طرح تولید صابون بر پایه گیاهان دارویی

نخستین اشاره به ساختن یک ماده شبیه صابون مربوط به حدود ۲۸۰۰ سال پیش از میلاد در بابل باستان است. برخی منابع مصری مربوط به حدود ۱۵۰۰ پیش از میلاد نیز به ساختن چنین ماده‌ای اشاره دارند. در حدود ۶۰۰ سال پیش از میلاد، ملوانان فینیقی‌ها، فن صابون‌سازی (یا صابون پزی) را به سواحل مدیترانه بردند. در قرن اول میلادی، بهترین صابون از چربی بز و خاکسترهای به‌دست‌آمده از سوزاندن چوب «درخت آلش» به‌دست می‌آمد. تا پایان قرن هجدهم، صابون را از چربی حیوانی و خاکستر چوب تهیه می‌کردند. در همان هنگام، معلوم شد که می‌توان به‌جای خاکستر چوب، از سود سوزآور، که قلیای حاصل از نمک معمولی است، استفاده کرد. در همین زمان، روغن‌های گیاهی نظیر روغن زیتون، روغن نخل، روغن نارگیل، روغن کنجد و روغن سویا جانشین چربی‌های حیوانی شدند.صابونهای گیاهی انواع گوناگونی دارند و هر کدام خواص خود را دارند. بهتر است به جای استفاده از صابونهای شیمیایی از صابونهای گیاهی استفاده کنید.

انواع گیاهان دارویی برای تولید صابون بر پایه گیاهان دارویی و خواص آن ها

– صابون هفت عصاره
این صابون ضد جوش و لک است ..مرطوب کنندگی و شاداب کنندگی پوست نیز از خواص آن است.

– صابون همیشه بهار
اگر پوستتان خشک است و ترک دارد و یا بدنتان پیوسته عرق سوز می شود می توانید از این صابون استفاده کنید.

 

 

– صابون گل ختمی
این صابون مخصوص کسانی است که پوستی خشک و حساس دارند.ضد حساسیت و خارشهای پوستی است.برای درمان لک ،کک و مک از این صابون اتفاده می شود.

– صابون گزنه
این صابون در نرم کنندگی پوست فوق العاده است.

– صابون بابونه
ضد خارشهای پوستی، التیام دهنده جوشهای میکروبی پوست، شفاف کننده پوست، ضد عفونی کننده و ضد التهاب، رفع التهابات و جوش های زیر پوست، ضد جوش و آکنه، مخصوص پوست های چرب

 

 

– صابون جوانه گندم
صابون جوانه گندم از انواع صابون های گیاهی برطرف کننده چربی های زائد پوست، ضد لک و جوش صورت، تقویت کننده و ویتامینه پوست، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد.

 

 

– صابون اسطوخودوس
آرامبخش پوست و رفع التهاب رفع حسایت ها و قرمزی پوست آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده پوست جلوگیری از جوش و بیماری های پوستی مناسب برای انواع پوست.

 

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید صابون بر پایه گیاهان دارویی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.
کد آیسیک شامپو صابون با عصاره گیاهی : ۲۴۲۴۴۱۲۳۲۲

کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید صابون بر پایه گیاهان دارویی

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.
کد تعرفه گمرکی صابون با عصاره گیاهی : ۳۴۰۱۱۱۹۰

فرایند تولید صابون بر پایه گیاهان دارویی

۱-فرایند صابونی شدن: در فرآیند صابونی شدن، مخلوطی از چربی حیوانی و روغن نارگیل با سدیم هیدروکسید | سود سوزآور مخلوط شده و حرارت داده می شود.

۲-حذف گلیسیرین: گلیسیرین از صابون با ارزش تر است، بنابراین بیشتر گلیسیرین تولیدی از صابون خارج می‌شود. البته مقداری از گلیسیرین در صابون برای حفظ خاصیت نرمی صابون نگه داشته می‌شود. صابون در آب‌های شور حلالیت خوبی ندارد، در حالی که گلیسیرین به خوبی حل می‌شود. بنابراین با افزودن نمک به محصول فرایند صابونی شدن، صابون و گلیسیرین محلول در آب نمک جدا می‌شوند.

۳- خالص سازی صابون: ممکن است همه سود کاستیک | هیدروکسید سدیم که به عنوان یکی از مواد اولیه استفاده شده، در واکنش تولید به صابون تبدیل نشده باشد. تمامی سدیم هیدروکساید | سود سوز آور باقی مانده در صابون با استفاده از یک اسید ضعیف مانند سیتریک اسید حذف می‌شود، همچنین دو سوم آب باقی مانده در صابون نیز در این مرحله خارج می‌شود.

۴- مرحله پایانی: در این مرحله مواد افزودنی همچون مواد نگهدارنده، رنگ و عصاره گیاهان دارویی به صابون افزوده می‌شود و با آن مخلوط می‌گردد و در نهایت صابون به صورت قالب‌های مورد نظر شکل داده شده و برای فروش آماده می‌شود. مواد شوینده نیز از نظر ساختار و عملکرد شبیه صابون هستند و برای اغلب کارها از صابون مؤثرتر، مفیدتر و پرکاربردتر هستند. علاوه بر مولکول‌های مواد شوینده، مواد شوینده معمولاً شامل مواد مختلفی همچون نرم کننده‌ها هستند.

وضعیت واحد های فعال تولید صابون بر پایه گیاهان دارویی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید صابون با عصاره گیاهی در کشور به تفکیک استان آمده است .

 

وضعیت واردات و صادرات صابون بر پایه گیاهان دارویی

جدول واردات و صادرات صابون با عصاره گیاهی در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

 

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار تولید شامپو بر پایه گیاهان دارویی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۳۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۵۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۳۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۲۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۳۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۷ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۴.۵ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۵ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

 برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

نکته مهم

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)