طرح تولید باکت لودر و بیل مکانیکی

طرح تولید باکت لودر و بیل مکانیکی

باکت ها در بیل های مکانیکی و لودرها نقش اصلی و محوری را بازی می کنند که بر روی بازوی بیل مکانیکی و لودر نصب می شوند خود باکت بیل مکانیکی دارای اجزای مختلفی می باشد
در تعریف باکت باید گفت باکت ظرف ویژه ای است که به یک ماشین جهت حمل مواد مختلف متصل می شود. این نام ممکن است از نام باکت های مورد استفاده در آسیاب های آبی گرفته شده باشد.باکت ها هم مثل بیل وتیغه های دستی دارای حجم داخلی هستند که براساس استاندارد های مشخص اندازه گیری می شوند.
باکت ها قابلیت نصب بر روی بازوی بیل مکانیکی و لودر را داراست. باکت ها توسط اپراتور بیل مکانیکی و لودر با استفاده از کنترل های داخل کابین کنترل می شوند.انواع مختلف باک بیل مکانیکی و لودر وجود دارد که بسته به مکانی که حفاری باید انجام شود مورد استفاده قرار می گیرند.از باکت های بیل مکانیکی و لودر نیز می توان برای جابجایی خاک یا بارگیری کامیون ها برای حمل و نقل به سایت های و پروژهای عمرانی استفاده کرد.

باکت ها انواع مختلفی دارند که براساس نوع کاربری و عملکرد با یکدیگر متفاوت هستند.
باکت یا سطل حفاری : یکی از پر کاربردترین باکت ها به حساب می آید و مورد استفاده قرار می گیرد. دارای ناخن های تیز که برای خاکبرداری از خاک سطحی ایده آل می باشد.
باکت یا سطل راک : این سطل ها شبیه به سطل های حفاری و با این تفاوت که تقویت بیشتری نسبت به آن صورت گرفته است . این امر به شما اجازه می دهد قدرت بیشتری برای شکستن صخره سخت و بدون آسیب رساندن به دستگاه خورد کند . که دارای ناخن های بلند و تیز است V و لبه برش باریک.
باکت بیل مکانیکی و لودر نقش بسیار مهمی در کار با این دستگاه را داشته که باکت جهت حمل بار و جابجایی سنگ ، خاک ، شن و ماسه انجام می شود؛ این باکت بیل مکانیکی بایستی از آلیاژ بالایی برخوردار باشد.باکت بیل مکانیکی تشکیل شده از دم تیغ ، ناخن ،کلنگ ، براکت ، بوش و ورق های آلیاژی که با جوش به یکدیگر متصل میگردند و باکت بیل مکانیکی و لودر را تشکیل می دهند.
باکت بیل مکانیکی و لودر با توجه به سختی و فشار بالایی که بر روی آن بوده از فرسایش بالایی برخوردار می باشد حال ما توانسته ایم این باکت بیل مکانیکی و لودر را با استفاده از آلیاژ استفاده شده جهت رفاه حال مشتریان عزیز و دستگاه داران که با کیفیت بهتری ارائه دهیم؛ باکت ها از چند مدل و در سایز های مختلف ساخته می شود.
باکت ها در عرض های ۶۰ ،۸۰ ، ۱۰۰ ،۱۱۰ که بیشترین میزان مصرف باکت را در بیل مکانیکی داشته ، این باکت های بیل مانیکی بر اساس تناژ و اندازه دستگاه ، طراحی و سپس تولید می گردد.

باکت سرندی (SKELETON BUCKET) :

این باکت بیل مکانیکی برای انتخاب اولیه مواد جهت انواع مختلف پاکسازی زمین و جداسازی اولیه بعد از فرایند تخریب مورد استفاده قرار می گیرد. فاصله بین مشبک ها بسته به نیاز مشتری قابل تغییر است.
این نوع باکت بیل مکانیکی ایده آل برای جدا کردن خاک درشت از ذرات ریز است.

باکت لایروبی (DITCHING CLEANING BUCKET) :

باکت لایروبی برای پاک کردن، بازسازی و ایجاد سدهای خاکی طراحی شده و بطور خاص برای زمین های کشاورزی، لایروبی کانال های زهکشی آب و رودخانه ها، تریم و همچنین برای نگهداری سدهای خاکی و شانه راه مورد استفاده قرار می گیرد.

باکت گرازی(RIPPER BUCKET) :

این نوع از باکت برای کاربرد های سنگین جهت کار استخراج در معادن، خاک های سخت و متراکم شده استفاده می شود و به کاربر اجازه حرکت دادن و جا به جایی بلوک های سنگی را زمانی که از سطح سخت جدا می شوند را می دهد. شکل ساختاری آن به کاربرد بیشتر آن در مواد مقاوم و ساینده و جاهای که تمرکز نیروی نفوذی بر روی ناخن هاست ، کمک می کند.

باکت ذوزنقه ای (TRAPEZOIDAL BUCKET ) :

این باکت برای ایجاد و یا پاک کردن کانال ها با بازدهی بالا مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی خاص آن برای ایجاد لبه های کانال به طور کامل و قابلیت تولید آن در اندازه های مختلف باعث شده است تا این محصول، وسیله ای مناسب جهت این نوع کار باشد.

باکت خاکبرداری (STANDARD BUCKET) :

این باکت برای بارگیری و حفاری در زمین های با مقاومت کم و متوسط مثل خاک های لومی ، ماسه های سست، شن و رس خشک طراحی شده است بسته به نیاز کاربر قابلیت تولید این باکت با اندازه های ۴۰ سانتی متر ، ۵۰ سانتی متر ، ۶۰ سانتی متر و … وجود دارد. ازدیگر کاربردهای این باکت می توان در خطوط گاز رسانی، مخابرات ، آبرسانی و ساختمانی نام برد .

باکت سنگ معدنی ( QUARRY ROCK BUCKET) :

بسته به نیاز کاربر این محصول می تواند در دو نوع باکت تقویت شده و باکت HDV (دارای قابلیت کار در محیط های دارای سایش بالا و استخراج مستقیم از معادن و خاک برداری خاک های سخت و سنگی ) تولید گردد.یکی از مهمترین عوامل در کارایی باکتها مخصوصا این نوع باکت انتخاب صحیح ناخن است.

باکت صخره ای (CLIFF BUCKET) :

حالت خمیده این باکت برای جا به جایی و بارگیری سنگ ها و تخته سنگ ها طراحی گردیده، ساختمان این باکت با استفاده از آلیاژهای ضد سایش در نقاط حساس برای استحکام در شرایط کاری سخت، مقاوم سازی شده است.

باکت دو طرفه (clam shell) :

این باکت دارای دو عدد باکت تموازی هم می باشد که به وسیله تعدادی جک یا بازوی مکانیکی باز و بسته میشود.

ساخت و تولید انواع باکت بیل مکانیکی

باکت ظرف ویژه ای است که به یک ماشین جهت حمل مواد مختلف متصل می شود. این نام ممکن است از نام باکت های مورد استفاده در آسیاب های آبی گرفته شده باشد. باکت ها هم مثل بیل وتیغه های دستی دارای حجم داخلی هستند که براساس استاندارد های مشخص اندازه گیری می شوند. بسته به نوع باکت، باکت ها قابلیت متصل شدن به انواع ماشین ها از قبیل جرثقیل ، لودر، بیل مکانیکی و… را دارا هستند.

ساختمان کار باکت بیل مکانیکی
قرار دادن باکت در محل مواد خاکی
پر کردن باکت به وسیله فشار دادن یا کشیدن باکت داخل مواد خاکی
خارج کردن و بالا کشیدن باکت از داخل مواد خاکی
تخلیه مواد کنده شده داخل کامیون و شروع مجدد کار

انتخاب باکت بیل مکانیکی

باکت بیل مکانیکی با توجه به شرایط کاری، اندازه و نوع مصالح جابه‌جا شونده، افزایش راندمان خاکبرداری و بارگیری به چهار مورد ذیل تقسیم بندی می شود.
سنگین کار
استفاده عمومی
سبک کار
جابه جایی مواد

طرح تولید باکت لودر و بیل مکانیکی
کد آیسیک مرتبط با طرح تولید باکت لودر و بیل مکانیکی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت ها و زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک طرح تولید باکت لودر و بیل مکانیکی به شرح جدول ذیل می باشد.

نام محصولکد آیسیک
باکت لودر و بیل مکانیکی۲۹۲۴۵۱۲۴۳۸

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با طرح تولید باکت لودر و بیل مکانیکی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

وضعیت واحد های فعال طرح تولید باکت لودر و بیل مکانیکی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال طرح تولید باکت لودر و بیل مکانیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

باکت لودر و بیل مکانیکی
وضعیت واحد های فعال طرح تولید باکت لودر و بیل مکانیکی

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال طرح تولید باکت لودر و بیل مکانیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

باکت لودر و بیل مکانیکی

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید باکت لودر و بیل مکانیکی

ظرفیت : ۱۵۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۸۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۳۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۴۰ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۲۴ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۸ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۳ درصد



درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۲ امتیاز)