طرح تولید اسانس اکالیپتوس

اُکالیپتوس سرده‌ای از درختان از خانواده اکالیپتیان (Eucalypteae) می‌باشد که اصلش از استرالیا است و در آن سرزمین تشکیل جنگل‌های انبوهی می‌دهد و ارتفاع آن از ۳۰ میلی‌متر به ۱۴۵ متر و محیط تنه آن به ۲۵ متر می‌رسد. چوب این درخت بسیار سخت و در برابر پوسیدگی مقاوم است. پوست آن رنگ قهوه‌ای مایل به زرد دارد و به راحتی از ساقه جدا می‌شود. رنگ برگ آن نیز بسته به سن درخت (در آغاز سبز مایل به آبی و به مرور زمان سبز مایل به سفید) است.
اکالیپتوس شامل درختان یا درختچه‌های تک‌ساقه‌ای یا چند ساقه‌ای در است و در هر دو شکل خزان پذیر و همیشه سبز وجود دارد. با برگ‌های دُم‌برگ‌دار و متناوب و سرنیزه‌ای و گل‌های بی‌گلبرگ با پرچم‌های پرشمار به رنگ‌های سفید یا کرم یا زرد یا قرمز و میوه‌های پوشینه‌ای و مخروطی و چوبی و دریچه‌دار در انتها و دانه‌های براق به طول حدود ۱ میلی‌متر
این گیاه در جنگل‌های نیو ساوت ولز، ویکتوریا و تاسمانی، از جمله برخی از جزایر تنگه باس رشد می‌کند. در اسپانیا و پرتغال و سایر مناطق جنوب اروپا از جمله موارد غیر طبیعی بومی است. قبرس، آفریقای جنوبی، نیوزلند، ایالات متحده غربی (کالیفرنیا)، هاوایی، ماکارونیا.

استخراج اسانس اکالیپتوس

اسانس اکالیپتوس از برگ های تازه یا تا حدی خشک شده و شاخه های جوان استخراج می شود.

اسانس اکالیپتوس چیست ؟

درختان اکالیپتوس درختانی بلند و همیشه سبز و بومی استرالیا هستند. اکالیپتوس اولین بار توسط بومیان این منطقه استرالیا استفاده شد. آنها از چای اکالیپتوس به عنوان داروی تب بهره گیری می کردند. از این رو به چای تب در استرالیا معروف شد. عناصر اصلی شیمیایی اکالیپتوس، رادیاتا اوکالیپتول و آلفا ترپینول هستند که آن را به روغنی ایده آل برای تقویت احساس راحتی در تنفس و باز کردن مجاری تنفسی تبدیل می کنند. اسانس اکالیپتوس در واقع روغن بسیار غلیظی است که از برگ های درخت بخار تقطیر می شود. از همان سال های اولیه کشف این روغن، از آن عنوان ماده ای جهت رفع خستگی و دردناک بودن عضلات، تسکین درد آرتروز، درمان سرفه، سرماخوردگی، برونشیت و سرماخوردگی و احتقان دستگاه تنفسی فوقانی استفاده می شد.​​

خصوصیات ظاهری

اسانس اکالیپتوس، باید به صورت مایعی شفاف و روان و به رنگ زرد کم رنگ می‌باشد. اسانس اکالیپتوس دارای بوی کافوری می‌باشد.

خواص و کاربرد های اسانس اکالیپتوس

روغن اسانس اکالیپتوس (BP Grade) با توجه به استانداردهای بریتیش فارماکوپه استخراج و فرموله شده است. این اسانس از برگ و شاخه های اکالیپتوس استخراج می شود. به روشن شدن ذهن و افزایش تمرکز کمک می کند. این اسانس تورم را در غشاهای مخاطی کاهش می دهد و سایر خواص و کاربردهای آن به شرح ذیل است:
درمان تب میگرن و مالاریا با اثر خنک کننده و ضدعفونی کننده آن بر بدن
ضد عفونی کننده دستگاه تنفسی و موثر در درمان سرفه، آسم، عفونت های گلو، سینوزیت و شرایط زکام
در مراقبت از پوست، در التیام زخم و آرامش پوست، بهبود سوختگی ها، بولدر ها، تبخال، عفونت های پوستی و نیش حشرات استفاده شود و به عنوان یک روغن گرم برای درد و دردهای عضلانی استفاده می شود.
در انواع فرآورده های ضد عفونی کننده، کرم ها و دهانشویه استفاده می شود.
به عنوان عطر و رایحه فرآورده های آرایشی – بهداشتی استفاده می شود.

بهترین ترکیب ها با اسانس اکالیپتوس

آویشن، اسطوخودوس، گل سرخ، لیمون گرس، لیمو وکاج

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید اسانس اکالیپتوس

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک اسانس اکالیپتوس غیر خوراکی ۲۴۲۹۴۱۲۶۲۹

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید اسانس اکالیپتوس

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

وضعیت واحد های فعال تولید اسانس اکالیپتوس

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید اسانس اکالیپتوس در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید اسانس اکالیپتوس

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید اسانس اکالیپتوس در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات اسانس اکالیپتوس

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح اسانس اکالیپتوس

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
مساحت زیر بنا : ۱۵۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲.۸ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۴۲ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)