طرح تولید دزدگیر خودرو

طرح تولید دزدگیر خودرو

ابزارهای ضد سرقت ماشین به طور کلی به دو دسته‌ی تجهیزات مخفی و تجهیزات قابل مشاهده تقسیم می‌شوند. تجهیزات مخفی ضد سرقت آن دسته از ابزارهایی هستند که از دید سارق پنهان هستند و تنها صاحب خودرو است که از وجود آن‌ها اطلاع دارد مانند ردیاب جی پی اس خودرو.
این دسته از تجهیزات ضد سرقت عملکرد بسیار قوی‌ای دارند و حتی پس از سرقت خودرو نیز امکان ردیابی و موقعیت‌یابی خودروی مسروقه وجود دارد. تجهیزات آشکار ضد سرقت قابلیت مشاهده شدن دارند و می‌توانند یا سرقت را به تاخیر بیندازند و یا مانع از سرقت خودرو شوند. مهم‌ترین ابزارهای ضد سرقت ماشین عبارتند از:
ردیاب جی پی اس ماشین
انواع دزدگیر خودرو
قفل فرمان
قفل پدال
قفل کاپوت
قفل چرخ

دزدگیر خودرو چیست؟

وسیله ای الکترونیکی است که در دسته تجهیزات امنیتی اتومبیل قرار دارد. و جهت ضد سرقت سازی اتومبیل بکار می رود. بدین ترتیب که با صورت گرفتن تلاشی برای سرقت اتومبیل یا لوازم آن، دزدگیر فعال شده و صاحب آن را با خبر می کند.
دزدگیر ماشین یک سیستم امنیتی است که شامل تعدادی سنسور و آژیر جهت آلارم در زمان فعال شدن سنسورها می‌باشد. دزدگیر ماشین مفهوم تازه‌ای نیست اما آنچه که این دستگاه را قابل‌توجه می‌سازد تأثیرات تکنولوژی است که باعث شده این وسیله‌ی ساده تبدیل به یک سیستم امنیتی کامل شود. دزدگیر ماشین با صدای آژیر هرگز نمی‌تواند به اندازه‌ی یک سیستم دزدگیر خودرو به همراه ردیاب کارایی و بازدهی داشته باشد.

انواع دزدگیر خودرو

از این وسیله برای هر نوع سواری می توان استفاده کرد.
معمولی
معمولی و ردیاب(GPS)
نیمه تصویری
تصویری

طرح تولید دزدگیر خودرو
دزدگیر معمولی خودرو

ساده ترین دزدگیر دارای امکان باز و قفل کردن درب اتومبیل و پخش صدای آژیر است. و زمانی که به اتومبیل ضربه ای وارد شود و یا تلاشی برای باز کردن درب های آن صورت بگیرد. با صدای آژیر صاحب اتومبیل را باخبر می سازد و جهت ترساندن و فراری دادن سارقین است. در مدل های جدیدتر علاوه بر قفل درب ها، درب صندوق نیز قفل می شود. اینگونه دزدگیرهای دارای ریموت ساده است که دارای دکمه هایی جهت قفل باز کردن درب اتومبیل و صندوق به کار می رود. برد اینگونه ریموت ها متفاوت است که در دو دسته بندی معمولی و بردبالا قرار میگیرد.

دزدگیر معمولی و ردیاب(GPS) خودرو

این وسیله علاوه بر امکانات دزدگیرهای معمولی دارای قابلیت ردیابی اتومبیل است. بدیت ترتیب که درون این وسیله یک سیم کارت جهت ردیابی قرار داده می شود. طرز کار این وسیله بدین شکل است که می توانید محل اتومبیل را در حال حاظر چک نمایید. و در صورتی که اتومبیل به سرقت برود بدانید در کجا قرار دارد شما با نصب برنامه مربوط به ردیاب این دزدگیر می توانید محل دقیق آنرا روی نقشه در گوشی و یا تبلت ملاحظه نمایید. دزدگیر معمولی و ردیاب(GPS) نیز مانند دزدگیرهای معمولی دارای ریموت ساده است. که دارای دکمه هایی جهت قفل باز کردن درب اتومبیل و صندوق یکار می رود.

دزدگیر نیمه تصویری خودرو

اینگونه دزدگیرها دارای کارایی ادغام شده از دو نوع دزدگیرهای معمولی و تصویری است. بدین شکل که ریموتی دارای دکمه و یک صفحه نمایشگری در اندازه کوچک است.

دزدگیر تصویری خودرو

علاوه بر امکانات دزدگیرهای معمولی دارای ریموت تصویری است بدین شکل که وضعیت اتومبیل را می توان در ریموت دید. بدین منظور در ریموت تصویری بطور پیش فرض عکس هایی جهت نمایش حالت امنیتی اتومبیل طراحی و قرار داده شده است. بطور مثال اگر در آن باز شود در روی ریموت تصویری یک خودرو که درهایش باز است نمایش می دهد. و یا اگر درب صندوق آن باز شده باشد نیز در روی ریموت تصویر یک خودرو که درب صندوق آن باز است نمایان می شود.

اجزای دزدگیر خودرو
کیت مرکزی :

قسمت اصلی دزدگیر است که با فعال شدن هر یک از سنسورهای زیر، دزگیر خودرو فعال می شود.
یک پردازشگر کوچک است که وظیفه آن دریافت سیگنال های حسگر و سنسورها جهت فعال سازی دزدگیر خودرو است.
بدین صورت که با فعال سازی هر یک سنسورها، سیگنالی به کیت دزدگیر ارسال می شود. و سپس این کیت سیستم هشدار را فعال کرده و باعث به صدا در آمدن آژیر دزدگیر خودرو می شود. برق دزدگیر خودرو توسط برق اتومبیل تامین می شود. و در صورتی که باتری اتومبیل کار نکند و یا مشکلی داشته باشد از باتری کمکی اتومبیل استفاده می کند.

حسگر و سنسور ضربه :

در صورتی که به بدنه اتومبیل ضربه ای وارد شود و با آن جسمی تماس پیدا کند، این حسگر فعال می شود.
با توجه به میزان ضربه صدای هشدار نیز متغیر است و هر چه قدر میزان ضربه بیشتر باشد صدای آژیر نیز بیشتر می شود.
با کوچکترین تماس و ضربه ای با بدنه خودرو و یا صدای بلند، آژیر فعال می شود.

حسگر و سنسور تغییر فشار :

در صورتی که شیشه اتومبیل شکسته شود و با ورود هوای تازه درون اتومبیل، تغییر فشار هوا در اتومبیل به وجود بیاید، این سنسور فعال می شود.

حسگر و سنسور درب اتومبیل:

در صورتی که درب اتومبیل، درب صندوق و یا کاپوت باز شود، این سنسور فعال می شود.
در اتومبیل های جدید این حسگر به چراغ های هشدار دهنده متصل اند. و زمانی که این سنسور فعال شود و سیگنال به دزدگیر خودرو بفرستد همراه با به صدا درآمدن آژیر، چراغ هشدار نیز روشن می شود.حسگر درب را معمولا به مدار هشدار چراغ اضافه می کنند.

حسگر و سنسور حرکتی :

در صورتی که اتومبیل به حرکت در بیاید، این سنسور فعال می شود.
حسگر حرکت(کج شدن)دارای استوانه ای است که درونش مایع جیوه قرار دارد که از آن دو سیم به کیت مرکزی کشیده و متصل شده است. کار این حسگر بدین صورت است که با به حرکت در آمدن و یا کج شدن اتومبیل ، مایع جیوه ای نیز تکان می خورد. که باعث قطع و وصل شدن جریان مدار می شود و دزدگیر خودرو فعال شده و آژیر به صدا در می آید.

به شکل ساده دزدگیر خودرو دارای سه بخش اصلی میباشد و این در مورد تمام دزدگیرها یکسان است البته هر بخش شامل کارکردهای دیگر میباشد که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت .
حداقل یک نوع حسگر. “سنسور”
آژیر یا فلاشر یا بوق برای ایجاد توجه و سرو صدا.
یونیت اصلی که مسئول پردازش اطلاعات دریافتی و ارسالی میباشد.

طرح تولید دزدگیر خودرو
کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده دزدگیر خودرو

محصول مورد مطالعه جهت ایمنی وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد از اینرو می توان گفت که تولید و مصرف آن در بسیاری از کشورهای جهان عمومیت دارد اما کشورهایی که به دلیل کیفیت بالای محصولات خود و یا به دلیل قیمت مناسب آن دارای تولید بیشتری می باشند عبارتند از آمریکا ، آلمان ، کره جنوبی و چین .
از آنجایی که استفاده از این محصولات رابطه مستقیمی با تعداد تولید وسایل نقلیه و میزان تقاضای داخلی هر کشور دارد لذا کشورهای دارای جمعیت زیاد و همچنین کشورهای پیشرفته صنعتی عمده مصرف کنندگان این محصول می باشند .
کشورهای آمریکا ، انگلیس ، فرانسه ، روسیه ، چین ، ژاپن و آلمان مصرف کنندگان عمده این محصول می باشند . لازم به ذکر است کشورهای چین و امارات متحده عربی صادرکنندگان عمده این محصول به کشورمان هستند.

اهمیت استراتژیک طرح تولید دزدگیر خودرو

قطعه سازی یکی از صنایع مادر و اساسی در هر کشور به شمار می آید . این محصولات خود بعنوان کالای مصرفی در انواع خودرو مورد استفاده قرار می گیرند از اینرو توسعه صنعت قطعه سازی به مفهوم توسعه صنعت خودرو سازی کشور است و لذا مجموعه قطعه سازی را می توان به عنوان یکی از محورهای توسعه هر کشور برشمرد .
در دنیای امروز و با توجه به اینکه صنعت خودروسازی منحصر به کشور خاصی نیست لذا تکنولوژی تولید این قطعات منحصر به کشور خاصی نبوده و اکثر کشورها با فرآیند تولید آن و کاربرد آن آشنا می باشند . مزیت های نسبی کشورها از قبیل بازار ، انرژی ، هزینه ، موقعیت از نظر حمل و نقل و سایر قابلیت های صنعتی همانند نیروی انسانی آموزش دیده به همراه قابلیت مالکیت و توسعه دانش فنی و تکنولوژی باعث ایجاد و شکل گیری زمینه های صنعت خودرو در مناطق مختلف جهان هستند .
با افزایش جمعیت جهانی و به تبع آن افزایش تولید و مصرف وسایل نقلیه و همچنین با توجه به این امر که به دنبال رشد جمعیت در دنیا ، آمارهای مربوط به جرم و جنایت و سرقت از جمله سرقت وسایل نقلیه رو به افزایش می باشد ، لذا توجه جدی به مقوله ایمن سازی و رعایت نکات ایمنی جهت جلوگیری از این سرقتها بیش از پیش دارای اهمیت می باشد . با توجه به موارد ذکر شده می توان به اهمیت تولید این محصول و استفاده از آن در وسایل نقلیه در دنیای امروز پی برد .

فرآیند تولید دزدگیر خودرو

برش فیبر
رنگ کاری
غوطه وری در اسید
شستشو
سوراخکاری
چاپ
لحیم کاری
مونتاژ
بسته بندی
مواد اولیه دزدگیر خودرو در ذیل آمده است :
سیم افشان
فیبر پشت مس دار
ماشین آلات اشاره شده در طرح توجیهی دزدگیر خودرو در ذیل آمده است :
دریل
کمپرسور
فیکسچر و شابلون
شانه های حمل و نقل
فن
وان اسید گرم
وان قلع
میز کنترل کیفی
تجهیزات عمومی کارگاه
لوازم آزمایشگاهی
تاسیساتی که برای پیاده سازی این پروژه مورد نیاز است ، عبارتند از :
برق
آب
سوخت
تاسیسات گرمایشی و سرمایشی
هوای فشرده
سختی گیر و سیستم تصفیه

کد آیسیک مرتبط با طرح تولید دزدگیر خودرو

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت ها و زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به بررسی های انجام شده کد آیسیک طرح تولید دزدگیر خودرو به شرح جدول ذیل می باشد.

نام محصول
Product Name
کد آیسیک
دزدگیر خودرو

Car security system

۳۱۹۰۶۱۲۳۱۶

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با طرح تولید دزدگیر خودرو

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصول
Product Name
کد تعرفه گمرکی
دزدگیر خودرو

Car security system

۸۵۳۱۱۰۰۰

 

وضعیت واحد های فعال طرح تولید دزدگیر خودرو

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال طرح تولید دزدگیر خودرو در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید دزدگیر خودرو

وضعیت واحد های فعال طرح تولید دزدگیر خودرو

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال طرح تولید دزدگیر خودرو در کشور به تفکیک استان آمده است .

طرح تولید دزدگیر خودرو

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید دزدگیر خودرو

ظرفیت :۳۴۰۰۰ عدد
نرخ برابری دلار : ۲۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۶ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۵.۶ میلیارد تومان (بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۴۱ درصد



درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)