طرح تولید بتن گازی و قطعات سبک بتنی AAC

طرح تولید بتن گازی و قطعات سبک بتنی AAC

بتن سبک اتوکلاوی AAc و یا بتن اسفنجی اتوکلاوی یک محصول بتنی با تکنولوژی پیشرفته است که در دهه آغازین قرن بیستم در سوئد ابداع گردید.

در سال ۱۹۲۰ میلادی دکتر اکسل اریکسون، استادیار تکنولوژی ساختمان در انستیتو رویال تکنولوژی استکهلم، برای نخستین بار بتن گاز دار ((Gas Concrete را ساخت. او مشاهده (Gas Concrete) کرد که مخلوط آهک و سیلیس به همراه پودر سیمان و پودر آلومینیوم مادهای بتنی ایجاد می‌کند که متخلخل و بسیار سبک می‌باشد. اما این محصول مقاومت بسیاری نداشت. وی پس از آزمایشات متعدد دریافت که اگر عمل آوری این مواد در حرارت و فشار زیاد انجام شود، یک محصول بتنی متخلخل با مقاومت بالا به دست می‌آید که به علت وجود حباب های گاز در آن، یک عایق خوب نیز محسوب می‌شود. این محصول پس از تغییراتی در فرمولاسیون Autoclaved Aerated Concrete و به اختصار AAC نام گرفت. در حدود ۵۰ سال قبل آلمانیها نیز از این تکنولوزی استفاده کرده و AAC را تحت نامهای تجاری مختلف تولید کردند. همگام با سوئد و آلمان، انگلستان و کشورهای اروپای شرقی نیز خاکستر را جایگزین سیلیس کرده و مدت زیادی است که بلوک AAC تولید شده را در ساخت و ساز استفاده می‌کنند. در حال حاضر، با تغییرات کوچک در فرمولاسیون و فرآیند مربوط به، AAC تغییرات چشمگیری در ساختار آن فراهم آمده و این تغییرات موجب تقویت ویژگیهای فیزیکی و مکانیکی AAC شده است. در سالهای اخیر بیش از ۴۵۰ تولید کننده در ۴۱ کشور جهان AAC را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. AAC از مواد ساختمانی پیش فرم یافته سبک وزن می‌باشد که بدنه، عایق کاری و مقاومت در مقابل آتش را به شکلی ساده تأمین می‌نماید. AAC نمونه‌ای موفق از انبوه سازی ساخت وساز با مصالح نوین درکشورهای امارات و ترکیه و چین در دو دهه اخیر بوده است. بتن سبک اتوکلاوی دارای وزن کم (یک چهارم وزن آجر فشاری)، عایق عالی حرارتی و صوتی، مقاومت زیاد در برابر آب و رطوبت و پایداری بسیار زیاد در مقابل آتش سوزی، سطوح بسیار صاف و چسبندگی عالی برای همه نوع ملات می‌باشد. بتن سبک اتوکلاوی برای ساخت بنا با سرعت زیاد واجراء بناهای پیش ساخته سبک تا چهارطبقه و بدون اسکلت فلزی مناسب می‌باشد. بتن سبک اتوکلاوی مقاوم به تنش های حاصل از زلزله های شدید بوده و به عنوان مصالح سبز درکنفرانسهای علمی محیط زیست در اروپا وآمریکا معرفی می‌شود. بتن سبک اتوکلاوی با مواد اولیه ارزان قابل تولید بوده و مصرف کم انرژی وعدم آسیب رسانی به طبیعت و تولید کمترین آلودگی از مهمترین ویژگیهای آن می‌باشد.

معرفی کد تعرفه گمرکی مرتبط با طرح تولید بتن گازی و قطعات سبک بتنی AAC

بتن سبک : ۶۸۱۰۱۱۱۰

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید بتن گازی و قطعات سبک بتنی AAC

بتن سبک : ۲۶۹۲۱۱۲۵

کالاهای جایگزین و مکمل طرح تولید بتن گازی و قطعات سبک بتنی AAC

برای بتن سبک گازی چند کالای جایگزین می‌توان تصور نمود. از جمله می‌توان به بلوکهای CLC بتن سبک با لیکا، بتن سبک یا پرلیت، سایلکس، سیپورکس و بلوک های سیمانی اشاره نمود. بلوکهای سیمانی به دلیل وزن زیاد، تقریباً منسوخ شده اند و سایر محصولات مذکور قابلیت رقابت با بلوکهای AAC را خواهند داشت.

فروش بلوک هبلکس کارخانجات هبلکس آستان قدس رضوی با بالاترین کیفیت بصورت تضمینی

کسب نتایج قابل قبول در آزمایش های متعدد مصالح سبک ساختمانی، حفظ و ارتقا دایمی کیفیت محصولات بلوک سبک AAC و چسب بلوک سبک، تنوع زیاد در ابعاد و اندازه و قیمت مناسب بلوک های سبک از جمله دلایل استقبال خوب مشتریان از هبلکس ایران می باشد.ما بلوک سبک مورد نیاز شما را به مناسبترین قیمت و بهترین کیفیت جهت بازار داخلی و صادراتی (عراق، ترکمنستان، افغانستان، عمان، پاکستان، گرجستان، کردستان عراق، قطر و … تقدیم و ارایه می کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت تماس بگیرید.

تماس با ما ۰۹۱۵۵۶۱۶۲۰۲

موارد کاربرد طرح تولید بتن گازی و قطعات سبک بتنی AAC

پشت بام: این بتن می‌تواند به عنوان یک عایق حرارتی برای پشت بام ها مورد استفاده قرارگیرد.
ایزولاسیون کف ساختمان: این بتن می‌تواند بعنوان یک عایق رطوبتی و حرارتی برای کف ها مورد استفاده قرار گیرد، به طوری که هر ۱ سانتیمتر بتن سبک هوادار معادل یک لایه قیر اندود عمل می‌کند.
ساختمان سازی: ساختمان‌های پیش ساخته و قالب درجا به عنوان پارتیشن بندی در انواع سازه (انواع بلوکهای ساختمانی) از جمله موارد کاربرد این نوع بتن است.
ژئوتکنیک: این بتن با توجه به سیال بودنش داخل تمامی حفره‌ها نفوذ کرده و تمام روزنه‌ها را پر می‌کند و در مقابل به راحتی می‌توان از آن حفره برداری نمود.
محوطه سازی (با قطعات پیش ساخته یا بتن درجا) این بتن با توجه به خصوصیاتش از جمله مقاومت در برابر یخ زدگی و عدم جذب رطوبت بسیار پوشش مناسبی برای سطح جادهها و فرودگاه ها و پیاده روها می‌باشد.
حصار کشی: از این بتن می‌توان هر قطعهای (هر اندازه و هر شکل) برای دیوار محوطه تهیه و نصب نمود.
بلوکهای تزئینی و متفرقه: از این بتن می‌توان هر نوع قطعه بتنی را تهیه نمود، بر این اساس از آن می‌توان برای ساخت گلدان، نیمکت پارک، سنگ فرش پیاده رو، آبراه باران و … استفاده نمود.
مجسمه سازی: بخاطر سیال بودن بتن و در نهایت سبک بودن آن می‌توان هر نوع مجسمه‌ای را تولید کرد. تمام موارد بالا را می‌توان همراه با سلیقه های مختلف بصورت رنگی تولید نمود

معرفی بازار هدف طرح تولید بتن گازی و قطعات سبک بتنی AAC

بتن سبک عمدتاً در صنایع ساختمان سازی و راهسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این محصول به دلیل سبک‌تر بودن نسبت به سایر کالاهای مشابه قابلیت حمل و نقل راحت تری را به بازارهای مختلف فراهم می‌آورد و از این رو بازار کشورهای عراق، شرق ترکیه وهمچنین استان‌های همجوار را علاوه بر مصرف داخلی استان می‌توان برای آن متصور بود. این محصول در مصرف داخلی عموماً در ساختمان سازی مورد استفاده است که با توجه به سهولت اجرا و مزایا و صرفه اقتصادی آن از سوی انبوه سازان، پیمانکاران و سازندگان انفرادی ساختمان مورد توجه قرار گرفته است.

لیست تجهیزات مورد نیاز جهت تولید بتن گازی و قطعات سبک بتنی AAC به شرح زیر است:

سیستم مخلوط کننده گاز
میکسر مواد (گروه میکسر)
تونل متحرک (زنجیر موتور)
سیستم اتوماتیک و الکترونیک

قیمت خط تولید بتن گازی و قطعات سبک بتنی AAC

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکتهای واردکننده ماشین آلات اروپایی،، ۱،۱۲ میلیون یورو بر آورد شده است که به ازای هر یورو ۴۵۰۰۰ ریال ۵۰۴۰ میلیون ریال محاسبه شده است. همچنین به همین صورت هزینه تجهیز آزمایشگاه ۱۰۰۰ میلیون ریال محاسبه شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد تولید بتن گازی و قطعات سبک بتنی AAC

بودجه: بین ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۹۰۰۰۰ متر مکعب
مساحت زمین مورد نیاز: ۱۳۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۴۰۰۰ مترمربع
میزان نیروی انسانی مورد نیاز طرح به تفکیک:
تعداد نیروی کار ماهر مستقیم مورد نیاز: ۱۰ نفر
تعداد نیروی کار غیر ماهرمستقیم مورد نیاز: ۴۳ نفر
تعداد نیروی متخصص مستقیم مورد نیاز: ۸ نفر
تعداد سال ساخت: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۸۲۹۰۳ میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۷۳۷۳ میلیون ریال
سرمایه کل: ۹۰۲۷۶ میلیون ریال
نرخ بازده داخلی: ۳۹%

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

فروش بلوک هبلکس کارخانجات هبلکس آستان قدس رضوی با بالاترین کیفیت بصورت تضمینی

کسب نتایج قابل قبول در آزمایش های متعدد مصالح سبک ساختمانی، حفظ و ارتقا دایمی کیفیت محصولات بلوک سبک AAC و چسب بلوک سبک، تنوع زیاد در ابعاد و اندازه و قیمت مناسب بلوک های سبک از جمله دلایل استقبال خوب مشتریان از هبلکس ایران می باشد.ما بلوک سبک مورد نیاز شما را به مناسبترین قیمت و بهترین کیفیت جهت بازار داخلی و صادراتی (عراق، ترکمنستان، افغانستان، عمان، پاکستان، گرجستان، کردستان عراق، قطر و … تقدیم و ارایه می کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت تماس بگیرید.

تماس با ما ۰۹۱۵۵۶۱۶۲۰۲

۵/۵ - (۲ امتیاز)