تولید دستکش عایق برق

طرح تولید دستکش عایق برق

دستکش‌ عایق برق، به منظور حفظ جان پرسنل برق کار که به هنگام کار با شبکه تحت فشار برق یا وسایل برقی در معرض خطر برق گرفتگی قرار دارند.
باید علاوه بر ابزار ویژه این دستکش، کفپوش عایق برق ، کفش و کلاه مخصوص عایق الکتریسیته با رعایت استاندارد تهیه و در اختیار آنان قرار گیرد. دستکش‌های لاستیکی عایق پس از هربار مصرف باید طبق ضوابط توسط افراد ذیصلاح بررسی و کنترل و برای استفاده مجدد آماده شود. دستکش­ های لاستیکی، برق کاران به واسطه ولتاژ متناوب و یا مستقیم از نظر عایق بودن، برای ماکزیمم ولتاژی که طراحی شده ­اند، تست می ­شوند.
بیش از ۴۰ % حوادث ناشی از کار مربوط به آسیب های وارده به دست و انگشتان می باشد. دست ها از ارزشمندترین اعضای کمکی بدن انسان می باشد که برای حفاظت آنها درهنگام مواجهه با خطرات برق گرفتگی، تماس با مواد شیمیایی، پارگی و بریدگی، خراش و ساییدگی، سوختگی، سوراخ شدن، تماس با مواد بیولوژیکی و همچنین در برابر دما های مضر بسیار بالا، باید از دستکش های مناسب استفاده شود.
امروزه انواعی از دستکش­ های حفاظتی برای حفاظت ­دهی در برابر طیف گسترده ­ای از خطرات در دسترس هستند. ماهیت خطر و عملیاتی که باید انجام گیرد در انتخاب دستکش ­ها موثر می­ باشد. تنوع آسیب ­های بالقوه شغلی دست، انتخاب صحیح دستکش ­ها را مشکل می ­سازد. ضروری است که کارگران از دستکش­ های مخصوص طراحی شده برای خطراتی که در محیط کاریشان یافت می ­شود و وظایفی که انجام می­دهند، استفاده نمایند، زیرا دستکش­ هایی که برای یک عملیات خاص طراحی شده­ اند، ممکن است در برابر سایر عملیات، حتی برای عملیاتی که ممکن است مناسب بنظر آیند، حفاظت لازم را ایجاد ننمایند.
دستکش عایق فشار ضعیف
دستکش عایق با ساق بلند، دست های برق کار را تا نیمه ی ساعد پوشش عایقی می دهد.
دستکش عایق فشار متوسط
دستکش های عایق فشار متوسط با توجه به خطر حوزه ی الکتریکی موجود در مدارهای ۲۰ کیلو ولت، از ویژگی خاصی بر خوردارمی باشند.

جنس دستکش عایق برق

جنس دستکش ایمنی باید از جنس لاستیک یا الاستومر مصنوعی یا پلی وینیل کلراید باشد استفاده شود.
– دستکش­ های چرمی یا برزنتی دستکش­ های محکم ساخته شده از توری فلزی، چرم یا برزنت حفاظت را در برابر بریدگی و سوختگی تامین می­ نمایند. همچنین این دستکش ها حفاظتی در برابر گرما نیز ایجاد می­ نمایند.
– دستکش ­های چرمی در برابر جرقه­ ها، گرمای متوسط، اشیاء گداخته، تراشیده و زبر و ناصاف حفاظت کننده است.
– دستکش ­های آلومینیومی تامین کننده بازتاب و حفاظت عایقی در برابر گرما بوده و نیاز به الحاق مواد مصنوعی برای حفاظت ­دهی در برابر گرما و سرما می­باشند.
– دستکش­ های الیاف پارامید که حفاظت دهی در برابر گرما و سرما را تامین می­ نمایند و مقاوم در برابر بریدگی، سائیدگی و بادوام هستند.

دستکش روکش ضد برق

جنس استفاده شده در این مدل دستکش از چرم آرگون و ساقه دستکش از چرم اشبالت می باشد .
این دستکش با ظرافت خاصی دوخته شده است و بسیار چرم نرم و باکیفیتی دارد
کارگران برقکارهای صنعتی فشار قوی این دستکش را روی دستکش ضد برق می پوشند.
این مدل دستکش صرفا جهت مقاوم شدن دستکش ضد برق روی آن پوشیده می شود
به دو دلیل کلی این دستکش مورد استفاده قرار می گیرد
۱) برای بالا بردن مقاومت دستکش ضد برق و مقاومت ایمنی بیشتر
۲) بدلیل بالا بردن عمر دستکش اصلی ضد برق

تجهیزات تکمیلی
_ تلمبه آزمایش پنوماتیکی دستکشهای عایق برق

طبق استاندارد پس از هربار استفاده از دستکشهای عایق برق بویژه انواع کلاس ۰۰ ، ۰ و ۱ قبل از استفاده بعدی این دستکشها از نظر وجود پارگی، سوراخ و منافذ احتمالی بایستی توسط این تلمبه ها تحت آزمون پنوماتیکی قرار گیرند. توجه داشته باشید که تلمبه تست پنوماتیکی دستکشهای نرمال کلاسهای ۲، ۳ و ۴ مناسب نبوده زیرا تست این کلاسها از روش Visual Test (آزمون دیداری) و با چشم و از طریق بازدید دقیق دستکش و کشیدن انگشتها در مسیرهای مختلف و مشاهده آثار کشیدگی میسّر است. در این حالت اگر محل کشیدگی پاره، سوراخ و یا ترک دار شد، دستکش قابل استفاده نبوده و بلافاصله بایستی معدوم گردد.

_ طرز استفاده از تلمبه پنوماتیکی

ابتدا واشرهای لاستیکی را از روی تلمبه برداشته، دستکش را روی قسمت پله ای تلمبه تا پایین ترین قسمت مربوطه می کشیم و سپس واشرهای لاستیکی مربوطه را روی دستکش و در محل استقرار خود قرار داده سپس از طریق فشار مکرر به دکمه قرمز رنگ تلمبه دستکش را باد میکنیم در این حالت تشخیص هر نوع منفذ در روی دستکش به سهولت قابل تشخیص خواهد بود.

کد تعرفه گمرکی مرتبط با طرح تولید دستکش عایق برق

با جستجو در اطلاعات گمرک تا امروز تعرفه گمرکی اختصاصی به این محصول اختصاص نیافته لذا میزان واردات و صادرات آن نا مشخص میباشد.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)