طرح تولید تشک خوشخواب

طرح تولید تشک خوشخواب

در ایران تشک تخت را به نام خوشخواب می شناسند. این نوع تشک ها در حال حاضر به دو مدل تشک طبی و فنری تقسیم میشوند که نمونه فنری آن نیز به دو صورت فنر متصل و فنر منفصل است.تشک دارای لایه‌های داخلی تشکیل شده از موکت, الیاف, پنبه, رویه تشک می‌باشد که در هر تشکی این موارد متفاوت هستند و همین تفاوت باعث متغییر بودن ارتفاع در تشک‌ها شده است. ارتفاع تشک و دوام آن رابطه مستقیمی بایکدیگر داشته و همواره به مواد استفاده شده در این لایه‌ها بستگی دارد.
فنر در اکثر تشک‌های امروزی به کار رفته است از این جهت نوع فنر بندی تشک, ضخامت مفتول فنر و فریم دور تشک در کیفیت تشک های فنری خوشخواب موثر است.

انواع تشک خوشخواب
تشک فنری متصل

این مدل از قدیمی ترین نوع این محصول است. فنرهایی که در آن به صورت متصل به هم قرار دارند، باعث انعطاف آنها می شوند و به خوبی از کمر محافظت می کنند. به همین دلیل به عنوان تشک طبی به کار می روند و برای کسانی که هیچ آسیب مفصلی یا استخوانی ندارند مناسب است.به فنرهای آن میراکویل یا مارپیچ نیز می گویند. وزن این محصول سبک است و به راحتی میتوان آنها را بلند یا پشت و رو کرد.

تشک فنری منفصل

به دلیل معایبی که تشکهای فنری متصل داشتند، تولید کنندگان تصمیم گرفتند این فنرها را از یکدیگر جدا کنند تا این مشکلات برطرف شود. برای این کار فنرها را درون پاکت هایی قرار دادند و آنها را سر تا سر تشک کنار هم چیدند. به همین دلیل به “پاکت اسپرینگ” معروف هستند.
تعداد فنرهای به کار رفته در این محصول به ۵ هزار عدد یا حتی بیشتر نیز می رسد. در واقع هر چقدر تعداد فنرها بیشتر باشد کیفیت محصول بیشتر است.
علاوه بر تعداد فنرها، جنس فنر نیز در کیفیت آن تاثیرگذار است. هنگام خرید محصول باید از جنس و کیفیت فنر به کار رفته در آن مطمئن شد. زیرا تشکی با تعداد کم فنر اما با کیفیت بالا، خیلی بهتر از محصولی با تعداد زیادی فنر، اما از نوع بی کیفیت آن است.

تشک مموری فوم

تشک مموری فوم بسیار متفاوت از انواع دیگر تشک است. ابتدا در سال ۱۹۷۰ ناسا از مموری فوم برای ارتقای کیفیت زیر ساخت صندلی و جلوگیری از شکستن و از بین رفتن صندلی های خلبانان و مسافران هواپیما استفاده کرد. ناسا از نتیجه این کار راضی بود.
همین امر تولیدکنندگان را ترغیب کرد تا از مموری فوم در طراحی و تولید انواع بسیاری از محصولات استفاده کنند. در مدت کمی این محصولات طرفداران بسیاری پیدا کرد و به عنوان یکی از پرطرفدارترین طرح ها بین مشتریان شناخته شد.

تشک لاتکس

این محصول در سال ۱۹۶۰ تولید شد و از اولین تشک هایی محسوب میشود که به بازار عرضه شد. این محصول را میتوان با دوام ترین و منعطف ترین تشک دانست. این محصول هیچ فشاری روی شانه، کمر و مفاصل نمی آورند و استفاده از آنها باعث کاهش دردهای بدن به ویژه کمر درد میشود. این محصول ایجاد حرارت نمیکند و حتی حرارت بدن را نیز کاهش میدهد.
استفاده از این محصول در تخت های دونفره باعث انتقال حرکت و تکان های فرد هنگام خواب به فرد دیگر نمیشود و همچنین میتواند وزن بدن را به طور مساوی در تمام طول تشک پخش کند. بنابراین دچار فرو رفتگی در یک قسمت به مرور زمان نمیشود. از ویژگی های دیگر این محصول میتوان ضد باکتری بودن، بدون هیچ گونه سر و صدا و بدون لرزش و ارتعاش بودن را نام برد.

تشک آبی

در تولید این محصول علاوه بر موادی مانند فوم و الیاف لازم از آب نیز استفاده شده است. این تشکها بهترین انتخاب برای افرادی است که دچار کمردرد و گرفتگی عضلات هستند.
تشک های آبی مانند کیسه آب گرم اما در ابعاد بزرگتر هستند که گرفتگی و درد عضلات را کاهش میدهند. حرکت آب در این محصول باعث افزایش خون رسانی در بدن فرد میشود. این محصول از قابلیت تنظیم دمای آب برخوردار است.
بنابراین می توان در صورت نیاز دمای آب را تغییر داد و آب را گرم یا حتی خنک کرد. استفاده از دمای کمتر آب در فصلهای گرم سال باعث خواب راحت تر و لذت بردن از خنکی رختخواب میشود. منافذ ریزی که روی سطح آن وجود دارند باعث میشود جریان هوا در گردش باشد. در نتیجه از تعریق فرد جلوگیری میکند.
این محصول قابل شستشو و بدون صدا است و دوام بالایی نیز دارد.
از این محصول بیشتر برای نگهداری بیماران در منزل یا مراکز نگهداری بیماران، به ویژه برای افرادی که در معرض زخم بستر قرار دارند، استفاده میشود. زیرا میتواند از ایجاد زخم بستر در آنها جلوگیری کند.

طرح تولید تشک خوشخوابکد آیسیک مرتبط با صنعت تولید تشک خوشخواب

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد آیسیک
انواع تشک به جز تشک های خاص درمان، توانبخشی و مراقبت پزشکی۳۶۱۰۴۱۲۳۶۸
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید تشک خوشخواب

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد تعرفه گمرکی
انواع تشک به جز تشک های خاص درمان، توانبخشی و مراقبت پزشکی۹۴۰۴
فرایند تولید تشک خوشخواب

لازمه تولید تشک در کارخانه با کیفیت مناسب استفاده از به روز ترین دستگاههای تولید میباشد .تنوع زیادی در دستگاه های تولید وجود دارد .باید توجه داشت این فقط تعدادی از تجهیزات تولید است .
رویه تشکها بطور معمول از پارچه ژاکارد رویه دوزی شده است . پارچه ژاکارد باید آنتی باکتریال و ضد حساسیت باشد . پارچه توسط ماشین رویه دوزی میشود .در تشکهای فنری استفاده از فنر مناسب و با کیفیت باعث افزایش طول عمر تشک خواهد شددستگاه تولید فنر پاکت اسپرینگ فنرهایی پاکت شده تولید میکند, که به روز ترین فناوری ساخت فنر تشک است .
استفاده از ابر مناسب با دانستیته بالا و حداقل ۳۰ کیلویی باعث تولید تشکی عالی و مرغوب خواهد شد .جدید ترین فناوری, بهره مندی از مموری فوم و لاتکس در تولید تشک است که خوابی با نشاط را به ارمغان خواهد آورد .
ماشین دوردوزی تشک به اضافه دقت انسان تشکی با اندازه و وزن متقارن در همه نقاط تولید میکند .بسته بندی تمام اتوماتیک وکیوم شده آخرین مرحله در تولید تشک است .

وضعیت واحد های فعال واحد تولید تشک خوشخواب

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید انواع تشک به جز تشک های خاص درمان، توانبخشی و مراقبت پزشکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید تشک خوشخوابجدول واحد های فعال واحد تولید تشک خوشخواب

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید انواع تشک به جز تشک های خاص درمان، توانبخشی و مراقبت پزشکی در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید تشک خوشخواب
بررسی پتانسیل بازار

بیشترین صادرات تشک خوشخواب در جهان از کشور پاکستان انجام می شود و چین، ترکیه، آلمان و هند در رتبه های بعدی صادرات این محصولات قرار دارند.به عبارتی دیگر ۴۷ درصد از سهم صادرات دنیا متعلق به پاکستان است و چین با اختلاف زیاد و سهم ۱۶ درصدی در رتبه ی دوم قرار دارد.
در طرف دیگر بیشترین واردات این محصول را آمریکا انجام می دهد و بعد از آن آلمان و ژاپن قرار دارند.
در زمینه تولید کالای خواب بخش های مختلفی از صنعت بزرگ نساجی و دیگر صنایع فعالیت دارند که از ریسندگی تا تهیه کالای نهایی تقریبا ۸ ردیف شغلی بزرگ از جمله بافندگی، فلزی، دوزندگی، تولید انواع فوم، چسب، بسته بندی، حمل و نقل و خرده فروشی را به خود وابسته کرده و از آنجا که صنعت نساجی به عنوان یکی از بزرگ ترین صنایع برای ایجاد شغل است با در نظر گرفتن میزان اشتغال زایی دیگر صنایع بالادستی تولید کالای خواب، اشتغال زایی بالایی را دارا است و در بخش هایی از آن با سرمایه گذاری اندک می توان اشتغال زایی قابل توجهی داشت.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید تشک خوشخواب

ظرفیت تولید سالیانه : ۵۰۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۸۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز :۳۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸.۵ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۸ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۲/۵ - (۵ امتیاز)