طرح تولید ظروف رویی

طرح تولید ظروف رویی

ظروف رویی یا روحی ظروفی هستند که در گذشته استفاده زیادی داشتند و با ورود تفلون کمرنگ‌تر شدند.
البته این ظروف هنوز هم در بازارهای سنتی شهرهای مختلف در اندازه وابعاد متنوع به فروش می‌رسند. دیگ‌های آلومینیومی یا رویی در گذشته پای ثابت همه آشپزخانه‌ها بودند و برای پخت هر غذایی از این ظروف استفاده می‌شد. بچه‌های دهه شصت حتماً قابلمه رویی که برای گرم ماندن محتویات داخلش روی چراغ علاءالدین می‌ماند را به خاطر دارند. سفره‌ در کنار این چراغ چیده می‌شد و غذای گرم در بشقاب‌‌ها کشیده می‌شد.
حتی کتری‌ها هم گاهی از جنس رویی بودند و ما از صبح که بیدار می‌شدیم تا شب انواع ظروف رویی را در کنار خود می‌دیدیم.
با ورود تفلون و راحتی و آسایشی که از نچسبیدن غذا به ظرف با خود آورد ظرف‌های رویی کنار گذاشته شد و تفلون جایگزین آنها شد.

کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید ظروف رویی

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) است. کد گذاری به عنوان روش ساده و دقیق برای تعیین هویت کالا، قطعات ، مدارک و اموال ، سالها است که در سطح شرکت هاو زنجیره های تأمین مورد استفاده قرار می گیرد.

نام محصولکد آیسیک
ظروف رویی آشپزخانه۲۸۹۹۵۱۲۴۴۴
فرایند تولید ظروف روحی (رویی)

اسپینینگ (Spinning) یکی از روش‌ های شکل ‌دهی ورق های فلزی است که در آن از ترکیب نیرو و چرخش، برای تولید قطعات توخالی و بدون درز با تقارن محوری استفاده می‌شود. اساس این فرایند به این صورت است که یک ورق فلزی دایره ای شکلی (گرده یا بلنک (blank)) بر روی یک قالب (مندرل (mandrel)) می نشیند و با آن شروع به چرخیدن می کند.
چرخش قالب توسط محور چرخان یک ماشین تامین می شود. با حرکت چرخشی بلنک و مندرل، نیرویی فشاری توسط یک ابزار فرم دهی (اهرم یا غلتک) روی بلنک اعمال می شود.
فشار ابزار بر روی بلنک در حال چرخش باعث می شود تا بلنک به تدریج و طی چندین مرتبه حرکت ابزار بر روی آن خم شده و بر روی قالب یا مندرل کشیده شود و در نهایت شکل آن را بگیرد.
شکل های استوانه ای، مخروطی، گنبدی و لوله ای را می توان با اسپینینگ تولید نمود. در فرایند اسپینینگ، تغییر شکل با مکانیسم خم کاری انجام می شود و کرنش های صورت گرفته به نحوی است که یکدیگر را خنثی می نمایند، در نتیجه تغییر ضخامت محسوسی در قطعه به وجود نمی آید و می توان گفت که ضخامت تقریباً ثابت می ماند.روش اسپینینگ
در اسپینیگ نیروی تغییر شکل در ناحیه ی کوچکی از قطعه اثر می کند، بنابراین نیروی وارده بر قطعه نسبت به بسیاری از روش های شکل دهی کمتر است. اسپینینگ معمولاً به صورت سرد و در دمای محیط انجام می گیرد.
با توجه به نوع دخالت و نقش اپراتور در فرایند اسپینینگ، آن را به دو دسته ی دستی (Manual spinning) و ماشینی یا قدرتی (Power spinning) تقسیم می کنند. اسپینینگ دستی در ماشین اسپینینگ (مشابه دستگاه تراش و ماشین خراطی) انجام می گیرد، ورق بین مندرل و مرغک بسته می شود و با فشار موضعی ابزارهای سر فرم دار فلزی (و حتی چوبی) یا غلتک های کوچک، ورق روی قالب (مندرل) خم و کشیده می شود و فرم آن را به خود می گیرد.
تفاوت اسپینینگ دستی و ماشینی در این است که در روش دستی، حرکت ابزار اسپینینگ و نیروی تغییر شکل توسط دست اپراتور اعمال و هدایت می شود ولی در فرایند ماشینی، حرکت ابزار شکل دهی و نیروی تغییر شکل توسط مکانیزم هیدرولیکی و مکانیکی کنترل و هدایت می شود.
اسپینینگ دستی بیشتر برای تولید قطعات کم ضخامت از فلزات نرم مثل آلومینیوم و مس استفاده می شود. با افزایش ضخامت یا سخت تر شدن فلزات، وظیفه ی هدایت ابزار اسپینینگ به عهده ی تجهیزات مکانیکی و هیدرولیکی گذاشته می شود. امروزه استفاده از اسپینینگ اتوماتیک در ماشین های CNC برای انجام این فرایند توسعه زیادی پیدا کرده است و می توان قطعات با تقارن صفحه ای را نیز با این روش تولید نمود.

وضعیت واحد های فعال تولید ظروف رویی

در نمودار زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید ظروف رویی آشپزخانه در کشور به تفکیک استان آمده است .طرح تولید ظروف رویی

جدول واحد های فعال تولید ظروف رویی

در جدول زیر تعداد و ظرفیت واحدهای تولید ظروف رویی آشپزخانه در کشور به تفکیک استان آمده است .طرح تولید ظروف رویی

پیش بینی وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید ظروف رویی

ظرفیت تولید سالیانه : ۱۱۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۲۷۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل : ۱۰۰۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۲۲ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۶.۵ میلیارد تومان(بدون احتساب هزینه زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۲ میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال مبنا : ۳۵ درصد

درخواست تهیه طرح توجیهی

این طرح صرفا به عنوان یک ایده سرمایه گذاری مطرح می شود. جداول و نمودارها تقریبی است.

امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

درصورت نیاز به تدوین طرح توجیهی می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید یا فرم اولیه سفارش طرح را تکمیل نمائید.

درصورت تمایل به این مطلب امتیاز دهید:

۴/۵ - (۳ امتیاز)