طرح تولید استارت مهتابی (3)

طرح تولید استارت مهتابی

عمر کوتاه و مصرف بالای انرژی لامپ های رشتهای سبب گردید تا لامپهایی با کیفیت و بازدهی بالا تولید گردد که این لامپهای جدید مشکلات لامپ های رشتهای را ندارند. این لامپ ها با توان خروجی بالا و نور زیاد درصد بیشتری از انرژی الکتریکی را به انرژی نورانی تبدیل میکنند. امروزه این لامپها تحت عنوان لامپهای مهتابی معروف هستند. استارتر یک لامپ تخلیه ای کوچک است که از نئون یا گاز دیگری تشکیل شده است. این لامپ دارای دو الکترود است که روبروی هم قرار دارند. وقتی در آغاز اختلاف ولتاژ در دو سر آن اعمال می شود قوس الکتریکی ایجاد شده و لذا یک مسیر جریان ایجاد می شود. این قوس به همان شکلی است که در مقیاس بزرگ تر باعث روشن شدن لامپ فلورسنت می شود. استارت )لامپ کوچک جرقه زن ( به طور موازی با لامپ اصلی در مدار قرار میگیرد. هنگامی که جریان برقرار میگردد ابتدا لامپ الکتریکی یا استارت روشن شده و موجب گرم شدن نوار دو فلزی می شود و اتصال را برقرار میکند. در نتیجه این لامپ الکتریکی اتصال کوتاه میکند و از کاتدهای لامپ اصلی جریان الکتریکی عبور میکند که موجب میشود تا در اثر حرارت کاتدها گداخته شوند و با سرد شدن نوار الکتریکی مدار قطع می شود.

قیمت تولید داخلی و جهانی استارت مهتابی

جهت تعیین قیمت هر کالا بایستی بازارهای تعیین کننده قیمت آنرا مورد بررسی قرار داد. در کشور ما بازارهای تعیین کننده قیمت شامل ارگانهای ذیل می باشد. نهادهای رسمی مانند وزارت بازرگانی (سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان)، سازمان بورس اوراق بهادار، سازمان بورس فلزات و… بازارهای غیر رسمی مانند اصناف و بازاریان لازم به ذکر است که قیمت اغلب کالاهای اساسی که در سبد کالای مصرفی خانواده قرار دارد و یا جزو کالاهای استراتژیکی و حساس محسوب میشوند توسط ارگانهای رسمی تعیین میشود و سایر کالاها مانند کالای مورد بررسی در این طرح توسط بازار های غیر رسمی و فروشندگان و واسطه ها تعیین میگردد.

طرح تولید استارت مهتابی (4)

مروری بر قیمت های جهانی استارت مهتابی

با توجه به مؤلفه های تأثیرگذار در قیمت جهانی که شامل کشور سازنده، کیفیت محصولات و هزینه نیروی انسانی آنها می باشد این محصول در بازار جهانی دارای نوسان قیمت بالایی می باشند بنابراین جهت دسترسی به قیمت های جهانی می بایستی کشور سازنده محصول و کیفیت دلخواه مشخص گردیده و سپس قیمت آن اخذ شود. از عوامل موثر در افزایش کیفیت این محصول به مواردی مانند عمر زیاد، روشن شدن لامپ مهتابی بدون تاخیر، بالا بردن عمر لامپ مهتابی میتوان اشاره نمود. با توجه به توضیحات فوق قیمت استعلام شده از شرکتهای وارد کننده این محصول در حدود ۰.۰۲۲الی ۰.۲ دلار می باشد.

کاربرد استارت مهتابی

این محصول در لامپ فلورسنت یا همان لامپ مهتابی به کار برده می شود که کاربرد این لامپها در روشنایی محیط کارگاه ها و کارخانجات، بیمارستانها و مراکز درمانی، مدارس و دانشگاهها، ادارات و منازل میباشد. چوک (بالاست)، استارتر و فیلامان لامپها با یکدیگر سری می باشند و استارتر کلیدی است که با عبور جریان گرم شده و باز میشود. در لحظه اول استارت قطع و وصل شده و این کار باعث ایجاد افزایش لحظهای ولتاژ در چوک میشود و در لحظه ای که ولتاژ بالا رفت و گاز داخل لامپ گرم شد مسیرجریان به جای عبور از استارتر از لامپ مهتابی عبور میکند و استارت از مدار خارج می شود. بنابراین استارت علاوه بر اینکه با روشن و خاموش شدن خود به چوک اجازه ایجاد ولتاژ را میدهد، موجب خاموش روشن شدن فیلامان میگردد.

طرح تولید استارت مهتابی (5)

بررسی اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

صنایع الکتریکی به عنوان یکی از صنایع پیشروی دنیای صنعتی توانسته است موجب تحول عظیمی در اقتصاد بسیاری از کشورها از جمله کشورهای خاور دور گردد. اشتغال زایی مناسب، سودآوری بالا و دوره کوتاه بازگشت سرمایه این صنعت را به یکی از جذابترین حوزه های سرمایه گذاری تبدیل نموده است. لامپ های فلورسنت به عنوان یک محصول الکتریکی در روشنایی بسیاری از اماکن به کار میرود. مزیت اصلی لامپ های فلورسنت ایجاد نور یکنواخت بوده و به دلیل مصرف اندک برق، در سطح وسیعی مورد استفاده قرار میگیرند. استفاده فراوان از انواع و اشکال مختلف این لامپ ها ( میلهای، حلقوی و … )در روشنایی محیط کارگاه ها و کارخانجات، بیمارستانها و مراکز درمانی، مدارس و دانشگاه ها، ادارات و فروشگاهها، اهمیت تولید این محصول و لوازم جانبی آن شامل بالاست و استارت را آشکار میسازد. علاوه بر آن ترکیب نور حاصل از لامپ های فلورسنت با نور زرد حاصل از لامپ های رشته ای (تنگستن) برای حفظ بهداشت و سلامتی چشم مورد تاکید پزشکان می باشد. لذا با توجه به موارد ذکر شده و نیز تاکید بر توسعه صنایع و تولیدات داخلی و اینکه بسیاری از نیازهای بازار این محصولات از طریق واردات تامین میشود که این امر موجب خروج ارز از کشور می گردد لذا طرح حاضر دارای اهمیت می باشد.

طرح تولید استارت مهتابی (2)

کشورهای عمده تولید کننده استارت مهتابی

محصول مورد مطالعه دارای کاربردهایی وسیع و در اماکن گوناگون میباشد. از این رو می توان گفت که تولید و مصرف آنها در بسیاری از کشورهای جهان عمومیت دارد. اما کشورهایی که به دلیل کیفیت بالای محصول خود و یا به دلیل قیمت مناسب آن دارای تولید بیشتری می باشند شامل کره و چین می باشند. با توجه به عمومیت مصرف این محصول در سطح دنیا کشورهای با جمعیت بیشتر دارای استفاده بیشتری از این محصولات می باشند. در سالهای گذشته میزان صادرات این محصول به سایر کشورها صفربوده و عمده واردات این محصول از کشورهای چین و کره به داخل کشور صورت گرفته است.

فرآیند تولید استارت مهتابی

طرح تولید استارت مهتابی (1)

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید استارت مهتابی

۱. استارتر مهتابی : ۳۱۲۰۴۱۲۴۵۷
۲. سرپیچ استارتر مهتابی : ۳۱۲۰۵۱۲۳۳۴

وضعیت واحد های فعال تولید استارت مهتابی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده استارت مهتابی در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح-تولید-استارت-مهتابی-(7)

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

امتیاز