تولید دوش حموم

طرح تولید انواع دوش حمام

دوش حمام (به فرانسوی: douche) در حمام‌کردن، وقتی شخص زیر افشانهٔ آب گرم یا سرد قرار می‌گیرد، اصطلاحاً واژهٔ دوش‌گرفتن (به فرانسوی: Prendre la douche) اطلاق می‌شود. همچنین، به آن وسیله که آب از آن افشانده می‌شود دوش حمام می‌گویند. در برخی فرهنگ‌ها، به جایی که در آن دوش گرفته می‌شود یا حمام صورت می‌گیرد، واژهٔ «حمام» اطلاق می‌شود، ولی در برخی دیگر از فرهنگ‌ها حمام با جایی که دوش گرفته می‌شود متفاوت است. البته ممکن است هر دو در یک مکان باشند.

تاریخچه

در مورد اولین دوش حمام در ایران نیز گفته می‌شود که سرداری از سپاه ناپلئون پس از سقوط وی به ایران می آید، و دیرزمانی از اقامت او در کشور می‌گذرد و خدماتی به دولت ایران می‌کند،و بالاخره در این سرزمین چشم از جهان فرو می‌بندد. ناصرالدین شاه قاجار به پاس خدمات او، فرزندش کلنل نیکلا سمینو را به ایران دعوت می نماید و اموری را بدو می سپرد. او به این کشور علاقه‌مند شده و همسری ایرانی اختیار می‌کند و در ایران ماندگار می‌شود. سمینو پسر در نیمه دوم پادشاهی ناصرالدین شاه در خیابان لختی( = دروازه دولت = سعدی فعلی)حمامی بنا می‌کند،و برای نخستین بار در این حمام دوش کار می‌گذارد، و بدین ترتیب بنیاد گذار این امر می‌شود.حمام سمینو تا دوران محمد رضا شاه فعال بود.

آشنایی با ساختار شگفت‌انگیز شاور پنل

⦁ سردوش ثابت (اصلی)
⦁ وان‌پرکن
⦁ دوش دستی
⦁ ماساژور (بادی‌جت) بالاتنه
⦁ ماساژور (بادی‌جت) بالاتنه
توجه داشته‌باشید که یک پنل دوش حمام بنابرنوع طراحی و کاربری‌اش ممکن است چند یا همه آپشن‌های نام‌برده را داشته‌باشد. از طرفی علاوه‌بر هندل اصلی که وظیفه کنترل فشار و دمای آب در تمامی بخش‌های پنل دوش را دارد، برای هر یک از موارد بالا، یک هندل (شیر) جداگانه در پنل تعبیه می‌شود؛ تا کنترل جریان آب برای مصرف‌کنندگان آسان‌تر باشد.

انواع دوش حمام از نظر شکل ظاهری

انتخاب شیرآلات علاوه بر مسئله کارایی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، از نظر زیبایی بصری نیز مورد توجه است. یعنی شیرآلات را باید با توجه به سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی و متناسب با آن انتخاب کنید. امروزه تولیدکنندگان شیرآلات تنوع زیادی به محصولاشان داده‌اند و دست مشتری در انتخاب محصولی با طرح و رنگ دلخواه کاملا باز است. دوش حمام و به طور کلی شیرآلات در یک دسته‌بندی کلی از نظر شکل ظاهری شامل موارد زیر هستند:
– انواع دوش حمام مدرن با طراحی‌های ساده و مینیمال
– انواع دوش حمام کلاسیک با طراحی‌های کار شده، لوکس و سلطنتی
– انواع دوش حمام امروزی متناسب برای سبک‌های تلفیقی
– انواع دوش حمام فانتزی و رنگی با رنگ‌های متنوع و شاد
– انواع دوش حمام نقره‌ای، سفید، مشکی، طلایی و مسی
– انواع دوش ‌های صیقلی و مات

انواع دوش حمام از نظر امکانات و مزایا

عوامل مختلفی در زیبایی و کارایی یک دوش آب موثر هستند. اینکه بتوان به راحتی آن را تمیز کرد، اینکه راهی برای جرم‌گیری سوراخ‌های جرم گرفته دوش وجود داشته باشد، اینکه ضد زنگ باشد وحتی نصب آسانی داشته باشد. توجه به این عوامل در هنگام خرید دوش حمام بسیار اهمیت دارد. در ادامه به طور خلاصه برخی از انواع مدل های دوش حمام را از نظر امکانات و مزایا دسته‌بندی کرده‌ایم
۱- دوش‌های فیکس
۲- دوش‌های تلفنی یا متحرک
۳- دوش‌های دو کاره (فیکس و تلفنی)
۴- دوش با قابلیت تنظیم شدت آب و میزان پوشش آن
۵- انواع دوش ماساژوری
۶- انواع دوش حمام با قابلیت پاک سازی رسوبات
۷- دوش‌هایی با قابلیت رقص نور
۸- انواع دوش حمام با قابلیت پخش موزیک
۹- انواع دوش های میکسر دستی
۱۰- انواع دوش‌های الکتریکی
۱۱- انواع دوش های دیجیتالی
۱۲- انواع دوش حمام هوشمند
۱۳- انواع دوش حمام پنلی

جنس شیرآلات در پنل دوش

عموما شیرآلات در این‌گونه پنل‌ها از جنس آلیاژ برنج هستند؛ تا مقاومت لازم در برابر خوردگی و اکسیدشدن را داشته‌باشند. اما اغلب آن‌ها با پوششی از کروم آبکاری شده‌اند. در مورد پرلاتور شیرآلات بیشتر بدانید.

اندازه انواع پنل دوش حمام

انواع ریزش آب در پنل دوش حمام
ریزش آب در انواع پنل دوش حمام دارای حالت‌های مختلفی است؛ از جمله:
⦁ دو حالته
⦁ سه حالته
⦁ چهار حالته
⦁ پنج حالته
⦁ حالت ریزش آبشاری یا خطی
علاوه‌بر حالت‌های ریزشی که نام بردیم، ممکن است پنل دوش شما دارای LED باشد یا حتی بدون LED کار کند. که تمامی این آپشن‌ها رو قیمت انواع پنل دوش حمام تاثیرگذارند.

سازوکار چراغ‌های LED در انواع پنل دوش حمام

جالب است بدانید پنل‌های دوش حمامی که مجهز به انواع LED هستند، با جریان برق کار نمی‎‌کنند! در چنین حالتی قطعات کوچکی مانند یک توربین کوچک آبی درون پنل دوش تعبیه شده‌است. درنتیجه با عبور جریان آب از این قطعات توربین مانند، انرژی لازم برای فعال‌شدن LEDها تولید می‌شود. به‌این ترتیب می‌توان گفت هیچ جریان برقی در پنل دوش حمام به‌کاربرده نشده‌است.
انواع پنل دوش حمام
پنل‌های دوش حمام ممکن است از متریال‌های گوناگونی ساخته‌شده‌باشند. از این جهت می‌توان آن‌ها را به پنج گروه زیر تقسیم کرد:
⦁ استیل ضد زنگ (رایج‌ترین مواد برای ساخت انواع پنل دوش حمام)
⦁ آلومینیوم
⦁ چوب
⦁ ترکیب چوب و استیل
⦁ اکریلیک

مزایای پنل دوش حمام

نصب شاور پنل‌ها در فضای حمام شما را از نعمت یک استحمام کامل و آرامش‌بخش بهره‌مند می‌کند؛ چرا که با نصب آن‌ها دیگر نیازی به هیچ تجهیزات اضافه‌ دیگری نخواهیدداشت. زیرا هرآن‌چه که در محیط حمام به آن نیاز داشته‌باشید روی پنل دوش حمام‌تان طراحی شده‌است؛ درنتیجه شما تنها با یک علم دوش یا دوش دستی معمولی مواجه نمی‌شوید.
⦁ قیمت مناسب نسبت به قابلیت‌ها
پنل‌های دوش از نظر اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. به‌عنوان مثال یک پنل دوش حمام با آپشن‌های زیر را درنظر بگیرید:
⦁ سردوش دیواری توکار
⦁ دوش دستی
⦁ ۴ ماساژور توکار
⦁ شیر حمام توکار با مغزی چندحالته

معایب پنل دوش حمام

با تمام محسناتی که تا این‌جا از پنل دوش حمام گفتیم، نباید از معایب آن غافل شد. معایبی که در ادامه به‌طور مختصر توضیح داده‌ایم، هرکدام بارها و بارها برای افراد مختلف اتفاق افتاده‌اند؛ بنابراین لازم است پیش از تصمیم‌گیری به نصب شاور پنل، به نکات زیر هم توجه کافی داشته‌باشید:
⦁ محدودیت در طراحی انواع پنل دوش حمام
⦁ عدم دسترسی مناسب به قطعات جهت تعمیر یا تعویض از معایب پنل دوش
⦁ افت فشار آب از معایب پنل دوش
⦁ هماهنگی ارتفاع پنل با ارتفاع دیوار و خروجی لوله آب

ویژگی های بهترین شیرآلات ساختمانی بهداشتی

تشخیص بهترین شیرآلات صرفاً با بررسی ظاهر آنها امکانپذیر نیست. حتما درباره ویژگی هایی مانند کیفیت آلیاژ، کیفیت مواد به کار رفته در آبکاری و لوازم درون شیر و مقاومت بالای بهترین شیرآلات شنیده اید. اما آیا امکان بررسی و اطمینان از این ویژگی ها در زمان خرید وجود دارد؟ متاسفانه خیر! اما چند نکته وجود دارد که توجه به آنها در انتخاب بهترین شیرآلات تاثیر مثبتی دارد.بهترین شیرآلات گارانتی معتبر دارند: ضمانتنامه معتبر نشان دهنده اطمینان تولید کننده به کیفیت شیرآلات خود است و خیال شما را بابت دردسرهای احتمالی راحت می کند.
بهترین شیرآلات کیفیت پرداختکاری بالایی دارند: به سطح شیرآلات مورد نظر خود دقت کنید. در صورت مشاهده موج بر روی آن، مرحله پرداختکاری با دقت کافی انجام نشده است.
بهترین و پرفروش ترین شیرآلات دارای نشان استاندارد هستند.

مواد اولیه

ماده اولیه که در ریخته گری شبرالات بهداشتی استفاده میشود فلز الیاژی برنج است.
الیاژ برنج ترکیبی از دو فلز مس و روی است. برنج در دنیای صنعت مصارف گوناگون دارد از جمله موارد مصرف ان قطعات تزیینی و دکوری مهمات جنگی صنعت قفل و کلید و صنعت شیرالات بهداشتی استفاده میشود از نوع ms60 است که ۶۰ درصد ان را مس سی و هشت درصد ان را روی و دو درصد باقیمانده را فلزات دیگر تشکیل می دهند.
رنگ فقر برنج تقریبا زرد و شبیه به طلاست و به دلیل مقاومت بالا در برابر اکسایش کدر و لکه دار نمیشود. به دلیل خاصیت مغناطیسی پایین فلز برنج به راحتی می توان ان را از فلزات اتمی که در کوره با ان مخلوط می شوند جدا کرد و برنج ذوب شده تا بازیافت می گردد.

فرآیند تولید شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
۱-ریخته گری

ریخته گری شامل سه نوع قالب های ماسه ای و قالب های دایکست و قالب های رِیژه می باشد.
ریخته گری به صورت ماسه ای، همان ریخته گری سنتی است که در آن قالب هایی یک بار مصرف از جنس ماسه ساخته می شود و پس از ریختن مواد مذاب در آن و سرد شدن با زدودن ماسه ها محصول مورد نظر به دست می آید. کیفیت سطوح به دست آمده توسط این روش بسیار نازل و دارای خلل و فرج فراوان است و حتی پس از پرداخت هم دارای سطحی ناهموار و سوسه دار می باشد.
ریخته گری به روش دایکست نیز بیشتر برای تولید قطعات آلومینیومی و آلیاژهای روی استفاده می شود.
ریخته گری با استفاده از قالب های ریژه یکی از بهترین و با کیفیت ترین روش های ریخته گری است که شیرآلات با کیفیت و مرغوب عمدتا از این روش تولید می شوند. قالب معمولاً قبل از بارریزی گرم می‌شود وبرای تولید قطعات ریختگی مرغوب همواره بایستی درجه حرارت قالب را کنترل نمود.از دیگر مزایای این روش ریخته گری می توان به دقت ابعادی خوب ، سطح تمام شده مناسب، کیفیت متالوژریکی بالای قطعات تولید شده و عیوب ریخته‌گری کم اشاره کرد.

۲- ماشین کاری

ماشین‌کاری شکل دادن قطعه حاصل از مرحله ریخته گری با تراش و برش به وسیله ماشین‌های ابزار است. در ماشین‌کاری قطعات، برحسب نوع کار از ماشینهای تراش، فرز، مته صفحه‌تراش، و دریل ساده استفاده می‌شود.
صفحه تراشی، گرد تراشی، سوراخ کاری، فرز کاری و قلاویز کردن از جمله فرآیندهای اصلی عملیات ماشین کاری محسوب می‌شوند. صفحه تراشی فرایندی است که در آن ابزار برش توسط بازویی نگه داشته می‌شود و روی قطعه کار حرکت داده می‌شود. از آن عموما برای ایجاد سطوح تخت استفاده می‌شود. گرد تراشی نیز فرآیندی است که طی آن سطوح خارجی استوانه‌ای و مخروطی ایجاد می‌شود.در فرآیند گردتراشی قطعهٔ کار در مقابل یک ابزار تراش تک لبه که بصورت طولی تغذیه می‌شود، می‌چرخد.

۳- پرداخت کاری

پرداخت کاری خود دارای دو مرحله سنباده زنی و پولیش می باشد. در مرحله سنباده زنی، سطوح قطعات ماشین کاری شده، توسط نوارهای چرخان سنباده ساییده می شوند تا پلیسه ها و ناهمواری های سطح کار صاف و یکدست شوند. سپس در قسمت پولیش با استفاده از گیلانس هایی که از پارچه های کتان و پشمی با آهار های نرم و سفت ساخته می شوند و همراهی واکس های پولیش، سطح کار براق و صیقلی می شود تا برای مرحله آبکاری آماده باشند.

۴- آبکاری

فرایند کلی آبکاری دارای سه بخش آماده سازی قطعات، آبکاری نیکل و آبکاری کروم می باشد.
آماده سازی قطعات برای آبکاری : برای بدست آوردن یک سطح فلزی مناسب برای آبکاری نخستین عملی که با دقت باید صورت گیرد٬ تمیز کردن قطعه است. زیرا چسبندگی خوب زمانی به وجود می‌آید که فلز پایه٬ سطحی کاملا تمیز و مناسب داشته باشد. بدین علت تمام لایه‌ها و یا قشرهای مزاحم دیگر از جمله کثیفی ها٬ لکه‌های روغنی واکس گیلانس ٬ لایه‌های اکسید٬ که روی قطعه در درجه‌های بالا ایجاد می‌شوند را از بین برد. عملیات آماده سازی عبارت است از چربی زدایی، تمیز کردن توسط اسید رقیق و آبکشی.
چربی‌زدایی: طی آن چربی‌های روی سطح فلزات را می‌توان توسط عمل انحلال٬ پراکندگی٬ امولسیون٬ صابونی کردن و یا به روش تبادل بار از بین برد.
تمیز کردن توسط اسید رقیق: انحلال شیمیایی قشرهای حاصل از خوردگی روی سطح فلزات را پرداخت کردن می‌نامند که اساسا″ به کمک اسیدهای رقیق و در بعضی موارد توسط بازها انجام می‌گیرد.
آبکشی٬ خنثی‌سازی٬ آبکشی اسیدی٬ خشک کردن: خنثی‌سازی برای از بین بردن مقدار کم اسید یا مواد قلیایی که در خلل و فرج قطعه باقی می‌مانندو همچنین آبکشی اسیدی برای جلوگیری از امکان تشکیل قشر اکسید نازک غیر قابل رؤیت که موجب عدم چسبندگی لایه الکترولیتی می‌شود.
آبکاری نیکل: نیکل رنگی سفید شبیه نقره دارد که کمی متمایل به زرد است و به راحتی صیقل‌پذیر و دارای خاصیت انبساط و انقباض٬ جوش‌پذیر بوده و مغناطیسی می‌باشد. آبکاری با نیکل اساسا به منظور ایجاد یک لایه براق برای یک لایه بعدی مانند کروم و به منظور فراهم آوردن جلای سطحی خوب و مقاومت در برابر خوردگی برای قطعات برنجی و حتی بر روی پلاستیکهایی که با روش‌های شیمیایی متالیزه شده‌‌‌اند، به کار می‌رود.مواد شیمیایی که در الکترولیتهای نیکل به کار می‌روند
نمک فلزی : مهمترین آنها سولفات نیکل است و همچنین از کلرید نیکل و سولفومات نیکل نیز استفاده می‌شود.
نمک رسانا : برای بالا بودن قابلیت رسانایی ترجیحا از کلریدها مخصوصا کلرید نیکل استفاده می‌شود.
مواد تامپونه کننده : برای ثابت نگه داشتن PH اصولا اسید بوریک به کار برده می‌شود.
مواد ضد حفره‌ای شدن : برای جلوگیری از حفره ای شدن به الکترولیتهای نیکل موادی اضافه می کنند که مواد ترکننده نامیده می شود.

کد آیسیک مرتبط با صنعت شیرآلات ساختمانی بهداشتی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک اختصاصی انواع دوش حمام یافت نشد. لذا کد آیسیک شیرآلات ساختمانی بهداشتی به شرح جدول ذیل می باشد

نام محصولکدآیسیک
انواع شیرآلات ساختمانی بهداشتی۲۹۱۲۴۱۲۳۵۵
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت شیرآلات ساختمانی بهداشتی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک اختصاصی انواع دوش حمام یافت نشد. لذا کد آیسیک شیرآلات ساختمانی بهداشتی به شرح جدول ذیل می باشد

نام محصولکد گمرکی
انواع شیرآلات ساختمانی بهداشتی۸۴۸۱۸۰۱۰
وضعیت واحد های فعال تولیدشیرآلات ساختمانی بهداشتی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای شیرآلات ساختمانی بهداشتی در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واحد های فعال تولیدشیرآلات ساختمانی بهداشتی

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای شیرآلات ساختمانی بهداشتی در کشور به تفکیک استان آمده است .

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)