طرح تولید صندل و دمپایی از جنس EVA و PVC و PU

صندل (به یونانی: σάνδαλον) نوعی پاافزار رو باز و سبک است که معمولاً با بندی که در پشت مچ پا قرار می‌گیرد پوشیده می‌شوند. صندل‌ها به دلیل راحتی در مناطق گرم محبوبیتی فراوانی در بین مردم دارد.

تاریخچه صندل

قدیمی‌ترین صندل کشف شده مربوط می‌شود به غار راک‌فورت در ایالت اورگن کشور آمریکا که قدمت آن ده هزار سال تخمین زده شده‌است.

در یونان باستان سندل را با استفاده از شاخ و برگ گیاهان می‌ساختند که بازیگران کمدی و فیلسوفان از آن استفاده می‌کردند. گاهی برای ضخامت بیشتر سندل از جوب پنبه نیز استفاده می‌کردند.

مصریان باستان نیز سندل را از برگ‌های درخت نخل و پاپیروس می‌ساختند. این‌گونه سندل در مجسمه‌های مصریان نیز دیده شده‌است.

ساخت صندل

سندل‌ها ممکن از چرم، پلاستیک، چوب، طناب یا دیگر مواد ساخته شود. معمولاً سندل با یک یا دو بند که در پشت پا یا بین انگشتان پا قرار می‌گیرد طراحی می‌شود. سندل‌ها در اندازه‌ها و به صورت پاشنه کوتاه یا پاشنه بلند نیز تولید می‌شوند.

دَمپایی

دَمپایی نوعی پای‌ افزار نرم و سبک است که برای پوشیدن در محیط خانه به کار می‌ رود و پا را هم کامل نمی‌ پوشاند.

دمپایی‌ ها را معمولا از جنس پلاستیک یا نمد یا چرم نرم درست می ‌کنند و گاه لایه‌ ای از پارچه نیز بر روی آن ها دوخته می ‌شود.

دمپایی ‌های پلاستیکی بیشتر برای استفاده در حمام یا کنار استخر کاربرد دارد.

منظور از واژه ی دمپایی این است که این پای‌ افزار در کفش ‌کن قرار ندارد و در درون خانه نزدیک به پای صاحب آن(دمِ پای او) قرار دارد.

دمپایی روفرشی

یکی از حوادث شایع در منزل، فرو رفتن اجسام نوک تیز یا برنده در کف پا است که می تواند موجب زخم یا سوراخ شدن کف پا شود؛ بنابراین بهتر است در منزل و روی فرش دمپایی بپوشید. دمپایی باید کاملا اندازه ی پا باشد. با پوشیدن دمپایی های گشاد و یا دمپایی های کوچک که پا به طور کامل در آن قرار نمی گیرد، احتمال زمین خوردن بیشتر می شود.

دمپایی های ابری، روی سرامیک، کاشی و یا سنگ به خصوص اگر سطح زمین خیس باشد، بسیار لیز و خطرناک است و باید از پوشیدن آن ها اجتناب کرد.

دمپایی در استخر و حمام

پوست مرطوب در برابر عوامل بیماری ‌زا نفوذپذیر است و به همین علت رعایت نکات بهداشتی و استفاده از دمپایی و وسایل شخصی در استخر ضروری است.

افزایش رطوبت و وارد شدن ضربه به پوست دو عاملی است که موجب نفوذپذیری پوست در برابر عوامل بیماری ‌زا می ‌شود به همین دلیل لازم است در استفاده از استخر، بهداشت شخصی رعایت شود.

زگیل کف ‌پا از بیماری ‌های شایع در استخرها است که در صورت استفاده نکردن از دمپایی شخصی، امکان ابتلا به این بیماری افزایش می ‌یابد.

قارچ کف پا نیز از دیگر بیماری ‌های پوستی است که امکان ابتلا به آن در استخرها وجود دارد.

برای پیشگیری از ابتلا به قارچ کف پا توصیه می ‌شود در استخر حتما از دمپایی شخصی استفاده شود.

همچنین وارد آمدن ضربه به پوست نیز آن را نسبت به عوامل بیماری ‌زا نفوذپذیر می‌ کند. پوشیدن دمپایی در محیط استخر علاوه بر پیش‌ گیری از تماس پا با عوامل بیماری ‌زا از وارد آمدن ضربه به پا نیز پیش ‌گیری می ‌کند.

دمپایی های لاانگشتی و دردهای احتمالی

استفاده ی طولانی مدت از دمپایی های لاانگشتی می تواند موجب بروز درد در ناحیه ی پا، کمردرد و یا حتی آسیب رسیدن به لگن شود.

پوشیدن دمپایی های لاانگشتی در واقع موجب تغییر در شیوه ی حرکات عادی و طبیعی فرد شده و در نهایت به پاها و زانوی فرد آسیب می رساند. تحقیقات نشان می دهد کسانی که دمپایی لاانگشتی به پا می کنند، حین راه رفتن گام های کوتاه تری برمی دارند و پاشنه های پای خود را با نیروی عمومی کمتر به زمین می زنند.

به همین دلیل توصیه می شود که افرادی که به هر دلیل مایل به پوشیدن این دمپایی ها هستند، فقط برای مدت زمانی کوتاهی از آن ها استفاده کنند.

دمپایی لاانگشتی

دمپایی‌ های لاانگشتی و التهاب تاندون ها

پزشکان هشدار دادند: پوشیدن دمپایی‌ های لاانگشتی و کفش صندل می ‌تواند باعث التهاب تاندون ها شود.

یک متخصص ارتوپد در آمریکا تاکید کرد: با نزدیک شدن به فصل تابستان تمایل به پوشیدن کفش های باز و دمپایی لاانگشتی بیشتر می ‌شود، اما باید نسبت به استفاده از این دمپایی هشدار داد؛ چرا که پوشیدن آن ها مخصوصا برای مدت طولانی، ‌باعث التهاب تاندون ها و مشکلات دیگر می‌ شود.

سازگار شدن پاها با دمپایی لاانگشتی یا صندل فشار زیاد و مشکل سازی به ماهیچه ی ساق پا وارد می ‌کند. چون پاها در این شرایط تلاش می‌ کنند که تعادل فرد را در هنگام راه رفتن با صندل حفظ کنند.

چه باید کرد؟

بهترین راه حل آن است که این انتقال از کفش بسته به صندل یا دمپایی به تدریج صورت گیرد تا ماهیچه‌ های ساق پا بتوانند خود را با وضعیت جدید سازگار کنند و به این ترتیب می تـوان از بروز درد و یا التهاب تاندون ها در ساق پا پیشگیری کرد.

ورزش دادن پا و تمرین کشیدگی پیش از استفاده از این نوع پاپوش‌ ها ضروری است.

کسانی که زیاد دمپایی پا می کنند

پوشیدن دمپایی های راحتی در بلند مدت می‌ تواند برای سلامت پا مضر باشد. پزشکان معتقدند راه رفتن مداوم با دمپایی باعث می ‌شود استخوان پشت پاشنه ی پا به سمت بیرون منحرف شود و فشار وزن بدن به صورت نامناسب در کف و کناره‌ های پا پخش شود که این امر عوارضی مانند خارج شدن عضو از شکل طبیعی را به همراه دارد.

این روزها با توجه به کاربرد زیادی که انواع صندل ها و دمپایی ها دارند، مدل های بسیار متنوعی از آن ها نیز تولید شده اند.دمپایی های روفرشی، ژله ای، ساحلی، هتلی، صندل ها و غیره از انواع آن هستند.

دمپایی یا صندل های چرم

پوشیدن دمپایی پلاستیکی در مدت طولانی موجب عرق کردن پا شود که فرد احساس خوبی از آن ندارد و موجب آزردگی وی خواهد شد. از این رو انواعی از صندل و دمپایی هایی با رویه چرم تولید می شوند که بهترین گزینه برای افرادی که مدت زمان زیادی از دمپایی یا صندل استفاده می کنند می باشد.

صندل و دمپایی چرم طبیعی و باکیفیت با تبادل هوا عرق کردن و بو گرفتن پا را بسیار کاهش می دهد.

همچنین طول عمر و زیبایی صندل و دمپایی های چرم بسیار بیشتر می باشد.

دمپایی پلاستیکی یا ژله ای

دمپایی های پلاستیکی یا ژله ای بیشتر در محیط های مرطوب و نزدیک به آب استفاده می شود که چون سبک و راحت هستند در چنین محیط هایی بسیار مناسب هستند.

دمپایی های استخری، ساحلی، بیمارستانی و غیره از انواع دمپایی های پلاستیکی هستند.

دمپایی های پارچه ای و حوله ای

دمپایی های پارچه ای و حوله ای را بهتر است مدت زیادی استفاده نکنیم، چرا که این نوع دمپایی ها امکان جریان هوا را کمتر کرده و همچنین محل جمع شدن میکروب ها بوده و موجب بروز آسیب پوستی می گردد.

در هنگام پوشیدن دمپایی توجه داشته باشیم که پا خشک باشد. چرا که پوشیدن دمپایی با پای خیس و مرطوب محیط را برای رشد قارچ و تعریق بیشتر پا فراهم می کند که عوارض پوستی را بهمراه خواهند داشت.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید صندل و دمپایی از جنس EVA و PVC و PU

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

شرح محصولکد ایسیک
انواع سرپایی و صندل تزریقی۱۹۲۰۴۱۲۳۸۸
سرپایی و صندل تزریقی به جز سرپایی و صندل طبی با رویه چرم طبیعی۱۹۲۰۵۱۲۳۸۹
سرپایی و صندل تزریقی به جز سرپایی و صندل طبی با رویه چرم مصنوعی۱۹۲۰۵۱۲۳۹۰
سرپایی و صندل تزریقی به جز سرپایی و صندل طبی با رویه تمام پلاستیکی۱۹۲۰۵۱۲۳۹۱
سرپایی و صندل تزریقی به جز سرپایی و صندل طبی با رویه سایر مواد به جز چرم و پلاستیک۱۹۲۰۵۱۲۳۹۲
سرپایی و صندل تزریقی تمام پلاستیکی به جز سرپایی و صندل طبی۱۹۲۰۵۱۲۳۹۳

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط تولید صندل و دمپایی از جنس EVA و PVC و PU

تعرفه یا به عبارت دیگری(TARIFF) یک نوع معیار رقمی و یا عددی می باشد برای شناسی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص کالا .
تعرفه گمرکی میزان حقوق ورودی قابل پرداخت برای ورود کالا می باشد.تعرفه گمرکی در بستر تاریخ مبتنی بر سیستم و روش های خاصی از قبیل اداره گمرک،آمار،حمل و نقل،بیمه و غیره طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.

 

شرح محصولکد تعرفه گمرکی
انواع سرپایی و صندل تزریقی۶۴۰۲۲۰۰۰|۶۴۰۳۲۰۰۰
سرپایی و صندل تزریقی به جز سرپایی و صندل طبی با رویه چرم طبیعی۶۴۰۳۲۰۰۰
سرپایی و صندل تزریقی به جز سرپایی و صندل طبی با رویه تمام پلاستیکی۶۴۰۲۲۰۰۰
سرپایی و صندل تزریقی به جز سرپایی و صندل طبی با رویه سایر مواد به جز چرم و پلاستیک۶۴۰۲۲۰۰۰

 

تولید صندل و دمپایی از جنس EVA و PVC و PU

تولید دمپایی در کارخانه ها با استفاده از دستگاه های تولید دمپایی صورت می گیرد. خط تولید دمپایی ها در بسیاری از شهرهای کشور ایران آغاز به فعالیت نموده است. در کارخانه ها، دمپایی ها و کفش ها پس از طی چهار مرحله توسط دستگا های پیشرفته ساخته می شوند. اگر به فکر این هستید که یک تولیدی دمپایی و کفش راه اندازی کنید باید سخت و مشکل بودن آن را بپذیرید زیرا شما باید آموزش های لازم را برای شروع به این کار را ببینید.

وضعیت واحد های فعال تولید صندل و دمپایی از جنس EVA و PVC و PU

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای فعال تولید صندل و دمپایی از جنس EVA و PVC و PU درکشور به تفکیک استان آمده است .

وضعیت واردات و صادرات صندل و دمپایی از جنس EVA و PVC و PU

نمودار وضعیت واردات و صادرات صندل و دمپایی از جنس EVA و PVC و PU در کشور به تفکیک سال در شکل زیر آمده است.

  صندل و دمپایی به دلیل استفاده زیاد یکی از پر فروشترین محصولات در بازار می باشند که تنوع بالایشان در قیمت و مدل، جوابگوی نیاز تمام مردم با سلیقه های مختلف است.در بازار از انواع دمپایی و صندل های بسیار ارزان قیمت و با کیفیت پایین و جنس نامرغوب هستند تا انواع بسیار لوکس، شیک و با کیفیت عالی.

درخواست خدمات مشاوره سرمایه گذاری

برای تحقق یک ایده به کسب وکار موفق باید آن را از ابعاد گوناگون مانند بازار، توجیه اقتصادی، شرایط سرمایه گذاری، مدل سازی کسب وکار، زیرساخت های فنی و فرآیند های تولید مورد مطالعه قرار گیرد.
در صورت تمایل به دریافت خدمات (مطالعه فرصت سرمایه گذاری، تحقیقات بازار، طراحی مدل کسب و کار و سیستم سازی کسب و کار) می توانید پرسشنامه درخواست خدمات مشاوره را تکمیل نمایئد و یا با دفتر شرکت تماس حاصل فرمائید.

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

 

 


درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

 

۴.۱/۵ - (۸ امتیاز)