طرح-تولید-شینه-نیروگاهی-2

طرح تولید شینه های نیروگاهی

شینه یا باس بار عبارت است از یک هادی به شکل لوله ای یا سیمی و یا تسمه ای که انرژی الکتریکی از نیروگاهها، ترانسفورماتورها و یا خطوط انتقال و از طریق آن به مراکز مصرف منتقل میشود بعبارت ساده تر شینه یک هادی است که بوسیلۀ انشعابات متعدد به منابع تولید و مراکز مصرف متصل است. تمام ژنراتورها، ترانسفورماتورها، سیمها و کابلهای یک
نیروگاه یا تبدیل گاه که ولتاژ برابری دارند با یک شمش یا یک رسانا به نام شینه یا باسبار (Busbar )در هر فاز بهم متصل میشوند. در شینه تمام انرژی ژنراتورها، ترانسفورماتورها و یا هر دو بهم میپیوندند و از آنجا بطور مستقیم با همان ولتاژ و یا به کمک ترانسفورماتور افزاینده یا کاهنده با ولتاژ دیگر به مصرفکنندهها و یا شینه های دیگر هدایت میگردند. ازاینرو میتوان گفت که شینه وسیله جمع و پخش انرژی در آن واحد است.

معرفی کد آیسیک مرتبط با صنعت طرح تولید شینه های نیروگاهی

۱. کد آیسیک نام کالا قطعات انواع ژنراتور: ۳۱۱۰۱۳۸۰
۲. کد آیسیک نام کالا قطعات انواع ژنراتور برق: ۳۱۱۰۴۱۲۴۲۳

طرح-تولید-شینه-نیروگاهی-1

فرآیند تولید شینه های نیروگاهی

جهت ساخت کویل عملیاتی انجام می شود که به آن VPIیا Vacuum Pressure Impregnationگویند و با توجه به اندازه ماشین این عملیات بصورت زیر انجام می شود.
۱-VIP کلی برای ماشین های با قدرت کم و متوسط با Coil یا Bar ( هسته و سیم پیج به همراه هم به کوره می روند ).
۲-گروهی برای ماشین های با قدرت متوسط یا زیاد که بصورت Coil باشند ( در کوره های فولادی ).
۳-جداگانه برای ماشین های با قدرت متوسط یا زیاد که بصورت Bar باشند ( در کوره های مخصوص ).
باید توجه کرد که کویل ها به صورت سیم پیچی حلقوی تولید می شوند که در قسمت Over-Hang ترانسپوزه شده اند ولی Bar ها به صورت سیم پیچی موجی برای ماشینهای Water Cooled و سیم پیچی حلقوی برای ماشینهای -Air با ۳۶۰ درجه یا ۵۴۰ درجه ترانسپوزیشن ساخته میشوند.
عایقی که برای عایق بندی سیم پیچها استفاده می شود میکا لاستیک میباشد. این عایق از سال ۱۹۵۷ تا کنون استفاده میشود و تا به حال هیچ خطایی که ناشی از پیری این عایق باشد گزارش نشده است . میکا لاستیک دارای کلاس عایقی F بوده و تا ولتاژ ۲۷ کیلوولت و گرادیان ولتاژ ۲/۴ تا KV/mm 2/8را میتواند تحمل کند. میکالاستیک شامل لایه های میکای غیر آلی ( میکای نرم ) بعنوان ماده اصلی بوده که تحت عملیات حرارتی در اپوکسی رزین بعنوان ماده پوشاننده قرارمی گیرد.
در اپوکسی رزین غوطه ور می گردند. پس از عملیات( VPI )سیم پیچ ها در یک کوره با درجه حرارت بالا خشک می شوند. پس از خشک کردن ، قسمتی از Bar که درون شیار قرار می گیرد را با یک هادی گرافیتی رنگ می کنند. برای کاهش گرادیان ولتاژ در قسمت خم Bar این قسمت با مواد نیمه هادی پوشانده می شود. قبل از قرار دادن سیم پیچ در شیار
یک ورقه هادی در شیار قرار می دهند تا فاصله های هوایی بین شیار و Bar را پر کند و به یک تماس الکتریکی خوب دست پیدا کنیم. برای چسبیدن Barبه ورقۀ هادی از یک چسب هادی استفاده می شود.

بررسی بازار تولید شینه های نیروگاهی

با توجه به اینکه کدهای آیسیک ۸ و ۱۰ رقمی این طرح (قطعات انواع ژنراتور، قطعات انواع ژنراتور برق) ، کلی بوده و شامل انواع مختلف قطعات ژنراتور با وزن های متفاوت می باشند، لذا تبدیل واحد سنجش این کدها از عدد به تن منطقی نبوده و انجام تحلیل موازنه به دلیل متفاوت بودن واحدهای سنجش عرضه و تقاضا ممکن نمی باشد و این بخش بصورت کیفی
بررسی خواهد شد. با توجه به اینکه آمار واحدهای فعال و در دست احداث نشان می دهند که تولید داخلی این محصول بسیار کم است و آمار واردات بسیار بالای این محصول نشان از نیاز بالای کشور است لذا طرح حاضر هم از لحاظ افزایش تولید داخلی و هم از لحاظ جلوگیری از ارزبری از طریق کاهش واردات توجیه اقتصادی خواهد داشت.

وضعیت واحد های فعال تولید شینه های نیروگاهی

طرح-تولید-شینه-نیروگاهی-1

خلاصه بررسی اقتصادی طرح تولید شینه های نیروگاهی

ظرفیت تولید سالیانه : ۸۰۰ قطعه
نرخ برابری دلار : ۱۴۰۰۰ تومان
مساحت زمین موردنیاز : ۲۰۰۰ مترمربع
زیربنای ساختمان ها : ۰ مترمربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : ۱۶۸ نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : ۸ میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : ۰ میلیون تومان
نرخ بازده داخلی : ۵۶ درصد

تهیه طرح توجیهی بر اساس آخرین دستورالعملهای سازمانی و بانکی.

در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده‌های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه می‌نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمائید.

امتیاز