طرح تولید آرد ذرت

آرد ذرت از آسیاب کردن دانه های خشک شده ذرت تهیه میشود و بسته به رنگ دانه های ذرت رنگشان متغیر است. چون ذرتها نژادهای مختلفی دارند و می توانند سفید یا زرد یا آبی و بنفش و سیاه باشند. پس آرد ذرت هم میتوانند رنگهای مختلفی داشته باشند. نوع متداولش رنگ زرد است.
این آرد با توجه به دانه بندی ای که دارد مصارف مختلفی در آشپزی دارد. یعنی میتواند بافتش زبر و یا نرم باشد. ولی در هر حال معمولا میزان نرمیش به پای آرد گندم نمیرسه. آرد ذرت برای ترد کردن بعضی خمیرها مثل خمیر بنیه یا خمیر جوجه چینی استفاده می شود. آرد ذرت موارد استفاده محدود تری نسبت به نشاسته ذرت دارد.
آرد ذرت میتونه درجه زبری متفاوتی داشته باشه. الان چیزی که در تصویر مشاهده میکنید نرم ترین نوعش هست که باز همینطور که توی عکس مشخصه اندکی از آرد سفید یا آرد گندم بافتش زبرتره. یعنی آرد ذرت هم دقیقا مثل آرد سمولینا درجه زبری متفاوتی داره که همین امر باعث میشود مصارف خاصی در امر آشپزی پیدا کند.
این آرد یک ماده متنوع است که می تواند باعث افزایش بافت و طعم خوشایند در بسیاری از غذاها شود. از این آرد برای ماهی سرخ شده یا بامیه استفاده کنید ، آن را در یک وافل یا خمیر پنکیک برای صبحانه استفاده کنید یا آن را به صورت نان ، کلوچه یا کیک بپزید. همچنین می توانید آن را با آردهای دیگری مانند آرد همه منظوره و آرد گندم کامل ترکیب کنید.
مانند همه آردها ، این آرد نیز به محصولات پخته شده و سایر غذاها ساختار می بخشد. اغلب با یک چسب مانند تخم مرغ ترکیب می شود تا شکل بگیرد.
آرد ذرت همان طور که یک ماده غنی شده از اسید فنولیک است مزایای دیگری هم دارد که شامل پیشگیری از انواع بیماری‌ها خواهد شد. این اسید در برابر آسیب ها اکسیداتیو و بیماری‌هایی مانند مشکلات قلبی، سکته مغزی و انواع سرطان بسیار قوی عمل خواهد کرد.
طی تحقیقات انجام شده در مورد فعالیت های آنتی اکسیدانی در مواد غذایی، آرد ذرت سر شار از این خاصیت است به صورتی که حتی پس از پردازش نیز، ارزش غذایی مواد به خوبی حفظ خواهند شد. همچنین افرادی که نسبت به خاصیت گلوتن که در انواع آردها وجود دارند دچار مشکل و بیماری هستند، مصرف آرد ذرت گزینه مناسبی برایشان محسوب می شود چرا که نسبت به تمامی آردها پایین‌ترین سطح گلوتن موجود را دارا می باشند و هضم را آسان می کند و همچنین بیماری سلیاک را به خوبی کنترل کرده و مانع بروز آن می شوند.

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید آرد ذرت

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک آرد ذرت ۱۵۳۱۴۱۲۳۱۱

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید آرد ذرت

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی آرد ذرت ۱۱۰۲۲۰۰۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید آرد ذرت

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید آرد ذرت در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات آرد ذرت

نمودار واردات و صادرات آرد ذرت در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید آرد ذرت

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۵۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۳.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۴ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند هی تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)