طرح تولید شیر غلیظ شده

تغلیظ شیر محصولاتى از شیر هستند که قسمتى ازآب آنها به کمک تبخیر خارج شده است، تبخیر آب شیر با دما دادن تحت شرایط خلأ وتجهیزات مخصوصى صورت میگیرد، شیر کندانسه را از شیر کامل یا کم چرب وبه دو شکل شیر کندانسه شیرین ویا بدون شکر تهیه مى نمایند. شیر تغلیظ شده به صورت تجارتى درهردونوع بیشتر به صورت استریل عرضه میگردد.

ویژگى هاى ماده اولیه، شیر غلیظ شده:

علاوه بر خصوصّیات ماده خام شیر مى بایست دو نکته مهم را در مورد ماده خام شیرهاى غلیظ شده در نظر گرفت.

۱ــ باید تعداد هاگ یا اسپور و باکترىهاى مقاوم به دما در شیر کم باشد.
۲ـ قابلیت شیر براى تحمل گرماى زیاد و پایدارى پروتئین زیاد باشد

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید شیر غلیظ شده

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد آیسیک
انواع شیر تغلیظ شده۱۵۲۰۳۱۲۷۶۶
انواع  شیر تغلیظ شده شیرین۱۵۲۰۴۱۲۷۶۷
انواع  شیر تغلیظ شده بدون مواد شیرین کننده۱۵۲۰۴۱۲۷۶۸
کد تعرفه گمرکی مرتبط با صنعت تولید شیر غلیظ شده

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
انواع شیر تغلیظ شده۰۴۰۲
انواع  شیر تغلیظ شده شیرین۰۴۰۲
انواع  شیر تغلیظ شده بدون مواد شیرین کننده۰۴۰۲

 

عملیات ابتدایى در تولید شیرهاى غلیظ شده

عملیات ابتدایى براى هر دو نوع شیرغلیظ شده (شیرین وغیر شیرین) مشابه است و شامل آزمایشات کیفى، توزین،عبوراز صافى یا فیلترها، استاندارد کردن شیر از نظر چربى و ماده خشک و دما دادن شیر مى باشد

استاندارد کردن شیر:

چون شیر کندانسه باید داراى ترکیب معلوم و مشخصى باشد از این رو شیر خام وارد تانکهاى بزرگ ذخیره شده و بر حسب نسبت چربى به مواد جامد آن با افزودن خامه یا شیرپس چرخ استاندارد میگردد و به طورمعمول چربى این نوع محصول ۸ درصد وماده خشک آن ۱۸درصد می باشد

دما دادن او لیه شیر:

قبل از استریلیزاسیون، به شیرى که استاندارد شده است دما داده مى شود. این عمل با از بین بردن مقدار زیادى از میکروارگانیسمها و ثبات پروتئینهاى شیر باعث بالابردن غلظت و کیفیت شیر میگردد.

از دمای  C ــ١۴٠° C. ــ١٢٠به مدت ۱۵ ثانیه و یا  C ١٢٠ C١٠٠ به مدت ۳-۱ دقیقه استفاده می شود .

تغلیظ شیر: تغلیظ شیر با جوشانیدن و تبخیر آب اضافى آن صورت مىگیرد، براى اینکه عمل تبخیر در درجه دماى کمترى صورت بگیرد، این عمل در دیگ هاى مخصوصى تحت خلأ انجام مىگیرد و درنتیجه، شیردر C °۵٧ ــ C °۴٣ به جوش مى آید، دیگ خلأ که براى این منظوربه کارمى رود و به نام هاى تبخیرکننده تغلیظ کننده  و ظرف خلا که ممکن است یک مرحله ای یا چند مرحله ای باشند .

همگن کردن شیر:

عمل یکنواخت کردن گویچه هاى چربى معمولاً در دو مرحله انجام مىگیرد،همگن کردن نباید خیلى شدید باشد زیرا موجب کاهش پایدارى پروتئین و درنتیجه انعقاد آنها در زمان استریلیزاسیون خواهد گردید.
ــ استاندارد کردن ثانویه
ــ بسته بندى

ــ استریلیزاسیون قوطى: شیر کندانسه بسته بندى شده را دردماى C °۱۱۸درجه C ــ۱۲۱° به مدت ۱۵دقیقه استریلیزه میکنند.

ویژگی های شیر غلیظ شده

شیر غلیظ شده به همه نوشیدنی از گاو است، که در یک حالت خاص بدون افزودن شکر تغلیظ شده آشنا است. این ویژگی آن را از تمام شیر تغلیظ شده معمول، است که توسط یک طعم شیرین و تراکم بالاتر است متمایز می کند. در هسته ی اصلی آن، این محصول – این یک کنسانتره است که برخی از ویژگی های متمایز است. به عنوان مثال، رنگ که متفاوت استریل شیر غلیظ شده، آن است که به طور معمول سفید نیست و دارای یک رنگ کرم روشن. توجه داشته باشید همچنین طعم و مزه محصول، آن را تا یادداشت کمی شور، آن است که خاص به هر نوع دیگری از شیر است. قوام، که متفاوت شیر غلیظ شده در بانک ها، چسبناک است، با این حال، چگالی در مورد مورد علاقه همه شیر تغلیظ شده است.

کاربرد شیر غلیظ شده

این نوشیدنی در واقع چند جانبه بنابراین ممکن است به استفاده از آن برای مقاصد مختلف. برای مثال، شیر رقیق شده با آب به راحتی، که باعث می شود آن را برای استفاده در مواد غذایی مناسب به عنوان دریافت تغلیظ شده. علاوه بر این، در نسخه اصلی آن، آن را بهبود می بخشد طعم و مزه چای و قهوه، و محتوای چربی است به عنوان بالا که در مورد کرم برای مقاصد یکسان نیست. شیر تغلیظ شده – یک پایگاه عالی برای انواع مختلف پخت و پز، زیرا اگر آن را معلوم نه تنها مشارکت شیرینی بسیار عالی و کوکتل، بلکه سوپ و سس، سالاد غذاهای مختلف. با تشکر از بسته بندی مناسب، شما ممکن است قادر به گرفتن یک قلع همراه برای سوار شدن یا پیاده روی می توانید بدون هیچ گونه نگرانی در مورد شرایط نگهداری شود – شما یک یخچال نیاز ندارد.

سود تولید شیر غلیظ شده

شیر غلیظ شده شامل انواع مواد مغذی مانند پروتئین است. این ماده در گوشت بهتر از پروتئین جذب شده است، و یا در یکی دیگر از هر محصول. در همان زمان شیر یک ابزار عالی در مبارزه با سرما زیرا پروتئین شیر می تواند ایمنی را افزایش دهد. اگر شما سوزش سر دل شکنجه کرده، لازم است تا در رژیم غذایی خود، این نوشیدنی به دلیل آن را کاهش می دهد اسیدیته معده. توجه داشته باشید همچنین درصد بالایی از ویتامین B2 مسئول است متابولیسم انرژی. این نه تنها به انتقال سریع از چربی و کربوهیدرات به انرژی کمک می کند، بلکه باعث بهبود وضعیت پوست، بازگرداندن رنگ سالم و صاف بر روی سطح. شیر را می توان به عنوان یک آنابولیک که مایل به افزایش توده عضلانی استفاده می شود.

مشکلات تولید شیر غلیظ شده

-پودر شیری که خامه از آن جدا شده و پودر شیر پرچرب بسیار چسبناک بوده و به راحتی خیس نمی شوند و جابجایی و اضافه کردن به سیستم را مشکل می کنند.

-پودرها در مایع تجمع پیدا می کنند و همزن های معمولی نمی توانند تنش مناسبی را برای باز کردن این تجمعات بوجود آورد.

– انحلال شکر با غلظت زیاد توسط همزن های معمولی کاری بسیار وقتگیر می باشد.

– برای اطمینان از باز شدن تجمعات احتیاج به هموژنایزر های پیستونی می باشد.

راه حل

در خیلی از مواقع می توان شکر را به صورت مستقیم به مخزنی که درون آن هموژنایزر ناپیوسته به تنهایی یا هموژنایزر پیوسته ای که با همزن لنگری جفت شده است استفاده کرد. سرعت برشی موجود در هموژنایزر ها باعث سرعت انحلال فرآیند می شود. پودر شیر می تواند به همین روش افزوده شده و در حالاتی که مقدار پودر زیاد می باشد از سیستم هموژنایزر های هاپردار باید استفاده شود.

وضعیت واحد های فعال تولید شیر غلیظ شده

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید شیر غلیظ شده در کشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات تولید شیر غلیظ شده

نمودار واردات و صادرات شیر غلیظ شده در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

سخن پایانی

محصولات لبنی به طور گسترده ای در کسب و کار آشپزی استفاده می شود، و به این ترتیب می توان در شکل اصلی خود استفاده می شود. به عنوان مثال، ماست یکی از پرمصرف ترین محصولات لبنی تخمیر شده است. می توان آن را عنصر اصلی در پخت. انواع شیر و محصولات لبنی است، تنوع بسیار است. برای مثال، شیر غلیظ شده، که می تواند تقریبا در هر فروشگاه یافت. فروش این نوع محصول است که در یک شرایط حفظ شده، که افزایش عمر مفید انجام شده است.

خلاصه بررسی فنی، مالی و بازار طرح تولید شیر غلیظ شده

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۵۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۶۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۷۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۴ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳.۹ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۱.۸ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی : ۳۹ درصد

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵ - (۱ امتیاز)