طرح تولید استندهای دارویی

یکی از مکان‌هایی که همه ما برای انجام کارهای ضروری به آن مراجعه می‌کنیم داروخانه است. از آنجایی که دلیل مراجعه ما برای خرید دارو، لوازم درمانی و بهداشتی است حس و حال محیط و دکوراسیون داروخانه اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه توضیحاتی را خاطرنشان کنیم تا در چیدمان و دکوراسیون داروخانه به شما کمک کنیم. در این مقاله شما با قفسه دارو که نوعی از قفسه های فروشگاهی به حساب می‌آید، آشنا خواهید شد.

استند محصول چیست؟

استند محصول یا استند نمایش محصول درواقع یک پایه برای نمایش محصولات می باشد. این کالا در فروشگاه های مختلفی کاربرد دارد. برخی از آن برای داخل فروشگاه و برخی برای پشت ویترین استفاده می کنند. لذا به این محصول استند ویترینی هم گفته می شود. سابقه ی استفاده از این کالا، را شاید بتوان به اندازه ی سابقه ی ایجاد مغازه و فروشگاه درنظر گرفت. برای استفاده از استند، اهداف و دلایل زیر را می توان برشمرد:

نمایش بهتر و واضح تر محصول
جذابیت و ترغیب مشتری به خرید
نمایش توضیحات و نکات مفید در کنار نمایش محصول
تبلیغ نشان تجاری یا برند

کاربرد استند محصول

از این استندها در زمینه های مختلفی استفاده می شود. کسب و کارهای متعددی، برای تبلیغات و بهتر دیده شدن، اقدام به تهیه ی آن می کنند. معمولاً شرکت های تولیدی و یا برند های معروف، برای فروش محصولاتشان در فروشگاه ها یا شعب، از استند استفاده می کنند. در ادامه فهرستی از برخی از صنف هایی که از این کالا استفاده می کنند ارائه شده است:

شرکت های دارویی ( برای استندهای آرایشی )
شرکت های پزشکی ( برای استندهای لوازم پزشکی )
شرکت های مخابراتی ( برای استند موبایل و تبلت )
شرکت های تبلیغاتی
شرکت های الکترونیکی
فروشگاه های زنجیره ای ( برای انواع جزیره و باکس )
فروشگاه های لباس و پوشاک ( برای استند ویترینی و نمایشی )
مغازه ها و سوپرمارکت ها

انواع استند

استند ها را از جهات مختلفی دسته بندی می کنند. برخی با توجه به کاربرد آنها را تفکیک می کنند. و برخی دیگر نیز بر اساس متریال و جنس آنها را دسته بندی می کنند. از نظر تفکیک بر اساس کاربرد، شاید همین توضیحاتی که در بند قبل ارائه شد، کافی باشد. اما از نظر تفکیک بر اساس جنس، موارد زیر را می توان نام برد:

استند های پلکسی گلاس
استند های ام دی افی
استند های چوبی
استند های فلزی
استند های پی وی سی
استند های کارتن پلاست
استندهای مقوایی – کارتنی

استند داروخانه

همانگونه که از اسمش پیداس در داروخانه ها برای فروش بهتر محصولات بهداشتی و قرص های مخصوص که داخل جعبه های زیباست بهترین ویترینی که از محصولات شما در مقابل خاک و دزدیدن محصول جلو گیری میکند و زیبایی محصول شما را در داخل خود دو چندان میکند استند داروخانه است.

چیدمان در داروخانه

اولین چیزی که پس از ورود به داروخانه توجه شما را جلب می‌کند، طراحی و نورپردازی آن است. طراحی دکوراسیون مناسب و انتخاب رنگ می‌تواند به قدری تأثیرگذار باشد که شما را به خریدهای بعدی نیز ترغیب کند. نحوه چیدمان می‌تواند شما را به خرید اجناسی ترغیب کند که حتی قصد خرید آن را نداشته‌اید.قدم اول انتخاب رنگ است که معمولا به دلیل آرامش بخش بودن رنگ سفید، ترجیح داده می‌شود.

قدم بعدی انتخاب قفسه‌ها و کمدهای دارویی و بهداشتی است.متخصصان این عرصه با استفاده از تجربیات و نیازهای هر محیط بهترین دکوراسیون را برای شما طراحی می‌کنند.

نکاتی درمورد انتخاب قفسه مناسب دار

قفسه دارو باید به گونه‌ای باشد که دسترسی به داروها را آسان‌تر کند. این امر باعث سرعت بخشیدن به کار و در نتیجه رضایت بیشتر مشتری می‌شود.داروها معمولا اقلامی با حجم کم هستند. به همین دلیل ارتفاع بین طبقات باید کمتر و در ازای آن تعداد طبقات بیشتر باشد.همچنین به دلیل حساسیت اقلام داروخانه‌ای باید قفسه‌هایی را تهیه کرد که در استریل کردن آن‌ها مشکلی نباشد.

قفسه‌ها باید به گونه‌ای در داروخانه قرار بگیرند که تکنسین‌ها برای عبور با مشکلی مواجه نشوند، این نکته بسیار مهمی است که اگر رعایت نشود، می‌تواند در روند فروش و رفع نیاز مشتری باعث کاهش سرعت عمل و در نتیجه عدم رضایت مشتری شود. طبقات قفسه‌ها باید در دسترس باشد. نه زیاد به سطح زمین نزدیک باشد که برای برداشتن دارو از قفسه نیاز به خم شدن باشد و نه زیاد در ارتفاع که برای دسترسی به طبقات بالایی نیاز به نردبان باشد.

جنس قفسه دار

در گذشته برای تجهیز داروخانه‌ها از قفسه‌های فلزی استفاده می‌کردند. اما در حاضر و با پیشرفت دکوراسیون داخلی، تغییرات بسیار زیادی اعمال شده که علاوه بر جذابیت محیط داخلی، داروخانه‌ها را ساماندهی کرده است.امروزه قفسه بندی داروخانه ابتدا در ذهن طراحی می‌شود و سپس بر روی کاغذ و برنامه‌های سه‌بعدی پیاده می‌شوند. که این امر موجب زیبایی محیط کار و سپس جذب مشتری بیشتر می‌شود.امروزه برای طراحی و اجرای قفسه ها از ترکیب موادی مثل پلاستیک، فلز و ورقه‌های UPVC استفاده می‌کنند.

قفسه دارو
ایجاد فرصت نشستن برای مشتریان

یکی از نکات مثبتی که امروزه زیاد مورد توجه طراحان قرار گرفته ایجاد مکانی برای استراحت مشتریان است. ایجاد این فضا به مشتری کمک می‌کند که زمان انتظار برای انجام خدمات درخواستی خسته‌کننده نباشد.در محل نشستن می‌توان از بروشورها و استندهایی برای معرفی محصولات جدید بهداشتی استفاده کرد. در این قسمت امکان ایجاد فرصتی برای محصولات شما وجود دارد که مشتری را به خرید کردن ترغیب کند.

در صورت امکان می‌توان در این قسمت از مشتریان با قهوه یا نوشیدنی‌های دیگر پذیرایی کرد.نکته قابل ذکر این است که همه چیز برای فروش بهتر و رضایت مشتری به انتخاب‌های شما بستگی دارد.

رنگ بندی

در رنگبندی استند داروخانه ها با توجه به رنگ محصول برای انتخاب رنگ استند اقدام میشود بدین صورت که باید رنگ استند با محصول و کاتالوگی که در ان قرارگرفته میگردد همخانی داشته باشد تا نظر مشتری را به خود جلب نماید.

متریال مورد استفاده در ساخت استند داروخانه

پلکسی گلاس
ام دی اف
ترکیب پلکسی گلاس و ام دی اف
مولتی استایل

جا کاتالوگی محصولات

در داروخانه نیز از جا کاتالوگی و استند بروشور برای بروشور داروها نیز استفاده میگردد استند به شما کمک میکند تا محصول خود را به راحتی به فروش رسانید و زیبایی برای محصول شما ایجاد میکند تا محصول شما در داروخانه بهتر دیده شود.از این رو شرکت استند سازان دست به ساخت استند داروخانه زده تا به شما عزیزان در راه فروش و مراقبت بهتر محصولتان کمک رساند.

ویژگی های استند بروشور

دارای محفظه ای مناسب جهت قرار گیری کاغذ و یا بروشور
صاف و بدون مشکل قرار گیری محصولات داخل استند
جلوگیری از بهم ریختگی و تا شدن کاغذ ها
نظم دهی کاغذ ها در کنار یکدیگر
قرار گیری راحت و ارائه به مشتریان
قرار گرفتن بر روی محصولات جهت ارائه توضیحات در مورد محصول
دارای زاویه ای مناسب جهت بهتر قرار گرفتن و تکیه دادن کاغذ
تکیه گاهی برای کاغذ ها

چرا استند برای داروخانه؟

همچون محصولات دیگر که نیاز به استند را در فروش تک تک هر کدام احساس میکنید لوازم بهداشتی و دارو ها و مکمل های غذایی نیز نیاز بسیار بیشتری به استند دارند چرا که در محصولات داروخانه ای چون که محصولات دارای ابعاد کوچک تری به نسبت دیگر محصولات اصناف دیگر است نقش ساخت و تولید استند پر رنگ تر احساس میگردد.

مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحد تولید استندهای دارویی

برای مشاهده مراحل اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحد تولید استند دارویی  اینجا کلیک کنید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.

در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)