها می‌توان کار را با هر تعداد رنگ چاپ کرد. امروزه ماشین‌های چاپ ۹ رنگ نیز در بازار وجود دارد که کارهای هنری را با کیفیت بسیار بالایی چاپ می‌کند.استفاده از کیسه های پلی اتیلن به عنوان یک محصول فوق العاده رایج و به صرفه به منظور بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار می گیرد .در مصارف صنعتی ،تجاری ،مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد دراین صورت کیفیت محصول کاملا حفظ می شود و مهم جذابیت بیشتری برای خریدار خواهد داشت .

تکنیک های چاپ پلاستیک :

سیلک: در این تکنیک نیازمند آن هستیم تا طراحی خود را به بهترین وجه ممکن و بهترین کیفیت و ظرافت انجام شود.
چاپ افست : این چاپ در بین دیگر چاپ ها بیشتر مورد توجه مشتریان قرار گرفته ،دلیل های آن به شرح زیر می باشد .کیفیت بسیار بالای آن و تیراژپایین این نوع چاپ البته در چاپ اسکرین مشتریان می توانند تیراژی کمتر و قیمتی مناسب تر از چاپ افست را سفارش دهید اما نمی توان کیفیت در چاپ امنیت را نادیده گرفت .این چاپ برجستگی و فرو رفتگی ندارد ،به همین دلیل به آن چاپ مسطح می گویند .

مزایای چاپ افست

بسیاری از کسب و کارهایی که سفارش‌های چاپی انبوه دارند، بنا به دلایل بسیاری به چاپ افست تکیه دارند. در واقع، چاپ افست برای چاپ تجاری امروزه مناسب است. با وجود فن آوری موجود چاپ کامپیوتر به پلیت امروزی، می توانید در زمان خیلی کمتری کارهای چاپی خود را تحویل بگیرید. همچنین چاپ افست، تصاویری با کیفیت بالا و سازگار تولید می کند که هزینه های تولیدشان نیز اندک است. علت آن را می توان در کاربرد پلیت ها برای انتقال طرح به زیر لایه جستجو نمود.
از آنجا که تمام اجزای یک سفارش از یک پلیت برای چاپ استفاده می کنند قیمت هر تکه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. این نوع چاپ نسبت به چاپ دیجیتال هزینه کمتری دارد زیرا صفر تا صد سفارش شما را با به کار بردن یک منبع چاپ می نماید. در نتیجه، قیمت برای کارهای چایی بزرگ گران تمام می شود. بنابراین، تمام قطعاتی که با استفاده از ماشین های چاپ افست تولید می شوند، حتی سفارشاتی بالای هزار تا با قیمت‌های مقرون به صرفه و با کیفیتی عالی تولید می شوند.

دستگاه چاپ افست پلاستیک

در این نوع ماشین خواص آب و چربی جهت جذب رطوبت (دفع مرکب) و جذب مرکب (دفع رطوبت) توسط سیستم های طراحی شده می توان طرح اولیه جهت انتقال به انتقال دهنده (لاستیک بلانکت) آماده کرده و بعد تحت فشار آن را بر روی حلب، کاغذ، سلفون یا سطوح دیگر نقش داد.
لاستیک بلانکت بسته به نوع کاربردش متفاوت است. به طور مثال نوع بلانکت آکرومارین در صنعت چاپ فلز استفاده می شود. لاستیک های بلانکت با حساسیت بالا و لایه های متفاوت که هر کدام نقش مهمی در یک بلانکت دارند طراحی شده اند. از مشخصه بارز در تولید لاستیک بلانکت مقاومت و یا کشش در برابر فشار است.

واحد چاپ افست پلاستیک

۱.نخست طرح مورد نظرمان را بر اساس تعداد رنگ ها طراحی می کنیم .به منظور کیفیت بهتر چاپ از رنگ های کدر در پس زمینه استفاده کنید چون این رنگ ها برای طرح هایی که نقوش مختلف دارند کیفیت را خیلی کم میکند .در اطراف کار همیشه چند میلی متر فضا بگذارید تا در صورت برش قسمتی از متن یا طرح از بین نرود.
۲.مدل طراحی شده را با پسوندtif یا jpg ذخیره می کنیم .
۳. کلید چاپ های مربوط به ست اداری که روی کاغذ چاپ می شوند باید در یک فرم چاپی قرار گیرند و طرح هایی مثل کارت ویزیت و بروشور و… به دلیل اینکه بر روی کاغذ مقوا گلاسه چاپ می شوند نیز در یک فرم چاپی قرار می گیرند .
۴. ابعاد فرم های چاپی به تعداد و ابعاد طرح های شما بستگی دارد .
۵. یک فایل با ابعادی که مد نظر است ایجاد کرده و فایل های طراحی شده خود را با پسوند tif به آن انتقال می دهیم و علامت انتخاب فایل های tif به jpg تنها کیفیت بالای آن می باشد .در چاپ نایلون برای قرار دادن طرح ها باید دقت کنید بین طرح ها فاصله قرار گیرد تا به هنگام برش قسمتی از کار حذف نشود.
۶. فایل را دوباره با tif ذخیره کرده و در cd رایت میکنیم .
۷. دیگر نوبت به قسمت لیتوگرافی می رسد .لیتو گرافی در واقع از فرم های شما با دستگاه image setteor فیلم تهیه می کند .
۸. باید توجه داشت که هزینه های چاپ فیلم به صورت سانتی متری محاسبه می شود .
رنگ شناسی و ترکیب رنگ ها از عوامل مهمی هستند که در چاپ تاثیر گذارند. رنگ های اصلی به چهار دسته تقسیم می شوند که از ترکیب رنگ های اصلی رنگ های بسیاری به دست می آید.
آبی Cayan ) C )- قرمز Magente ) M ) – زرد Yellow ) Y ) – مشکی Black ) K )
از چهار رنگ اصلی اشاره شده سه رنگ اصلی دیگر تهیه می شود که در بعضی از چاب‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.
رنگ مشکی فقط برای سایه روشن و نوشتار طرح استفاده می شود. در صورت نیاز اگر طرح بیش از چهاررنگ باشد به صورت پنتون(Pantone) می آید و دوباره تمامی این رنگ ها روی زمینه سفید کار می شوند. بعد از تجزیه رنگ فیلم آماده می شود البته باید ذکر شود که در دستگاههای پیشرفته پلیت ستر CTP نیازی به فیلم نیست.
زینک های چاپ افست با لایه حساس به نور پوشش داده شده اند لایه حساس قسمت های بدون تصویر زینک در موقع نوردهی در دستگاه قید کپی خاصیت خود را از دست می دهند که در موقع ظهور شسته و پاک می شوند، زینک های مصرفی در صنعت چاپ دو نوع هستند :
١- زینکهای حرارتی ۲- زینکهای تیراژی
که بیشترین مصرف در صنایع فلزی استفاده از زینک‎‌های حرارتی است. این زینک ها توسط ماده زینک سوز سوزانده می شود تا مقاومت بیشتری جهت استفاده طولانی داشته باشد. از زینک‌های تیراژی برای مصارفی که تعداد تیراژ تولیدی کمتری دارند استفاده می‌شود.

سیستم فیلم چاپ افست پلاستیک

در دستگاه های قید کپی به روی زینک فیلم کشیده می شود. زینک توسط لامپ های اشعه ماوراء بنفش حساس می شود و توسط ماده ظهور به صورت نقاط روشن و تاریک و سایه روشن ظاهر می شود. وقتی نور اشعه ماوراء بنفش به فیلم برخورد می نماید بازتاب نور از نقاط تاریک باعث صیقلی شدن سطح فیلم می شود و عبور نور از فیلم (نقاط روشن) باعث نفوذ پذیری آب بر روی فیلم می شود. پس از آماده شدن فیلم تجزیه رنگ در لیتوگرافی انجام می گیرد.
تصاویر چاپی به ۲ گروه تقسیم می شوند:
– تن پلات
– ترام
در واقع ترام در مراحل مختلف کار دارای جلوه‌های متفاوتی است. ترام انواع مختلفی داشته (نوع F – فانتزی – نقطه ای – بیضی – مربع) و طراح نسبت به وضوح، تصویر ترام را مشخص می کند.برحسب ترام‌ها و تن پلات‌ها از تصویر واضح فیلم تهیه می شود.
در واقع کیفیت چاپ و نزدیکی آن به اصل، جدای از عوامل دیگر به انتخاب مناسب ترین ترام و انتقال درست مرکب بستگی دارد. پس از این مراحل زینک آماده بستن به دستگاه می شود.
زینک مورد نظر ابتدا توسط سیستم رطوبت رسان (سیستم دمپینگ) آغشته به آب می شود که در نتیجه نقاطی که حامل تصویر است آب را دفع می کند و بقیه نقاط لایه نازکی از آب را می گیرد. سپس با انتقال مرکب برروی زینک فقط مناطق آماده شده برای انتقال تصویر مرکب را جذب می کند که در نتیجه زینک آماده برای چاپ است.در این فرآیند جذب و دفع آب و مرکب، تصاویری به صورت نقطه (ترام) و نقاطی به صورت یکنواخت (تن پلات) مرکب گرفته و بعد توسط فشاری خاص به لاستیک بلانکت انتقال داده می شود. سپس طرح انتقال داده شده توسط فشاری استاندارد به روی سطح (فلز – کاغذ و …) نقش می بندد، این فرآیند می تواند چندین بار با رنگ های مختلف انجام پذیرد و در نهایت تصویر مورد دلخواه نقش بسته و آماده شود
پس از اتمام مراحل چاپ بر روی ورق های چاپ شده ورنی زده می شود.

انواع رنگدانه های گوناگون افست

Letterset: این نوع مرکب افست خشک نامیده می شود، زیرا در فرآیند چاپ از آب استفاده نمی گردد. این نوع مرکب ها معمولا برای چاپ حروفی (چاپ سربی) استفاده می شوند. مرکب‌ها قبل از فشرده شدن به روی زیرلایه ها از یک پلیت چاپی به یک لایه افست منتقل می شوند. نبود آب هنگام چاپ روی کاغذ منجر به انواع نامحدودی از مرکب‌ها میشود.
بدون آب : این رنگدانه ها برای استفاده در لیتوگرافی بدون آب طراحی شده اند. لیتوگرافی بدون آب یک روش چاپ افست است که از مخلوط‌های سیلیکونی برای ممانعت از ورود مرکب به بخش‌های بدون تصویر پلیت می‌شود. چاپ بدون آب به علت انتقال مرکب به بخشهای بی تصویر پلیت، مستعد رنگ مایه است و به سبب افزایش دمای مرکب رخ می دهد. بنابراین، مرکب‌های بدون آب به کاهش رنگ مایه کمک می کند، زیرا در برابر تغییرات دمایی در طی فرآیندهای چاپ مقاوم هستند.
تعادل آب مرکب : تعادل بین آب و مرکب و تناسب آنها نسبت به هم مسئله ای حائز اهمیت در طی چاپ افست است. اگر آب و مرکب به درستی ترکیب نشوند، مرکب روی زیرلایه خشک نمی شود و سبب می شود تا محصول معیوب برای ارسال مناسب نباشد.

فرآیند دوخت پلاستیک

همان طور که پارچه دوخته نشده قابل استفاده و پوشیدن به عنوان لباس نیست، پلاستیک بدون دوخت هم ماده خامی بوده که بسته بندی با آن امکان پذیر نیست. در دوخت صنعتی، دستگاه دوخت لبه نایلون ها را یکی پس از دیگری تحت فشار و حرارت پرس کرده و فرایند بسته بندی را تکمیل می کند. دوخت نایلون توسط دستگاه های خودکار می تواند به صورت ثابت یا ریلی انجام شود. پس از تکمیل پروسه دوخت، محصول وکیوم شده و بهداشت و کیفیت آن حفظ می گردد. عمل دوخت نایلون همچنین باعث می شود که کالا قابلیت حمل و نقل و جابجایی پیدا کند.

اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و احداث واحد چاپ افست پلاستیک

برای مشاهده مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری و احداث واحد چاپ افست پلاستیک اینجا کلیک کنید

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح احداث واحد چاپ افست پلاستیک

ظرفیت تولید سالیانه : ۶۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱۴ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۴۲ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)