طرح تولید تروکار لاپاراسکوپی

تروکار ابزاری دقیق بوده و دسترسی به اجزای داخلی بدن را فراهم میکند.
از این ابزار به عنوان یک واسطه استفاده می شود و معمولا شامل یک لوله توخالی با یک دسته می باشد.
برخی از تروکارها انتهای هرم مانندی دارند و دو نوع تروکار صاف و انعطاف پذیر وجود دارد که تیغه دار و یا بدون تیغه هستند.
این نوع ها در بسیاری از تجهیزات پزشکی و در جراحی عمومی ، قلب و عروق ، اندروسکپی ،ارتوپدی و چشم استفاده می شود.
از تروکارها معمولا برای دسترسی یک نقطه از بدن استفاده می شود علاوه بر دستگاه ها در بسیاری از تکنیکهای مدیریتی نیز استفاده می شود.
برای تروکارها لازم است که لبه های تیزو ویژگی های دیگری برای مطلوب بودن را داشته باشند.
تروکار ابزاری می باشد که انتهای آن به شکل هرم می باشد و برای دسترسی به رگ ها و حفرات استخوانی بدن استفاده می شود.
در وهله اول باید لوله تروکار وارد بدن شود با توجه به اینکه قسمتی از آن خم می شود.
برای نقطه مورد نظر تروکار باید در حالت یکسانی قرار گرفته باشد همچنین میتواند برش متخلخل مانند دیگر ابزار و تجهیزات پزشکی ایجاد کند.

پیشینه استفاده از تروکار

جراحی لاپاراسکوپیک منجر به پیشرفت‌‌های بالینی در بسیاری از زمینه‌‌های جراحی شده است. با این وجود، این جراحی نیازمند استفاده از انواع تروکارها (trocars) است که ممکن است منجر به بروز عوارض جانبی و همچنین درد بعد از عمل شود. این عوارض جانبی عبارتند از آسیب‌‌های وریدی و احشایی داخل شکمی، خونریزی اطراف تروکار، فتق و عفونت. بسیاری از این عوارض از جمله آسیب وریدی و احشایی به ندرت اتفاق می‌‌افتند، اما ممکن است زندگی فرد را تهدید کنند. بنابراین، مهم است بدانیم که چطور می‌‌توان از بروز هر یک از انواع این عوارض جلوگیری کرد. فرض بر آن است که عوارض مربوط به تروکار و درد بعد از عمل ممکن است مربوط به انواع خاصی از تروکارها باشند. این مطالعه مروری نظام‌‌مند با هدف بهبود ایمنی بیمار از طریق تعیین انواعی از تروکارها طراحی شده که به احتمال کمتری منجر به بروز عوارض و درد بعد از عمل می‌‌شوند.

انواع تروکار لاپاراسکوپی

انواع تروکارهای لاپراسکوپی عبارت‌اند از: تروکار تیغ دار لاپاراسکوپی و تروکار بدون تیغ لاپراسکوپی.

تروکار تیغ دار لاپاراسکوپی

دارای تیغه دو الماسه برای سهولت برش بافت و کمترین آسیب رسانی به ناحیه برش و وجود شیارهای متعدد برروی بدنه کانولا sleeve ، ثبات و پایداری آن در محیط جراحی هنگام تعویض ابزارهای مختلف لاپاراسکوپی را تضمین می کند. در این نوع تروکار وجود دکمه قرمز به منظور مسلح نمودن و یا از حالت مسلح خارج کردن تروکار، امنیت پزشک و بیمار را در طول عمل جراحی افزایش می دهد. وجود دو سری پره پلاستیکی بر روی کانولا امکان نشت گاز (leakage) در حین عمل جراحی را از بین می برد. همچنین وجود شیر دریچه گاز در این مدل از تروکار ها، امکان کنترل ورود و خروج گازهای لاپاراسکوپی از داخل شکم بیمار امکان پذیر می باشد. بدین منظور هنگامی که شیر دریچه در حالت بسته قرار داده شود امکان خروج گاز کربنیک به صفر می رسد. طراحی منحصر به فرد این تروکار (به دلیل وجود دو سری پره پلاستیکی قابل انعطاف) امکان عبور وسائل و ابزارآلات لاپاراسکوپی از قطر ۴.۵ میلیمتر تا ۱۲.۵ میلیمتر بدون ایجاد مشکل اعم از نشت گاز را فراهم می آورد.

تروکار بدون تیغ تکی لاپاراسکوپی

دارای تیغه پلاستیکی به جای تیغه فلزی به منظور جلوگیری از احتمال آسب رساندن به اندام داخلی بیمار مخصوصا در مواردی که بیمار دارای سابقه عمل جراحی در ناحیه شکمی را می باشد. وجود شیارهای متعدد برروی بدنه کانولا sleeve ، ثبات و پایداری آن در محیط جراحی هنگام تعویض ابزارهای مختلف لاپاراسکوپی را تضمین می کند. همچنین وجود دو سری پره پلاستیکی بر روی کانولا امکان نشت گاز ( leakage) در حین عمل جراحی را از بین می برد. وجود شیر دریچه گاز در این مدل از تروکار ها، امکان کنترل ورود و خروج گازهای لاپاراسکوپی از داخل شکم بیمار امکان پذیر می باشد. بدین منظور هنگامی که شیر دریچه در حالت بسته قرار داده شود امکان خروج گاز کربنیک به صفر می رسد. طراحی منحصر به فرد این تروکار ( به دلیل وجود دو سری پره پلاستیکی قابل انعطاف ) امکان عبور وسائل و ابزار آلات لاپاراسکوپی از قطر ۴.۵ میلیمتر تا ۱۲.۵ میلیمتر بدون ایجاد مشکل اعم از نشت گاز را فراهم می آورد

موارد استفاده از تروکار چیست ؟

هر عمل پزشکی که شامل برش بافت باشد یک عمل ظریف محسوب شده و نیازمند تجهیزات مناسب با عمکلرد های مطلوب می باشد و لازم است تحقیقات ابتکاری در این زمینه صورت بگیرد.
نتیجه این می شود که کاندسی برای اطمینان خاطر مشتریان خود ابزار های پزشکی با کیفیت بالا تولید کند.
نحوه تیز کردن تروکار ها به نحوه استفاده از آنها نیز بستگی دارد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید تروکار لاپاراسکوپی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک تروکار لاپاراسکوپی ۳۳۱۱۵۱۳۷۶۶

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید تروکار لاپاراسکوپی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی تروکار ۹۰۱۸۳۹۲۱

وضعیت واحد های فعال تولید تروکار لاپاراسکوپی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید تروکار لاپاراسکوپی در کشور به تفکیک استان آمده است .

جدول واحد های فعال تولید تروکار لاپاراسکوپی

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید تروکار لاپاراسکوپی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات تروکار لاپاراسکوپی

نمودار واردات و صادرات تروکار لاپاراسکوپی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید تروکار لاپاراسکوپی

ظرفیت تولید سالیانه : ۶۰۰۰ دستگاه
نرخ برابری دلار : ۲۳۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۱۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۶۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۶.۵ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲.۷ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۶ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید. کارشناسان گروه ایطرح آمادگی دارند پیشنهادهایی شامل شرح خدمات متناسب با نیاز کسب و کار شما را تنظیم نموده و با قیمت رقابتی جهت تصمیم‌گیری در اختیار تیم‌های راه انداز، استارتاپ‌ها و مدیران کسب و کارها قرار دهند.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)