طرح تولید دستگاه آمالگاماتور

بعد از انقلاب صنعتی ابزارها و تجهیزات زیادی به کمک انسان آمد و تمام زندگی بشر تحت تاثیر این ابزار و تکنولوژی قرار گرفت. با بکارگیری این تجهیزات سبک زندگی انسان نیز به کلی دچار تغییر گردید و تمامی جوانب زندگی را تحت تاثیر قرار داد. عرصه­ پزشکی و دندان پزشکی نیز از این امر مستثنی نیستند و تحولات بسیاری در این عرصه­ها صورت گرفت. در گذشته امر درمان فقط به پرهیز غذایی محدود میشد یا نهایتا از گیاهان برای درمان استفاده میشد در حالی که امروزه تجهیزات و دستگاه­های مختلفی طراحی و ساخته شده است که از تشخیص تا درمان بیماری، می­توان از آن استفاده نمود.
آمالگاماتور یکی از کاربردی ترین دستگاه ها برای ترکیب مواد قالبگیری با همان آمالگام مورد استفاده قرار میگیرد و عملکرد آن به گونه ای است که پودر آمالگام و جیوه را با درصد ترکیب مشخص شده با هم مخلوط می کند.
برای پرکردن دندان از موادی به نام آمالگام استفاده می شود. آمالگام حاوی جیوه، مس، نقره، قلع، سرب و… می باشد.
مشکلی که وجود دارد این است که جیوه اگر با مواد دیگر ترکیب شود به سرعت سفت و خشک می گردد به همین دلیل آمالگام به صورت پودر فاقد جیوه وجود دارد و زمانی که دندانپزشک می خواهد از آن استفاده کند باید آن را با جیوه ترکیب کند.

 

انواع آمالگاماتور

ترکیبی
کپسولی
در نوع ترکیبی پودر آمالگام درون یک محفظه ریخته می شود و درون محفظه دیگر جیوه ریخته می شود. زمانی که دستگاه را روشن می کنیم جیوه و پودر با نسبت ۸۰ درصد پودر و ۲۰ درصد جیوه ترکیب می کند.

آمالگاماتور کپسولی

نوع دیگری آمالگام وجود دارد که در داخل کپسول های کوچکی قرار دارد. در این کپسول یک پرده نازک قرار دارد که جیوه را از پودر جدا می کند.
این کپسول ها را بر روی آمالگاماتور های مخصوصی که به نام آمالگاماتور کپسولی شناخته می شود قرار می دهند. این نوع آمالگاماتور نسبت به انواع دیگر دارای کاربرد بیشتری است.

دستگاه پودری و کپسولی( دوکاره )
دستگاه کپسولی:

دراین نوع دستگاه کپسول درمحل استقرار گیره کپسول قرار داده می شود. تنظیم میزان پودر و جیوه امکان پذیر نیست چون شرکت سازنده مقدار واحد آمالگام و جیوهرا مشخص نموده مانند ۱ واحد یا ۲ یا ۳ یا … که در کپسول جاسازی کرده و نیاز به تنظیم خاصی ندارد .

دستگاه پودری و کپسولی:

دراین نوع دستگاه میزان پودرآمالگام متغییر است که پیچ تنظیم آن در بغل دستگاه قرار گرفته است ولی مقدار جیوه همیشه ثابت است. هرچه پیچ تنظیم به طرف مثبت باشد پودر بیشتر و به طرف منفی پودر کمتر است. پس از هر بار استفاده از آمالگاماتور از برس مخصوصی که جهت تمیز نمودن داخل لوله و درپوش آمالگاماتور اسـت، استفـاده مـی شـود. قبـل از توقف کامل درپوش لوله آمالگاماتور،دقت شود کـه بـا دسـت تـماس نداشته باشد. از قرار دادن آمالگاماتور درمعرض نور آفتاب اجتناب شود و هر هفته یکی دو مرتبه آمالگاماتور را چند بار سر و ته کرده و سپس در جای خود قرار داده شود. به دلیل لرزش دستگاه پودر آمالگام در مخزن خود فشرده می شود و باعث عبور نکردن مقدار لازم پودر در لوله ترکیب آمالگاماتور می شود که کم شدن پودر، تنظیم دستگاه را به هم می زند.
در این نوع آمالگاماتور دارای ۲ مخزن برای پودر و جیوه است که میتوان هر دو را به مقدار دلخواه تنظیم کرد
۱- قسمت مخلوط کن دارای مخزن برای جیوه و پودر آمالگام است که در بالای دستگاه قرار دارد و همچنین یک موتور الکتریکی ، اهرم مخلوط کن به منظور مشخص کردن مقدار واحد آمالگام مورد نیاز بیمار، ضامن الکتریکی ، پیچ تنظیم مقدار آمالگام و جیوه و یک میکروسوئیچ که با وصل کردن کپسول به مجرای مخلوط کن آمالگاماتور شروع به کار میکند
۲- کپسول آمالگاماتور یک موتور الکتریکی جدا دارد که با دکمه ای در جلوی دستگاه ، آمالگاماتور را روشن و خاموش میکند
۳- تایمر آمالگاماتور که در جلوی دستگاه نصب شده و با آن میتوان مقدار زمان کار دستگاه را مشخص کرد آمالگاماتورهایی که دارای موتور مخزنی هستند علاوه بر مخزن پودر آمالگام یک مخزن نیز برای جیوه دارند

اجزای آمالگاماتور

کابل ورودی تغذیه Ac به ۲۲۰ ولت
فیوز باکس (فیوز شیشه ای )
کلید پاور, که چراغ نئون درون آن قرار می گیرد
تایمر مکانیکی
چراغ سیگنال موتور
کلید انتخاب سرعت موتور HI و LOW
موتور AC تک دور یا دو دور
دسته یا گیره نگهدارنده کپسول آمالگام (باید حرکت رفت و برگشتی داشته باشد )
مبدل حرکت دورانی به رفت و برگشتی + بلبرینگ

مزیت های آمالگاماتور

قابلیت تنظیم زمان از ۰ تا ۹۹ ثانیه
قابلیت استفاده از انواع آمالکپ
بدون ارتعاش، لرزش و صدا
رعایت کردن استاندارد های ایمنی در ساخت و طراحی
آب بندی مناسب سیستم اندازگیری و مخلوط کن جهت جلوگیری از نفوذ جیوه به خارج دستگاه
دارا بودن میکروسوئیچ در طراحی درب آن که هنگام باز شدن در کار میکس متوقف می گردد
دارا بودن فرکانس ارتعاشی ثابت ۴۵۰۰ دور در دقیقه

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید آمالگاماتور

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک آمالگاماتور ۳۳۱۱۵۱۲۷۳۶

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید آمالگاماتور

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی آمالگاماتور ۹۰۱۸۴۹۹۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید آمالگاماتور

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید آمالگاماتور در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات آمالگاماتور

نمودار واردات و صادرات آمالگاماتور در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.

در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)