الومنیوم

طرح تولید فویل آلومینیومی

محصول مورد مطالعه این طرح فویل آلومینیومی جهت بسته بندی می باشد که از نورد آلومینیوم حاصل می شود. آلومینیوم نورد شده مهمترین و متداولترین محصول آلومینیوم کارپذیر محسوب می گردد که در ضخامت های مختلف تعاریف ذیل را دارد: کمتر از ١۵٢ میکرون: زرورق بین ١۵٢ تا ۶٣٣٠ میکرون: ورق آلومینیومی بیشتر از ۶٣٣٠ میکرون: صفحه آلومینیومی

معرفی کد آیسیک مرتبط با طرح تولید فویل آلومینیومی

طرح توجیهی تولید نورد محصول آلومینیومی: ۲۷۲۰۱۴۱۱

موارد مصرف و کاربرد طرح تولید فویل آلومینیومی

مصرف محصولات آلومینیومی را می توان به پنج گروه کلی تقسیم بندی نمود:
١‐ حمل و نقل: شامل صنایع اتومبیل سازی، کامیون و اتوبوس سازی، کاروان سازی، کمپر (تجهیزات اردوزنی یا اردو زیستی)، واگن قطار، هواپیما و غیره
٢‐ ساختمانی: ساختمان های مسکونی، ساختمان های صنعتی، ساختمان ها یا اسکلت های کشاورزی، راه سازی.
٣‐ بسته بندی: انواع قوطی های نوشابه، آبمیوه و … ، قوطی های کنسرو، کپسول سازی، در پوش (آسان باز شو و یا معمولی)، ظروف انعطاف پذیر، لوله های فشارپذیر، فویل خانگی و صنعتی، فویل بسته بندی و انعطاف پذیر جهت مایعات.
۴‐ الکتریکی: شامل ماشین آلات الکتریکی، سیم و کابل، سیستم های مخابراتی و غیره
۵‐ سایر مصارف شامل مصارف مهندسی مکانیک، مانند ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، سیستم های هیدرولیکی، لوله و اتصالات، موارد مصرف ماندگار مانند تجهیزات خانگی برقی، مبلمان اداری و خانگی، ابزار و تجهیزات آشپزخانه، زینک لیتوگرافی، انواع مصارف غیر صنعتی دیگر.

اهمیت طرح تولید فویل آلومینیومی

محصول مورد مطالعه طرح حاضر فویل آلومینیومی جهت بسته بندی می باشد که در حال حاضر واحدهای فعال با توجه به ماشین آلات مورد استفاده خود قابلیت تولید فویل با ضخامت های پایین را ندارند به همین دلیل این صنعت با وجود قابلیت های کشور در زمینه تولید آلومینیوم همچنان جز صنایع وابسته می باشد. کشور ایران با دارا بودن معادن غنی بوکسیتی و غیر بوکسیتی آلومینا، توان تولید برق ارزان به لحاظ دارا بودن منابع گازی فراوان و نیروی کار نسبتا ارزان دارای استعداد قوی رقابتی در صنعت آلومینیوم می باشد. اهمیت این فلز در ایجاد اشتغال مستقیم توسعه صنایع پایین دستی مرتبط با آن برای کشوری با نیروی جوان، جویای کار و تحصیل کرده امری اجتناب ناپذیر می باشد. انرژی ارزان و قابل دسترس، موقعیت مناسب جغرافیایی، نیروی کار ماهر و ارزان، اشتغال زایی، وجود بازار مصرف داخلی، ظرفیت خالی صنایع پایین دستی و صادرات محصولات غیر نفتی از مزیت های نسبی کشور در توسعه صنعت آلومینیوم می باشد. درحال حاضر حدود ٢۵٠ هزار تن آلومینیوم درکلیه واحدهای بزرگ و کوچک در ایران تولید می گردد که با این ظرفیت در سطح جهان دارای رتبه ٣٠ و درمنطقه و کشورهای خاورمیانه بعد از کشورهای امارات متحده عربی و بحرین در جایگاه سوم قرار دارد. بطور کلی در بررسی اهمیت استراتژیک این محصول با توجه به قابلیت های موجود در کشور، واردات فویل موجب خروج ارز از کشور خواهد شد.

طرح تولید فویل آلومینیومی

تجهیزات و ماشین آلات طرح تولید فویل آلومینیومی

کوره آنیلینگ ۱۵ تنی کویل همراه با ارابه شارژ و دستگاه تولید گاز نیتروژن
نورد فویل
تجهیزات عملیاتی نورد فویل
جداکننده لایه های فویل
اسلیتر سنگین
۳ دستگاه کوره فویل آنیلینگ برقی با ارابه شارژ

قیمت خط تولید فویل آلومینیومی

قیمت کل تجهیزات مورد نیاز خط تولید بر پایه استعلام قیمت از شرکت‌های تأمین کننده خط تولید فویل آلومینیومی برابر با ۷۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

میزان سرمایه مورد نیاز واحد ساخت فویل آلومینیومی

بودجه: بالای ۱۰ میلیارد تومان
ظرفیت تولید سالیانه: ۸ هزار تن
مساحت زمین مورد نیاز: ۵۰۰۰ مترمربع
مساحت سالن تولید: ۱۶۲۰ مترمربع
میزان اشتغال طرح: ۳۳ نفر
طول دوره ساخت پروژه: ۱ سال
سرمایه ثابت: ۱۲۸ میلیارد ریال

نکته مهم:
امکان سرمایه گذاری با ظرفیتهای مختلف و به تبع آن سطح سرمایه گذاری کمتر و بیشتر از میزان اعلام شده نیز وجود دارد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)