طرح تولید لایت کیور

لایت کیور یکی از تجهیزات دندانپزشکی و جزء تجهیزات عمومی دندانپزشکی است ،از موادی که برای پر کردن دندان استفاده می شود کامپوزیت ها هستند. پس از قرار دادن کامپوزیت بر روی دندان لازم است که از دستگاه لایت کیور جهت سفت کردن کامپوزیت استفاده شود . لایت کیور باعث سخت و پلیمریزه شدن مواد دندانی مثل کامپوزیت‌ها، سیلانت‌ها و سمان‌ها در محیط دهان می‌شود . از این دستگاه نوری ساطع می شود ، که همین نور سبب خشک کردن ماده مورد نظر می گردد .
لایت‌ کیور با لامپ هالوژنه، دارای فن برای خنک کردن یا کمپرسور هوا است. کلیدها با دقت بالا، زمان انفجار (یا تخلیه انرژی) را کنترل می‌کنند و رفلکتور دسته‌های انرژی را از مسیر هدایت نور عـبــور مــی‌دهــد. قــدرت تــابــش در لایــت‌کیـورهـا مـتـفـاوت و از ۱۰۰ مـیلی‌وات بر سانتی‌متر مربع تا ۳۰۰۰ مـیـلـی‌وات بـر سـانـتـی‌مـتـر مـربـع هـسـتـنـد که دندانپزشک می‌تواند بر اساس نیاز خود تابش‌های مـتـفاوت را انتخاب کند. لایت‌کیورها در قسمت داخـل خـود دارای ۸ قـسمت هستند که مهم‌ترین آن‌ها وجود مدار الکترونیکی است که کنترل جریان نـور را بـه ‌عهده دارند. همچنین این دستگاه برای تنظیـم ولتـاژ خـود از یـک تـرانس تبدیل ولتاژ بهره می‌برد.
از لایت‌ کیور امروزه برای سخت شدن کامپوزیت ها استفاده می شود، طیف آبی نور مرئی است. پس برخلاف آنکه عده ای به اشتباه آنرا لیزر یا اشعه ماورای بنفش می نامند، این نور همان نور مرئی است.
این نور قدرت نفوذ به حدود ۲ میلیمتر از کامپوزیت را داراست. پس دندانپزشک باید لایه به لایه کامپوزیت را روی دندان بگذارد و هر بار حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه نور آبی را بتاباند تا هر لایه سفت شود و بعد لایه بعدی را بگذارد. اگر کامپوزیت نور کافی دریافت نکند ،ماده به خوبی سفت نمی شود و احتمال شکستگی در ترمیم و همچنین رنگ پذیری و تغییر رنگ آن در آینده وجود دارد.
بعد از سفت شدن کامپوزیت، دندانپزشک با استفاده از وسایل و برس های مخصوص، سطح آنرا پولیش می کند تا زیبا و براق شود. از آنجا که رنگ های گوناگونی از کامپوزیت وجود دارد، دندانپزشک رنگی را انتخاب می کند که بیشترین شباهت را به رنگ دندان اولیه داشته باشد.
از دیگر مزایای کامپوزیت، علاوه بر زیبایی، این است که این ماده با استفاده از تمهیداتی که توسط دندانپزشک به کار بسته می شود قابلیت چسبیدن به نسج دندان را دارد، همین امر باعث می شود تا نیاز نباشد که دندانپزشک تراش زیادی به دندان بدهد.(بر خلاف آمالگام که نیاز به تراش نسج بیشتری از دندان دارد تا ترمیم از دندان جدا نشود.)بنابراین با استفاده از کامپوزیت ها می توان بافت بیشتری از دندان را حفظ کرد.
از کامپوزیت علاوه بر ترمیم پوسیدگیها، در ترمیم شکستگی لبه دندان های جلویی، در بستن فاصله های بین دندانی، در تصحیح کردن شکل دندان های بد فرم، و در ارتودنسی برای چسباندن سیم های ارتودنسی ثابت، استفاده می شود
کاربرد پوشش های پلاستیکی یا سلفونی جهت پوشاندن نوک دستگاه لایت کیور نسبت به سایر روش های استریلیزاسیون ارجح می باشند چرا که شدت نور را کمتر از سایر روش ها کاهش می دهند و مانع اتصال مواد ترمیمی به نوک دستگاه می شوند.
مواردی چون زمان تابش و فاصله نوک دستگاه با سطح ترمیم تحت کنترل دندانپزشک می باشند و به راحتی قابل اصلاح هستند.
اما دندانپزشک باید متوجه باشد که رسیدن به حداکثر پلیمریزاسیون کامپوزیت با رعایت زمان توصیه شده توسط کارخانه سازنده دستگاه فقط در صورتی امکان پذیر است که شدت اشعه دستگاه ایده آل باشد.
هنگام کیور کردن برای جلوگیری از کاهش شدت نور باید نوک دستگاه را در نزدیکترین فاصله ممکن از ترمیم قرار داد. شدت نور با مربع فاصله نسبت عکس دارد.
بنابراین با افزایش فاصله، میزان پلیمریزاسیون کامپوزیت کاهش خواهد یافت.

لایت کیور ها دو نوع هستند

هالوژن
LED
لایت کیور ها به دو دسته با سیم و بدون سیم هستند. که بدون سیم آن قابل شارژ شدن می باشد.
مزیت LED نسبت به لامپ هالوژن این است که نیازی به خنک کننده نخواهد داشت.
مصرف لامپ هالوژن بیشتر از LED است.
گرمای لامپ هالوژن بیشتر از LED است.
شدت نور هالوژن بیشتر از LED است.

اجزای داخل لایت کیور

۱- برد الکترونیکی کنترل جریان نور
۲- ترانس تبدیل ولتاژ
۳- کابل یا شیلنگ هدایت نور
۴- هندیس
۵- رفکلتور
۶- کلید های خاموش و روشن دستگاه
۷- سوییچ های سیگنال

نحوه عملکرد دستگاه

مواد لایت کیور معمولا حاوی آلفا دی کتون (بنزیل یا کامفوروکینون) به عنوان آغاز کننده هستند.
نوری با شدت کافی و در دامنه ای خاص برای رساندن آلفا دی کتون به وضعیت تحریک شده ضروری می باشد تا ماده ترمیمی شروع به سخت شدن نماید.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید لایت کیور

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک لایت کیور ۳۳۱۱۵۱۲۷۳۸

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید لایت کیور

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی لایت کیور ۹۰۱۸۴۹۱۰ میباشد.

وضعیت واحد های فعال تولید لایت کیور

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید لایت کیور در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)