طرح تولید انواع قیچی

قِیچی یا بُرک ابزاری است که به وسیله آن پارچه، کاغذ، مو و اشیاء دیگر را می‌برند و دارای دو شاخه بُرنده‌ است که از وسط به یکدیگر وصل شده‌اند. قیچی معمولاً ابزاری آهنی و مرکب از دو تیغه بُرنده است که به واسطه میخ یا پیچی آن دو تیغه روی هم قرار می‌گیرند و هر چیز جامدی را به کمک آن می‌برند.
قیچی از ترکیب دو نوع ماشین ساده یعنی گوه و اهرم تشکیل می‌شود.
نام‌های اصیل فارسی آن دوکارد، گاز و ناخن‌پیرای بوده که مدِتی با نام عربی مقراض و در دورهٔ جدید در ایران با نام ترکی قیچی (در اصل قیچا) نامیده می‌شود. البته برخی ریشهٔ این واژه را قی‌چین یعنی ابزاری که قی شمع را می‌چیند دانسته‌اند
در کل قیچی یک ابزار برش دستی است که شامل یک جفت تیغه فلزی متصل به یک محور می باشد و دارای دسته های در ابعاد نابرابر می­باشد به نحوی که دسته کوچکتر دارای یک سوراخ برای قرار دادن انگشت شست و دسته بزرگتر دارای یک سوراخی است که دو یا چند انگشت را می تواند جای دهد.
قیچی در انواع گسترده ای از فرم ها وشکل ها بسته به کاربردهای مختلف ساخته شده است. آنها برای برش مواد مختلف از جمله کاغذ، پلاستیک نازک، مقوا، فویل فلزی، پارچه، طناب، سیم، مو و غذا استفاده می شود.
چند نوع قیچی تخصصی برای مقاصد مختلف ساخته شده است، برخی از این موارد عبارتند از:
قیچی با تیغه های دنده ای است که برای برش پارچه استفاده می شود به طوری که پارچه ساییده نشود.
قیچی های از جنس قلع برای برش ورق های فلز مانند ورق قلع، و یا آهن گالوانیزه
قیچی های هرس یا قیچی های باغبانی برای برش شاخه های درختان و درختچه ها
قیچی های تروما برای استفاده در موارد پزشکی و اورژانسی
قیچی های پیرایشی برای کوتاه کردن مو
قیچی های برش چمن و پرچین
قیچی های بدون درز برای برش اشکال پیچیده ورق های فلز
قیچی پشم برای از بین بردن و جمع آوری پشم از پوست حیوانات بدون آسیب رساندن به آن ها

ساختار یک قیچی

یک قیچی شامل دو تیغه محکم و تیز است. اکثر انواع قیچی ها به طور خاص تیز نیستند مثلا قیچی های کودکان حتی کمتر تیز هستند و پره ها اغلب با پلاستیک محافظت می شوند.
به طور مکانیکی، قیچی ها دارای دو دسته با محور حرکتی می باشند. برای برش مواد ضخیم یا سنگین، مزیت مکانیکی یک اهرم را می توان با قرار دادن ماده نزدیک به اهرم یا نقطه اتکا افزایش داد.
قیچی آشپزخانه، شبیه قیچی معمولی است تفاوت اصلی این است که محل تکیه گاه دورتر از دسته قرار دارد تا قدرت برش بیشتر فراهم شود بعضی از آنها طوری ساخته شده است که برای شستشوی کامل دو تیغه از هم جدا شوند.
اکثر قیچی ها مناسب برای استفاده افراد راست دست هستند، اما امروزه قیچی برای استفاده افراد چپ سمت طراحی شده است. قیچی چپ دست دارای دسته ای است که راحت در دست چپ نگه داشته می شود.

انواع قیچی

انواع قیچی به دو نوع اصلی تقسیم می‌شوند

قیچی‌های خانگی

این نوع قیچی‌ها تیغه‌هایی با طول کوچک‌تر از ۱۵ سانتیمتر دارند و دسته‌های آن‌ها نیز همین اندازه‌است و جاانگشتی‌های تقریباً‌هم‌پهنا دارد. قیچی‌های سلمانی و آشپزخانه از این نوع هستند.

قیچی‌های کار

این نوع قیچی‌ها تیغه‌هایی بلندتر از ۱۵ سانتیمتر دارند و معمولاً سوراخ جاانگشتی یکی از دسته‌های آن‌ها گشادتر است و برای چند انگشت جا دارد در حالی‌که دستهٔ دیگر آن‌ها سوراخی یک‌انگشتی دارد. قیچی‌های باغبانی و صنعتی (آهنبری) از این نوع هستند.
انواع قیچی به طور کل این‌ها هستند: قیچی سلمانی – قیچی خیاطی – قیچی آشپزخانه – قیچی فرش – قیچی پانسمان – قیچی باغبانی – قیچی برقی – قیچی خودتیز – قیچی ورق‌بر – قیچی پشم‌زنی – قیچی خیاطی و …
با این حال، اگر قیچی در این میان نبود زندگی برای انسان بسیار دشوار می شد

اولین نوع قیچی

مصری های باستان از نوعی قیچی در حدود ۱۵۰۰ سال قبل میلاد استفاده می کردند که ازیک قطعه فلز (معمولا برنز) ساخته می­شد که به صورت دو تیغه فلزی شکل داده شده و با ورق نازکی بهم وصل میشد که هنگام استفاده با فشاردادن تیغه ها به هم می­چسبید سپس از هم جدا می­شد.
رومیان طرح مصری ها را درحدود ۱۰۰ سال قبل میلاد تغییر دادند، تا جایی که قیچی های تیز و متقاطع موجود در آن زمان شباهت بیشتری به شکل امروزی قیچی ها داشته است. رومی ها نیز از برنز استفاده می کردند، اما گاهی اوقات قیچی خود را از آهن نیز می ساختند.
قیچی رومیان دارای دو تیغه بود که روی یکدیگر قرار داشته و با یک محور به هم وصل میشد و دستگیره ای برای آن در نظر گرفنه شده بود تا کار برش بهتر انجام شود. هر دو نسخه قیچی مصری و رومی باید به طور منظم تیز می­شدند.
قیچی در قرن ۱۸ رسما اختراع شده است اگرچه شناسایی مخترع واقعی قیچی دشوار است، اما رابرت هینچلیف از شفیلد انگلستان اولین کسی بود که برای ساختن و تولید انبوه قیچی در سال ۱۷۶۱ یعنی حدود بیش از ۲۰۰ سال پس از مرگ داوینچی از فولاد استفاده کرد.

انواع قیچی خیاطی
۱-قیچی ساده خیاطی

قیچی ساده خیاطی را می‌توان در اکثر خانه‌های ایرانی دید! این قیچی دارای ظاهری ساده است که دسته‌های آن به شکل حلقه‌های یکسان طراحی شده و برای کارهای روزمره‌ی خیاطی به کار می‌رود. از نظر قیمت نیز این نوع از قیچی‌ها، ارزان‌ترین قیچی‌های خیاطی هستند.

۲- نخ چین دستی

نخ چین دستی یک قیچی کوچک و ساده است. نخ چین، همان‌طور که اسمش پیداست، معمولا برای چیدن نخ‌های اضافی در خیاطی به کار می‌رود و استفاده از آن نیز بسیار راحت است.

۳- کاتر برش دستی

کاتر برش دستی نیز یکی دیگر از لوازم مورد نیاز در خیاطی است که عملکردی شبیه به انواع قیچی دارد. ولی برش دادن حجم زیادی از پارچه‌ها توسط کاتر برش بسیار سریعتر از قیچی خیاطی انجام می‌شود. بنابراین، شما هم می‌توانید خرید کاتر برش دستی را در اولویت خود قرار دهید.

۴- قیچی زیگزاگ یا دالبری

اگر بخواهید خیاطی را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید، باید نحوه‌ی کار با انواع قیچی مانند قیچی زیگزاگ را بلد باشید. تفاوت اصلی این قیچی با سایر قیچی‌ها در طراحی لبه‌های آن است که به صورت زیگزاگی انجام شده است. این نوع از طراحی باعث شده است که هنگام برش، تار و پود پارچه از هم جدا نشود.

۵- قیچی برش کوچک

گاهی ممکن است در خیاطی مجبور شویم از دوخت‌های خیلی ظریف استفاده کنیم. در این شرایط یک قیچی برش کوچک می‌تواند به ما کمک کند تا تسلط بیشتری روی دوخت داشته باشیم. این قیچی‌ها دارای لبه‌های کوتاه و نازک هستند که برای برش‌های ظریف بسیار مناسب‌اند.

۶- قیچی برش ضخیم

قیچی برش ضخیم از نظر طراحی تفاوت‌های بسیار زیادی با سایر قیچی‌ها دارد؛ چراکه باید نیروی لازم برای برش پارچه‌های ضخیم را داشته باشد. به همین منظور، یک خمیدگی در ساختار آن طراحی شده و دسته‌ها نیز بزرگتر در نظر گرفته شده‌اند.

۷- قیچی برش چرم

استفاده از انواع چرم نیز در خیاطی کاربرد گسترده‌ای دارد. بنابراین ساخت یک قیچی برش چرم بسیار با اهمیت است. این قیچی دارای لبه‌های کوتاه و بسیار تیز است که کار بریدن چرم را آسان می‌کند. علاوه بر آن، دسته‌های قیچی نیز اغلب دارای روکش‌ پلاستیکی هستند و به خوبی در دست جای می‌گیرند.

۸- قیچی جا دکمه

شاید ساخت یک قیچی برای جا دکمه از نظر شما عجبب باشد؛ اما این اتفاق افتاده است و قیچی‌های جا دکمه امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. این قیچی در حقیقت یک قیچی کوچک نوک تیز است که در آوردن جای دکمه‌ها را راحت می‌کند.

۹- قیچی گلدوزی

برای گلدوزی کردن به قیچی‌های بسیار ظریف نیاز داریم که دقت بالایی داشته باشند. به همین دلیل، قیچی گلدوزی به گونه‌ای ساخته شده است که کار کردن با آن هیچ‌گونه آسیبی به سایر نقاط گلدوزی شده وارد نکند.

۱۰- قیچی برقی خانگی

همان‌طور که می‌دانید، تاکنون قیچی‌های زیادی طراحی و ساخته شده است اما قطعا پیشرفته‌ترین آن‌ها قیچی برقی خانگی است که خیاطی را لذت‌بخش کرده است. با استفاده از این قیچی‌ها می‌توان انواع پارچه‌ها را برش داد و الگوهای ساده و پیچیده را خیاطی کرد.

۱۱- قیچی برقی مخصوص تولیدی‌ها

در تولیدی‌های لباس و خیاطی‌های بزرگ بهتر است از قیچی برقی مخصوص استفاده کنیم. این قیچی یک گزینه‌ی عالی برای برش همزمان چندین پارچه بر روی هم است. نکته‌ی مهم در مورد قیچی‌های برقی، رعایت کردن مسائل ایمنی و استاندارد است؛ زیرا در صورت عدم رعایت این مسائل ممکن است صدمات جبران ناپذیری به شما وارد شود.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع قیچی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک قیچی خیاطی ۲۸۹۳۵۱۲۳۹۸

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع قیچی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی انواع قیچی ۸۲۱۳۰۰۰۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید انواع قیچی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع قیچی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات انواع قیچی

نمودار واردات و صادرات انواع قیچی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید انواع قیچی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۲۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۲۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۴ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)