طرح تولید درز گیرهاي سیلیکونی (12)

طرح تولید درز گیرهای سیلیکونی

از آنجائیکه در جدول تناوبی شیمی سیلیکون ها بر اساس چهار عاملی بودن Si سیلیس و کربن در یک گروه قرار دارند، سیلیس نیز می تواند با اتمهای دیگر چهار پیوند تشکیل دهد. توانایی سیلیکون برای تشکیل پیوند با کربن، هالوژن ها و اکسیژن و اتم های دیگر باعث میشود که از سیلیکونها محصولات متنوع با کاربردهای گوناگون حاصل شود.

قیمت فروش درز گیرهای سیلیکونی در داخل کشور

با توجه به اینکه قیمت این محصول در بازارهای جهانی از نوسان زیادی برخوردار است در داخل کشور نیز قیمت این محصول در محدوده وسیعی متغیر می باشد.

ویژگی های الاستومرهای سیلیکون

١- عایق کاری الکتریکی
٢- دماهای بالا و پایین
٣- اشعه ماورای بنفش و هوا
۴- محیط های روغنی و هوای داغ
۵- تنش های دینامیکی
۶- مقاومت قوسی و حرارتی
٧- نفوذپذیری در برابر گازها
٨- تماس با مواد غذایی
٩- تماس با بافت های موجودات زنده
١٠ – سطوح نچسب
١١ – سطوح شفاف

طرح تولید درز گیرهای سیلیکونی (13)

کاربرد مختلف درزگیرهای سیلیکونی

الف- صنایع خودرو
قطعات سیلیکونی در صنعت خودرو استفاده فراوان دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد : تولید شیشه های ایمنی اتومبیل، سیستم وکیوم، تیغه های برف پاک کن، بوتهای سرشمع، شیلنگ سر ریز آب رادیاتور و واشر سرسیلندر، کیسه های هوا، درزگیر محور، درزگیرهای مخزن روغن،درزبندی های چراغ، گیره های لوله اگزوز و…. در صنایع اتومبیل برای اتصال آینه ها و درزهایی که باید در مقابل روغن و یا دمای بالا مقاوم باشد استفاده می شود.

ب صنایع ساختمانی
به منظور بهینه سازی مصرف سوخت و جلوگیری از هدر رفتن انرژی و همچنین جلوگیری از ورود گرد و غبار از نوارها و درزگیرهای سیلیکونی جهت کلیه پروفیل های درب و پنجره فلزی و غیرفلزی استفاده می شود. از قطعات سیلیکونی به عنوان درز بند در حمام و آشپزخانه نیز استفاده می شود. درزگیرهای سیلیکونی در صنایع ساختمان و یا در منازل برای درزگیری و یا اتصال انواع پلاستیک، شیشه، بتون، سنگ مرمر، چوب و فلز بکار می رود.

ج- صنایع روشنایی
با توجه به ویژگی های خاص سیلیکون امروزه در همه کشورهای توسعه یافته و صنعتی (جهت پروژکتورها و چراغ های خیابانی) به دلیل تغییرات درجه حرارت محیط و فرسایش بسیار زیاد لاستیک ها یا نمدهای متداول جهت درزگیری به صورت استاندارد اجباری از نوارهای سیلیکونی استفاده می گردد زیرا دمای حاصل از لامپ و همچنین نفوذ گرد و غبار و بخار آب و حشرات موجب کدر شدن شیشه یا رفلکتورها و نهایتاً باعث کاهش طول عمر مفید چراغ ها و کیفیت روشنایی میگردد که بر طبق سیلیکونی افزایش طول عمری معادل پنج تا هفت برابر را ایجاد (Gasgate) گزارش های موجود گسگت های می کنند.

طرح تولید درز گیرهای سیلیکونی (11)

د صنایع هواپیماسازی
از قطعات سیلیکونی در درز بندهای پنجره ها و چراغها، اتصالات داخلی و کف هواپیما و … استفاده میشود.

ز- صنایع متفرقه
از قطعات سیلیکونی در صنایع الکترونیک، مخابرات و ماشین سازی چون عایق های صفحه کلید کامپیوتر، شماره گیرهای تلفن همراه، ماشین حساب، بردهای ترازو، درزگیرهای دیگ بخار، صنایع بسته بندی، قالب های تولید شکلات و… استفاده می شود.

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز

سیلیکونها با توجه به اینکه در مقابل حرارت و نور آفتاب و همچنین در برابر مواد شیمیایی از دوام فوق العاده ای برخوردار هستند، در مصارف صنعتی براحتی از رقبای خود پیشی می گیرند. با توجه به مصرف درزگیرهای سیلیکونی در زمینه های خودرو، هواپیما سازی، ساختمان سازی و صنایع روشنایی اهمیت این محصول مشخص است. بعضی از زمینه های مصرف محصول از جمله هواپیما سازی و خودرو از حساسیت خاصی برخوردار است. علت آنست که این محصول در محلهای حساس این وسائل (از جمله سیستم سوخت رسانی و … )مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این موضوع و با درنظر گرفتن اینکه در زمینه های مصرف خیلی خاص این محصول به خاطر ایمنی و دوام بالا امکان جایگزینی با کالاهای دیگر
را ندارد، لذا این محصول از نظر استراتژیکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

کشورهای عمده تولید کننده درز گیرهای سیلیکونی

عمده ترین تولید کنندگان سیلیکونها عبارتند از : آمریکا، آلمان، فرانسه و ژاپن که میزان تولید این کشورها حدود ٩٠٠ هزار تن بوده است. میزان ظرفیت تولید حال حاضر دنیا حدود ١,٢ میلیون تن می باشد. از این میزان تولید حدود ۴۵ درصد اختصاص به تولید الاستومرها دارد که در درزگیرها نیز استفاده می شود. اکثر کشورهای تولید کننده خود مصرف کننده نیز می باشند. از میزان دقیق مصرف الاستومرها در زمینه تولید درزگیرهای سیلیکونی اطلاع دقیقی در دست نیست ولی طبق اظهار نظر کارشناسان حدود ١٠ درصد الاستومرهای سیلیکونی در درزگیرها استفاده می شوند که مقدار آن حدود ۵۴٠٠٠ تن می باشد.

طرح تولید درز گیرهای سیلیکونی (14)

شرایط صادرات درز گیرهای سیلیکونی

متأسفانه منبع کاملی برای واردات و صادرات الاستومرهای سیلیکونی مخصوصا درزگیرهای سیلیکونی در حال حاضر موجود نمی باشد و میزان واردات و صادرات این محصول تحت عنوان “درزگیرها“ موجود است که شامل انواع مختلف درزگیرها می باشد. مراودات این محصول رایج است و بعلت راحتی حمل و نقل به کشورهای مصرف کننده صادر می شود. در ایران تولید کننده الاستومرهای سیلیکون نداریم و لذا کلیه مواد اولیه مورد نیاز از خارج از کشور و از طریق واردات تامین می گردد، در نتیجه هیچگونه مزیت صادراتی و بازار صادراتی برای آن نمی توان در نظر گرفت.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید درز گیرهای سیلیکونی

۱. نانو پودر نقره : ۲۷۲۰۵۱۲۳۱۵

وضعیت واحد های فعال تولید درز گیرهای سیلیکونی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید کننده درز گیرهای سیلیکونی در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید درز گیرهای سیلیکونی (6)

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۴/۵ - (۱ امتیاز)