طرح-تولید-قطعات-پلاستیکی-خودرو-2

طرح تولید قطعات پلاستیکی خودرو

امروزه افزایش رقابت جهانی میان شرکتهای تولیدی صنایع خودروسازی ارتقاء سطح ملزومات اجتماعی برای کاهش آلودگی های صوتی و زیست محیطی و در عین حال گرایش عمومی به سمت استفاده از خودروهای ایمن و با مصرف سوخت و قیمت خرید پایین باعث ترغیب خودروسازان در جهت تحقیق و توسعه تکنولوژیهای نوین برای تأمین این نیازمندیها شده است. یکی از دستاوردهای مهم در این زمینه کامپوزیت های پلیمری می باشد که به لحاظ نسبت بالای استحکام به وزن، سفتی و جذب انرژی ضربه و ویژگیهای ظاهری جالب توجه از پتانسیل بالایی برای کاربرد در قطعات خودرو برخوردار هستند. با وجود اینکه قیمت قطعات کامپوزیتی در بازار مصرف کمی گرانتر از قیمت قطعات فلزی می باشد اما نگاهی موشکافانه به نقش کامپوزیت ها در کاهش وزن خودرو (حدود , ۳۵درصد) و مصرف سوخت و البته هزینه پایین سرمایه گذاری اولیه و دوره عمر بالای تکنولوژی مورد استفاده این نوع مواد ۵منافع اقتصادی بلندمدت قطعات کامپوزیتی را آشکار میسازد. علاوه بر این استفاده از کامپوزیتهای پلیمری امکان جایگزینی قطعات یکپارچه با قطعات متعدد فلزی را فراهم می نماید که خود نه تنها باعث کاهش سرمایه گذاری اولیه میشود بلکه منجر به سرعت تولید بیشتر نیز میگردد.

اهداف طرح تولید قطعات پلاستیکی خودرو

۱- اشتغال زایی و جلوگیری از مهاجرت نیروهای تحصیل کرد.
۲- کمک به عمران و آبادی منطقه.
۳- تامین نیاز منطقه ای
۴- تامین نیاز داخلی
۵- کاهش واردات

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت تولید قطعات پلاستیکی خودرو

۱. کد آیسیک نام کالا انواع لوازم و قطعات پلاستیکی و کامپوزیتی زمینه پلیمری وسایل نقلیه: ۲۵۲۰۳۱۲۵۵۹
۲. کد آیسیک نام کالا انواع بست از جنس پلی اتیلن: ۲۵۲۰۴۱۲۷۶۹

طرح-تولید-قطعات-پلاستیکی-خودرو-1

بررسی بازار طرح تولید قطعات پلاستیکی خودرو

پیشبینی وضعیت آتی بازار قطعات پلاستیکی خودرو اینگونه تحلیل میشود که تقاضای آتی در , سال آینده بطور میانگین ۵۲,۵,۲ تن برآورد شده است. این در حالی است که تولید داخلی کشور طی , سال آینده به طور میانگین معادل ۵ تن می باشد و تحلیل موازنه عرضه و تقاضای آتی , ,۰۲۸تن کمبود را نشان میدهد. این رقم نشان دهنده این موضوع است که تولیدات طرح های جدید در اولویت اول به بازارهای داخلی عرضه خواهد شد و در صورت تامین نیاز داخلی ۵می توان برای صادرات به بازارهای جهانی قدم برداشت. به دلیل وجود شکاف عرضه و تقاضا در سال های آتی و نیاز بازار۵ اجرای طرح های جدید منجر به تامین نیاز داخلی کشور و تنظیم بازار و از سوی دیگر جلوگیری از واردات محصول بطور میانگین سالانه ۲۳۲تن و ارزبری ۰,۰۲هزار دلار خواهد شد. لذا از منظر بازار و محاسبات مربوط به عرضه و تقاضا احداث طرح توجیه اقتصادی دارد.

وضعیت واحد های فعال تولید قطعات پلاستیکی خودرو

طرح-تولید-قطعات-پلاستیکی-خودرو-8

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید قطعات پلاستیکی خودرو

ظرفیت تولید سالیانه : ۴۰۰ تن
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۵ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۳ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۲۳.۸۰ درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)