طرح تولید انواع تجهیزات ترافیکی

امروزه با توجه به گسترش جوامع و پیشرفت صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به راه و شهرسازی، وسایل و تجهیزات ترافیکی به عنوان یکی از راه کار های کمکی برای پیشگیری از بروز حوادث و سوانح بکار می روند و در این راستا اگر نتوان از وقوع خطری پیشگیری نمود و یا با استفاده از وسایل و ابزار های حفاظتی ریسک آن را به حداقل رساند، تجهیزات ترافیکی به عنوان ابزاری برای آگاه کردن و دور نگاه داشتن افراد از خطر موجود مورد توجه قرار می گیر ند و از سوی دیگر با توجه به گسترش صنایع و افزایش روز افزون مهاجرت در سطح بین المللی استفاده از علائمی که بطور جهانی قابل فهم باشند مورد نیاز می باشد.
شرکت علایم گستر کاسپین در سال ۱۳۸۸ با رویکرد فعالیت در حوزه طراحی ، تولید و نصب علائم ترافیکی، الکترونیکی ومبلمان شهری در قالب یک گروه کاری شکل گرفت و به تدریج با توسعه فعالیت ها و افزایش محصولات خود و با به کار گیری نیرو های متخصص و استفاده از شیوه های نوین به منظور طراحی و تولید صنعتی گام برداشته است
انواع تجهیزات ترافیکی را می توان به شیوه های مختلفی از بازار تهیه کرد که بهترین این روش ها خرید به صورت عمده می باشد. این نوع تجهیزات موارد استفاده مختلفی دارند و می توان از آنها در جاده ها، پارکینگ و مراکز شهر ها استفاده کرد.
استفاده از این تجهیزات به ایجاد نظم در داخل شهر کمک بسیار زیاد می کند و میزان هرج و مرج در هنگام رانندگی را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد. تجهیزات ترافیکی عمده دارای مشخصه ها و ویژگی های بسیار زیادی هستند که این مشخصات را می توانیم به صورت زیر طبقه بندی کنیم:
از اصلی ترین مشخصه های این نوع تجهیزات، قیمت مناسب آنها می باشد. تهیه هر یک از مدل های این کالا به صورت عمده این امکان را برای افراد فراهم می کند تا بتوانند جدید ترین و بروز ترین مدل های این محصول را با کمترین نرخ تهیه کنند.
از دیگر ویژگی های بارز این نوع تجهیزات، اندازه آنها می باشد. تجهیزات ترافیکی اغلب در اندازه های بسیار بزرگ و رنگ های روشن ساخته می شوند تا بتوان آنها را در شرایط آب و هوایی مختلف به راحتی مشاهده کرد.
این محصولات را می توان به راحتی در هر مکانی نصب کرد و مقاومت فیزیکی آنها در برابر فشار و آسیب بسیار زیاد می باشد. این ویژگی به دلیل استفاه از مرغوب ترین مواد پلاستیکی در ساخت آنها می باشد.

انواع تجهیزات ترافیکی
گاردریل

گاردریل ها به عنوان محافظ های کنار جاده ای نیز استفاده میشوند وجود گاردریل ها در میان اتوبوان ها و جاده ها برای حفاظت جان افراد در نظر گرفته شده است. گاردریل ها حفاظ های فلزی می باشند که در کنار جاده ها و میان جاده ها و اتوبان ها نصب می شوند و یکی از مهم ترین تجهیزات ترافیکی به شمار می روند که جهت ایمنی جاده ها نصب می گردند. گاردریل ( حفاظ فلزی ) در ایمن ساختن راه ها جهت عبور و مرور وسایل نقلیه، جلوگیری از خارج شدن و یا سقوط ماشین ها به پرتگاه، تفکیک دو طرفه جاده ها همچنین جدا کردن ترافیک های جهت های مختلف یک بزرگراه به کار برده می شود، گاردریل ها معمولاً از جنس فلز بوده و تا کیلومترها امتداد پیدا می کند گاردریل ها (حفاظ فلزی ) به انواع دو موج و سه موج و حفاظ های بتنی یا همان نیوجرسی تقسیم می شوند. گاردریل ها با استفاده از مواد اولیه بتنی و پلاستیکی قابل تولید می باشد.انواع گارد ریل ها دارای جنس های بتنی و پلاستیکی می باشد. تجهیزات ترافیکی اگر چه به عنوان تجهیزات کنترل ترافیک کاربرد دارد که به عنوان تجهیزات ایمنی جاده ای می باشد.

بر اساس آیین نامه ی ایمنی راه های کشور گاردریل ها در سه نوع مختلف تولید می شوند:
حفاظ های انعطاف پذیر
کابلی سپری دو موجی (با پایه‌های ضعیف)
سپری سه موجی (با پایه‌های ضعیف)

گاردریل سیستم سپری ۲ موجی

با پایه‌های ضعیف میلگردی کاملاً مشابه سیستم کابلی می باشد، در حالی که تغییر شکل جانبی آن بسیار کمتر است؛ بنابراین فضای خالی مورد نیاز پشت حفاظ به حداقل می‌رسد. این نوع حفاظ نیز توانایی پوشش‌دهی به وسایل نقلیه با وزن ۸/۰ تا ۸/۱ تن را داشته و در برخورد وسیله نقلیه ۱۸۰۰ kg با زاویه ۲۸ درجه و سرعت ۹۵ km/hr میزان تغییر شکل جانبی معادل ۲/۲ m را خواهد داشت. حد بالای سرویس‌دهی این حفاظ، وسیله نقلیه کاروان ۲۱۰۰ kg Van با زاویه برخورد ۲۴ درجه و سرعت ۹۵ km/hr است. این سیستم در عین حال به ارتفاع نصب و نیز پستی و بلندی‌های زمین حساس است و بنابراین در اجرا باید ارتفاع نصب به دقت در نظر گرفته شود.

گاردریل های سه کابلی

همان طور که از نامشان نیز مشخص است، متشکل از سه کابل فولادی و یک پایه هستند این کابل ها روی پایه تعبیه شده اند. هزینه اولیه راه اندازی نرده سه کابلی نسبت به بقیه پایین تر برآورد می شود. از ویژگی های دیگر این مدل می توان به عملکرد مناسب در مناطق ماسه ای و برفی، پشتیبانی از طیف گسترده ای از وسایل نقلیه، طراحی باز و… اشاره کرد ولی نیاز به فضای زیاد پشت نرده به دلیل ماهیت ارتجاعی آن، تعویض بخش زیادی از نرده پس از تصادف، عدم کارایی در مکان های قوسی شکل و… از معایب این مدل است.

گاردریل اتوبان

گاردریل یا جان‌ پناه ایمنی راه [نیازمند منبع] سامانه‌ای نرده‌وار است که در کنار راه‌ها نصب می‌شود تا از انحراف خودروها و روندگان از مسیر راه جلوگیری کند. گاردریل همچنین به منظور کاهش میزان خسارات و تلفات ناشی از انحراف خودرو و جلوگیری از سقوط در پرتگاه به کار می‌رود. خاصیت انعطاف‌پذیری نرده گاردریل باعث جذب انرژی شده و به کاهش شدت تصادف می‌انجامد. محل‌های نصب گاردریل بیشتر لبه کناری پرتگاه‌ها، محور میانی آزادراه و بزرگراه، دو طرف مسیرهای با پیچ تند و قوس‌های پی در پی و معابر دارای شیب تند است.

 

جدا کننده مسیر

اصلی ترین کاربرد تجهیزات ترافیکی که جداکننده ترافیکی یکی از انواع آن ها به شمار می آید، در جهت بالا بردن سطح ایمنی در شهر و خارج از شهر است، به عنوان مثال ممکن است خطوط ترافیکی که برای جدا کردن جاده کشیده شده است از دید راننده دور بماند و راننده به سمت جاده مخالف منحرف شود با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین دلیل تصادفات در جاده ها به خاطر انحراف رانندگان از مسیر خود می باشد، استفاده کردن از انواع جداکننده ترافیکی می تواند سبب کاهش تصادفات و بالا رفتن دید رانندگان شود.
جداکننده ترافیکی معمولا برای مشخص کردن قسمتی از مسیر یا محوطه، مورد استفاده قرار می گیرد و در انواع بتنی و پلاستیکی و فلزی قابل تولید است. در تجهیزات ترافیکی یکی از تجهیزاتی که سبب بالا بردن دید رانندگان می شود جداکننده ها هستند که در سطح شهری و برون شهری، در خیابان ها و جاده ها مورد استفاده قرار می گیرند تا در شرایط خاص که تشخیص جدا شدن مسیر می تواند دشوار باشد دید رانندگان را بالا ببرند.
یک جداکننده ی ترافیکی با استفاده از قطعه ی ابتدا و انتها به قطعه ی دیگر متصل می شود و در ابعاد دلخواه مورد استفاده قرار می گیرد. جداکننده ترافیکی پلاستیکی در شرایط آب و هوایی گوناگون نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و در برابر رطوبت و تابش خورشید کیفیت خود را از دست ندهد، ضمن اینکه در صورت آسیب دیدگی و شکسته شدن، امکان بازیافت محصول وجود دارد.
به طور کل استفاده درست و بجا از جداکننده ها سبب افزایش سطح ایمنی جاده و خیابان ها می شود. بنابراین درباره کاربرد جداکننده ترافیکی به طور خاص می توان گفت که یکی از روش های جدا کردن مسیر در خیابان ها و جاده ها استفاده از جداکننده ترافیکی است که می تواند در روند بالا رفتن سطح ایمنی تاثیر بسیاری بگذارد.
از دیگر کاربرد جداکننده ترافیکی در تصادفات، در برخورد خودرو ها با موانع است که سبب می شود از سرعت خودرو کاسته شده، خودرو و سرنشینان نیز کمتر آسیب ببینند به همین دلیل است که جداکننده ها به عنوان یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات ترافیکی به شمار می آیند.

 

استوانه ارتجاعی

یکی از مهمترین وسایل ایمنی که سبب افزایش نظم در خیابان ها و کاهش حجم تصادفات می شود، استوانه های ترافیکی هستند. این لوازم دارای کاربرد بسیار از جمله جداسازی پارکینگ ها، معابر، خیابان ها، مشخص کردن حریم مسیرهای شخصی، مانع از پارک خودروهای متفرقه و کنترل سرعت ماشین ها در سطح جاده را دارا می باشد.
این محصول را میتوان در جاده ها، بزرگ راه ها، تقاطع ها، فرودگاه ها و پارکینگ ها و…

نحوه استفاده

نحوه استفاده از استوانه ارتجاعی بسیار راحت و سریع میباشد، در پایه این محصول (کف) ۳ حفره وجود دارد که مکان نصب پیج ها میباشد به این صورت که استوانه را در جای مخصوص گذاشته و سوراخ کرده و با پیچ استوانه را به زمین چسبانده
این محصول همراه با شبرنگ عرضه میشود، شب رنگ استفاده شده در این استوانه بسیار مقاوم و با دوام بالا میباشد

مشخصات استوانه ارتجاعی

ارتفاع این محصول ۶۰ سانتی متر میباشد
کشور سانده استوانه ایران است
دارای استاندارد گلاس بید
ساخته شده رد رنگ نارنجی ره همراه شبرنگ
وزن تقریبی این محصول ۳.۱ کیلوگرم میباشد
این نوع کپسول مقاوم دربرابر اشعه خورشید است
استوانه در هر شرایط اب و هوایی (مثل آب و هوای رطوبتی) قابل استفاده است

 

تابلوهای ترافیکی

تابلوهای ترافیکی به منظور هدایت صحیح و ایمن وسایل نقلیه در راه ها و معابر نصب می شوند. تابلوهای ترافیکی دسته بندی های متفاوتی دارند که هر یک به منظور خاصی طراحی شده اند. بطور کلی تابلوها به چهار دسته تقسیم می شوند.
۱– تابلوهای اخطاری
۲- تابلوهای انتظامی
۳- تابلوهای اخباری (اطلاعاتی)
۴- تابلوهای متمم. هماهنگی شکل، رنگ و حرف های بکار برده شده برای هر نوع از تابلوها، به شناخت سریع آنها کمک می کند. به عنوان مثال تابلوهای اخطاری به شکل مثلث، که دارای یک علامت مشکی رنگ با زمینه سفید و حاشیه قرمز است.

تابلوهای اخطاری

مربوط به هشدار دادن خطرهایی است که راننده در مسیر با آن روبرو خواهد شد. این تابلوها به شکل مثلث های متساوی الاضلاع هستند که رأس آنها معمولا رو به بالا است.

تابلوهای انتظامی

شامل مجموعه تابلوهایی است که مربوط به ضرورت ممنوعیت و یا محدودیت می گردد. این تابلوها به شکل دایره با زمینه سفید و حاشیه قرمز به همراه علائم مشکی می باشند. استثناها عبارتند از هشت گوشه ایست و رعایت حق تقدم که مثلث متساوی الاضلاع و رأس آن رو به پایین است.

تابلوهای اخباری

این دسته از تابلوها اطلاعات مربوط به مسیر، مکان ها، وسایل و امکانات مورد نیاز رانندگان را ارائه می دهد. اکثر تابلوهای اخباری که به آنها تابلوهای اطلاعاتی نیز اطلاق می شود به شکل مربع یا مستطیل هستند اما برخی از تابلوهای جهت نما، دارای یک انتهای نوک تیز پیکان مانند برای اشاره به جهتی مشخص هستند. تابلوهای اخباری شامل تابلوهای هدایت مسیر نیز می شوند که بر خلاف سایر تابلوها دارای طرح از پیش مشخصی نیستند و بر اساس نیاز و شرایط طراحی می گردند. برای آشنایی بیشتر به این مطلب رجوع فرمایید: تابلوهای هدایت مسیر .

تابلوهای متمم

این تابلوها به شکل مربع یا مستطیل با زمینه سفید رنگ و نوشتار مشکی می باشند که در جهت تکمیل مفهوم تابلوهای دیگر استفاده می شوند و به تنهایی کاربردی ندارند. به عنوان مثال این تابلوها در کنار تابلوهای اخطاری می توانند طول منطقه خطر را مشخص کنند، و یا اطلاعاتی را در خصوص محدودیت اعمال شده در تابلوهای انتظامی ارائه دهند.

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید انواع تجهیزات ترافیکی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک تجهیزات ترافیکی پلاستیکی ۲۵۲۰۳۱۲۵۸۲

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید انواع تجهیزات ترافیکی

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

تامین کنندگان فناوری

شرکت ارس ماشین، خط تزریق پلاستیک
شرکت بهسازان پلیمرامروز
ماشین سازی اخوان عباسی
شرکت اطلس ماشین پلیمر
شرکت ارژن پلاست
Shandong Tongjia Mashinery ، چین، خط کامل تزریق پلاستیک
Mr. Michal Rozkydolek ، آمریکا، خط کامل تزریق پلاستیک
ماشین سازی ابتکار، خط کامل تزریق پلاستیک
شرکت تد ریک، خط کامل تزریق پلاستیک
HAIXING ، چین، خط کامل تزریق پلاستیک
KraussMaffei ، آلمان، خط کامل تزریق پلاستیک
شرکت کوازی، آلمان، خط کامل تزریق پلاستیک
شرکت برنزکار، تولید و ساخت قالب های مورد نیاز

وضعیت واحد های فعال تولید انواع تجهیزات ترافیکی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید انواع تجهیزات ترافیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید انواع تجهیزات ترافیکی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۰۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۴۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۱۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۸.۷ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۴ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)