طرح تولید برس سر و شانه پلاستيکي (3)

طرح تولید برس سر و شانه پلاستیکی

امروزه استفاده از مواد مصنوعی در ساخت انواع مختلف لوازم بهداشتی، مصرف زیادی پیدا کرده است . استفاده از این مواد به لحاظ خواص و در مواردی دوام بهتر و همچنین هزینه کمتر بسیار گسترش یافته است. یکی از مواردی که در این گونه لوازم کاربرد وسیعی دارد، پلاستیک ها هستند . این مواد به علت ارزانی نسبی، دوام زیاد و فرآیند پذیری مناسب در دهه های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند . یکی از پرمصرف ترین وسایلی که در امور بهداشتی مورد استفاده است شانه و برسهای پلاستیکی هستند. از انواع شانه و برس پلاستیکی موی سر در اندازه های مختلف و کاربرد آن در مورد رعایت بهداشت و نظم موی سر می باشد.

انواع شانه و برس

برس های شانه فلزی
این برس ها دارای دسته پلاستیکی و شانه های فلزی هستند که معمولا به خاطر جلوگیری از آسیب رساندن به پوست سر نوک شانه های آن را با مواد پلاستیکی اندود می کنند . از مزایای این برس ها عدم تولید الکتریسیته ساکن در هنگام برس کشیدن می باشد. در عوض دارای معایبی مثل سنگینی، آسیب رساندن به پوست سر و در بعضی موارد زنگ زدگی شانه ها میباشد.

برس های پلاستیکی
این برسها کاملا از پلاستیک ساخته می شوند. به این صورت که جنس دسته و شانه آنها از مواد پلاستیکی است. در این برسها معایب برسهای دسته اول وجود ندارد ولی در بعضی موارد جنس آنها طوری است که الکتریسیته ساکن تولید شده، نظم موی سر را بهم میزند.

برس های یکپارچه
معمولا در دسته قبل به صورتی است که دسته به صورت جداگانه تولید می شود و شانه ها روی صفحه پلاستیکی چیده می شود و در دسته نصب می شود. اما گونه ای دیگر برس وجود دارد که شانه ها به دسته متصل هستند. این برسها معمولا سبک و به راحتی قابل حمل هستند.

طرح تولید برس سر و شانه پلاستیکی (2)

طبقه بندی شانه ها

شانه های چوبی
در گذشته برای تولید شانه از چوب استفاده می شد که این شانه ها غیر قابل شستشو و در نتیجه بهداشتی نبودند. علاوه بر آن استفاده از چوب محدودیتهایی در اندازه شانه ایجاد می کرد. تولید این شانه ها امروزه متداول نیست.

شانه های پلاستیکی
این شانه ها از مواد پلاستیکی ساخته می شود و سبک، قابل شستشو و بهداشتی می باشند. تقریبا کلیه شانه های تولید شده در چند سال اخیر از این نوع شانه ها می باشند.
علاوه بر آن شانه ها از نظر اندازه و قطر دندانه نیز از ریز به درشت طبقه بندی می شوند. به طور کلی شکل و ظاهر برسها و شانه ها بسیار متنوع میباشد ولی همه آنها از یک فرم کلی تبعیت میکنند. انواع مختلف شانه از جنس مواد پلاستیکی مانند پلی اتیلن ساخته می شود. از نظر رنگ نیز هیچ محدودیتی وجود نداشته و به هر رنگ دلخواهی می توان آنها را تولید کرد . عمل رنگ آمیزی با افزودن مواد رنگی مناسب با خصوصیات بهداشتی به مواد انجام میشود. متوسط وزن شانه های پلاستیکی ۲۵ گرم و متوسط وزن برسهای پلاستیکی ۵۰ گرم می باشد.

طرح تولید برس سر و شانه پلاستیکی (4)

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

امروزه در کشور ما به دلیل رونق صنعت پتروشیمی، ساخت انواع کالای مصرفی و نهایی نیز با رشد روز افزونی روبرو است. به دلیل تولید اکثر پلاستیکهای پر مصرف در داخل کشور امکان تولید محصولات نهایی از این موارد فراهم شده است. به نظر م یرسد که با توجه به ضرورت عرفی استفاده از چنین وسیله ای و جای داشتن آن در فرهنگ مصرفی تمامی افراد و طبقات جامعه میتوان به جای اقدام به ورود آن از کشورهای بیگانه و به هدر رفتن ارز مصرفی حاصل به برپایی واحد مشابه که به اندازه کافی دارای توجیه فنی و اقتصادی باشد، مبادرت ورزید.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید برس سر و شانه پلاستیکی

۱. انواع برس مو : ۳۶۹۹۵۱۲۳۲۱

وضعیت واحد های فعال تولید برس سر و شانه پلاستیکی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده برس سر و شانه پلاستیکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید برس سر و شانه پلاستیکی (1)

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)